Thursday, June 27, 2013

လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ အဆုံးသတ္သင့္ၿပီ

ဧရာ၀တီ

အရွိန္ရလာခဲ့ၿပီးေသာ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လက္ရွိ အႀကီးအက်ယ္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္မွာ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနဆဲ ျဖစ္ေသာ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားကို ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းရမည့္သူမွာ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈႏွင့္ ပဋိပကၡမ်ား ရပ္တန္႔ေစေရး၊ လူမ်ိဳးစုမ်ားႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ ကြဲျပားသူေတြၾကား အျပန္အလွန္ ေလးစားသည္းခံေစေရး သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္ မိန္႔ခြန္းမ်ား မၾကာခဏ ေျပာဆို႐ံုသာ တတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ဆႏၵရွိသည္ဆိုႏိုင္ေသာ္ျငား ခိုင္မာေသာ အေရးယူမႈမ်ိဳးအျဖစ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းကို မျမင္ရေသး၍ အေျပာသက္သက္သာရွိၿပီး အလုပ္မျဖစ္ေသးဟု ဆိုရေပမည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မိတီၳလာ၊ လား႐ိႈးႏွင့္ ဥကံၠၿမိဳကမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရဲတပ္ဖြဲ႕က တရားစြဲဆိုႏိုင္ခဲ့႐ံုျဖင့္ အၾကမ္း ဖက္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ဆက္လက္မျဖစ္ပြားႏိုင္ေတာ့ဟု အာမ မခံႏိုင္ေပ။ Myanmar Spring ဟု တခ်ိဳ႕က သုံးႏႈန္းေခၚဆုိေနသည့္ ျမန္မာ့ေႏြဦး အေျပာင္းအလဲသည္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ပဋိပကၡကို ဖန္တီးေပးေနေသာ ေသြးသံရဲရဲႏွင့္ အေျပာင္းအလဲမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ေပ။

တကယ့္ အမွန္တရားမွာ အမုန္းမီးမ်ားကို ေတာက္ေလာင္ေစေသာ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ခြဲျခားကန္႔သတ္မႈမ်ား ေဒသဆိုင္ရာ အမိန္႔ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ဥပေဒမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိေနရၿပီး ယင္းကို ဆက္လက္က်င့္သုံးေနျခင္းက ျမန္မာ့ေခတ္ေျပာင္းေရးအတြက္ ႀကီးစြာေသာ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနဆဲပင္။

ဥပမာ ရခိုင္ျပည္ေျမာက္ဖ်ားတြင္ ေနထိုင္သူ မြတ္စလင္မ်ား ကေလး ၂ ေယာက္သာယူရန္ အမိန္႔ႏွင့္“ေသြး”ကို အေျခခံသည့္“လူမ်ဳိမွ လူမ်ိဳးျပဳတ္မည္”ဟု လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားကန္႔သတ္ထားေသာ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ပိုင္ခြင့္ဥပေဒတို႔သည္ ဘာသာကြဲ လူမ်ိဳးစုမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့မည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ သံတမန္ေရး ဇာတ္ခံုတြင္ ျမန္မာတို႔ ျပန္လည္ ဝင္ဆန္႔ေရးတို႔အတြက္ ေနာက္ျပန္ဆြဲေနသည္။

အေၾကာင္းမွာ ယင္းခြဲျခားကန္႔သတ္ထားမႈေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္၊ မြတ္စလင္၊ ဟိႏၵဴ၊ နတ္ကိုးကြယ္သူ ဘာသာကြဲမ်ားႏွင့္ ေသြးေႏွာသည့္ ႏိုင္ငံသား လူမ်ိဳးစုမ်ား ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး တန္းတူညီမွ်မႈ မရွိျဖစ္ျခင္း၊ ထိပ္ပိုင္း အာဏာပိုင္တာဝန္ႏွင့္ ရာထူးမ်ား မခန္႔အပ္ျခင္းတို႔ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရၿပီး ယင္းကို မဖ်က္သိမ္းႏိုင္ပါက ေနျပည္ေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ လတ္တေလာ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရးသည္လည္း ေရရွည္ခံမည္မဟုတ္ေပ။

ထို႔အျပင္ ယင္းခြဲျခားကန္႔သတ္မႈ ဥပေဒမ်ားကို လက္တလုံးျခား ေရွာင္လိုသူတို႔ကလည္း လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသူတို႔ကို မလႊဲမေရွာင္သာ လာဘ္ထိုးရေသာေၾကာင့္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ား က်ယ္ျပန္႔လာေစသည္။

အဆိုးဆုံးမွာ ထိုသို႔ ခြဲျခားႏွိမ္ခ်ေသာ အစဥ္အလာမ်ားကို အခြင့္ေကာင္းယူ အေၾကာင္းျပကာ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး အဓိက႐ုဏ္းမ်ားထံ ဦးတည္သည့္ အမုန္းမ်ိဳးေစ့မ်ား ပ်ိဳးျခင္းႏွင့္ ပဋိပကၡ အျမင့္ဆုံး အေနအထားတြင္ လူသတ္ျခင္း၊ မီး႐ိႈ႕ျခင္း အစရွိေသာ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္ျခင္းမ်ားကိုပင္ တရားမွ်တေၾကာင္း မ်က္စိမွိတ္ ယုံၾကည္သည္အထိ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ခြၽတ္ၿခံဳက်လာေစျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

ထုိအ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစု ေနထိုင္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ အံၾသ စရာျဖစ္ၿပီး ထို လုပ္ရပ္မ်ားကို တားဆီးႏုိင္စြမ္း ရွိသည့္ အာဏာပိုင္မ်ားက လက္ပိုက္ၾကည့္ေနျခင္းသည္လည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။ တရား ဥပေဒ စိုးမိုးေရးဟု တဖက္က ေအာ္ေနၿပီး တရား ဥပေဒမဲ့ေစရန္ မင္းမဲ့ စ႐ိုက္မ်ားကို ဖန္တီး လႈံ႔ေဆာ္ေနသူမ်ားမွာ မည္သူေတြနည္း၊ အစိုးရက ေျပာေနသည့္ ေနာက္ကြယ္မွ ၾကိဳးကိုင္ေနသူမ်ားမွာ မည္သူေတြနည္း ဟုလည္း ေမးခြန္း ထုတ္ရေပေတာ့မည္။

ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ထူေထာင္လိုပါလွ်င္ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားကန္႔သတ္မႈကို အစိုးရက ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္ရမည္။ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခား ႏွိမ္ခ်မႈကို ၂၁ ရာစု ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ေနရာမေပးသင့္ေတာ့။

ယခု အရွိန္ရေနသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈသည္ ႏိုင္ငံ့ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ အေကာင္းဆုံး စဥ္းစားေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈႏွင့္ အေကာင္းဆုံး တာဝန္ထမ္းရြက္ျခင္းတို႔ကို ဘာသာ လူမ်ိဳးမေရြး ႏိုင္ငံသားတို႔ထံမွ လိုလိုလားလား တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္ေဆာင္ ရြက္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္ ဖန္တီးေပးသင့္သည္။

သို႔မွသာ တန္းတူညီမွ်မႈႏွင့္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာျပည့္ဝေစျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံသားတဦးခ်င္းစီသည္ ႏိုင္ငံအေပၚ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစိတ္ အစစ္အမွန္ျဖင့္ သစၥာေစာင့္သိကာ ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔အက်ိဳး လိုလိုလားလား ထမ္းပိုးခ်င္ေပလိမ့္မည္။

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ အေနျဖင့္ အမုန္းတရား ဝါဒျဖန္႔ခ်ိမႈ မွန္သမွ်ကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားလာပါက လည္း လံုၿခံဳေရးတာဝန္ရွိသူမ်ားက ထိထိေရာက္ေရာက္ ခ်ဳပ္ကိုင္ႏွိမ္နင္းျခင္းျဖင့္ အျပစ္မဲ့၊ လက္နက္မဲ့ ျပည္သူမ်ားကို ကာကြယ္ ေပး ရမည္။ အၾကမ္းဖက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီးလွ်င္လည္း တရားခံမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ကာ ထိေရာက္စြာ အျပစ္ေပး အေရးယူၿပီး အၾကမ္းဖက္ ခံရ သူတို႔၏ ခုခံပိုင္ခြင့္ကုိ ဥပေဒအရ အက်ိဳးခံစားခြင့္ ေပးရန္လိုသည္။

ထိုသို႔ ႏိုင္ငံသားတို႔ကို အကာအကြယ္ေပးမွသာ ယခု တိုင္းျပည္ စီးပြားေရး တံခါးအဖြင့္တြင္ ဝင္ေရာက္လာမည့္ ျပည္ပ က ၎တို႔၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္ကို အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္သက္ဝင္လာေပမည္။

သို႔ေသာ္ ဇြန္လ ၅ ရက္မွ ၇ ရက္ထိ ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ကမၻာ့ စီးပြားေရး ဖိုရမ္ ေနာက္ဆက္တြဲ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အလားအလာေကာင္းမ်ားကို သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက ထိထိေရာက္ေရာက္ႏွင့္ အက်ိဳးရွိရွိ စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ပံု မေပၚေသးဟု ေတြ႕ျမင္ေနရေပသည္။ ။

No comments: