Saturday, February 28, 2015

ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပညာေရးဝါဒကို ေျခကုပ္ယူဟု မွတ္ခ်က္ေပး

ဟိန္းကိုစိုး

ေလးပြင့္ဆိုင္ ေရးဆြဲခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းသည္ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ထိပါးၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ပညာေရး ဝါဒကို ေျခကုပ္ယူသည္ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီ ေနာက္ဆံုးအပတ္အတြင္း မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။

ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနသည္ မူလျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ျပင္ဆင္ထားသည့္ ဥပေဒၾကမ္းတို႔ကို ယွဥ္တြဲကာ ျပင္ဆင္သည့္ အခ်က္မ်ားအေပၚ ဝန္ႀကီးဌာန၏ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား ေရးထားသည့္ ၄၂ မ်က္ ႏွာပါ အႀကံျပဳစာကို ေပးပို႔ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းမွတ္ခ်က္မ်ားအျပင္ အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ အခ်က္ ၁ဝ ခ်က္ ကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ယင္းတို႔မွာ (၁) မူလ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ၏ အႏွစ္သာရကို ဖ်က္ဆီးလိုက္သည္။ (၂) တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို ပယ္ဖ်က္သည္။ မလိုက္နာသည့္ ဥပေဒ ျဖစ္သည္။ (၃) အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားကို ဤဥပေဒကို အေျချပဳၿပီး ဖ်က္ဆီးသည္။ (၄) ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေက်ာ္လႊားခ်ဳိးေဖာက္သည္။ (၅) လက္ရိွ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ထိပါး၍ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ပညာေရးကို ေျခကုတ္ယူသည္။ (၆) ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ ကြန္ျမဴနစ္ အေျချပဳ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားကို ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ျပန္လည္ရွင္သန္ရန္ တရားဝင္ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ လက္ရိွေက်ာင္းသားမ်ားကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ရန္၊ (၇) ပညာအရည္အေသြးျမႇင့္တင္မႈကို အေလးမထားပါ၊ (၈) ပညာရွင္ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္မႈ၊ ထူးခြၽန္သူအားေပးမႈ၊ ေဆာင္ရြက္မည့္ အစီအစဥ္အားလံုး ကို ပယ္ဖ်က္ထားသည္။ (၉) အကယ္၍ ဤျပ႒ာန္းခ်က္အတိုင္း အတည္ျဖစ္ပါက ပညာအရည္အေသြး က်ဆင္းျခင္း၊ ေက်ာင္းမ်ား တကၠသိုလ္မ်ား စနစ္တက်မရပ္တည္ ႏိုင္ျခင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား ရပ္တည္ေရးအတြက္ မတည္မၿငိမ္၊ စိတ္မေအးဖြယ္ျဖစ္ျခင္း၊ (၁ဝ) နယ္ေဒသရိွတကၠသိုလ္မ်ား ဆရာ မရိွ၍ ရပ္တည္ရန္ ခက္ခဲ ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္မႈ/ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈတို႔ကို ထိခိုက္ေစသည့္ အထိန္းအကြပ္မဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္မွတစ္ဆင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီကို ေပးပို႔ထားသည္။

''ဒါက အႀကံျပဳစာေပးပို႔တာပါပဲ။ ဘာဖိအားမွမရိွဘူး လႊတ္ေတာ္က လုပ္ႏိုင္တာကို လုပ္မွာ၊ စဥ္းစားတဲ့ အထဲမွာ လိုအပ္ရင္ပါခ်င္ပါမယ္ မပါခ်င္မပါဘူး'' ဟု အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး အမွတ္ ၆ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးခင္ေမာင္ရီက ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၆ ရက္တြင္ ေျပာသည္။

ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက အႀကံျပဳစာကို ျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္မွ တစ္ဆင့္ ေပးပို႔ခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ ထပ္မံလႊဲေျပာင္း ေပးပို႔ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အၾကံျပဳခ်က္ စတင္လက္ခံရရိွသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယၫႊန္ ၾကားေရးမွဴး ဦးသန္းတိုးႏိုင္ကို မဇၩိမက အႀကံျပဳစာမည္သို႔ လက္ခံရရိွေၾကာင္း အေျခအေနကို ေမးျမန္းရာ ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္း မရိွဘဲ အဆိုပါကိစၥကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကသာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။

အႀကံျပဳစာေပးပို႔ထားသည့္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေသာ္လည္း ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အဆင့္ရိွသူမ်ားက အစည္းအေဝးမ်ား ျပဳလုပ္ေနသျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားမေပးႏိုင္ခဲ့ေပ။

အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အပါအဝင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးစံုမွ အႀကံျပဳစာ အေစာင္ ၂ဝ နီးပါးကို ေပးပို႔ထားၿပီး ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အမ်ဳိးသားပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ကြန္ရက္၊ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတို႔ကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက မတ္လ ၅ ရက္မွ ၂ဝ ရက္ထိ ၾကားနာမႈမ်ားျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္သည္။

No comments: