Friday, June 10, 2011

ဂႏၲဝင္ကို အသက္သြင္းတဲ့ ဆူးငွက္

ဖနိဒါ

(စာေရးဆရာ ဆူးငွက္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)

အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္စီစဥ္သည့္ “ ဗံုေလးလံုး သံစဥ္ ဂႏၲဝင္ အကပေဒသာ” ဗီစီဒီ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိမႈကုိ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာ ဘုတ္အဖြဲ႔မွ ျဖတ္ေတာက္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ဆရာဆူးငွက္က ေျပာသည္။

၂ဝ၁ဝ ႏွစ္ဆန္းပုိင္းအတြင္း ျပန္ၾကားေရး လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဆင္ဆာဘုတ္အဖြဲ႔ထံ တင္ျပခဲ့ရာ ဆင္ဆာဘုတ္အဖြဲ႔မွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက ကန္႔ကြက္ခဲ့မႈကုိ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္ ကုိယ္တုိင္ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဆင္ဆာအဖြဲ႔အား ၃ ႀကိမ္ ျပန္လည္ ရွင္းျပခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ဝ ရက္ေန႔တြင္ ခြင့္ျပဳခဲ့ရာ ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည္။

ဆူးငွက္သည္ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ အတြက္ “တိမ္ယံ အိပ္မက္ မိုးထက္နရီ” ဝတၳဳျဖင့္ အမ်ိဳးသား စာေပဆု ဝတၳဳ႐ွည္ဆုကို ရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

ဝဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႔ရသူ အၿငိမ့္မင္းသမီး ၾသဘာေသာင္း တရားဝင္ သံုးစြဲခဲ့သည့္ အကအဆင့္ ၅ ဆင့္ရွိ၊ ကကြက္ ၁၂၅ ကြက္မွ အကြက္တိုင္းတြင္ “ကဗ်ာလြတ္” ဆုိသည့္ စာသားကုိ ဆင္ဆာဘုတ္ အဖြဲ႔က ျဖတ္ေတာက္ခဲ့မႈမ်ားကုိ သိရွိရန္ႏွင့္ ဗီြစီဒီ တြင္ပါရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ထိုဗီြစီဒီ ထုတ္ေဝရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို သိရွိႏိုင္ရန္ စီစဥ္သူ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္အား မဇိၥ်မက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခဲ့သည္။

ဆင္ဆာဘုတ္အဖြဲ႔က ယဥ္ေက်းမႈ အၿငိမ့္သဘင္ ဗီစီဒီေခြကုိ စိစစ္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ဘယ္လုိ ခက္ခဲမႈေတြ ၾကံဳခဲ့ရလဲ။

“ဒီလုိ ေလွ်ာေလွ်ာ႐ႈ႐ႈ ျဖန္႔ခ်ိႏုိင္ဖုိ႔ တႏွစ္ေက်ာ္အတြင္းမွာ ေျပာရဆုိရင္ တင္ျပရင္းၫွိႏႈိင္းရတဲ့ ကိစၥေတြ အတြက္ေတာ့ ပင္ပန္းတာေပါ့။ ျဖစ္ေစခ်င္တာက တကယ္တမ္းလုပ္ပုိင္ခြင့္ ရွိတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ၾကရင္ ပုိေကာင္းမယ္၊ ဆင္ဆာရဖုိ႔အတြက္ ခက္ခက္ခဲခဲ ၾကိဳးပမ္းလုိက္ရတာေပါ့ေနာ္”

