Monday, October 20, 2014

ပညာေရး အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈဆိုင္ရာ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးပြဲ စစ္ေတြတကၠသိုလ္တြင္ျပဳလုပ္

စံေမာင္သန္း

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးအရည္အေသြး ျမင့္မားလာေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး ပညာေရး အရည္ေသြး ျမွင့္တင္မႈဆိုင္ရာ ညွိႏိႈင္း ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုကို ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြတကၠသိုလ္၌ ပထမဆံုး အႀကိမ္ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲကို ေအာက္တိုဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔ နံနက္ (၉) နာရီတြင္ စစ္ေတြ တကၠသိုလ္ ပင္မခန္းမေဆာင္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးေမာင္ေမာင္အုန္း တက္ေရာက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထည့္သြင္း အမွာစကား ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရး အဆင့္ျမင့္မားဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔မွာ ျပဌာန္း ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီဥပေဒမွာ အခန္း (၁၄) ခန္းနဲ႔၊ ပုဒ္မ ၆၉ ခုပါရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္ေနတဲ့ ပဋိညာဥ္မ်ား ျပည့္စံုေအာင္ အဓိပၸာယ္ ေဖၚျပရွင္းလင္းထားၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အခ်က္ (၇) ခ်က္ကိုလည္း တိက်စြာ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ရုပ္ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္းနဲ႔ ဆက္ဆံေရးပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ရည္မွန္း ေဆာင္ရြက္ ထားပါတယ္” ဟု ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္က ေျပာၾကားသည္။

ယင္းေဆြးေႏြးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မားေရးအတြက္ ၂၀၁၄-ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔က ဥပေဒျပဳ ျပဌာန္းလိုက္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒပါ အေသးစိပ္အခ်က္လက္မ်ားကို ရွင္းလင္းခဲ့ၾကသည္။

ယင္းအသစ္ျပဌာန္းလိုက္ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအရ ၁၉၇၃-ခုႏွစ္က ပညာေရးဌာနဖြဲ႔စည္းပံုပါ ပညာေရးေကာ္မီတီ တစ္ခု တည္းက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္မ်ားအေနျဖင့္ သီးျခားလြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး သင္ၾကားေရးပိုင္ဆိုင္ရာႏွင့္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာမ်ားကို ကိုယ္တိုင္စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္လာမည္ဟု သိရသည္။ တကၠသိုလ္မ်ားအတြက္ လိုအပ္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ ရံပံုေငြမ်ားကိုလည္း ျပည္တြင္း ျပည္ပရွိ အလွဴရွင္မ်ားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္လုပ္ကိုင္ ႏိုင္ေတာ့မည္ဟု သိရသည္။

ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္ေဌးက ေျပာၾကားရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ၂.၇ သန္းရွိသည့္အနက္ ၇ သိန္းသာ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို သင္ၾကားႏိုင္ၾကသည့္အတြက္ က်န္ ၂ သန္းအတြက္ အသက္ေမြး၀မ္ေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ား သင္ၾကား ပို႔ခ် ေပးရန္ စဥ္းစားထားေၾကာင္း၊ ေဒသႏွင့္ ကိုက္ညီေသာလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ယင္းေဒသအတြက္ အဆင္ေျပႏိုင္မည္ဟု ဆိုသည္။ သင္ၾကားပို႔ခ်ေရး အပိုင္းမွာလည္း အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ၊ ေဒသခံဘာသာ စကားျဖင့္ သင္ၾကားပို႔ခ်မႈကို အေျချပဳထားသည္ဟု ဆိုသည္။

“KG+12 ကို အေကာင္အထည္ေဖၚရမည္။ အသက္ ၁၆ ႏွစ္နဲ႔ ဆယ္ဆန္းေအာင္တဲ့သူ တစ္ေယာက္ဟာ ႏိုင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ယူခြင့္ မရွိျဖစ္ေနပါတယ္။ အသက္ ၁၆ ႏွစ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ တက္ရင္လည္း ရင့္က်က္မႈမရွိဘူး။ ၁၉ ႏွစ္မွာ ဘြဲ႔ရသြားရင္ေတာင္ ရင့္က်က္မႈ အားနည္းေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ပတ္၀န္က်င္ေဒသ ႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေအာင္ ႏိုင္ငံျခားက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္ စံညႊန္းနဲ႔ ကိုက္ညီရပါမယ္။ KG + 12 ကို ေျပာင္းရမည့္ ေနရာမွာလည္း ဆရာ ဆရာမ၊ စာသင္ေဆာင္၊ မိဘမ်ား အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနၿပီလား ဆိုတာကို ၾကည့္ရပါမယ္။ မိဘမ်ားနဲ႔ ညွိႏိႈင္းၿပီးမွ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးေဇာ္ေဌးက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးသို႔သြားေရာက္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ပညာေရးအေျခအေနကို ေလ့လာ စစ္တမ္းယူခဲ့ေသာ ေျမပံုၿမိဳ႕ အမွတ္ (၂) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေမာင္လံုးက ရခိုင္ျပည္နယ္ ပညာေရး၌ ေက်းလက္ ၿမိဳ႕ျပ အဆင့္အတန္း ကြာဟခ်က္ ရွိေနေၾကာင္း ရခိုင္ျပည္နယ္ပညာေရး တေျပးညီ ျဖစ္မေနေၾကာင္း၊ အထက္တန္းအဆင့္ ပညာေရးကို သင္ၾကားႏိုင္သူ ေက်ာင္းသား ၁၀၀ မွာ ၂၂ ရာခိုင္ႏႈန္းသားရွိေၾကာင္းႏွင့္ ဆရာ ဆရာမမ်ား ေစ်းကြက္ပညာေရး စနစ္ကိုသာ လိုက္စားေနေၾကာင္း စသျဖင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ပညာေရး အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေထာက္ျပေ၀ဖန္သြားခဲ့သည္။

ယင္းျပင္သူက “ဆရာ ဆရာမ မ်ားနဲ႔ မိဘဆရာအသင္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းေနပါတယ္။ ဗလ ငါးတန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးရမည္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ စာၾကည့္တိုက္ေတြကို ေက်ာင္းတိုင္း၊ ေက်ာင္းတိုင္းမွာ စီစဥ္ထားေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ပညာေရး အပိုင္းမွာလည္း အလယ္တန္း အဆင့္မွာ စာေၾကညက္တာကို မေတြ႔ရဘူး၊ အလယ္တန္းအဆင့္မွာ စာမေၾကညက္ခဲ့ရင္ အထက္တန္း ေရာက္တဲ့အခါ အခက္အခဲနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတာပါပဲ။ ျမန္မာစာ သင္ၾကားမႈ အပိုင္းမွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြဟာ စာစီစာကံုးကို ကိုယ္တိုင္ မေရးသားႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ ဆရာ ဆရာမေတြ အေနနဲ႕လည္း ဘြဲ႔ယူလာတဲ့ ဘာသာရပ္က တစ္ခု၊ သင္ၾကားပို႔ခ်ရတဲ့ အခါ ဘာသာရပ္က တျခားတစ္ခု၊ အဲသလို ျဖစ္ေနတာဟာလဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးအတြက္ အားနည္းခ်က္ပါပဲ” ဟု ဆိုသည္။

အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးသူ ဦးေအာင္ေက်ာ္ထြန္းကလည္း ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ Mindset ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ ဆရာ ဆရာမမ်ား၌ ကာယ ဥာဏ စာရိတၱ ျမင့္မားမႈမရွိျဖစ္ေနေၾကာင္း ေထာက္ျပေ၀ဖန္သြားသည္။

အခမ္းအနားသို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္ အစိုးရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ား၊ ပညာေရး ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ ျပည္နယ္၊ ခရိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ အရာရွိမ်ား၊ စစ္ေတြတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာတင္ေမာင္ထြန္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေလ့လာသူ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ စုစုေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ တက္ေရာက္ ခဲ့သည္။

ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္ေဌးက မိဘျပည္သူမ်ား၏ အႀကံအဥာဏ္မ်ားကို ရယူလို၍ ၄င္း ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲကို ျပဳလုပ္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ အပိုင္းကို ရွင္းျပသည္က ပိုမ်ားသည္ဟု တက္ေရာက္သူမ်ားက ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသည္။ ယင္းျပင္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို မရွင္းျပမီ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာရြက္စာတမ္း မ်ားကို ဆရာ ဆရာ မမ်ားႏွင့္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားထံသို႔ ၾကိဳတင္ ျဖန္႔ေ၀မႈလည္း မရွိခဲ့ဟု ဆိုသည္။

“သူတို႔က Projector နဲ႔ စာတမ္းထိုးၿပီးေတာ့ ရွင္းျပသြားတာ။ ကၽြန္မတို႔က စာေရးၿပီး လိုက္မွတ္တာ လိုက္မမီဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသား ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လက္ကမ္းစာေစာင္၊ စာရြက္ စာတမ္းေတြ ႀကိဳတင္ျဖန္႔ေ၀မႈ မလုပ္ေပးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးမႈ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ရခိုင္ျပည္နယ္ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်င္တာေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့”ဟု စစ္ေတြ တကၠသိုလ္မွ ဆရာမတစ္ဦးက နိရဥၥရာသို႔ ရင္ဖြင့္ ေျပာၾကားသြားသည္။

No comments: