Wednesday, May 8, 2013

၂ ရက္မွာ ၁ ေယာက္ ေသေနသည္

ေရႊကူေမႏွင္း

“တႏွစ္မွာ ၁၇၀ ေက်ာ္ ေသတယ္။ ၂ ရက္မွာ ၁ ေယာက္ႏႈန္းပါပဲ”

အနီးစခန္း စာၾကည့္အသင္းတိုက္မွာ စာေပ ေဆြးေႏြးပြဲ ျပဳလုပ္ရင္း အထက္ပါ စကားကို ၾကားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေတာင္ေပၚေလ ေအးေအးကို ႐ႉ႐ႉိက္ရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာ ႏွလုံးသားသည္ ပူေလာင္သြားရ၏။ မယုံၾကည္ႏိုင္ေသာ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ ျပန္ၾကည့္ေသာအခါ ထိုစာၾကည့္တိုက္ ေကာ္မတီ၀င္က ဆက္ေျပာသည္။

“မႏၲေလးတိုင္း တခုတည္းမွာပဲ တႏွစ္ ေသဆုံးသူ ၁၇၀ ေက်ာ္ စာရင္းရပါတယ္။ ယာဥ္တိုက္မႈကေန ေသတဲ့လူ။ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ စီးရင္း ယာဥ္တိုက္လိုပ ေသတဲ့လူပါ။ ဒီမွာက ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ေစ်းေပါတယ္ေလ။ လူတိုင္းလိုလို ၀ယ္ႏိုင္ ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြက စီးၾကတယ္။ လူငယ္ဆိုေတာ့ စိတ္လည္းျမန္တယ္၊ အေၾကာက္အလန္႔လည္း မရွိဘူး။ အေတြ႕အႀကဳံလည္း မရွိဘူး။ ၿပီးေတာ့ ယာဥ္စည္းကမ္းကို မသိၾကဘူး။ ဥပမာ အ၀ိုင္းေရာက္ရင္ အ၀ိုင္းပတ္ယာဥ္ကို ဦးစားေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းကို မသိဘူး။ မသိေတာ့ စြတ္ၿပီး တိုးတာ။ တဘက္က စည္းကမ္းနဲ႔ လာတဲ့ ကားက တိုက္မိေရာ၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ေပါ့ေလ။ စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းတဲ့လူ ရွိေပမယ့္ စည္းကမ္းမသိတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးခံရတာ”


၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္ ဆိုေသာ ေစ်းေပါသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ စုၿပဳံ၀င္လာ သည္။ နယ္စပ္မွာတင္ တပ္ဆင္ၿပီး ၀င္ေပါက္အသီးသီးမွ တစီးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ ကားႏွင့္ စုၿပဳံတင္၍ ျဖစ္ေစ ၀င္ခဲ့၏။ ဗန္းေမာ္ ၀င္ေပါက္ တခုတည္းမွာပင္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တစီးေပၚ၌ တျခား တစီးတင္ၿပီး ဗန္းေမာ္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ကယ္ရီပို႔ၾကေသာ လူငယ္ေတြ မ်ားလွသည္။ လြယ္ဂ်ယ္ – ဗန္းေမာ္လမ္းမွာ ထို ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္မ်ား သယ္သည့္ အလုပ္၀င္ေငြ ေကာင္းခဲ့သည္။ တေန႔အတြင္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ၂ စီး၊ သယ္ခ က်ပ္ ၂ ေသာင္း ေက်ာ္ရသည္ ဆိုေတာ့ လူငယ္ေတြ စိတ္အ၀င္စားဆုံး အလုပ္ျဖစ္လာတာ သဘာ၀က်သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္လာေသာအခါ ႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားမွာ ဆိုင္ကယ္သည္ အိမ္သုံးပစၥည္း ျဖစ္လာသည္။ ျမင္းလွည္း၊ ဆိုကၠား အငွားယာဥ္မ်ား အစား ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီ ဆိုတာ ေပၚလာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္းမွာသာ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ တားျမစ္ထားရာ လႈိင္သာယာေရာက္လွ်င္ပင္ ကယ္ရီေတြ ဂိတ္ထိုးထားတာကို ျမင္ရေလၿပီ။ ပင္လယ္ ရြာမ်ားမွာလည္း ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီေတြ …။ ျမစ္ေခ်ာင္း ကမ္းနားမွာလည္း ဆိုင္ကယ္ေတြ …။ နံပါတ္ပါသည္လည္း ရွိ၊ Without ေခၚ မွတ္ပုံ မတင္တာ ေတြလည္း ႐ိုးေနေလၿပီ။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္း တိုးတက္မႈမ်ားတြင္ ေက်းရြာအႏွံ႔ ဆိုင္ကယ္ ခရီးေပါက္ျခင္းသည္ ေကာင္းပါ၏။ ႏြားလွည္း စီးရျခင္းႏွင့္ စာေသာ အခ်ိန္ျမန္သျဖင့္ ၀မ္းသာဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏။ လမ္းေလွ်ာက္ရျခင္းႏွင့္ စာေသာ္ ဆိုင္ကယ္ “ကယ္ရီ” က ခရီးေပါက္ ျမန္သျဖင့္ ဟန္က်လွ၏။ သို႔ေသာ္…

သို႔ေသာ္ မႏၲေလးတိုင္း တခုတည္းမွာပင္ ဆိုင္ကယ္စီးရင္း ေသဆုံးရသူ ၂ ရက္မွာ ၁ ေယာက္ႏႈန္း ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ထို ေသဆုံး သူမ်ားသည္ အကယ္၍ ဆိုင္ကယ္ မစီးခဲ့ပါက ယခု အခ်ိန္အထိ အသက္ ရွင္ေနၾကမွာ ေသခ်ာသည္။ ထို ေသဆုံးသူမ်ားတြင္ တက္သစ္စ လူငယ္ေတြ ပါမည္၊ ေက်ာင္းသား မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ပါမည္။ တိုင္းျပည္၏ အနာဂတ္ အတြက္ အားထားရမည့္ သူမ်ား ပါမည္။ ကၽြမ္းက်င္ စီးပြားေရး သမားမ်ား၊ ပညာတတ္မ်ားလည္း ပါမည္။ ထိုေသဆုံးသူ မ်ားထဲတြင္ တိုင္းျပည္၏ အဖိုးတန္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ပါႏိုင္ပါသည္။

ထိုေသဆုံးသူ မ်ားထဲတြင္ “၆၂ မ်ိဳးဆက္” ဟု ေခၚၾကေသာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်င္းသား သမဂၢမွ တိုက္ပြဲ၀င္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တဦးလည္း ပါ၀င္ခဲ့ရ ေလသည္။ သူ၏ အမည္က ဦးခ်စ္ေဆာင္။ သူ႔ညီ အမည္က ဦးခ်စ္ေအာင္။ (ငါတို႔ေခတ္က တကၠသိုလ္ ၀တၳဳမွ ဇာတ္လိုက္မ်ား)

၁၉၆၂၊ 7th July ညေနမွာ အဓိပတိလမ္း တေလွ်ာက္ G3 မ်ားႏွင့္ ပစ္ခတ္ေသာအခါ ညီျဖစ္သူက အစ္ကို ေနေသာ မႏၲေလးေဆာင္သို႔ လာရင္း ႀကဳံႀကိဳက္သျဖင့္ မႏၲေလးေဆာင္ေရွ႕က ေရေျမာင္းထဲ ဆင္းၿပီး ၀ပ္ေနရ၏။ ၀ပ္လိုက္ေသာအခါ သူ႔ ေအာက္မွာ လူတေယာက္ ရွိေနသျဖင့္ သူက ျမင္ကြင္းထဲ ပါေနသည္။ သူေျခမ်က္ေစ့ကို ေသနတ္က်ည္ဆံ ထိသည္။ ေဆး႐ုံေရာက္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ အစ္ကိုျဖစ္သူက လွည္းတန္း အ၀ိုင္းမွာ အဖမ္းခံရၿပီး အင္းစိန္ေရာက္သြားသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အသက္မေသခဲ့ပါ။

၁၉၈၈ – ၁၉၉၆ – ၂၀၀၀ – ၂၀၀၅ စသည္ျဖင့္ ႏွစ္ေတြ ျဖတ္သန္း ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၿပီ။ ၁၉၆၂ မွ စတင္ခဲ့ေသာ “ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုမႈ” မရေသး။ အစ္ကိုျဖစ္သူက ပါတီႏုိင္ငံေရး မလုပ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံအတြက္ ဘာ၀င္လုပ္ရမလဲဟု အၿမဲႀကံစည္ေနခဲ့သည္။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ဤ စာေရးသူကို တိုင္ပင္ခဲ့၏။ သူေနေသာ ပလိပ္ၿမိဳ႕မွ အမရပူရ ေတာင္သမန္သို႔ က်မကို ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ လိုက္ပို႔ရင္း တိုင္ပင္ျခင္း ျဖစ္၏။ သူ ဆိုင္ကယ္စီးမည္ကို သူ႔သားႀကီးက စိတ္ပူၿပီး အတန္တန္ တားရွာသည္။ “ေဖေဖ အန္တီ့ကို ကားနဲ႔ လိုက္ပို႔ေနာ္” ဟု ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ သူက ဆိုင္ကယ္ကို စီးျဖစ္ေအာင္ စီးခဲ့၏။

“ဒီလိုကြဲ႕ ညီမေလးရဲ႕ …၊ ကိုကိုေလးက ငါ့ညီမကို ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ပို႔တာ အေၾကာင္းရွိတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ လွ်ဳိ႕၀ွက္ တိုင္ပင္ဖို႔ ေနရာဆိုတာ မရွိဘူး။ ၀ါးတားဂိတ္ကို ၾကည့္ပါလား။ ဒီေတာ့ အခုလို ဆိုင္ကယ္စီးရင္း တိုင္ပင္တာ စိတ္အခ်ရဆုံးပဲ။ ဘယ္လို ေထာက္လွမ္းေရး ကိရိယာမွ မမီႏိုင္ဘူး”

“ဟုတ္ကဲ့ ပါ..၊ ေျပာပါဦး”

“နင္ သိတဲ့အတိုင္း၊ ဒီ ေတာ္လွန္ေရးကို ငါ့တို႔ 62 ေတြ စခဲ့တာ။ အခု 62 မ်ိဳးဆက္က နည္းနည္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္ေလ။ 88 ေတြလည္း မေအာင္ျမင္ဘူး။ 96 ေတြလည္း ပန္းတိုင္ မေရာက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ငါ့တို႔ စခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကို ငါတို႔ လက္စ သိမ္းရမယ္”

“ဘယ္လို ဗ်ဴဟာ ေတြ႕ထားလို႔လဲ”

“ဗီယက္နမ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မီး႐ႈိ႕ၿပီး ဆႏၵျပတဲ့ နည္းပဲ။ ငါတို႔ လက္က်န္ ေလးငါးေယာက္ တိုင္ပင္ထားၿပီးၿပီ။ တေယာက္ခ်င္း မီး႐ႈိ႕ဆႏၵျပၾကမယ္။ တေယာက္ ေသသြားရင္ ေနာက္တေယာက္ ၀င္မယ္။ အေရးႀကီးတာက အဲဒါကို ကမၻာက သိေအာင္ လုပ္ဖို႔ပဲ။ ဒီေတာ့ နင္က မီဒီယာကို တာ၀န္ ယူေစခ်င္တယ္။ ထိပ္တန္း လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ ဆိုေတာ့ မေအာင္ျမင္ခင္ လုံး၀ ေပါက္ၾကားလို႔ မျဖစ္ဘူး”

“ဒီကိစၥကို ညီမေလး ကန္႔ကြက္တယ္ ကိုကိုေလး။ ကိုကိုေလးတို႔ရဲ႕ သံမဏိ စိတ္ဓာတ္ကို ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဗ်ဴဟာက မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။ လူေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ သတ္ခဲ့တဲ့သူေတြက ကိုကိုေလးတို႔ ၅ ေယာက္ ေသတာကို ဂ႐ုစိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီနည္းက အလဟႆ ျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာတယ္။ တျခား ရဲေဘာ္ေတြကိုလည္း ညီမ တိုင္ပင္ ၾကည့္ပါဦးမယ္။ သူတို႔လည္း သေဘာတူမွာ မဟုတ္ဘူး။ ညီမကေတာ့ လုံး၀ သေဘာမတူဘူး”


ဤသို႔ျဖင့္ သူတို႔ ထိုအလုပ္ကို မျဖစ္ခဲ့ၾကေပ။

ေၾသာ္ … အခုေတာ့ ဆိုင္ကယ္စီးရင္း ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲအတြက္ အေသခံရန္ တိုင္ပင္ခဲ့ေသာ တိုင္းျပည္၏ အဖိုးတန္ လူတေယာက္သည္ ဆိုင္ကယ္စီးရင္း တျခား စည္းကမ္းမဲ့ ဆိုင္ကယ္စီးသူ တေယာက္ႏွင့္ ၀င္တိုးမႈျဖင့္ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆုံးခဲ့ရ ေလၿပီ။ မထိုက္တန္လိုက္ေလျခင္း။

ဤ ဆိုင္ကယ္ ကိစၥသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ ISSUE တခု ျဖစ္လာေလၿပီ။

မည္သူ႔တြင္ တာ၀န္ရွိသနည္း။ အေၾကာင္းရင္းေတြက မ်ားစြာ ရွိေနသည္။

အဓိက ကေတာ့ စည္းကမ္း မလိုက္နာသူေတြပါ။ အထူးသျဖင့္ သတၱျပခ်င္ေသာ လူငယ္ေတြဟု ေျပာလွ်င္ မမွာဘူးဟု ထပ္ပါသည္။ ဆိုင္ကယ္ကို ခရီးသြားဖို႔ သက္သက္ဟု မမွတ္ယူဘဲ အျမန္ယာဥ္ဟု ယူဆကာ ၀ွီးခနဲ၊ ေ၀ါခနဲ ေမာင္းေနျခင္းကို အရည္အေသြးဟု ထင္ေနၾကသူမ်ား ရွိေနျခင္းက အဓိကပါ။

သူတို႔ကို ပညာေပးဖို႔၊ ဆုံးမဖို႔ အထူးလိုအပ္ေနပါၿပီ။ ယာဥ္ထိန္းမ်ားမ်ား ထားဖို႔ လိုေနၿပီ။ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္လွ်င္ မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ေအာင္ ျပစ္ဒဏ္ေပးဖို႔ လိုေနၿပီ။ ကေလးေတြက ရဲေတြကို လွည့္ပတ္ႏိုင္ျခင္းကိုပင္ Game တခု ကစားရျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ျခင္းဟု ယူဆေနၾကသည္။

၀ိုင္း၀န္း စဥ္းစားၾကပါစို႔။ ။

(ေရႊကူေမႏွင္းသည္ ဝတၳဳတို၊ ဝတၳဳရွည္၊ ေဆာင္းပါး၊ ဘာသာျပန္ စသည့္ စာေပလက္ရာမ်ိဳးစံုကို ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ေရးသားေနသူ ျဖစ္ၿပီး လံုးခ်င္း စာအုပ္မ်ားစြာကိုလည္း ေရးသား ထုတ္ေဝေနသည့္ စာေရးဆရာမ တဦးျဖစ္သည္။)

No comments: