Wednesday, July 30, 2014

ထိုင္းႏွင့္ တ႐ုတ္ ဆက္သြယ္မည့္ ျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မည္

လင္းသန္႔

ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ေတာင္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ ေျပးဆြဲမည့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း ၂ ခု အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ထုိင္းႏုိင္ငံ အမ်ိဳးသား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရး ေကာင္စီ(NCPO) အစိုးရက အတည္ျပဳလုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ စီမံကိန္း ၂ ခုသည္ စုစုေပါင္း ထုိင္း ဘတ္ေငြ ၇၄၁.၄ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၄ ဘီလီယံ) ေက်ာ္ ကုန္က်ႏုိင္ၿပီး ထုိင္း ႏုိင္ငံ ရေရာင္းၿမိဳ႕မွ ေနာင္ခုိင္၊ ထုိမွ တဆင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ ေျပးဆြဲမည့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို စီမံကိန္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ က အဆုိျပဳထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိင္း ႏုိင္ငံတြင္း တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ၁ နာရီလွ်င္ ကီလုိမီတာ ၂ဝဝ ႏႈန္း မွ ၁၆ဝ ကီလုိမီတာႏႈန္း အထိ ေလွ်ာ့ခ်ေမာင္းႏွင္မည္ျဖစ္ သည္ဟု ဘန္ေကာက္ပုိ႔စ္ သတင္းစာက ယေန႔ ေဖာ္ျပထားသည္။

၂ လမ္းသြား ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမွာ ၁ ကီလိုမီတာ ကို အနည္းဆံုး ဘတ္ေငြ သန္းေပါင္း ၃၅ဝ- ၄ဝဝ မွ အမ်ားဆုံး ဘတ္ေငြ သန္းေပါင္း ၅ဝဝ- ၆ဝဝ ခန္႔ ကုန္က်ႏုိင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားသည္ဟု ဆုိသည္။

ထုိင္း ႏုိင္ငံတြင္း ပထမ လမ္းပိုင္းအတြက္ ရထားလမ္း စုစုေပါင္း အရွည္ ၇၃၇ ကီလိုမီတာ ရွိေသာေၾကာင့္ စုစုေပါင္း ကုန္က်ေငြ ဘတ္ ၃၉၂ ဒသမ ၄ ဘီလီယံ ကုန္က်ႏုိင္ၿပီး ဒုတိယ လမ္းပိုင္း အတြက္ ၆၅၅ ကီလိုမီတာ ရွိ၍ ကုန္က်ေငြ ၃၄၈ ဒသမ ၈ ဘီလီယံ ကုန္က်မည္ဟုလည္း ခန္႔မွန္ထားသည္။

ထုိင္း ႏုိင္ငံအတြင္း ရထားလမ္းပိုင္းမ်ားကို လာမည့္ႏွစ္တြင္ စတင္ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္မည္ဟု သိရ သည္။

အဆုိပါ ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ထိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း မစၥ ယင့္လတ္ အစုိးရလက္ထက္ကတည္းက ကမ္းလွမ္း ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားအေပၚ စီးပြားေရးအရ လႊမ္းမုိးလာႏုိင္ေရး အတြက္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း စီမံ ကိန္းမ်ားျဖင့္ စီမံလာျခင္းလည္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

No comments: