Thursday, June 9, 2011

“မဂၤလာတပါးလား သုိ႔မဟုတ္ က်ိန္စာတစ္ခုလား”

မုိေထ်းေကး

အခ်ိန္က ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ မတ္လအတြင္း ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ကရင္နီလူမႈကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႔ဟာ ဆုိတရွားျမိဳ႕ နယ္အတြင္းရွိ ေဒါပေလာဒူ၊ ေဒါေပ၊ ေဒါတမနဲ႔ ေဒါဝယ္ေရာေက်းရြာေတြကို ျဖတ္သန္းရင္း ဆုိတရွားေတာင္ အလွကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ျပီး ခရီးႏွင္ခဲ့ၾကတယ္။

သံလြင္ျမစ္အေရွ႕ဖက္၊ ဆုိတရွားျမိဳ႕နယ္ကေန သံလြင္အေနာက္ဖက္၊ ဖရယ္သုိးလဲဲၿမိဳ႕နယ္ထဲကုိ ေလွာ္ေလွေလးျဖင့္ ျဖတ္ကူးၿပီး သံလြင္ကမ္းေျခတစ္ေနရာမွာ ေန႔လယ္စာကို ဝုိင္းၿပီး ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

သံလြင္နေဘးက အေလ့က်ေပါက္တဲ့ ကင္းမႈံရြက္ေတြ၊ ဝါးျမွစ္ေလးေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔အတြက္ ဟင္းခ်ိဳ ေကာင္းေကာင္းတစ္ခြက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပါလာတဲ့ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ေလး (၃) ေခ်ာင္းနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ျမစ္ကမ္းဘက္ကို ဆင္းသြားၿပီး ခဏအၾကာမွာဘဲ ၁ ပိႆာေလာက္ရွိတဲ့ ငါးတစ္ေကာင္ဆြဲလာပါတယ္။

ထုိေန႔လယ္အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ သံလြင္ျမစ္က ဖန္ဆင္းေပးတဲ့ ဟင္းေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ခြက္နဲ႔ ထမင္းကုိျမိန္ယွက္စြာ စားေသာက္ရင္း ေရွးေျပးအဖြဲ႔ရဲ႕ေနာက္ကုိ အမွီလုိက္ဖုိ႔အတြက္ ခပ္သုတ္သုတ္ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

သံလြင္ကုိ အထူးေက်းဇူးတင္မိခဲ့ပါတယ္။ ကမ္းေျခေတာက္ေလွ်ာက္ သံလြင္ရဲ့အလွကုိ မ်က္စိတဆုံး ရႈျမင္ခံစားျပီး စိတ္ကူးထဲဝင္လာတဲ့အရာက “တုိင္းျပည္ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းရွိရင္၊ ငါဒီသံလြင္ျမစ္ ေဘးမွာဘဲ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳမယ္” ဆုိတာပါဘဲ။ ဘယ္လုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ သံလြင္ေဘး တစ္ေလွ်ာက္ဆန္တက္ျပီး သံလြင္ထဲစီးဆင္းလာတဲ့ ဝယ္ဘုိးလဲေခ်ာင္း လက္တက္ငယ္ေလးအတုိင္း ခရီးဆက္ခဲ့ၾကတယ္။

ခရီးက အင္မတန္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ၾကားထဲမွာ မုိးကလည္း အသည္းအသန္ရြာခ်ပါတယ္။ မုိးေရနဲ႔ အတူပါလာတဲ့ ေလျပင္းတုိက္ခတ္မႈဒါဏ္ကုိ အံတုရင္း က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ေဒါေဟဆုိရြာေရာက္ခါနီး လယ္တဲတစ္ေနရာမွာ စခန္းခ်အနားယူခဲ့ၾကပါတယ္။ အခ်ိန္က ည(၈)နာရီ ေလာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ႕ေျပးအဖြဲ႔က ရြာထဲေရာက္ေနျပီးျဖစ္တယ္။ စုိစြတ္တဲ့အဝတ္ေတြကုိ မီးကင္အေျခာက္လွမ္းျပီး လယ္တဲထဲမွ ပုခက္ကေလး ကုိယ္စီျဖင့္ အိပ္စက္အနားယူခဲ့ၾကပါတယ္။

ေနာက္တစ္ရက္ မနက္ (၆) နာရီအခ်ိန္၊ ေတာင္ကုန္းကေလးေပၚ တည္ရွိတဲ့ ေဒါေဟဆုိရြာကေလးဆီ ေရာက္သြားပါတယ္။ ခရီးစဥ္ထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႔ (၁၅) ဦး ပါသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ အဖြဲ႔ထဲမွာ ေဆးမွဴး (၄) ဦးပါဝင္ပါတယ္။ ေဒါေဟဆုိရြာဟာ အိမ္ေျခ (၇ဝ) ဝန္းက်င္ေလာက္ရွိမယ္။ ရြာရဲ့အဝင္ လမ္းေဘးမွာ ေရွးဘုိးဘြား သခၤ်ိဳင္းကုိ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ရြာေရာက္ေတာ့ အင္မတန္ေဖာ္ရႊင္တဲ့ရြာသားေတြရဲ့ ေႏြးေထြးတဲ့ ဧည့္ခံၾကိဳဆုိမႈေတြျမင္ရပါတယ္။ အသင့္ခ်က္ထားတဲ့ ေတာင္ယာဆန္ ပူပူေႏြးေႏြး၊ ပိန္းႏြဲသီးနဲ႔ ဝက္သားဟင္းခ်ိဳ၊ ျငဳပ္သီးနဲ႔ေျမပဲေထာင္းဟင္းေလးနဲ႔ မိမိတုိ႔အဖြဲ႔သားေတြဟာ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ထမင္းဝုိင္းကုိ အားပါးတရ ျမိန္ယွက္စြာ စားေသာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ထမင္းစားေသာက္ျပီး ရြာလူၾကီးေတြနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာဆုိသူက ေျပာဆုိ၊ ရြာထဲအလည္အပတ္သြားခ်င္သူက သြားၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ဟာ ရြာထဲသုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ သြားေရာက္လည္ပတ္စဥ္ ရြာအတြင္း စုိက္ထူထားတဲ့ ကရင္နီလူမ်ိဳးေတြရဲ့ ရုိးရာ ေကးထ်ိဳးဘုိးတုိင္ေတြကုိ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ တုိင္ေတြဟာ အရြယ္အစား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိျပီး တခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ေဆြးေျမ႕လဲက်ျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ရြာရဲ့တည္ရွိတဲ့ သက္တမ္းကုိ ခန္႔မွန္းၾကည့္ေတာ့ ႏွစ္ ေပါင္း (၃ဝ)ထက္မက ရွိျပီလုိ႔ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။

ရြာထဲမွာ ရုိးရာဓေလ့ျဖစ္တဲ့ ေကထ်ိဳးဘုိးတုိင္ကုိ ယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္ စုိက္ထူထားသလုိ သစ္သားအခင္းအကာနဲ႔ သြပ္မုိးအမုိးျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေရာမ ကက္သလစ္ ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္းၾကီးတစ္လုံးကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

မိမိတုိ႔အဖြဲ႔ဟာ တစ္အိမ္တက္တစ္အိမ္ဆင္းျပီး ေက်းရြာရဲ့ ေယဘုယ်အေျခအေနကုိ အကဲျဖတ္ျပီး လုိအပ္တဲ့ ေတြ႔ဆုံးေမးျမန္းခန္းေတြ ျပဳလုပ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ရြာတြင္းအလည္အပတ္ျပဳျပီးေနာက္ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ရဲ့ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္အရ ေဒါေဟဆုိရြာေလးမွာ ရွိတဲ့ရြာသားေတြဟာ မခ်မ္းသာေပမယ့္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈကုိ ထိန္းသိမ္းထားျပီး ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ေက်းရြာေလးတစ္ရြာျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။
ဖရယ္သုိးလဲ (ရွားေတာ) ျမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေဒါေဟဆုိကဲ့သုိ႔ ေက်းရြာအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔မွ သြားေရာက္လည္ပတ္စဥ္ ဖရယ္သုိးလဲျမိဳ႕နယ္ရဲ့ ရႈမဝတဲ့အလွေတြ၊ ေဖာ္ရႊင္တဲ့ ကရင္နီတုိင္းရင္းသားေတြရဲ့ ေႏြးေထြးမႈေတြဟာ က်ေနာ့ရဲ့ႏွလုံးသားထဲ စြဲက်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တခူးေတာင္ရဲ့ အလွဟာလည္း အင္မတန္ ၾကည္ႏူးစရေကာင္းလွပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ေဒါလာလဲကေနတဆင့္ ပြန္ေခ်ာင္းထဲဆင္းျပီး ထီးတငါးမွ တရက္နားခဲ့ၾကပါတယ္။ ထီးတငါးဟာ အိမ္ေျခ (၂ဝ) သာရွိျပီး ရြာသားေတြဟာ ပြန္ေခ်ာင္းေဘး ႏွမ္းခင္းလုပ္ငန္းနဲ႔ တံငါလုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳၾကတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ ထီးတငါးမွာ နားေနစဥ္ ပြန္ေခ်ာင္းငါးဟင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းစားဘူးေတာ့တယ္။ ပြန္ေခ်ာင္းငါးရဲ့ အရသာေလးဟာ အင္မတန္ထူးကဲခ်ိဳျမိန္တဲ့အရသာရွိပါတယ္။ ထီးတငါးဟာ ဒီေမာဆုိျမိဳ႕နယ္အတြင္း တည္ရွိပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာလည္း ဒီေမာဆုိျမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေက်းရြာ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ လွည့္လည္ျပီး ေဒါတေနေက်းရြာကေနတဆင့္ ေဒြးမယ္ေႏွာင္ကန္၊ ကန္ခုႏွစ္ဆင့္အလွကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ကရင္နီျပည္နယ္ရဲ့ အလွေလး ဖန္ဆင္းေပးတဲ့ ဘုရားသခင္ကို စိတ္ႏွလုံးထဲ အထူးေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ရဲ့ ခရီးစဥ္ျပီးဆုံးျပီး ေနာက္ထပ္သုံးလ၊ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းမွာ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ကရင္နီလူထုရဲ့ ဘဝကုိ ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္တဲ့ နဝတ (နအဖ)ရဲ့ ေျပာင္းေရႊ႕မိန္႔ကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဆုိ တရွားျမိဳ႕နယ္ရွိ ေဒါပေလာ္ဒူ၊ ေဒါေပ၊ ေဒါတမနဲ႔ ေဒါဝယ္ေရာ အပါအဝင္ ရြာတစ္ခုမက်န္ ေျမလွန္စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီး ရွားေတာျမိဳနယ္ရွိ ေဒါေဟဆုိ၊ ေဒါခေရာ္ေအာ၊ ေဒါဆုိက်၊ ေဒါလာလဲ အပါအဝင္ ေက်းရြာ ေပါင္း (၉ဝ) ေက်ာ္ဟာလည္း ေျမလွန္ရွင္းလင္းျခင္း ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။

ထုိနည္းတူ ပြန္ေခ်ာင္းေဘးဘက္မွာတည္ရွိတဲ့ ထီးတငါး ေက်းရြာဟာလည္း စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္သူအမ်ားစုဟာ ထုိင္းႏုိင္ငံဒုကၡသည္စခန္းထဲ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဒီလုိနယ္ေျမရွင္းလင္းေရးနဲ႔ နယ္ေျမစုိးမိုးေရး အစီအစဥ္ရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ေတြရွိသလဲ ဆုိတာျပန္ျပီး ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ယခုအခ်ိန္မွာ ပုိျပီး ပီပီျပင္ျပင္ ေပၚလြင္လာပါတယ္။ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဇႏၷဝါရီအတြင္ တရုတ္ဒါတန္းကုမၼဏီနဲ႔ နအဖ ဟာ ကရင္နီနယ္ေျမရွိ ရြာသစ္ေရကာတာ၊ ေဘာလခဲရွိ ပြန္ေခ်ာင္း ေရကာတာနဲ႔ သဘက္ေခ်ာင္း ေရကာတာတည္ေဆာက္ဖုိ႔အတြက္ ေနျပည္ေတာ္မွာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ နားလည္မႈ စာခ်ဳပ္လႊာ ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ၾကတယ္။

သံလြင္အထက္ဖက္မွာ ထိခုိက္ႏုိင္မယ့္၊ ဆန္႔က်င္လာႏုိင္မယ့္ ေဒါေဟဆုိေက်းရြာကဲ့သုိ႔ ေက်းရြာဟူသမွ်ကုိ ႀကိဳတင္ရွင္းလင္းထားျခင္းျဖင့္ ယခုအခါ ေရကာတာ စီမံကိန္းအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ေပးမယ့္ သူမရွိႏုိင္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ျမန္မာအစုိးရက ယူဆထားၾကပါတယ္။

ဒီလုိအဓမၼေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းေၾကာင့္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္အျဖစ္ တုိင္းတပါးႏုိင္ငံေတြမွာ ဒုကၡမ်ိဳးစုံခံစားေနၾကရစဥ္ ျမန္မာအစုိးရသစ္ရဲ့ ျပန္ၾကားေရးဌါနဝန္ၾကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းကေနျပီး ေျပာဆုိတာက “ဒုကၡသည္ေတြဟာ သူပုန္မိသားစုေတြျဖစ္တယ္” ဆုိတဲ့ မဆင္မျခင္ ေျပာဆုိမႈဟာ မိမိတုိ႔ကရင္နီ အမ်ိဳးသားအားလုံးအတြက္ စဥ္းစားစရာအခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္လာပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ဘုိးဘြားလက္ထက္ လက္ဆင့္ကမ္းပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ ေပါမ်ားၾကြယ္ဝတဲ့ ေျမေပၚေျမေအာက္ သယံဇာတေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔ ကရင္နီျပည္သူအတြက္ “မဂၤလါတပါးလား၊ က်ိန္စာတစ္ခုလား” ဆုိတာ ဆင္ျခင္စဥ္းစားျပီး ဘုိးဘြားပုိင္အေမႊအႏွစ္ကုိ ဘယ္လုိဝုိင္းဝန္းကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းရမလဲဆုိတာ နည္းလမ္းရွာေဖြႏုိင္ၾကပါေစ…

No comments: