ညိမ္းျပည့္စံ
ေညာင္ဦးေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕လုိေသာ္လည္း ေစတီပုထိုးမ်ား ၿပိဳႏိုင္သည့္ အႏၱရာယ္ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ အျဖစ္သာ ဆက္လက္ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပခုကၠဴေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေညာင္ဦးေလဆိပ္သည္ ပုဂံေရွးေဟာင္း ေစတီမ်ား အနီးတြင္ရွိသျဖင့္ ၎ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳလွ်င္ ႏိုင္ငံတကာမွ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား၏ တုန္ခါမႈေၾကာင့္ ေစတီမ်ား ၿပိဳႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစတီမ်ား ၿပိဳသည့္ အႏၱရာယ္မွ ကင္းၿပီး ပုဂံ၊ ေညာင္ဦးႏွင့္လည္း နီးသည့္ ပခုကၠဴ ေလဆိပ္ကိုသာ အသံုးျပဳႏိုင္ေခ်ရွိေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနရွိ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးျဖစ္သည့္ ဗိုလ္မႉးႀကီး ဝင္းေဆြထြန္းက ေျပာသည္။
“သူမ်ားေတြ ေျပာသလို စီမံကိန္းကို ဖ်က္လိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ကို မလုပ္ရေသးတာ။ ေညာင္ဦးေလဆိပ္က ဘုရားေတြၾကားမွာဆိုေတာ့ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရးေတြေၾကာင့္ ခ်ဲ႕ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တာ။ ဒါေပမယ့္ Tourism Area ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ခရီးသည္ ဝန္ေဆာင္မႈက ထပ္မ်ားလာဖို႔ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ ပခုကၠဴေလဆိပ္ကို ေ႐ြးလိုက္တာ” ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။
ေညာင္ဦးေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ မျပဳလုပ္ေတာ့ဘဲ ျပည္တြင္း ေလဆိပ္အျဖစ္ ဆက္လက္ အသံုးျပဳသြားမည္ ျဖစ္ကာ ေလယာဥ္မ်ား ေကာင္းမြန္စြာ ဆင္းႏိုင္ၿပီး ပိုမိုအဆင္ေျပေစရန္ ေလယာဥ္ ရပ္နားမည့္ ေျမဧရိယာ ခ်ဲ႕ျခင္း၊ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း ျပဳျပင္ျခင္းႏွင့္ လိုအပ္ေသာ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ားသာ ျဖည့္ဆည္း သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျမမ်ား ထပ္တိုးေတာင္းၿပီး စီမံကိန္း လုပ္ေနသည္ဆိုသည့္သတင္းမွာ မွားယြင္းေနေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ဆိုသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္သည့္ ပခုကၠဴ ေလဆိပ္တြင္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမ်ားအတြက္ က်ယ္ဝန္းသည့္ ေျမဧရိယာ ရွိသည့္အျပင္ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦး လမ္းမ်ားႏွင့္လည္း ဆက္သြယ္ထားေသာေၾကာင့္ ၎ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ လ်ာထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
“အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္လုပ္ဖို႔ လ်ာထားတာပဲ ရွိေသးတယ္။ စီမံကိန္းကို ဘယ္ေတာ့ လုပ္မယ္၊ ဘယ္ေတာ့ အၿပီးလုပ္မယ္လို႔ မသတ္မွတ္ရေသးဘူး။ လုပ္မယ္ဆိုရင္ လုပ္လို႔ရတယ္လို႔ပဲ လ်ာထားတာ” ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ပခုကၠဴေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေလဆိပ္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ရန္ အရင္းအႏွီးမ်ားစြာ ကုန္က်မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ေငြေၾကး အခက္အခဲမ်ား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ထိုစီမံကိန္းကို မျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
အဆိုပါ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကို ဦးဝင္းေဆြထြန္းအား ေမးၾကည့္ရာ ၎က ထို႔သို႔ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ထိုစီမံကိန္း ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက တျခား စီမံကိန္းမ်ားကဲ့သို႔ တင္ဒါေခၚယူ၍ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ေညာင္ဦးေလဆိပ္တြင္ ေလယာဥ္မ်ား ဆင္းသက္သျဖင့္ ၎တို႔၏ တုန္ခါမႈေၾကာင့္ ပုဂံရွိ ေစတီပုထိုးမ်ား ၿပိဳခဲ့ျခင္း မရွိဘူးေသာ္လည္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ ျပဳလုပ္သြားမည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံတကာမွ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား၏ တုန္ခါမႈေၾကာင့္ ပုဂံရွိ ေစတီမ်ားမွာ စိုးရိမ္ရမည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း သုေတသနပညာရွင္မ်ားကလည္း ေျပာသည္။
“အရင္က အဲဒီလိုေတြမရွိခဲ့ဘူး ဆိုတာက ဒီက ေလယာဥ္ေတြက ႏိုင္ငံတကာက ဟာေတြထက္ ေသးတယ္ ျပင္းအား နည္းတယ္ေလ။ တကယ္လို႔သာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ လုပ္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္းႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃ ရာေက်ာ္ ခံမယ့္ ဘုရားေစတီေတြက ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀၊ ၂၀၀ ေလာက္ပဲ ခံႏိုင္ရည္ရွိတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာ” ဟု ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပညာရွင္ ဦးဝင္းေမာင္က ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ေနခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံတကာမွ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆင္းႏိုင္မည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား ရွိသင့္ေသာ္လည္း ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္မ်ား ထိန္းသိမ္းရမည့္ ေနရာတြင္မူ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ ျပဳလုပ္ျခင္းကို မိမိတို႔အေနျဖင့္ မည္သို႔မွ် သေဘာမတူနိုင္ေၾကာင္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အနီးတြင္ ရွိေနမည့္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား၏ ျဖစ္လာႏိုင္မည့္ အက်ိဳးဆက္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားေစခ်င္ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း သုေတသန ပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနရွိ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ပုဂံ၊ ေညာင္ဦး ေလဆိပ္သည္ ျပည္တြင္း ေလဆိပ္မ်ားအနက္ ခရီးသည္ ဝင္ေရာက္မႈတြင္ ဒုတိယအမ်ားဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment