Thursday, September 18, 2014

အစိုးရကို လူထုက တိုက္႐ိုက္ တင္ေျမႇာက္ခြင့္ ရွိေအာင္ ဖြဲ႔စည္းပံုက အာမခံရမည္

ဧရာ၀တီ

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီ လမ္းမွန္ေပၚ ေရာက္ၿပီေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းေပၚလာတိုင္း အရင္းျပန္စစ္ၾက သည္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသည္ ဒီမိုကေရစီ နည္းက်၊ မက်ႏွင့္ ယင္း အေျခခံဥပေဒအရ တက္လာေသာ အစိုးရ၏ လည္ပတ္မႈ မွန္၊ မမွန္ဟူေသာ အခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္း က်ေရာက္ၿပီးစတြင္ ဆႏၵမဲမ်ား ဇြတ္ေကာက္ကာ ျပည္သူ ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ေထာက္ခံသည္ ဟု အစိုးရက ေၾကညာခဲ့ျခင္း အေပၚ ျပည္သူမ်ားေရာ ႏိုင္ငံတကာကပါ မယံုၾကည္ခဲ့ပါ။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရအေနျဖင့္ အေတာ္အတန္ ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ား ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ ေထာက္ခံအားေပးမႈကို အထိုက္အေလ်ာက္ ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီ စနစ္သို႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ခိုင္ခိုင္မာမာ ေျခေျချမစ္ျမစ္ ျဖစ္ထြန္းေနသည္ဟု ေျပာမရေသးေပ။

အေၾကာင္းမွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ တက္လာသည့္ ဆိုသည့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအေနျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာမ်ား အပ္ႏွင္းရာတြင္ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားမွ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးတြင္ ဥပေဒျပဳ အမတ္ ၄ ပံု ၁ ပံုကို ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႔အပ္ခြင့္ ရွိေနျခင္း၊ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ အတြက္ ဝန္ႀကီးႏွင့္ ဒုဝန္ႀကီး ေနရာ မ်ားအတြက္ သမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ ပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က အဆိုျပဳေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား ကိုသာ သမၼတက ခန္႔အပ္ခြင့္ ရွိေနျခင္း၊ အေရးေပၚ အေျခအေနတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာႏွင့္ တရားစီရင္မႈ အာဏာ သံုးရပ္စလံုးကို သမၼတက ကာခ်ဳပ္ကို လႊဲအပ္ေပးရန္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။

ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္လိုပါက ျပည္သူမ်ားက သေဘာတူသည့္တိုင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ လိုအပ္ေနျခင္း ကလည္း ဒီမိုကေရစီနည္း မက်ပါ။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ မွာလည္း ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သမၼတက ခန္႔အပ္ျခင္း ျဖစ္၍ ျပည္သူ႔ထံ သစၥာခံျခင္း မဟုတ္၊ အာဏာရပါတီႏွင့္ စစ္တပ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာမ်ားကို ခြဲေဝယူထားသည့္ပံုစံ ျဖစ္ေနေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီအျဖစ္ ထပ္ဆင့္ အသြင္ေျပာင္းေရးတြင္ မွန္ကန္စြာ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အစိုးရတရပ္ ေပၚေပါက္ လာေရး အတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို အေႏွးႏွင့္အျမန္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္သည္။

သို႔မွသာ စစ္အာဏာရွင္ လက္ထက္ စိတ္ႀကိဳက္ေရးဆြဲထားေသာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျဖင့္ ျပည္သူမ်ား အေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အစိုးရမွ ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ ခန္႔အပ္ကာ စီမံခန္႔ခြဲေပးမည့္ စစ္မွန္ေသာ အစိုးရဆီသို႔ ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ေပမည္။

ယင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမွ တဆင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ ယံုၾကည္မႈကို အျပည့္အဝ ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ရွိကာ ေနာက္ျပန္ မလွည့္ေတာ့သည့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေပမည္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရး၊ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရရွိေရး၊ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္စနစ္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေရးႏွင့္ အခ်ိဳးညီေသာ တိုးတက္သည့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေစေရး အတြက္ အေျခခံက်ေသာ ေျပာင္းလဲမႈမွာ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ အညီ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ တခုေပၚ ထြက္ၿပီး က်င့္သံုးေရး သည္သာ ေသာ့ခ်က္အခရာ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ အႀကီးအကဲ၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ အႀကီးအကဲမ်ားမွသည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ်ား အထိ စစ္မွန္ေသာ ျပည္သူ႔ဆႏၵအရ ေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္သူမ်ား ျဖစ္လာ ေစမည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံတရပ္ ေပၚေပါက္ေရးကို အေႏွးႏွင့္အျမန္ လုပ္ေဆာင္သင့္ၾကၿပီဟု တိုက္တြန္းေရးသားအပ္ေပသည္။ ။

No comments: