Sunday, June 30, 2013

ဦးဇင္းကို ပစ္မွတ္ထားၿပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္တာ

ဇာနည္မာန္


အေမရိကန္အေျခစိုက္ တိုင္းမ္မဂၢဇင္း၏ မ်က္ႏွာဖံုးတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်က္ႏွာစာ ဟူေသာ စာသားႏွင့္ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူ၏ ပံုကို ယွဥ္တြဲ ႐ိုက္ႏွိပ္သည္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ားအၾကား ေဆြးေႏြးျငင္းခံုမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ထို႔အတူ တိုင္းမ္ မဂၢဇင္း၏ ေဖာ္ျပမႈကို ကန္႔ကြက္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ ထိုကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ျပီး မႏၱေလးျမိဳ႕၊ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္၊ ဓမၼသဟာယေက်ာင္းမွ စာခ်ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ၏ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ ဇာနည္မာန္က ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားပါသည္။

ေမး ။ ။ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းမွာ ပါလာတဲ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်က္ႏွာစာဆိုတဲ့ စာသားနဲ႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ပံုကို အသံုးျပဳထားတဲ့ cover story နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သေဘာထား ဘယ္လိုရွိပါလဲ ဘုရား။


ေျဖ ။ ။ ဦးဇင္းကို တိုက္ခုိက္တယ္လို႔ပဲ ယူဆတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဟိုး အဂၤလိပ္ေခတ္တုန္းက ကေနာင္က်ရင္ မႏၱေလး ရျပီေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ ကေနာင္လည္း လုပ္ႀကံခံလိုက္ရေရာ မႏၱေလးကို ရယူမယ္လို႔ အဂၤလိပ္ေတြက ေၾကြးေၾကာ္ၾကတယ္ေပါ့။ အခုလည္း အဲ့လိုပဲ ၀ီရသူကို လုပ္ႀကံလိုက္ရင္ ျမန္မာျပည္ကို ငါတုိ႔ ရၿပီလို႔ ျမန္မာျပည္ကို မြတ္စလင္ႏိုင္ငံ လုပ္ခ်င္တဲ့ အင္အားစုေတြက ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကတာေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ ဦးဇင္းကို ပစ္မွတ္ထားျပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္တယ္လို႔ပဲ ဦးဇင္း ယူဆတယ္။ ဗုဒၶဘာသာတခုလံုးကို တိုက္ခိုက္တယ္လို႔ေတာ့ မယူဆဘူး။ ဦးဇင္းကို ဖမ္းေစခ်င္တယ္။ ဦးဇင္းကို သတ္ခ်င္တယ္။ အဲ့ဒီလိုေၾကာင့္ ဦးဇင္းကို မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ျပီးေတာ့ ေရးတယ္လို႔ ယူဆတယ္။

ေမး ။ ။ ဘာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ကိုပဲ တိုက္ခိုက္တယ္လို႔ ယူဆရတာလဲ ဘုရား။

ေျဖ ။ ။ အဓိကကေတာ့ မြတ္စလင္ေတြရဲ႕ ေျခလွမ္းကို သိတဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အထူးသျဖင့္ ရခိုင္ေတြ အသိဆံုးေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဦးဇင္းလို ဖြင့္ခ်တဲ့သူကလည္း ဦးဇင္းတပါးပဲ ရွိတယ္ေပါ့။ ဥပမာအားျဖင့္ ဦးဇင္း ေဖ့စ္ဘြတ္က မြတ္စလင္၀ဘ္ဆိုက္လို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ မြတ္စလင္ေတြ ျမန္မာလူမ်ိဳးကို ေစာ္ကားတဲ့ဟာေတြ၊ ေနာက္ ဗုဒၶဘာသာ ဗုဒၶသာသနာကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ဟာေတြ၊ ေနာက္ အဲ့ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ဟာေတြ အၿမဲလိုလို ဦးဇင္းက တင္ေနေတာ့ သူတို႔ မြတ္စလင္ေတြကို ဦးဇင္းက သိကၡာခ်ေနတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ ေနာက္တခုက မြတ္စလင္ေတြက ျမန္မာျပည္ကို မြတ္စလင္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ နံပါတ္တစ္က ေငြေၾကးအင္အားနဲ႔ အလံုးအရင္း ေထာက္ပံ့ေနတာေတြ ရွိတယ္။ နံပါတ္ ႏွစ္ လက္နက္အင္အားနဲ႔ အျပည့္အ၀ ေထာက္ပံ့ေနတာ ရွိတယ္။ နံပါတ္ သံုး နည္းပညာနဲ႔ ေထာက္ပံ့တာ ရွိတယ္။ စစ္သင္တန္းေပးတာတို႔ အိုင္တီပညာေတြ သင္တန္းေပးတာမ်ိဳးနဲ႔ အျပည့္အ၀ ေထာက္ပံ့ေနတာမ်ိဳးရွိတယ္။ ေနာက္နံပါတ္ ေလးက လူအင္အားနဲ႔ေပါ့။ ဥပမာဆိုၾကပါစို႔။ အာရပ္ႏိုင္ငံေတြကေန ေငြေထာက္ပံ့တာတို႔၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကေန လူအင္အားအေနနဲ႔ လူေတြ ျမန္မာျပည္ဖက္ ပို႔ေနတာတို႔မ်ိဳးေတြေပါ့။ နံပါတ္ငါးက်ေတာ့ အႀကံဥာဏ္အရ။ ဒါက်ေတာ့ မီဒီယာေတြလည္း ပါတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေတြကို ဦးဇင္းတို႔က အကုန္လံုးျမင္ေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေနာက္ျပီးေတာ့ ကမၻာႀကီးသိေအာင္လည္း ေျပာေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ရန္သူေတာ္ နံပါတ္ ၁ အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီးေတာ့ ဦးဇင္းကို ပစ္မွတ္ထားျပီး တိုက္ခိုက္ေနတာေပါ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းက ဦးဇင္းကို ပစ္မွတ္ထားတိုက္ခိုက္တာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဦးဇင္းကို တိုက္ခိုက္ခိုင္းတဲ့အဖြဲ႔အစည္းက တိုက္ခိုက္တာေပါ့။

ေမး။ ။ ဆရာေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ အစြန္းေရာက္၀ါဒီ၊ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အၾကမ္းဖက္ တရားေတာ္ေတြကို ေဟာၾကားေနတဲ့သူလို႔ တိုင္းမ္က ေဆာင္းပါးမွာ ေရးထားတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီလိုပဲ ေ၀ဖန္ေျပာၾကတယ္။ အဲ့ဒါေတြက အမွန္တကယ္လားဘုရား။

ေျဖ။ ။ တိုက္ခ်င္တဲ့သူက ဦးဇင္းတရားေဟာတာေတြ မရပ္မခ်င္း တိုက္ေနမွာပဲ။ ဦးဇင္းအေနနဲ႔က မုန္းတီးေရးတရားလည္း မေဟာဘူး၊ ဆန္႔က်င္ေရးတရားလည္း မေဟာဘူး။ ေစာ္ကားတဲ့ တိုက္ခိုက္တဲ့ တရားေတြလည္း မေဟာဘူး။ ဦးဇင္းလူမ်ိဳးကို ဦးဇင္း ကာကြယ္တဲ့တရား၊ အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရး တရားလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္၊ အမ်ိဳးသားေရး တရားလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္၊ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရး တရားလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ ဥပမာဆိုၾကပါစို႔ ကေလးတေယာက္ အႏိုင္က်င့္ခံရတယ္။ ဒီအႏိုင္က်င့္ခံရတဲ့ ကေလးက ေအာ္မငိုရဲေလာက္ေအာင္ ၾကိတ္မွိတ္ ခံစားေနရမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္ အႏိုင္က်င့္ခံရပါတယ္ဆိုျပီးေတာ့ မိဘျပည္သူကုိ အကူညီေတာင္းတာကို လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္တယ္လို႔ ဆိုမွာလား။ အဲ့လိုအကူညီေတာင္းတာကို အႏုိင္က်င့္တဲ့သူနဲ႔ မိဘျပည္သူၾကား ရန္တိုက္ေပးေနတယ္၊ အမုန္းတရားေတြ ျဖန္႔ေ၀ေပးေနတယ္လို႔ ေျပာမွာလား။ ဦးဇင္းတို႔က ကိုယ္အ႐ိုက္ခံရတာကို အ႐ိုက္ခံရတယ္လို႔ လြတ္လပ္စြာ ငိုေၾကြးခြင့္ရွိတယ္။ လြတ္လပ္စြာ တိုင္ၾကားခြင့္ရွိတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ ဦးဇင္းတို႔က ဒီတရားေတြေဟာတယ္။

ေမး ။ ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ ဒီလို တရားေတြ ေဟာၿပီးတိုင္းမွာ အဲ့ဒီတရားေတြ ေဟာတဲ့ ေနရာပတ္၀န္းက်င္မွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ေထာက္ျပတာေတြ ရွိတယ္။ အဲ့ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဆရာေတာ့္အေနနဲ႔ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိတာ ရွိပါသလား။

ေျဖ ။ ။ သံုးသပ္မိတာရွိပါတယ္။ ဦးဇင္းေရာက္တဲ့ အရပ္ေဒသနဲ႔ ဦးဇင္းတို႔ တရားေတြ၊ စတစ္ကာေတြ ျပန္႔သြားတဲ့ အရပ္မွာက အဓိက႐ုဏ္းမျဖစ္ဘူး။ ျပႆနာမျဖစ္ဘူး။ ဦးဇင္းေဟာတာက ေမလ ၁၈၊ ၁၉ မူဆယ္မွာ ေဟာတာ။ ျဖစ္တာက လား႐ွိဳးမွာ ၂၈ ရက္ေန႔ကျဖစ္တာ။ မူဆယ္မွာျဖစ္လို႔ ဒါက ဦးဇင္းေဟာၿပီးမွ ျဖစ္တာဆိုရင္ ဒါက ဦးဇင္းမွာ တာ၀န္ရွိတာေပါ့။ ဒါက သူတို႔စြပ္စြဲတာ ဦးဇင္းက လက္ခံရမွာ။ အခုက လား႐ွိဳးက အသြားတုန္းက ျဖတ္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနေတာ့ ျဖတ္သြားတာေတာင္ မသိလိုက္ဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ျဖတ္သြားျဖတ္လာေလး လုပ္လိုက္တဲ့ၿမိဳ႕မွာ ျဖစ္သြားတာေတာ့ က်ဳပ္လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူးေနာ္။ ေနာက္ မိတီၳလာေပါ့။ မိတီၳလာက်ေတာ့ ခင္ဗ်ားကလည္း ဦးဇင္းေဟာခဲ့တာက ေအာက္တိုဘာလ၊ ျဖစ္တာက မတ္လ။ အဲ့ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတရားေဟာလို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ စြပ္စြဲရင္ ဦးဇင္း ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အကယ္လို႔ ေရႊဆိုင္မွာ ျပႆနာ မျဖစ္ခဲ့ရင္ ေရႊဆိုင္ အဖ်က္ခံရမလား။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒဟတ္တန္းက မြတ္စလင္ေတြက ဦးေသာဘိတကို မသတ္ခဲ့ရင္ မိထၳီလာက အခုလို ျဖစ္လာမလား။ အဲ့ဒီေတာ့ ဦးဇင္း တရားေဟာတာက ၾကာၿပီ။ ၄ လေတာင္ရွိသြားၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာက ကိုယ္ဖန္တီးလို႔ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဗမာဖန္တီးလို႔ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဗမာအႏိုင္က်င့္ခံရလို႔ ျဖစ္တာ။ အဲ့ဒါၾကီးကို ဦးဇင္းအျပစ္ရွိတယ္လို႔ ေျပာရင္ေတာ့ ဦးဇင္းလည္း ဘယ္လို ျပန္ေျပာရမလဲ။ ေနာက္တခုက ဦးဇင္းေဟာတာက ညီညြတ္ေရးတရားနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရး။ ဆန္႔က်င္ေရးတခုမွ မပါဘူး။ အမွန္ဆိုရင္ ဦးဇင္းေဟာလို႔ ဒီလိုျဖစ္တာပါဆိုရင္ ဒီတရားမွာ ဘယ္အခ်က္ ဘယ္အခ်က္က ျငိစြန္းလည္းဆိုျပီး ေထာက္ျပျပီး စြပ္စြဲရမွာေပါ့ေနာ္။ အခုက်ေတာ့ အဲ့ဒီတရားကိုက်ေတာ့ ဖြက္ထားျပီး ဦးဇင္းေဟာလို႔ျဖစ္တာခ်ည္း စြပ္စြဲရင္ေတာ့ ဒါက အေျခအျမစ္ မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။

ေမး ။ ။ ဒါဆိုရင္ အခု ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိပကၡေတြက ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားနဲ႔မဆိုင္ဘူး။ ပဋိပကၡ ဖန္တီးခ်င္တဲ့ လူတေယာက္ေယာက္နဲ႔ ဆိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာလား ဘုရား။

ေျဖ ။ ။ တေယာက္ေယာက္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ဖက္ေပါ့။ မြတ္စလင္ အဖြဲ႔ကလည္း ျပႆနာ ဖန္တီးေနတာ။ အေၾကာင္း၂ခ်က္ရွိတယ္။ တစ္အခ်က္က ျမန္မာျပည္ကို ဂ်ီဟတ္ လုပ္ခ်င္ေနတာ။ မိထၳီလာလို ပံုစံမ်ိဳး။ ဒါမ်ိဳးသာ ေနာက္တေခါက္ ထပ္ျဖစ္ရင္ ေသခ်ာေပါက္ ႏိုင္ငံတကာက အစြန္းေရာက္ေတြက ျမန္မာျပည္ကို ဂ်ီဟတ္ေၾကညာေတာ့မွာ။ ဒါေၾကာင့္ လားရွိဳးကို ျပႆနာ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးတာ။ ႏွစ္အခ်က္က ဝီရသူကို ဖမ္းခ်င္တာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဗလီေတြကို ထိုးေကၽြး၊ ဆိုင္ေတြကို ထိုးေကၽြး၊ အိမ္ေတြ ထိုးေကၽြးေနတာ။ ဒီတရားေတြေဟာလို႔ ဒါျဖစ္ရပါတယ္၊ မႏၱေလးမွာလည္း အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ဖို႔ ေကာလဟာလေတြထုတ္၊ ပခုကၠဴမွာလည္း ထုတ္။ အဲ့လိုလုပ္ေနတာ မြတ္စလင္ေတြကလည္း တဖြဲ႔၊ ဗမာေတြလည္းရွိတယ္။ ဗမာေတြဆိုတာကေတာ့ ဦးဇင္း လိုက္ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ တစံုတရာ ညႊန္ၾကားမႈေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ ေျပာရရင္ လမ္းသူရဲလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။ အလုပ္မရွိ အကိုင္မရွိ လက္ေၾကာတင္းေအာင္ လုပ္ကိုင္မစားေသာက္ဘဲနဲ႔ သူမ်ားပစၥည္းကို အေခ်ာင္လိုခ်င္ေနတဲ့ လူတစုေပါ့။ သူတို႔ေတြက အေရးအခင္းျဖစ္ျပီဆိုရင္ ပြတာေပါ့ဗ်ာ ေတာေၾကာင္ေတြေပါ့။ အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ေကာလဟလေတြထုတ္လႊင့္ျပီးေတာ့ ျပႆနာေတြ လိုက္ဖန္တီးေနတာေပါ့။ အဲ့လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကို အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွာ ေတြ႔တယ္၊ အဲ့ဒါက ဦးဇင္းတရားနဲ႔မဆိုင္ဘူး။ အဲ့ဒီအုပ္စုႏွစ္စုနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္။

ေမး ။ ။ ဆရာေတာ္မိန္႔တဲ့ တရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မြတ္စလင္ဘာသာကိုပဲ ဦးတည္ေနေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြက ေထာက္ျပၾကတယ္။ လူနည္းစုျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာကို ဦးတည္ထားတယ္ေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာအျပင္ တျခားဘာသာေတြလည္းရွိေနတဲ့အထဲကမွ ဘာေၾကာင့္ ဒီဘာသာကုိပဲ ဦးတည္ျပီး တရားေတြ ေဟာေနရတာလဲ ဘုရား။

ေျဖ ။ ။ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ မ်က္စိဖြင့္နားဖြင့္ထားတဲ့ ဘာသာနဲ႔လူမ်ိဳးက အႏၱရာယ္မၾကီးဘူး။ ဦးဇင္းတို႔ သူတို႔အားလံုးနဲ႔ ေပါင္းလို႔ရတယ္။ ဥပမာ ခရစ္ယာန္၊ သူတို႔ေတြက တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြပဲ။ မ်က္စိဖြင့္နား ဖြင့္ထားတဲ့အတြက္ သူတို႔က အယူမသည္းဘူး၊ အစြန္းမေရာက္ဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ခရစ္ယာန္ကို ဘာလို႔ဦးတည္မလဲ။ ေနာက္တခုက ဟိႏၵဴ။ သူ႔ဟာသူ ေအးေအးေဆးေဆးေနတာ။ သူတို႔ အမ်ိဳးသားေတြကလည္း တျခားဘာသာနဲ႔ အိမ္ေထာင္မျပဳၾကဘူး။ သူတို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကလည္း တျခားဘာသာနဲ႔ ယူထားတာ မရွိဘူး။ အေတာ့္ကို ရွားပါးတယ္။ သူ႔ဘာသာသူ ေအးေအးေနတဲ့လူမ်ိဳးကို က်ဳပ္က ဘာလို႔ေျပာမလဲ။ အခုဟာက ငပြၾကီးဒဏ္ကို ခံေနရလို႔ ကမၻာကို က်ဳပ္တို႔က အကူအညီ ေတာင္းေနရတာ။

ေမး ။ ။ အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒမူၾကမ္း တင္သြင္းတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဒါက လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ကို ခ်ိဳးေဖာက္တာလို႔ ေ၀ဖန္ၾကတာေတြရွိတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြကလည္း ေထာက္ျပေနၾကတယ္။ ဒါက အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္မေနဘူးလားဘုရား။

ေျဖ ။ ။ ဒါကေတာ့ သူတို႔ေတြက ဒီမူၾကမ္းၾကီးကို ကိုင္ျပီး ေျပာရတာဆိုေတာ့ ေျပာစရာျဖစ္သြားတာေပါ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲ့ဒီမူၾကမ္းၾကီးက လႊတ္ေတာ္ထဲကို သြားမယ့္မူၾကမ္းမဟုတ္ဘူး။ လႊတ္ေတာ္ထဲကို သြားမယ့္မူၾကမ္းက ၂၇ ရက္ေန႔မွ ထုတ္ျပန္မွာ။ အဲ့ဒါက အေရးေပၚလို႔ ေရးထားတဲ့အတိုင္းပဲ ျပည္သူလူထုကို ခ်ျပျပီးေတာ့ သေဘာထား ေကာက္ခံတဲ့ ပံုစံခ်ထားတာေလ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ေတြက အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္တာမဟုတ္ဘူး။ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္တာကို မေက်နပ္လို႔ ကာကြယ္တာ။ ဦးဇင္းတို႔က လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ကို အိမ္ရွင္ျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ ပက္ပက္စက္စက္ၾကီး ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရလို႔ ကာကြယ္ေနတာ။ အဲ့ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတို႔သည္ လူ႔အခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ လိုက္နာမယ္။

အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ ရေစခ်င္တယ္။ မြတ္စလင္နဲ႔ ညားတဲ့ ခရစ္ယာန္ အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အိမ္ရွင္မ အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ရလား၊ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ရလား၊ လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ရလား။ သူတို႔တေတြ စစ္သံု႔ပန္းလို ေနေနရတဲ့ဘ၀ကို ဦးဇင္းတို႔က ကယ္ခ်င္တာ။ ေနာက္ေနာင္ ဒီစစ္သံု႔ပန္းလို ေနရမယ့္ဘ၀မ်ိဳးကို ေနာင္လာမယ့္မ်ိဳးဆက္သစ္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ဒုကၡမေရာက္ေစခ်င္ဘူး။ ဒီဆႏၵေတြနဲ႔ ဦးဇင္းတို႔က လုပ္ေနတာကို လူထုထဲကို ဆင္းမၾကည့္ဘဲနဲ႔ ရမ္းျပီး ကန္႔ကြက္ေနတာကိုေတာ့ မတရားဘူးလို႔ ေျပာခ်င္တာပဲ။

ေမး ။ ။ ဒါျဖင့္ အရင္ရွိျပီးသား ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း ဥပေဒက အမ်ိဳးသမီးေတြကို မကာကြယ္ေပးႏိုင္လို႔လား။

ေျဖ ။ ။ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရးေတြတင္ မကဘူး ဘာသာတရား အခြင့္အေရးလည္း မကာကြယ္ေပးႏိုင္ဘူး၊ အမ်ိဳးသား လံုျခံဳေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာဥပေဒမွ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရွိဘူး။ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ၊ သူမ်ားလူမ်ိဳးမွာ သူမ်ားဘာသာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ဥပေဒရွိတယ္။ ျခံစည္းရိုး ရွိတယ္။ က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံ၊ က်ဳပ္တို႔လူမ်ိဳး၊ က်ဳပ္တို႔ဘာသာမွာ ဘာျခံစည္းရိုးမွ မရွိလို႔ ေတာရိုင္းမ်ိဳးစံု ၀င္ျပီး ေႏွာင့္ယွက္ခံရသလို ျဖစ္ေနတယ္။

ေမး ။ ။ ဆရာေတာ္ ေဟာေျပာေနတဲ့ တရားေတာ္ေတြနဲ႔ ဒီမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာကို တင္ျပတာေတြက ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီပါရဲ႕လား ဘုရား။

ေျဖ ။ ။ ကုလ၀ံေသာ စိရႏၱသတၱိဆိုတာ ဘုရားေဟာထားတယ္ေလ။ အမ်ိဳးေစာင့္ရမယ္တဲ့။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ငယ္ငယ္က သင္ခဲ့ရတယ္မွတ္လား။ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ဆိုတာ ပါတယ္မဟုတ္လား။ အဲ့ဒါ ဘုရား တရားေဟာထားတာေတြ။ အမ်ိဳးေစာင့္ဖို႔ေဟာတာကို ဘုရားရဲ႕တရားနဲ႔ မညီဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ ဒါက ဘုရားတရားနဲ႔အညီကို ေရးတာ ဥပေဒကိုက။ ေနာက္ ဦးဇင္းေဟာတဲ့တရားက ဇာတ္ေတာ္၊ ၀တၱဳ၊ သုတၱန္ ဒီသံုးခု မလြတ္ေစရဘူး။ ပထမ အဲ့ဒီ ၃ ခုကို တခုခု မူတည္ေဟာျပီးမွ ဒုတိယ အဲ့ဒီ ၃ခုနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ အက်ံဳး၀င္တဲ့ အခုေခတ္ မ်က္ေမွာက္ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဦးဇင္းက ေဖာ္ျပတယ္။

ေမး ။ ။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ၉၆၉ ဆိုတာကို ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြဆိုျပီး ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ ဒါကို အသံုးခ်ျပီး အၾကမ္းဖက္မႈေတြျဖစ္လာေတာ့ ၉၆၉ ဆိုတာ ဗုဒၵဘာသာေတြက အၾကမ္းဖက္ဖို႔ လုပ္တာဆိုျပီး ျဖစ္လာတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ အဲ့ဒီအေပၚကိုေရာ ဆရာေတာ့္သေဘာထားက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

ေျဖ ။ ။ ဒါမ်ိဳး ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေမွာ္ဘီ သံဃာ့ညီလာခံဆိုျပီး က်င္းပခဲ့ရတာေလ။ အဲ့ဒီမွာ သတင္းထုတ္ျပန္တယ္၊ ေၾကညာတယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္။ အဲ့ဒါက ဘာလဲဆိုရင္ ဒီျငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတျဖစ္တဲ့ ဒီရတနာ သံုးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၉၆၉ ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါကို မလိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ အသံုးမျပဳဖို႔၊ အခုလိုေပါ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြမွာ အသံုးမျပဳဖို႔၊ ျပီးေတာ့ သာသနာ ညိဳးႏြမ္းေစတဲ့ေနရာေတြမွာ အသံုးမျပဳဖို႔ ဦးဇင္းတို႔က ထုတ္ျပန္ထားတာ။ လူတစုက အဲ့ဒီလိုလုပ္သြားတာနဲ႔ ၉၆၉ ၾကီးတခုလံုးကို အၾကမ္းဖက္ အဖြဲ႔အစည္းလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ေတာ့ မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဘာသာမတူ လူမ်ိဳးမတူေတြကို သတ္ပစ္မယ္ဆိုျပီး အဲ့လိုမ်ိဳးၾကီး ပါလာရင္ေတာ့ေျပာေပါ့။ ၉၆၉ မူ၀ါဒကိုက အဲ့ဒါေတြ မပါဘူး။ အၾကမ္းမဖက္ဖို႔၊ ကိုယ္က အၾကမ္းဖက္ဖို႔ေနေနသာသာ ကိုယ့္ကို အၾကမ္းဖက္လာရင္ေတာင္ အၾကမ္းမဖက္တဲ့နည္းနဲ႔ပဲ တုံ႔ျပန္ဖို႔၊ ဥပေဒေဘာင္ထဲကပဲ တု႔ံျပန္ဖို႔ ဦးဇင္းတို႔က မူ၀ါဒခ်ထားတာ။ အဲ့ဒါကို အၾကမ္းဖက္တယ္လို႔ ေျပာတာက လံုး၀ကို ယုတၱိမရွိဘူးေပါ့။

ေမး ။ ။ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ဒါက ဆရာေတာ္ကို ထိခိုက္တယ္ သာသနာကိုလည္း ထိခိုက္တယ္လို႔ ဆိုတာေတြရွိေတာ့ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔က ဒီအတြက္ တုံ႔ျပန္တာေတြ လုပ္မွာလား။

ေျဖ ။ ။ အစတုန္းကေတာ့ အစီစဥ္ဆြဲတာေပါ့။ ဒီမွာလာျပီး အင္တာဗ်ဴးထားတာကို အင္တာနက္မွာတင္မယ္ေပါ့။ ေနာက္တခုက လာဗ်ဴးသြားတဲ့ သတင္းေထာက္မွာ ဟန္နာဘိခ်္ကို အိတ္ဖြင့္ေပးစာေရးမယ္ေပါ့။ ျပီးရင္ အားလံုးကို ထုတ္ျပမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႔အေနနဲ႔က တရားစြဲတာ ဓားဆြဲတာေတြ မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ သူလုပ္တာကေတာ့ တရားစြဲသင့္တဲ့ အခ်က္လက္ေတြအမ်ားၾကီး ပါတာေပါ့ေနာ္။ တႏိုင္ငံလံုး၊ တသာသနာလံုး ေစာ္ကားတဲ့ပံုသ႑ာန္မ်ိဳး ျဖစ္သြားတာကိုး။ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႔ေတြက ဒါက သာသနာကို ေစာ္ကားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါက ၀ီရသူကိုပဲ တိုက္ခိုက္တာ။ ဆိုေတာ့ ဦးဇင္းက ပုဂိၢဳလ္ေရးရာမွာ ဘယ္လိုလူမ်ိဳး၊ ဘယ္လိုဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္းခံမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ လူမ်ိဳးကို ထိပါးလာရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလူမ်ိဳး ဘယ္လိုဘာသာ၀င္ကိုမွ သည္းမခံႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္က ဦးဇင္း ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ရွိတာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုက ပုဂၢိဳလ္ေရးရာ တိုက္ခိုက္တာလို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ျပီးေတာ့ က်ဳပ္က တရားစြဲတာ ဓားဆြဲတာေတြ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ။

No comments: