ေဇာ္ႀကီး(ေပါက္ေတာ)
(၂၀၁၀)ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ(၅)ရက္ေန႔သည္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔(World Teachers’ Day) ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေန႔ကို ကမၻာ့နိုင္ငံ အသီးသီးရိွ ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ လူသား အရင္းအၿမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွု စင္တာ မ်ားတြင္ ဆရာမ်ား၏ ျမင့္ၿမတ္လွေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အထူး ေဖၚထုတ္သည့္ အခမ္းအနားမ်ားက်င္းပေလ့ ရိွႀကေပသည္။ သို႔အတြက္ေႀကာင့္ စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဤသို႔ျမင့္ျမတ္လွေသာ အာစရိယ ဆရာေတြရဲ့ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုေဖၚက်ဴးၿပလိုအံ့။
“အာစရိယဂုနံ အဟံ၀ႏၱမိ†ဆိုသည့္စကားျဖင့္အစခ်ီၿပီး မိမိအား ၿပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ေၿမေတာင္ ေၿမွာက္ေပးခဲ့ေသာ ႀကားဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ သင္ဆရာမ်ား အားလံုးကို ယခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ(၅)တြင္က်ေရာက္ေသာ ကမၻာ့ ဆရာမ်ား ေန႔တြင္ မျဖစ္စေလာက္ေသာ ဤေက်ာက္ဆစ္ပမာ ထုဆစ္ပါမွ စာမူျဖင့္ လက္စံုမိုး ကန္ေတာ့လိုက္ရျခင္းသည္ လူအရင္း အျမစ္ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္မွုတြင္ အခရာက်လွေသာ ထိုသူတို႔၏ တာ၀န္သိစိတ္မ်ားကို ေလးစားျခင္းမ်ားျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔ ကမၻာႀကီးသည္ စက္မွုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာအဆင့္မွ အိုင္တီနည္း ပညာ အဆင့္သို႔ တေခတ္ဆန္းသစ္ လာျခင္းသည္ လူသား အရင္းအၿမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွူ အေပၚတြင္ အေၿခခံက်ေသာ အခန္းက႑တြင္ ပါ၀င္ေနသည္ဟု ဆိုလွ်င္ကား မွားမည္မထင္ေပ။ သို႔အတြက္ ထိေရာက္ေသာ ပညာေရး စနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖၚရာတြင္ လူငယ္ လူႀကီးတိုင္း အားလံုးတို႔သည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ တာ၀န္သိစိတ္ျဖင့္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ႀကရန္လိုအပ္ေပသည္။ သို႔မွသာ ေခတ္မီ ဖြံ႔ၿဖိဳးေသာ ပညာေရး စနစ္မွသည္ အနာဂတ္ မိ်ဳးဆက္မ်ား၏ ပညာေရးအသီးအပြင့္မ်ား ေ၀ဆာ လာေပမည္ ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ နိုင္ငံတကာ လူအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အတြင္းရိွ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ားပူးေပါင္းကာ (၁၉၆၆) ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ (၅)ရက္ေန႔တြင္ လက္မွတ္ေရးထိုးမွု တစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ႀကေလသည္။ အေႀကာင္းမွာ “ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြးႏွင့္ သင္ႀကားေရးတို႔ကိုၿမင့္တင္ေပးရန္အတြက္ စံခ်ိန္စံညြန္းမ်ား သတ္မွတ္ရန္†သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ျဖစ္ေလသည္။
ထိုအထဲတြင္အေရးႀကီးေသာအခ်က္မ်ားမွာ သင့္ေလွ်ာ္ေသာ လုပ္ငန္းခြင္အႀကိဳ (သို႔မဟုတ္) လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း ဆရာ အတတ္သင္ သင္တန္းမ်ား၊ ႀကံ့ခိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မွု၊ ေက်နပ္ဖြယ္ လုပ္ငန္း အေၿခအေနမ်ားႏွင့္ ဆီေလွ်ာ္ေသာ သင္ႀကားမွု၊ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဘက္ေပါင္းစံံု ေပါင္းစည္းထားေသာ ခ်ဥ္းကပ္နည္း တစ္ရပ္ အေကာင္အထည္ ေဖၚနိုင္မည့္မူ၀ါဒမ်ား လိုအပ္သည့္ အတြက္ေႀကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ အထက္ပါ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို အေၿခခံ၍ ေအာက္တိုဘာလ(၅)ရက္ေန႔ ေရာက္တိုင္း ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ အျဖစ္ သတ္မွတ္နိုင္ျခင္းမွာ ယခုက်ေရာက္ေသာ ထိုေန႔သည္ အႀကိမ္(၄၄)ႏွစ္ေၿမာက္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုသင္ႀကားမူ ပို္င္းဆိုင္ရာမ်ားတြင္ အခရာက်လွေသာ ဆရာတစ္ဆူသည္ ဤလူ႔ေလာကတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ ေက်ာ္ကပင္ ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီးေလၿပီ ထိုဆရာ သခင္သည္ သင္ယူမွု/သင္ႀကားမွုပိုင္းဆိုင္ရာနည္းစႏွစ္မ်ား လိုက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္မ်ားႏွင့္ စဥ္းစားေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၿခင္းၿဖင့္ အရာရာကိုေအာင္ၿမင္နိုင္သည့့္ သင္ရိုးညြန္းတန္းႀကီးကို လူသားမ်ားအတြက္ ေရးဆြဲ ေပးခဲ့သည္မွာ ယခုအခါ သမယတြင္ က်ေရာက္ေသာ အႀကိမ္(၄၄)ႏွစ္ေၿမာက္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔တြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ စံခ်ိန္စံညြန္းမ်ားထက္ သာလြန္ ေနေပသည္။
သို႔အတြက္ေႀကာင္း စာေရးသူႏွင့္အတူ စာရွုသူ ပရိတ္သတ္မ်ား၊ ဘ၀တူဆရာမ်ားအားလံုး ေအာက္တြင္ ေဖၚၿပထားေသာ ဗုဒၶ၀င္တစ္ခုကို သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတစ္ခု အၿဖစ္ အေၿခခံကာ ႏိွုင္းယွဥ္စဥ္းစား ႀကည့္ႀကပါစို႔။ “ သံုးလူ႔ထြဋ္ထား ေဂါဓမျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၱိၿပည္ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ အတြင္း သီတင္းသံုး ေနထိုင္စဥ္ အခါက ေ၀သာလီၿပည္တြင္ ၿဗဟၼဏအႏြယ္၀င္ ပုဏားတို႔ေနထိုင္လ်ွက္ရိွႀက၏။ ထိုအႏြယ္၀င္တို႔သည္ လာဒ္လာဘမ်ား အေပၚတြင္ အလြန္နစ္လိုဖြယ္ေကာင္းေသာ တရားမ်ားကို ေဟာေၿပာ စည္းရံုး ေနႀကသည့္အတြက္ ထိုေဒသ အတြင္းတြင္ ၿဗဟၼဏအယူ၀ါဒသည္ ႀကီးစိုး လ်ွက္ရိွေနစဥ္။ ဘုရားရွင္သည္ ထိုအယူ၀ါဒေအာက္မွ လူသားတို႔ လြတ္ေၿမာက္နိုင္ေရး အတြက္ နိဗၺာန္ေရာက္ေႀကာင္းတရား ေရေအး အျမစ္ေဆးမ်ားျဖင့္ လမ္းၿပေတာ္မွုရန္အတြက္ေရာက္ရိွလာခဲ့စဥ္၀ယ္။ ျမတ္ဘုရားအား ၿဗဟၼန အႏြယ္၀င္ မာဂၢဋီယအမည္ရိွေသာ
ပုဏားသည္ နည္းမိ်ဳးစံုျဖင့္ ေဆးရဲတိုင္းထြာမွုကို ၿပဳေလသည္မွာ- “ရွင္ႀကီး ေဂါဓမ သင္သည္ငါ့တို႔၏ အကိ်ဳးစီးပြားကို ဖ်က္စီးေသာသူ ငါ့တို႔ထံသို႔ လာေသာ လာဒ္လဘမ်ားကို တာဆီး ပိတ္ပင္သူ မာယာႀကြယ္သူ သင္လို သစ္ေခါက္ ဆိုးေဆး ဆို႔ထားေသာ သကၤန္းျဖင့္ နယ္တကာျဖန္႔ ေတာင္းစားေနေသာ သူေတာင္းစားမ်ားမဟုတ္ သင္သာ ငရဲဘံုအတြင္း က်ေရာက္ ေနသူ†စသည္ျဖင့္ မိ်ဳးစံု ေဆးရဲတိုင္းထြာ ၿပီးေနာက္ “အာေရာဂ် ပရမလာဘ†ဟုဆိုကာ ရင္ကိုဖြင့္ၿပ၍ ဤသို႔ ေသာ ခ်မ္းသာျခင္းသည္ ခ်မ္းသာမွုုအစစ္ျဖစ္သည္ ေနစဥ္ေန႔တိုင္း ငါတို႔သည္ ဆန္းသစ္ေသာ ကာမဂုဏ္မ်ားကို ခံစားၿမဲ ခံစား ေနရသည္။ သည္ထက္ေကာင္းသည္ ကာမဂုဏ္သည္ တၿခားမည္သည့္ အရပ္ ေဒသတြင္မွမရနိုင္ လူ႔ေလာကတြင္ သာရရိွနိုင္သည္။ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာမူ သည္သာ ခ်မ္းသာျခင္း အစစ္ျဖစ္၍ ယခုရရိွေနေသာ စည္းစိမ္ကာမ ဂုဏ္တို႔သည္ စစ္မွန္ေသာ နိဗၺာန္ျဖစ္၏ ဟုဆိုေလေသာ္……..
ရွင္ေတာ္ၿမတ္ဗုဒၶက ဟယ္…မာဂၢဋီယ ငါဘုရားသည္ အေလာင္းေတာ္ဘ၀တြင္ နန္းၿပႆဒ္ ဘံုသံုးဆင့္တြင္ ရာေပါင္း ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ရံေခြ်ေတာ္မ်ားျဖင့္ ကာမဂုဏ္ကို ႏွစ္ေပါင္း(၁၃)ႏွစ ္ႀကာႀကာ ခံစားခဲ့ၿပီးၿပီး။ ထိုကာမဂုဏ္၏ ညစ္ညမ္းျခင္း ပူေလာင္းျခင္း အေႀကာင္းအရင္းတို႔ကို သင့္ထက္ ငါပိုသိၿပီး ျဖစ္သည္။ သည္အတြက္ေႀကာင္း ဤမွ်ေလာက္ ညစ္ညမ္း ပူေလာင္ေသာ ကာမဂုဏ္ကို ငါစြန္႔ နိုင္ခဲ့သည္။ သင္ခံစားေနရေသာ စဥ္းစိမ္ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ စစ္မွန္ေသာ နိဗၺာန္ မဟုတ္သလို အလြန္ညစ္ညမ္းလွသည့္ အပူလံုးႀကီး ေပတည္း။ ထိုအေႀကာင္း အရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ငါ့ဥပမာ ၿပရ မည္ ဆိုလွ်င္ သင္သည္ ႏူနာ ေရာဂါ စြဲကပ္ေနသူႏွင့္ တူ၏။ ႏူနာေရာသည္တို႔သည္ အနာယားယံ ကိုက္ခဲ လာသည္ ရိွေသာ္ ထိုအနာအား တခဏတာသက္သာေစရန္ မီးကင္ျခင္း သံဆူးမ်ားျဖင့္ ေမႊေႏွာင့္ၿခင္းကို ၿပဳတတ္၏။ ထိုသို႔ ၿပဳမူ ဖန္မ်ား ေသာေႀကာင့္ ႏူနာေရာဂါသည္ပိုၿပီးက်ယ္ၿပန္႔လာကာ ယခင္ကထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာ ကိုက္ခဲျခင္းကို ျဖစ္ေပၚ လာတတ္ သည္။ ယခု သင္လည္း ထိုအတိုင္း ေပတည္းဟု မိန္႔ျမြက္ေလေသာ္ မာဂၢဋီယမွာ လြန္စြာ တုန္လူုပ္ ရေလ ေတာ့သည္။ အေႀကာင္းမွာ သူ၏ ေပါင္းႀကားတြင္းျဖစ္ပြားေနေသာ ႏူနာေရာကို ဇနီးသည္ မွလြဲ၍ မည္သူမွ မသိနိုင္ဟု ထင္ထားေသာ္လည္း ဤရွင္ႀကီး ေဂါဓမသည္ အရာအားလံုးကို သိလြယ္ ျမင္လြယ္ သည္ဟု အမ်ားေၿပာစကားက မွန္ေပစြ။ သူေဟာႀကားသည့္ တရား ေဒသနာေတာ္တို႔သည္ စစ္မွန္ေပစြဟု ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိၿပီး။ ျမတ္ဘုရား ေၿခေတာ္ ရင္းတြင္ ၀ပ္ခ်လိုက္ကာ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္အား ခြင့္လြတ္ ေတာ္မူပါ။ အရွင္ဘုရားရဲ့ နိဗၺာန္ ေရာက္ေႀကာင္း တရားကို ဘုရား တပည့္ေတာ္ အား ေဟာႀကား ေပးပါဟု ေလွ်ာက္ထားေလေသာ္ ခ်စ္သား သင္သည္ ေမြးရာပါ အကန္းႏွင့္တူ၏။ ထိုေႀကာင့္ သင့္ဆရာမ်ားက သင္ကို ညစ္ညမ္းေသာ အ၀တ္အထည္မ်ားကို ေပး၍ အၿဖဴထည္ ျဖစ္ေႀကာင္း ေၿပာေလ၏။ ထိုအခါသင္သည္ ထိုအ၀တ္အား ဆင္ျမန္းၿပီး လူပံု အလယ္တြင္ ၀င့္ႀကြားေနစဥ္ ေဆးသမား တစ္ဦးက သင္၏ မ်က္စိကို လာေရာက္ ကုသ လိုက္ေလေသာ္ သင္၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ အရာ အားလံုးကို ခြဲၿခား ၿမင္နိုင္လာသည့္ အတြက္ ေရွးယခင္က သင့္အား ညစ္ညမ္း အ၀တ္ အထည္မ်ား ေပးခဲ့ေသာ သင္၏ ဆရာေဟာင္းမ်ား အေပၚတြင္ ၿငိဳးမာန္ဖဲြ႔ အမ်က္ေဒသထားမည္ ယခင္က သင္အား မွီခို အားကိုးၿပီး အသက္ရွင္ ေနႀကေသာ သူမ်ားအား သင္ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲမွုကို ၿပဳေတာ့မည္မဟုတ္။ သင္၏ ႏွလံုးသားထဲတြင္ အၿမဲနာက်င္စြာ ခံစား ေနရလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ သင့္အား ငါေဟာႀကား လမ္းညႊန္မည့္ နိဗၺာန္ေရာက္ ေႀကာင္းတရားသည္ အခ်ဥ္းနီးသာ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ သို႔အတြက္ေႀကာင့္ ထိုတရားကို ငါမေဟာလုိဟု ျမတ္ဘုရားက ဆိုၿပန္ေသာ္…..အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ထိုသူတို႔အား အမ်က္ေဒါသလည္း မထား ယခင္က ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲခဲ့ေသာ အလုပ္ကိုလည္း ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးပါမည္ဟု ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား အား ေလွ်ာက္ေသာ္မွ မာဂၢဋီယအား နိဗၺာန္ေရာက္ေႀကာင္းတရား၏ က်င့္ႀကံမူ အဆင့္ဆင့္ကို ၿပသၿပီးမွ အရဟတၱဖိုလ္ သို႔ ဆိုက္ေရာက္ ေလေတာ့သည္။
အထက္ပါ ဗုဒၶ၀င္တြင္ ျမတ္ဘုရားသည္ အတုမရိွသည့္ ဆရာတစ္ဆူအျဖစ္ျဖင့္ စာရိတၱ ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ လူမွုေရး ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဖာက္ျပန္ေနၿပီး လမ္းမွားကို ေလွ်ာက္ေနေသာ ေမြးရာပါ အကန္းႏွင့္တူေသာ မာဂၢဋီယ ပုဏားအေပၚတြင္ သတၱ၀ါမ်ား အေပၚတြင္ ထားရိွသင့္သည့္ ဆံုးမသြန္သင္မွု နည္းလမ္း စံညြန္းမ်ားသည္ ႀကံ့ခိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မွု၊ ေက်နပ္ဖြယ္ လုပ္ငန္း အေၿခအေနမ်ားႏွင့္ ဆီေလွ်ာ္ေသာ သင္ႀကားမွု၊ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဘက္ေပါင္းစံံု ေပါင္းစည္းထားေသာ ခ်ဥ္းကပ္နည္း တစ္ရပ္ ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖၚနိုင္မည့္ မူ၀ါဒမ်ားမွာ အခရာက်လြန္းလွသည္ အေၿပာ မဟုတ္ အလုပ္ျဖင့္ သက္ေသ ၿပနိုင္ခဲ့သည္ဟုဆိုနိုင္ေပသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ စာေရးသူႏွင့္ စာရွုမ်ား အားလံုးတို႔သည္ နိုင္ငံ တစ္နိုင္ငံ၏ ဆိုး၀ါးလွေသာ စနစ္ဆိုးမ်ား ေအာက္တြင္ သမိုင္းတု သမိုင္းလိမ္ မ်ားျဖင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အနာတရ ျဖစ္ေစသည့္ ပညာေရး စနစ္ဆိုး ေအာက္တြင္ နာခံမွု(Darkness) က်င့္၀တ္ကို လုိက္နာ၍ ႀကီးၿပင္း လာခဲ့ရေပသည္။ သို႔အတြက္ေႀကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလံုးသည္ အရာရာတိုင္းတြင္ ေခတ္ေနာက္က်ျခင္း၊ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း အတြင္း ၀င္ေရာက္ ေဟာေၿပာ ရန္ကို ေႀကာက္ရြ႔ံထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု ေပၚတြင္ အစိုးရိမ္ ႀကီးျခင္း၊ ယံုႀကည္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ မေဖၚနိုင္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အသက္အရြယ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြ႔အႀကံဳ ပိုင္းဆိုင္ရာတို႔က လူသား တိုင္း အတြက္စဥ္စား ေတြးေခၚမွုမ်ားကို ျမင့္တင္လာခဲ့ႀကသည့္အတြက္ လက္ရိွသင္ႀကားမူ နယ္ပယ္ တိုင္းတြင္ ရိွေန ႀကကုန္ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ ဆရာ/မ မ်ားအားလံုးတိုင္း လိုလိုသည္ ကေလးမ်ား အေပၚတြင္ အာရံု စိုက္၍ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ယွဥ္ထိုး စဥ္းစား ေတြးေခၚ တတ္မူကို အေၿခခံနိုင္ခဲ့ႀကေလၿပီ။ အနာဂတ္ ရင္ေသြးငယ္မ်ား အတြက္လည္း စိန္စီေသာလမ္းသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္း နိုင္ေစရန္ ေပါင္းကူး တံတားမ်ား ထိုးေပးေနႀကေပၿပီ။ ႏူနာေရာဂါႏွင့္ တူေသာ စနစ္ဆိုးမ်ား ႀကားမွ နာခံမူဟူေသာ ကာမဂုဏ္ကို သက္သာေစရန္ မီးကင္ျခင္းမွ ကင္းေ၀းႀကၿပီ။ ညစ္ညမ္း ပု၀ါအား ၿဖဴစင္ထည္ အျဖစ္လိမ္ေလ ေပးကမ္းၿခင္းခံခဲ့ရေသာ ပညာေရး စနစ္ဆိုးမွလည္း ရုန္းထြက္နိုင္ႀကၿပီ ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခား စဥ္းစားမွု အေပၚတြင္ အေၿခခံသည့္ အေတြးအေခၚ ပိုင္းဆိုင္ရာ ဗဟုသုတႏွင့္ၿပည့္စံုေသာ ဥာဏ္ပညာ လက္နက္ ကို လက္ကိုင္ ထားရိွႀကၿပီးၿဖစ္သည့္ အတြက္ ထိုလက္နက္ျဖင့္ ေက်ာက္တံုးႏွင့္ တူေသာ ရင္ေသြးငယ္မ်ား၏ မေကာင္း ေသာ အက်င့္ အၿပဳအမူ အေနအထိုင္ ဓေလ့စရိုက္ တည္းဟူေသာ ေက်ာက္စ ေက်ာက္န ေလးမ်ားကို ခုတ္ထိုက္ၿပီး ေကာင္းေသာ အႀကံ ၿမင့္ေသာအက်င့္ ဓေလ့စရိုက္ လကၡဏာမ်ားၿဖင့္ ပံုေဖၚထားသည့္ ရုပ္လံုးရုပ္ႀကြေလးမ်ား ျဖစ္လာ နိုင္ေစရန္ တာ၀န္သိစိတ္ျဖင့္ ပူးေပါင္း၍ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာ ဟု ဆိုအပ္ေသာ နာသံုးနာ ကိုအရင္းခံ၍ ေက်ာက္ပမာ ထုဆစ္နိုင္ႀကပါေစ။
No comments:
Post a Comment