“၁၉၂၅ ခုႏွစ္ကတည္းက ေထာင္ခဲ့တဲ့ အသင္းက တီးလာခဲ့တဲ့ တီးလံုးေတြကုိ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက တီးခဲ့တဲ့ သီးလံုးေတြကုိ မွတ္သားထားတဲ့ International Note ေတြကုိ လက္မွတ္ထုိးထားတာေတြ၊ ရက္စြဲေတြကုိ ေကာ္ပီယူၿပီး ရြာစားၾကီး စိန္ေဗဒါ တီးခဲ့တဲ့ Note ေတြကုိ ျပန္တီးတာပါလုိ႔ ေျပာေတာ့မွ လက္ခံတာေပါ့ေလ။ အစက မၾကားဘူေတာ့ ေထာက္တာေပါ့”
ဒီေခြထဲက ႐ုပ္၊ သံေတြနဲ႔ စာသားေတြကုိ ဘယ္လိုျဖတ္ေတာက္ခဲ့လဲ။

“ကကြက္ေတြ ၅ ဆင့္ တဆင့္ကုိ ၂၅ကြက္ဆိုေတာ့၊ ၁၂၅ ကြက္ ကၿပီးရင္ အဲဒီကကြက္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ယိမ္းေတြ၊ တပင္တုိင္အကေတြပါ၊ ၅ ကြက္ကုိ ေနာက္ထပ္ ျပန္သ႐ုပ္ေဖာ္တာနဲ႔ဆုိရင္ ၁ဝ ၾကိမ္ေပါ့။ အဲဒီအခန္း ၁ဝ ခန္းကုိ ထုိးတဲ့ ေခါင္းစဥ္မွာေတာ့ အရင္က ေဒၚၾသဘာေသာင္း ကဗ်ာလြတ္ ပထမဆင့္၊ ဒုတိယဆင့္၊ တတိယဆင့္ စာတန္းထုိးတယ္။ အဆင့္တုိင္း အခန္း ၁ဝ ခုက ေခါင္းစဥ္မွာ “ကဗ်ာလြတ္” ဆုိတဲ့ စာသားကုိ ဆင္ဆာဘုတ္အဖြဲ႔က ျဖဳတ္ခုိင္းတယ္။ ၁ဝ ေနရာေလာက္ေတာ့ ပါမွာေပါ့။ ေဒၚၾသဘာေသာင္းရဲ႕ အေျခခံအမ်ဳိးသမီးအက ပထမဆင့္ ဒီကဗ်ာလြတ္ဆုိတဲ့ စာသားမွာ ဆရာမၾကီး ေဒၚၾသဘာေသာင္းက တရားဝင္ သံုးစြဲခဲ့တဲ့ စာသားပါ၊ အဲဒီ ကဗ်ာလြတ္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ “ေဒၚၾသဘာေသာင္း၏ အေျခခံ အမ်ဳိးသမီးအက”လုိ႔ ေျပာင္းသံုးခုိင္းတယ္”

ဘာေၾကာင့္ ျဖဳတ္ခိုင္းတယ္လို႔ ယူဆလဲ။

"ဆင္ဆာဘုတ္မွာ ၁၇ ေယာက္ကေန ၁ ေယာက္က ကန္႔ကြက္တာ၊ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔အဲဒီလုိ ေထာက္ေတာ့ ၫႊန္ခ်ဳပ္ေတြက သေဘာေပါက္တယ္။ ဒါက တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ ့အဲဒီလုိ ေထာက္ေနတဲ့အတြက္ ပညာရွင္ေတြကုိ ပင့္ဖိတ္ၿပီးေတာ့ အဆံုးအျဖတ္ ခံယူတဲ့အခါမွာ လက္ရွိရွိေနတဲ့ ပညာရွင္ တခ်ဳိ႕ကန္႔ကြက္တယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိေတာ့ တေလွ်ာက္လံုးက သူတုိ႔ကုိ ပညာရွင္လို႔ အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့အတြက္ ဒီအေခြ ထြက္လာရင္ ေတာ္တဲ့ပညာရွင္ေတြ ေပၚလာေကာင္းရဲ႕ဆုိၿပီး ကန္႔ကြက္တာေပါ့"

“႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာအဖြဲ႔မွာ နားလည္မႈ လြဲသြားလုိ႔ပါ။ တီးလံုးေတြ၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေရွး႐ိုးတပင္တုိင္အက တီးလံုးေတြကုိ မႏၲေလးမွာ ၿမိဳ႕မတူရိယအသင္း ၁၉၂၅ ခုႏွစ္ကေန ထူေထာင္ခဲ့တာ အခုဆုိရင္ ၈၆ ႏွစ္ရွိၿပီ။ အဲဒီထူေထာင္ခဲ့တာက ဆရာၾကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း တို႔ ေခတ္ကတည္းက တီးခဲ့တဲ့ တီးလံုးေတြေပါ့။ ဘုရင္ေခတ္ကတည္းက ဆိုင္းဆရာၾကီးေတြ ရြာစားၾကီး စိန္ေဗဒါတုိ႔တီးခဲ့တဲ့ တီးလံုးေတြကုိ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းတုိ႔ တေလွ်ာက္လံုး တီးခဲ့တဲ့ တီးလံုးနဲ႔ ကတဲ့အကပါတယ္။ အဲဒီတီးလံုးကုိလည္း မၾကားဘူးေတာ့ တခ်ဳိ႕တီးလံုးေတြ ေထာက္တာေပါ့ေလ၊ ဒါေရွ႕႐ိုး မဟုတ္ဘူး။ ဒီဘက္ေခတ္က ထြင္ထားတာ ျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး ေထာက္ျပတာေပါ့”
ဗီစီဒီေခြကုိ ဘယ္လုိ တင္ဆက္ထားတာလဲရွင့္။

“ကဗ်ာလြတ္ကကြက္ ၅ ဆင့္ ၁၂၅ ကြက္ကုိ အေျခခံၿပီးေတာ့ ဗမာဂႏၲဝင္ကကြက္ေတြ ကလုိ႔ ရတယ္ဆုိတဲ့ဟာကုိ ယိမ္းေတြ၊ အၿငိမ့္ခန္းေတြတုိ႔ ႐ိုက္ျပတာပါ”

ဘယ္လုိ ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ ဒီအၿငိမ့္အက ျဖန္ခ်ိဖို႔ ႐ိုက္ကူးျဖစ္္တာလဲ။

"သမုိင္းတေလွ်ာက္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ခံထားရၿပီးေတာ့ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ပတ္သက္လာရင္ စိတ္ဝင္စားမႈ မ်ားလာေစခ်င္တယ္။ အဓိက ကျပတဲ့ ေဒၚခင္ဝင္းႏြယ္က စာေရးဆရာ ဆူးငွက္ရဲ႕ အစ္မအရင္းျဖစ္ပါတယ္။ သူရဲ႕ အမ်ဳိးသားကလည္း စာေရးဆရာ ေဇာ္ပုလဲပါ။ သူကလည္း ဒီအၿငိမ္အကကြက္ေတြကုိ ပန္းခ်ီေတြနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအက စာအုပ္ထုတ္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးမရခဲ့ဘူး။ အဲေတာ့ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး ဟံသာဝတီ သတင္းစာတုိက္ရဲ႕ စာေပဝုိင္းမွာ စာတမ္းဖတ္ခဲ့တယ္။ သူက ၁၉၈၄ ဆရာေဇာ္ပုလဲ ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ ေရွး႐ိုးသဘင္တုိင္း အကအေၾကာင္း က်ေနာ္က စာတမ္းဖတ္ခဲ့တယ္"

အခု ျဖန္႔ခ်ိတာ ၁ဝ ရက္ ေက်ာ္ၿပီဆုိေတာ့ ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာထိ ဒီေခြအေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိၾကလဲ။

"စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းပါတယ္။ ဒါပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာတာပါ။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ျမန္မာသံ၊ ျမန္မာမူတုိ႔ကုိ စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ေနာက္ပုိင္း လူငယ္ေတြမွာ ႐ုပ္ ဝတၳဳေနာက္ကို တအားလုိက္တယ္။ ေခတ္ေပၚ နည္းပညာဘက္ကုိ လုိက္တယ္။ သူတုိ႔အဖုိ႔က ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကုိ အေဟာင္းလုိ႔ဘဲ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ အေဟာင္းေတြက သူတုိ႔နဲ႔ မဆုိင္သလုိျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ လူငယ္ေတြ ပုိစိတ္ဝင္စားလာေအာင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ အခုလုိ ေဖာ္ထုတ္မွတ္တမ္းတင္တဲ့အခါမွာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေဖာ္ထုတ္ျပင္ဆင္ဖို႔လုိတယ္။ ေနာက္တခုက သက္ဆုိင္ရာ စာေပစိစစ္ေရးတုိ႔ ဆင္ဆာအဖြဲ႔ကလည္း ဒီအေပၚ နားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီးေတာ့ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ထြက္လုိ႔ရေအာင္ ကူညီေပးဖုိ႔လုိတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ၾကီးဌာနေတြ၊ ဒီလုိလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူေတြကို အားေပးခ်ီးေျမာက္ဖုိ႔ လုိတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာေနတဲ့ အႏုပညာရွင္ မိသားစုေတြက ပုိစိတ္ဝင္စားမယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္လိုလည္း ထည့္သြင္းထားပါတယ္"

ကဗ်ာလြတ္ ကကြက္ဆုိတာ ဘယ္လို ဘယ္လိုကကြက္မ်ဳိး ပါလဲ။ ဘာလို႔ ကဗ်ာလြတ္ ကကြက္လို႔ နာမည္ေပးခဲ့တာလဲ။

“ဗမာအမ်ဳိးသမီးေတြ အေျခခံ ကကြက္ေတြကုိ ဗံုနဲ႔ပဲကတယ္။ ဗမာလုိေတာ့ ဒုိးစစ္နဲ႔ ကတယ္။ ဗံု ၄ လံုးနဲ႔ပဲ ကတယ္။ ဘာ ေမလုိဒီ၊ စာသားမွ မပါဘူး။ အဲဒီကေနမွ တီးလံုး၊ တီးကြက္ေတြ ေျပာင္းလာတယ္။ ၁၉၅၃ မွာ ပန္တ်ာေက်ာင္း စဖြင့္တယ္။ သူက အကသင္တန္း နည္းျပဆရာမလုပ္ေတာ့ သင္တန္းသာဖြင့္တယ္။ ဘာသင္လုိ႔ သင္ရမွန္းမသိလုိ႔ သူကေန စိတ္ကူးေပါက္သြားၿပီးေတာ့ ဗံု ၄ လံုးနဲ႔ ဒုိးစစ္ေတြ တီးခုိင္းၿပီးေတာ့ ကၾကိဳးေတြ ထြင္တာ၊ ၃ ႏွစ္သင္တန္းဆုိေတာ့ ပထမႏွစ္ ပထမဆင့္၊ ဒုတိယႏွစ္အတြက္ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယႏွစ္မွာ ၃ အဆင့္ဆုိၿပီး ထြင္တာ။ နာမည္ မေပးထားေသးဘူး။ ဦးႏုအစုိးရ လက္ထက္ ၁၉၆ဝ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ ရန္ကုန္ေရႊတိဂံု အေနာက္မုတ္မွာ စက္မႈလက္မႈ အႏုပညာျပပြဲလုပ္ၿပီး မႏၲေလးသား ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး ဗုိလ္ခင္ေမာေလးက ဗံု ၄ လံုးနဲ႔ ကျပခဲ့တဲ့ အကအမည္ကုိ သီခ်င္း၊ ကဗ်ာ၊ စာသားမ်ား မပါဝင္တဲ့အတြက္ ကဗ်ာလြတ္ ဆုိၿပီး နာမည္ေပးခဲ့တာပါ”

No comments: