ျမတ္စုမြန္
ခ်င္းေတာင္သို႔ သြားမည့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားက အလ်ားခပ္တုိတို၊ ခပ္နိမ့္နိမ့္ မီနီဘတ္စ္ ကားငယ္ထဲ မွာ ျပည့္ေနသည္။ အေကြ ႔ အေကာက္ အနိမ့္အျမင့္ မ်ားလွသည့္ ခ်င္းေတာင္တက္ လမ္းမ်ားတြင္ အႏၲရာယ္ ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ ရန္ မီနီ ဘတ္စ္ မ်ားႏွင့္ ဂ်စ္ကားမ်ားကို အဓိက အသံုးျပဳေလ့ရွိသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္သို႔ ရန္ကုန္မွ တိုက္ရိုက္ကားမရွိ၍ ပခုကၠဴကို အရင္ သြားရသည္။ ထိုမွတဆင့္ နတ္မေတာင္ ယာဥ္လိုင္းျဖင့္ ခ်င္းျပည္ေတာင္ ပိုင္း မင္းတပ္ၿမိဳ႕သို႔ သြားရသည္။ ပခုကၠဴမွ မနက္ ၁၀ နာရီခန္႔မွ စထြက္လွ်င္ မင္းတပ္ကို ညေန မေမွာင္ခင္ ေရာက္သည္။
အခ်ိန္က ေႏြလယ္ ကာလ။ ဆပ္ျပာခြက္ကို ဘီးတပ္ထား သည့္ပံုစံ ကားျပားျပားကေလးျဖင့္ ပခုကၠဴမွ မင္းတပ္ၿမိဳ႕သို႔ သြားသည့္ လမ္းမွာ စတင္ ျဖတ္သန္း ရသည့္ ပံုေတာင္ပံုညာ ျမင္ကြင္းမ်ားက အသိစိတ္တြင္ စြဲထင္ေနသည္။ ပခုကၠဴႏွင့္ ကံမစံျပေက်းရြာ ကားလမ္း၏ ေဘး၀ဲယာရွိ တမာပင္မ်ား၊ ထေနာင္းပင္ႀကီးမ်ားက အညာ၏ ေႏြသရုပ္ကို ပို၍ေပၚလြင္ေစသည္။
လမ္းေဘး တဘက္တခ်က္တြင္ ျမင္ေတြ႔ရေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားက ထန္းပင္၊ ထန္းေတာမ်ားႏွင့္ လြင္တီးေခါင္ျပင္ ယာခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ေခ်ာင္းဟုဆိုေသာ္လည္း ေရ မရွိသည့္ သဲေခ်ာင္းေတြကိုလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖတ္သန္းရသည္။
“ေတာင္က်ေရလံုးႀကီးေတြ ထိုးဆင္းလာရင္ ေဒါင္းငွက္ေတာင္မွ ပ်ံလို႔မလြတ္ဘူး” ဆိုရမည့္ ေခ်ာင္းမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ သည္။ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္လွ်င္ ေရမနစ္၊ ရႊံ႕မကၽြံပါဘဲ၊ သဲေျမပြပြမ်ားေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ ကားဘီး က တအိအိႏွင့္ ရုန္းရ သည္။
တခါတရံ ျဖတ္သြားရသည့္ တံတားမ်ားေပၚ မွ သစ္တံုးမ်ား က ငရံ႕ေျခာက္ မီးဖုတ္ကို ထုေခ်ထားသလို ဖြာထြက္ေန သည္။ ေဆာက္လက္စ တံတားငယ္ မ်ားကိုလည္းေတြ႔ ရသည္။
ပူေလာင္သည့္ သဲေခ်ာင္းေျမေပၚ တြင္ ထန္းရြက္၊ ထန္းလက္ မ်ားျဖင့္ မိုး၊ ကာထားသည့္ ေျမစိုက္တဲငယ္ ေလးေတြရွိသည္။ သဲမ်ားဖုံးေနသည့္ ကားလမ္းမကို ေဂၚျပားမ်ားျဖင့္ လမ္းရွင္းေပး ေနသူမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ တခ်ိဳ႕က ေရပံုးမ်ားထမ္းကာ လက္ယက္ သဲတြင္းမ်ားမွ ခပ္ထားေသာ ေရျဖင့္ လမ္းကို ေလာင္းေပး ေနၾကသည္။ ကားလာေနသည္ကို ျမင္မွ ေဂၚျပားကိုင္ၿပီး ထန္းလက္ တဲကေလးထဲမွ ေျပးထြက္လာသူေတြ လည္းရွိသည္။
သူတို႔ေတြထဲမွာ ကေလးငယ္ အနည္းငယ္သာပါၿပီး အမ်ားစုက အရြယ္ေရာက္ၿပီး သူေတြျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ လမ္းကို ရွင္းေပး၊ ေရေလာင္းေပးၿပီး ကားမ်ားေပၚမွ ပစ္ခ်ေပးခဲ့မည့္ ေငြအနည္းအက်ဥ္းကို သူတို႔ေမွ်ာ္ၾကသည္။ ေပးတဲ့ သူေတြလည္း ေပးၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကေလး မုန္႔ဘိုးေလာက္သာ ရွိမည့္ ေငြပမာဏအတြက္ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ ဒီလို လုပ္ေနၾကပါ သနည္း၊ တျခား အလုပ္ အကိုင္မရွိၾကလို႔လားဟု ေျခာက္သေယာင္း ေနေသာ သဲျပင္ကို ေငးရင္း ေတြးမိသည္။
ေပါက္ၿမိဳ႕နယ္ အေရာက္တြင္ ေတာင္က်ေရစီးေနသည့္ ကမ္းပါးျဖဴေခ်ာင္းကို ျဖတ္ရသည္။ ၁ ေပေက်ာ္ေက်ာ္ နက္သည့္ ေရထဲမွ ျဖတ္ေမာင္းရသည္။ ျဖတ္ခဲ့ရသမွ် ေခ်ာင္းမ်ားတြင္ သည္ေခ်ာင္းက အက်ယ္ဆံုးျဖစ္၏။ မိုးတြင္းဆိုလွ်င္ ျဖတ္သန္း၍ မရသျဖင့္ တဘက္ကမ္းတြင္ ညအိပ္ၿပီး ေစာင့္ရသည္ဟု ဆိုၾက၏။
ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ေတာင္ေရက်၍ ေရမ်ား ေနခ်ိန္တြင္ ျဖတ္ကူးသည့္ ေလွေမ်ာပါသြားၿပီး ခရီးသည္ ၁၀ ဦးထက္မနည္း ကမ္းပါးျဖဴေခ်ာင္းမွာ ေသဆံုးခဲ့ရသည္။
ထို႔ေနာက္ အေျမာင္းလိုက္ ပတ္ၾကားအက္ေနသည့္ သစ္ပင္မရွိေသာ ေတာင္ကတံုးမ်ားကို ျဖတ္ရျပန္သည္။ အပူရွိန္ေၾကာင့္ မြေနေသာ ပုစြန္က်စ္စာခဲလို ေတာင္ေျမမ်ားက မိုးတၿပိဳက္ ႏွစ္ၿပိဳက္ရြာလိုက္လွ်င္ အရည္ေပ်ာ္ ၿပိဳဆင္းရန္ အသင့္ အေနအထားမွာ ရွိေနသည္။
ကားဘီးျမဳပ္ရံု ေရျပင္ကိုျဖတ္ကာာ ဂီယာႀကီးျဖင့္ ေျပးတက္ရ သည့္ ႏြားလန္တက္ေခ်ာင္း အမည္တြင္ေသာ ေနရာက ခ်င္းျပည္နယ္ ခရီးစဥ္မွာ အမွတ္တရ အရွိဆံုး ျဖစ္သည္။ ခ်ိဳင့္ထဲသို႔ ဆင္းကာ ေရျပင္ကို ျဖတ္ၿပီးေနာက္ လူအျပည့္ တင္လာသည့္ မီနီဘတ္စ္ေလးက ေတာင္ထိပ္သို႔ အရွိန္ျဖင့္ ေျပးတက္ရင္း ေတာင္ထိပ္ သို႔ ေရာက္လုလုတြင္ ကားက ဂီယာ ေျပာင္း၍ မရေတာ့ဘဲ ရပ္သြားေတာ့သည္။ ေရွ႕တိုး၍ မရသလို၊ ေနာက္ ျပန္ဆုတ္လွ်င္လည္း ကားတစီးလံုး ကၽြမ္းျပန္ က်ေတာ့မည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ ကားဆရာက ဂီယာတံကို ႀကိဳးစား၍ တြန္းေသာ္လည္း လံုး၀မရဘဲ မိနစ္အနည္းငယ္ ၾကာသြားသည္။
စပယ္ယာ မပါသည့္အတြက္ ခရီးသည္ အမ်ိဳးသား တဦးက ေအာက္သို႔ဆင္းၿပီး ခုထားေပးဖို႔ ဂ်မ္းတံုးရွာသည္။ ကံဆိုးစြာပင္ ထိုကားတြင္ ဂ်မ္းတံုးပါမလာ။ ေနာက္ျပန္ က်ေတာ့မလားဆိုသည့္ အေတြးေၾကာင့္ အသက္ပင္မရွဴရဲ။ လမ္းေဘးမွာလည္း လက္သီးဆုပ္အရြယ္ေလာက္ ေက်ာက္တံုးေတြပဲ ရွိသည္။ ထိုေက်ာက္တုံုးမ်ားျဖင့္ ဂ်မ္းတံုးလုပ္ၿပီး လမ္းလယ္ေခါင္၊ ေတာင္ခုလပ္မွာ ကားျပင္ရသည္။ ဒ႐ိုင္ဘာက ကားျပင္တတ္လို႔ ေတာ္ပါေသးသည္။
ကား ျပန္ေကာင္းသြားလို႔ ႏြားလန္တက္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ေယာနယ္ကို ေရာက္လာသည္။ ေယာနယ္ကို ျဖတ္သန္း ခ်ိန္မွာ ျမင္ရ သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား က ရုတ္ခ်ည္း ေျပာင္းလဲသြား သည္။ သစ္ပင္ စိမ္းစိမ္း စိုစိုေတြ ျမင္လာ ရသည္။ လယ္ကြင္း ျပင္မ်ားမွာလည္း ေရတေဖြးေဖြး ျဖစ္ေန သည္။ တခ်ိဳ႕လယ္ကြင္းမ်ားတြင္ စပါးခင္းမ်ား ျဖစ္ထြန္းေနေပၿပီ။ အပင္ အေပၚတြင္ ထိုင္ကာ ထန္းေရေသာက္ ရန္ လင့္စင္မ်ား ထိုးေပး ထားေသာ ထန္းပင္၊ ထန္းေတာမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ တျခား ဘယ္ေဒသမွာမွ ဒီလို ဓေလ့စ႐ိုတ္မ်ိဳး မရွိပါ။ ေယာနယ္မွ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အေ၀းဆီတြင္ မႈန္ပ် ျမင့္မားေသာ အျပာေရာင္ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားကို လွမ္း၍ ျမင္ေန ရၿပီျဖစ္၏။
မေကြးတိုင္းႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ အစပ္မွ ေက်ာက္ထုၿမိဳ႕ အ၀င္ကိုေရာက္ေတာ့ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ႏွင့္ တသြင္သြင္ စီးေနသည့္ ေတာင္က်ေခ်ာင္းထဲတြင္ တပိုင္တႏိုင္ ေရအားလွ်ပ္စစ္ ထုတ္ယူေနသည့္ စက္ကိရိယာ ငယ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ခ်င္းေတာင္တန္း အစပ္ကို အနည္းငယ္ တက္လိုက္ၿပီးလွ်င္ ညီညာျပန္႔ျဖဴးၿပီး စိမ္းစိုေသာ ေယာနယ္ကို အေပၚစီးမွ တလွည့္ ျမင္ရျပန္သည္။
ေအးျမ လတ္ဆတ္ေသာေလက ခပ္ျမဴးျမဴးကေလး တိုက္ခတ္လွ်က္ရွိသည္။ ေတာင္တက္ လမ္းအတိုင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျမင့္တက္သြားၿပီးေနာက္ တေရြ႕ေရြ႕ ႏွင္လာေသာ မီနီဘတ္စ္ကေလးကို မင္းတပ္ၿမိဳ႕က ထင္းရွဴးေတာမ်ားျဖင့္ ခရီးဦးႀကိဳျပဳ၏။ မနက္ ၁၀ နာရီက မေကြးတိုင္း ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွ ထြက္လာသည့္ ကားသည္ ခ်င္းျပည္နယ္ မင္းတပ္ၿမိဳ႕သို႔ အေရာက္တြင္ ညေန ၆ နာရီ တိတိရွိေလၿပီ။
ပခုကၠဴ – မင္းတပ္ – မတူပီလမ္းကို ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္မွသာ ယခုကဲ့သို႔ ကတၱရာလမ္း ျဖစ္လာၿပီး ေကာင္းမြန္စြာ သြားလာႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။ ဒီလမ္းက ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမျပန္႔ကို ဆက္သြယ္ ေပးထားသည့္ တခုတည္းေသာ ထြက္ေပါက္လမ္းလည္း ျဖစ္သည္။ ဒီလမ္းကို အသံုးျပဳ၍ ေဆာၿမိဳ႕နယ္မွ တဆင့္ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕ကိုလည္း သြားႏိုင္သည္။ အနည္းငယ္ က်ဥ္းေသာ္လည္း ေတာင္တက္လမ္းမ်ားက သိပ္မဆိုးလွ။ ေႁမြလိမ္ ေႁမြေကာက္ အနိမ့္အျမင့္ေတြေတာ့ မ်ားသည္။
“အႏၲရာယ္ ကုန္းတက္”၊ “အႏၲရာယ္ကုန္းဆင္း”၊ “အတက္ကားကို ဦးစားေပးပါ” စသည့္ သတိေပး လမ္းညႊန္ ဆိုင္းဘုတ္ မ်ားကို လမ္းေဘး၀ဲယာ၌ ျမင္ရသည္။ လမ္းမ်ားက အေကြ႔ၾကမ္းသည္။ တံေတာင္ဆစ္ ေကြ႔ႀကီးမ်ားကို ေကြ႔ပတ္ ေမာင္းႏွင္ရသည္မွာ အလ်ားတိုေသာ ကားျဖစ္၍သာ ေတာ္ေပသည္။ ကားဆရာကလည္း စိတ္ရွည္သည္။
တဘက္တြင္ ေတာင္ကမ္းပါးယံႏွင့္ တျခားတဘက္တြင္ နက္ရိႈင္းေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ား အၾကား ေသေသသပ္သပ္ ေမာင္းႏွင္ သြားႏိုင္သည္။
“မိုးမရြာေသးလို႔ လမ္းေတြ ေကာင္းေနတာပါ။ မိုးရြာၿပီဆိုတာနဲ႔ ေတာင္ေတြၿပိဳလို႔ ကားေတြမထြက္ႏိုင္ဘူး” ဟု မင္းတပ္ ေဒသခံတဦးက ဆိုသည္။
မင္းတပ္သည္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၄၈၆၀ ေပ အျမင့္ရွိသည့္ ေတာင္ထိပ္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားေသာ ခရိုင္ၿမိဳ႕ေလး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွ ေတာင္ေပၚ စခန္းၿမိဳ႕ အျဖစ္ တည္ေထာင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ပတ္ပတ္လည္မွာ ထုထည္ႀကီးမားစြာ ရွိေနသည့္ မလံုေတာင္၊ ခ်ီပီေတာင္ စသည့္ အျပာေရာင္ ေတာင္တန္းမ်ားကို အေပၚစီးမွ ျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္း သည္ ႏွင္းဆီပန္း၏ ပြင့္ခ်ပ္မ်ားကဲ့သို႔ အထပ္လိုက္ အလႊာလိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ ေတာင္ယာ မီးရႈိ႕ခ်ိန္ျဖစ္၍လည္း ပတ္၀န္း က်င္က ျမဴဆိုင္း၍ေန သည္။
ေတာင္ကမ္းပါးယံ မ်ားတြင္ ေမးတင္ကာ ေဆာက္ထားသည့္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ေနအိမ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ မေကြးတိုင္းႏွင့္ မ်ားစြာ မေ၀းလွေသာ္လည္း ျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားႏွင့္ ေလထုသန္႔ရွင္းမႈ စသည္တို႔က ေျမျပန္႔ႏွင့္ အလြန္ ကြဲျပား ျခားနားသည္။ မင္းတပ္ၿမိဳ႕သည္ အစႏွင့္အဆံုး ၅ မိုင္ခန္႔ရွိေသာ ၿမိဳ႕တန္းရွည္ ပံုစံျဖစ္သည္။ အိမ္အမ်ားစုကို ထင္းရွဴးသားႏွင့္ ေဆာက္ထားသည္။ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေဒသခံ ကေလးငယ္မ်ားက ထင္း႐ွဴးဆီတိုင္ကို မီးရႈိ႕ကာ စာဖတ္ၾကရျခင္းေၾကာင့္ ထင္းရွဴးေတာမ်ား ပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈ ရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
မင္းတပ္ခရိုင္အတြင္း၌ မင္းတပ္ၿမိဳ႕နယ္၊ မတူပီၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ကန္ပက္လက္ ၿမိဳ႕နယ္တို႔ ပါ၀င္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးမရမီ ကိုလိုနီေခတ္က ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း၏ ခရိုင္ၿမိဳ႕မွာ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။
မင္းတပ္ၿမိဳ႕သည္ ထိုစဥ္က အဂၤလိပ္တို႔ကို ပုန္ကန္သူမ်ားကို ယာယီ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ရာ အက်ဥ္းစခန္း တခုသာျဖစ္ေၾကာင္း အသက္ ၈၀ နီးပါးရွိ ခ်င္းအမ်ိဳးသား အဘိုးအိုတဦးက ေျပာသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ မည္သည့္ သဘာ၀ ေျမေအာက္ သယံဇာတမွ် မထြက္သည့္ ေဒသတခုျဖစ္ၿပီး ကုလသမဂၢ၏ စစ္တမ္းမ်ားအရဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားကို ေျမေပၚ သဘာ၀ သယံဇာတမ်ားဟု တင္စားေျပာဆို၍ ရေပသည္။ ခ်င္းေတာင္တန္း မ်ားသည္ လွပသည္၊ စိတ္ကို အပန္းေျပေစသည္၊ တိမ္ေတြထက္ျမင့္ေသာ သဘာ၀ အလွအပမ်ားကို ျပယုဂ္ထားၿပီး တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေအာင္ လုပ္ယူႏုိင္သည့္ ေဒသျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
မင္းတပ္ခရိုင္ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ နတ္မေတာင္ (ေခၚ) ေခါႏုသုမ္ (ေခၚ) ၀ိတိုရိယ ေတာင္သည္ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ လာေရာက္ လည္ပတ္သူမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေနရာတခုျဖစ္သည္။ ေတာင္တက္ ခရီးစဥ္အျဖစ္ လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ ဇိမ္က်သည့္ အပန္းေျဖရာ ေဒသမဟုတ္ဘဲ၊ စြန္႔စားရၿပီး ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတမ်ား ရႏိုင္ေသာ အပန္းေျဖ ခရီးစဥ္တခုျဖစ္သည္။ မင္းတပ္မွ ကန္ပက္လက္သို႔ မိုင္ ၄၀ ေက်ာ္သာ ေ၀းေသာ္လည္း အဆင္း အတက္ ၾကမ္းေသာ ေျမသားေတာင္တက္လမ္းမ်ား ျဖစ္ေန၍ သြားမည္ဆိုပါက အခ်ိန္ယူရသည္။
မင္းတပ္မွ ကန္ပက္လက္သို႔ သြားရာ လမ္းတေလွ်ာက္သည္ နတ္မေတာင္ အမ်ိဳးသားဥယ်ာဥ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ နယ္ေျမမ်ား ျဖစ္ရာ သစ္ေတာမ်ားက ထူပိန္းလွ်က္ရွိသည္။ ေတာင္ယာ မီးရိႈ႕ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေတာင္ကတံုးမ်ား ျဖစ္ေနသည့္ မင္းတပ္ၿမိဳ႕၀န္းက်င္ထက္ သစ္ေတာမ်ားပိုၿပီး သိပ္သည္းထူထပ္သည္။ နတ္မေတာင္ အမ်ိဳးသားဥယ်ာဥ္ကို စတင္ ထူေထာင္ခဲ့သူ ဦးရွိန္းေဂငိုင္း၏ ေျပာျပခ်က္အရ ဆိုလွ်င္ နတ္မေတာင္ ဧရိယာတြင္ ကမာၻဦး ရွားပါးသစ္ပင္ပု မ်ားစြာ ရွိေန ေသးေၾကာင္း သိရသည္။
မင္းတပ္ထက္ ေပ အနည္းငယ္ နိမ့္သည့္ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕တြင္ နတ္မေတာင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို အမွီျပဳ၍ ဖြင့္လွစ္ ထားေသာ ဘန္ဂလိုမ်ားရွိသည္။ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက ဟိုတယ္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ိဳး မရႏိုင္ေသာ္လည္း ေစ်းႏႈန္းက သင့္တင့္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ေ၀း၍ ျပင္ပမွ အစား အေသာက္မ်ား ၀ယ္ယူ စားေသာက္ရန္ အခက္အခဲရွိသည္။
ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕ကို ေတာင္ေပၚ စခန္းၿမိဳ႕ျဖစ္ရမည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္သံ ဆိုင္းဘုတ္ တင္ထားေသာ္လည္း တကယ္တမ္းတြင္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္သည့္ အျပင္အဆင္မ်ား မေတြ႔ရဘဲ မူလအရိုးခံ အတိုင္းသာ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။
“က်ေနာ္တို႔မွာ ၀န္ထမ္း မေလာက္ဘူးဗ်။ ဖြဲ႔စည္းပံုမွာက လူ ၂၀ ရွိေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ၀န္ထမ္း ၆ ေယာက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနရတယ္” ဟု ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕နယ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
ရာသီဥတုၾကမ္းကာ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲသည့္ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားမွ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ေျမျပန္႔မွ ၀န္ထမ္း မ်ားထက္ လစာ ၂ ဆ ရသည္ဆိုေသာ္လည္း လုပ္ခ်င္သူ ရွားပါးေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ကန္ပက္လက္ ၿမိဳ႕တြင္ ရင္ဒူး (ဒါရ္)၊ ဟုပ္ပူး၊ ငရာ၊ မြင္းႏွင့္ ဒိုင္ရ္ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား ေနထိုင္ၿပီး လူဦးေရ ၂ ေသာင္းေက်ာ္သာ ရွိသည့္ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတခု ျဖစ္သည္။
နာမည္ေက်ာ္ ဘံုတလာေရတံခြန္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္၏ ဒုတိယအျမင့္ဆံုး ေမာပိေတာင္တန္း တည္ရွိရာ မတူပီၿမိဳ႕သို႔ သြားမည္ ဆိုလွ်င္ မင္းတပ္ၿမိဳ႕မွ ၁၀၂ မိုင္ ထပ္မံ သြားရဦးမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကတၱရာလမ္းျဖစ္၍ လမ္းေကာင္းသည္။ ပခုကၠဴမွ မတူပီၿမိဳ႕သို႔ တိုက္ရိုက္ ေျပးဆြဲလွ်က္ရွိသည့္ လိုင္းကားမ်ားလည္း ရွိသည္။ ခ်င္းျပည္ေတာင္ပိုင္း ခရီးစဥ္တြင္ အလွဆံုး ရႈခင္းမ်ား ေတြ႔ႏိုင္သည့္ ေနရာကို ေျပာပါဆိုလွ်င္ မင္းတပ္ – မတူပီ လမ္းတေလွ်ာက္ကို ညႊန္းဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မိုးတြင္းကာလတြင္ အႏၲရာယ္မ်ားသည့္ လမ္းခရီး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။
အနိမ့္ဆံုးေပ ၄ ေထာင္မွ အျမင့္ဆံုး ၉ ေထာင္ေက်ာ္ အထိရွိသည့္ ေတာင္တက္လမ္းမ်ားက စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ ေကာင္းသည္။ ရာသီဥတုက ေႏြရာသီေခါင္ေခါင္တြင္ ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ ေအးစိမ့္လြန္းသည္။ ေတာေတာင္ရိပ္မ်ားႏွင့္ ေလ တိုက္ခတ္မႈ မ်ားေၾကာင့္ အရိုးထိေအာင္ ေအးသည္။
မတူပီၿမိဳ႕သည္ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္အျမင့္ ၃၅၆၀ ေပတြင္ တည္ရွိသည္။ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ၿပီး ေစ်းခ်ိဳသည့္ တခုတည္း ေသာ တည္းခိုခန္း ရွိသလို၊ အခ်က္အျပဳတ္ ေကာင္းေသာ္လည္း ေစ်းမ်ားသည့္ တခုတည္းေသာ ထမင္းဆိုင္ရွိသည္။ အစိုးရႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားသည့္ ခ်င္းတိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ (CNF) ၏ ဆက္ဆံေရး ရံုးစိုက္ရာ ၿမိဳ႕လည္းျဖစ္သည္။ ခ်င္းျပည္နယ္သို႔ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ား လြတ္လပ္စြာ သြားလာခြင့္ ျပဳလုိက္သည့္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ မပါ၀င္ေသးသည့္ တခုတည္းေသာ ၿမိဳ႕လည္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား၏ လံုၿခံဳေရးအတြက္ စိတ္မခ်ရေသးေသာ နယ္ေျမ ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ဟု သိရသည္။
မတူပီသည္ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕ထက္ေရာ၊ မင္းတပ္ၿမိဳ႕ထက္ပါ ပို၍သာယာသည္ဟု ထင္မိသည္။ အိုင္ပီစတားျဖင့္ သံုးေနသည့္ အင္တာနက္ ဆိုင္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ တယ္လီဖုန္းလိုင္း လံုး၀မမိျခင္းက ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား အတြက္ စိတ္ညစ္စရာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ မတူပီၿမိဳ႕သည္ ေ၀းလံေခါင္သီေသာ ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ္လည္း ေခတ္မီသည္။ မင္းတပ္၊ ကန္ပက္လက္ ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ စကားေျပာပံုခ်င္း ကြာျခားၿပီး ေလယူေလသိမ္း ႏူးညံ့သည္။ နားေထာင္၍ ပိုေကာင္းသည္။
ဘံုတလာ ေရတံခြန္ႏွင့္ ေလမ်ိဳေခ်ာင္း တို႔မွ အေသးစား ေရအားလွ်ပ္စစ္ ထုတ္ယူႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေရစီးအားေကာင္းသည့္ အခ်ိန္တြင္ ပံုမွန္လွ်ပ္စစ္မီး ရသည္။ သို႔ေသာ္ မင္းတပ္ႏွင့္ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕ကဲ့သို႔ပင္ ေရရွားပါးမႈ အခက္အခဲရွိသည္။
ခ်င္းျပည္ ေတာင္ပိုင္းခရီးစဥ္တြင္ မေကြးတိုင္းဘက္မွ လမ္းမ်ားက ဆိုးသေလာက္၊ ခ်င္းျပည္နယ္အပိုင္ ေတာင္တက္လမ္းမ်ား က ကတၱရာခင္းထားသျဖင့္ ပို၍ေကာင္းသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္သည္ မည္သည့္ တြင္းထြက္ပစၥည္းမွ် မထြက္သျဖင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနိမ့္ဆံုး ျပည္နယ္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း၊ ၎မွာရွိသည့္ သဘာ၀အလွ ရႈခင္းမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဧည့္သည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ကာ မီးခိုးတိတ္ စက္ရံုမ်ား လည္ပတ္ႏိုင္သည့္ ျပည္နယ္ျဖစ္သည္။ သဘာ၀အလွအပမ်ား မပ်က္စီးေသးဘဲ က်န္ေနေသးသည့္ ျပည္နယ္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း မင္းတပ္ခရိုင္ အတြင္းရွိ ေတာင္တန္းမ်ား၊ သစ္ေတာႀကီးမ်ားသည္ ေဒသခံမ်ား၏ ေျပာင္းေရႊ႕ေတာင္ယာ စိုက္ပ်ိဳးျခင္း၊ ေတာင္ယာခုတ္ထြင္ မီးရႈိ႕ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္းလာေနၿပီ ျဖစ္ရာ၊ အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္းရန္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနသည္ဟု မင္းတပ္ၿမိဳ႕မွ သစ္ေတာ ထိန္းသိမ္းေရး စိတ္၀င္စားသည့္ ေဒသခံတဦးျဖစ္သူ ဦးေလာတီက ေျပာျပသည္။
“သစ္ပင္ေတြရွိမွ က်ေနာ္တို႔ဆီကို ခရီးသြားေတြ လာလည္ၾကမွာပါ။ အခုဆိုရင္ ဘိုးဘြားေတြ လက္ထက္ ကတည္းက ထိန္းသိမ္း လာခဲ့တဲ့ သစ္ေတာ စိမ္းႀကီးေတြဟာ ၃ ပံုမွာ ၁ ပံုေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ သစ္ပင္ေတြမရွိေတာ့ မိုးရြာရင္ ေျမဆီလႊာေတြက ေျမျပန္႔ကို ပါသြားၿပီး ေယာနယ္ဘက္မွာ စပါးေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မိုးေရေတြ ဒလေဟာက်တာနဲ႔ ေယာနယ္ ဘက္မွာလည္း လယ္ခင္းေတြ ပ်က္တာပဲ။ ေတာင္ေပၚမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ေျမျပန္႔ကိုလည္း သက္ေရာက္ တယ္ေလ” ဟု ဦးေလာတီက ဆိုသည္။
မင္းတပ္ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ အဓိကလမ္းမႀကီး တခုသာရွိၿပီး တျခားလမ္းမ်ားမွာ ေတာင္ခါးပန္းမ်ားတြင္ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ျဖတ္လမ္းတို မ်ားသာျဖစ္သည္။ ခ်င္းမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား ျဖစ္သည့္ မြင္း၊ မကဏ္း၊ ဒိုင္ႏွင့္ ေတာင္သား (ေရာင္ထူ) လူမ်ိဳးမ်ား ေနထိုင္ၾကသည္။ ၂ ရက္လွ်င္ တႀကိမ္သာ လွ်ပ္စစ္မီးရသည္။ ေရလည္းရွားသည္။
မင္းတပ္ၿမိဳ႕ အနီး၀န္းက်င္ရွိ ေက်းရြာမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ တျခားတဘက္ရွိ ေတာင္မ်ားေပၚတြင္ ရွိၾကသည္။ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းမ်ားျဖင့္ သြားလာရၾကမ္းေသာ ေနရာမ်ားျဖစ္သည္။ ခ်င္းေတာင္တြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ မလံုေလာက္မႈမ်ား ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာ အခ်ိဳးက မ်ားစြာ ကြာဟေနေသးသျဖင့္ ဆြဲခန္႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ခန္႔အပ္ ထားရျခင္းမ်ား ရွိေနသည္။ မင္းတပ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပခုကၠဴႏွင့္ ေယာနယ္မွ ဆယ္တန္းေအာင္၊ ဘြဲ႔ရထားၿပီး အလုပ္အကိုင္ မရွိေသးသည့္ ဆရာမေလးမ်ားက ကေလးမ်ားကို စာသင္ေပး ေနၾကသည္။
ယခုအခါ လစ္လပ္ပညာေရး ၀န္ထမ္းေနရာမ်ားတြင္ ျဖည့္စြက္ခန္႔ထား ႏိုင္ရန္ ၀န္ထမ္းေရြးခ်ယ္ စာေမးပြဲမ်ား ခ်င္းျပည္နယ္ အႏွံ႔တြင္ ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရသျဖင့္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ ရွားပါးမႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ေတာ့မည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ခ်င္းေတာင္ေပၚတြင္ ရက္အနည္းငယ္သာ ေနခဲ့ရေသာ္လည္း ေတာင္ေပၚ ေခါင္ရည္ခ်ိဳျမျမျဖင့္ ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္လွသည့္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ရိုးသားမႈႏွင့္ ေဖာ္ေရြမႈတို႔က အမွတ္တရ ျဖစ္ေစသည္။ အိမ္ကို ဧည့္သည္ေရာက္လွ်င္ ေဒသထြက္ ေတာင္ယာ ဆပ္နီျဖင့္ ေဖာက္ထားသည့္ ေခါင္အိုးကို အရင္ဖြင့္သည္။ ပထမဆံုး ေခါင္ရည္ တက်ိဳက္ကို ကိုယ္တိုင္ ခြံ႔တိုက္ တတ္ၿပီး တခြက္လံုးကုန္ေအာင္ ေသာက္ျပမွ ၿပံဳးကာ ေက်နပ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ေခါင္ရည္တက်ိဳက္ ႏွစ္က်ိဳက္ ေသာက္ၿပီးလွ်င္ကား ဧည့္သည္ႏွင့္ အိမ္ရွင္မ်ား တသားတည္း ျဖစ္ကာ စကား ေဖာင္ဖြဲ႔ႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ဒီဇင္ဘာလ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခ်င္းရိုးရာ ပြဲေတာ္မ်ားရွိၿပီး ေတာင္ဇလပ္ႏွင့္ ခ်ယ္ရီပန္းမ်ား ပြင့္ခ်ိန္လည္းျဖစ္ရာ လာေရာက္ လည္ပတ္ရန္ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံတို႔က ဖိတ္ေခၚၾကသည္။ ႏြားေနာက္သားႏွင့္ ေခါင္ရည္က သူတို႔၏ ရိုးရာ ဓေလ့ထံုးစံ စားေသာက္ ဖြယ္ရာျဖစ္သည္။
ဧည့္သည္ကိုတိုက္ေသာ ေခါင္ရည္က မူးယစ္သြားသည့္ အဆင့္ကို မေရာက္ဘဲ ခ်ိဳသည့္ အရသာႏွင့္ အနည္းငယ္ ခါးသက္သည့္ အရသာ ေရာေနသည္။ ခ်င္းရိုးရာ ေခါင္ရည္က ကစီဓာတ္ႏွင့္ ဂလူးကိုစ့္ဓာတ္ ပါသျဖင့္ ပင္ပန္းမႈကို ေပ်ာက္ေစသည္ဟု သူတို႔ ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာၾကသည္။
မင္းတပ္ၿမိဳ႕သည္ ေယာနယ္မွ ထြက္ေသာ ဆန္စပါးကို အဓိက အားကိုးရၿပီး သူကိုယ္တိုင္တြင္မူ ယခုႏွစ္မ်ားတြင္ ေခတ္စား လာသည့္ ၀ဥမွ လြဲ၍ တျခားျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းမ်ားသို႔ တင္ပို႔ရေလာက္သည့္ ထြက္ကုန္ မ်ားမ်ားစားစားမရွိပါ။ ေတာင္ယာမွ ရရွိသည့္ ေျပာင္းႏွင့္ ဆပ္မ်ားက ေဒသခံမ်ားအတြက္ စားေလာက္ရံုသာ ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က ဆန္ႏွင့္ဆပ္ကို ေရာေႏွာ ျပဳတ္ကာ ဟင္းမပါေသာ ထမင္း၀ိုင္းႏွင့္ ၀မ္းေရးကို ျဖည့္ဆည္းရသည္။ ေတာင္ယာ ခုတ္ထြင္မႈ မ်ားေၾကာင့္ သစ္ေတာမ်ား ျပဳန္းတီး လာျခင္းအျပင္၊ မိုးေရတိုက္စား မႈေၾကာင့္ ေျမဆီလႊာ ျပဳန္းတီးလာျခင္းကလည္း ေတာင္သူမ်ားအတြက္ သီးႏွံျဖစ္ထြန္း ေအာင္ျမင္မႈ နည္းေစေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
စီးပြားေရး နိမ့္က်မႈေၾကာင့္ ေဒသခံလူငယ္မ်ားကလည္း ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာသို႔ ထြက္ခြာၾကသည္။ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ လူငယ္လူရြယ္ သိပ္မေတြ႔ရပါ။
“လူေသရင္ေတာင္မွ ေျမတူးဖို႔ အားေကာင္း ေမာင္းသန္ လူငယ္မရွိေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေဒသမွာ လုပ္စရာ အလုပ္လည္းမရွိ၊ ခိုးစားဖို႔လည္း မရွိဘူး” ဟု ဦးေလာတီက ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီး ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေဆးမင္ျဖင့္ မ်က္ႏွာကို ပါးရဲ (ေဒသအေခၚ ပါးမဲ) ထိုးထားသည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားကို ယခုတိုင္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ဆဲ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ပါးရဲထိုးကာ မ်က္ႏွာအလွကို ဖံုးကြယ္သည့္ ဓေလ့မွာ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခုေနာက္ပိုင္း မ်ိဳးဆက္မ်ားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ပါးရဲထိုးထားသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ အသက္အရြယ္မွာ အနည္းဆံုး ၄၅ ႏွစ္ႏွင့္ အထက္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
“မ်က္ႏွာကို ႀကိမ္စူးနဲ႔ ထိုးရတယ္၊ အရမ္းနာတယ္။ ေသြးေတြလည္း အမ်ားႀကီးထြက္တယ္။ ဦးေန၀င္း လက္ထက္က်ေတာ့ ပါးမဲထိုးတဲ့ လူေတြကို ဒဏ္ရိုက္တယ္။ အဲဒီတုန္းက က်မက သူႀကီးသမီးဆိုေတာ့ ဒဏ္ေငြ ၅၀ ေဆာင္ရတယ္။ တျခားသူေတြ မေဆာင္ရဘူး။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မထိုးၾကေတာ့ဘူး” ဟု မင္းတပ္ၿမိဳ႕ စီးခ်ဲ႕ရပ္ကြက္မွ အသက္ ၆၅ ႏွစ္အရြယ္ အဘြားအိုက ျပန္လည္ ေျပာျပသည္။ ခ်င္း ေယာက္်ားတို႔၏ အေဆာင္အေယာင္ကေတာ့ ပလိုင္းႏွင့္ ဓားငယ္ ျဖစ္သည္။
ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသည့္ အိမ္ႏွင့္ ဆိုင္အမ်ားစု၏ မ်က္ႏွာစာမ်ားတြင္ က်ားေခါင္းရုပ္ပံုကို ကပ္ထားၾကသည္။ ထိုသို႔ ကပ္ထားျခင္းျဖင့္ အႏၲရာယ္ ကင္းေစသည္ဟု သူတို႔ယံုၾကည္ၾကသည္။
ထို႔အျပင္ တခ်ိဳ႕ေနအိမ္မွာတြင္ တိရစာၦန္မ်ား၏ ဦးေခါင္းခြံမ်ားကို အစီအရီ ခ်ိတ္ဆြဲ ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ နတ္ကိုးကြယ္သည့္ ခ်င္းလူမ်ိဳးတခ်ိဳ႕၏ ရိုးရာဓေလ့ ႏြားေနာက္သတ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္စဥ္ ရရွိသည့္ ႏြားေနာက္ႏွင့္ အမဲလိုက္ရာမွ ရရွိလာသည့္ ေတာ၀က္ကဲ့သို႔ သားေကာင္မ်ား၏ ဦးေခါင္းခြံမ်ားကို ဂုဏ္ယူဖြယ္ တခုအေနျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနအိမ္အမ်ားစုတြင္ လိုင္စင္ႏွင့္ ကိုင္ေဆာင္ေသာ တူးမီးေသနတ္ မ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ တူမီးေသနတ္ျဖင့္ ေတာလိုက္ ထြက္ရာမွ ျပန္လာသည့္ ခ်င္းလူငယ္ လူႀကီးတို႔ကို မင္းတပ္ႏွင့္ မတူပီၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႔ ခဲ့ရသည္။
ေဒသခံမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကၿပီး နတ္ကိုးကြယ္မႈမ်ားလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။
အျပန္ခရီးမွာ မီနီဘတ္စ္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဂ်စ္ကားႏွင့္ ျပန္ရသည္။ အလာခရီးတြင္ ေျမျပန္႔မွ တင္ပို႔ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ပါေသာ္လည္း၊ အျပန္မွာေတာ့ ခ်င္းလူငယ္မ်ားသာ ကားႏွင့္တစီး အျပည့္ပါလာသည္။ ေနပူျပင္းေသာ ေကာင္းကင္ ေအာက္က အမိုး မပါေသာ ကားေနာက္ခန္း၌ မတ္တပ္ရပ္သူရပ္၊ ေနရာရသူက လည္း က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း ထိုင္ရၿပီး မိုင္ ၁၀၀ နီးပါး ခရီးကို သူတို႔ေတြ လိုက္လာၾကရသည္။
တခ်ိဳ႕က မေလးရွားသို႔ အလုပ္သြားလုပ္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႕က တကၠသိုလ္တက္ရန္ ေျမျပန္႔သို႔ ဆင္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဂ်စ္ကားေလးက ခ်င္းေတာင္မွ တေရြ႕ေရြ႕ ျပန္ဆင္းခဲ့သည္။ ကားဆရာက အႏၲရာယ္ ကုန္းဆင္းဆိုသည့္ ဆိုင္းဘုတ္ နားအေရာက္တြင္ ကားကိုအရွိန္ေလွ်ာ့ကာ၊ စတီယာရင္ကို ရွိခိုးလိုက္၏။ ေတာင္တန္းျပာႀကီးမ်ားက ေနာက္ဘက္တြင္ ေ၀း၍ေ၀း၍ က်န္ရစ္သည္။ ခ်င္းေတာင္တြင္ ေသာက္ခဲ့ရသည့္ ေဒသထြက္ ေတာင္ေပၚေကာ္ဖီကို သတိရေနမိေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment