Wednesday, May 22, 2013

ဒဂုန္တာရာ ေမြးေန႔ပြဲမွ အေတြးမ်ား

ေရႊကူေမႏွင္း

“လူ ဆိုတာ ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ေရးတာပဲ” ဆိုေသာ စကားကို လူငယ္ လူႀကီး အေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာတတ္ၾကသည္။ ကိုယ့္သမိုင္းကို လွပေအာင္ ေရးဖို႔ကိုေရာ အပတ္တကုတ္ အားထုတ္ၾကရဲ႕လား ဟု ေမးစရာရွိေနသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကံဆိုးလြန္းစြာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုင္းတပါး လူမ်ိဳးတို႔ အုပ္စုိးမႈေအာက္၌ ေနခဲ့ရ၏။ ကိုယ့္မင္း ကိုယ့္ခ်င္းတုန္း ကလည္း လူတေယာက္၏ ဓားေအာက္၌ ေနရျခင္းျဖစ္၏။ သားအဖခ်င္း ညီအစ္ကိုခ်င္း အာဏာလုပြဲ မ်ားက သက္ဆိုး ရွည္လွ၏။ အုပ္ခ်ဳပ္ခံဘ၀မွာ ျပည္သူလူထုသည္ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္ ေအးေအးေဆးေဆး စားရဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အျပည့္အ၀ မရခဲ့ေပ။ သို႔ျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးမ်ား ဆက္တိုက္ ေပၚခဲ့ရသည္။ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရး ဆိုၿပီး အသက္ေသြး စြန္႔ၾကရျပန္သည္။ အရင္းအႏွီး ႀကီးစြာ၊ အခ်ိန္ကာလ ရွည္လ်ားစြာ ေတာ္လွန္ေရး အဆင့္ဆင့္မွ “လြတ္လပ္ေရး” ေပါက္ဖြား လာေတာ့လည္း ထိုႏွစ္မွာပင္ အခ်င္းခ်င္း သေဘာထား ကြဲလြဲမႈေၾကာင့္ “ျပည္တြင္းစစ္” ေပၚလာျပန္သည္။ လြတ္လပ္ေရး က ျပည္တြင္းစစ္မီးကို ေမႊးေပးသလို ျဖစ္ခဲ့သည္။

ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ ျပည္တြင္းစစ္။ ထို႔ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား။ ဆုံးပဲ မဆုံးႏိုင္ေတာ့။

ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘာေၾကာင့္မ်ား “ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ မေနႏိုင္ၾကသလဲ” ဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။ ယင္း အခ်က္ကို ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္။ ကံ ကံ၏ အက်ဳိးဟု ဘာသာတရား၏ လမ္းညႊန္မႈေၾကာင့္ ေျဖသာႏိုင္၊ ရွင္သန္ႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ သမိုင္း အစဥ္အဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္မ်ားတြင္ ေအးခ်မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း တကြက္မွ မရွိခဲ့။

ေခါင္းေဆာင္ ဟူသည္ ေတာ္လွန္ေရး၌သာ ထင္ရွားစြာ ေမြးဖြား၏ ဟူ၍ အေတြ႕အႀကဳံသမားမ်ားက သီအိုရီဖြင့္ၾက၏။ ဘာမွ မျဖစ္လွ်င္ ဘယ္သူမွ ေခါင္းေဆာင္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ရန္ လိုမည္မဟုတ္၊ တိုက္ပြဲ အတြင္းမွသာ ေခါင္းေဆာင္ အရည္အေသြး၊ ေခါင္းေဆာင္ စိတ္တို႔ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုလို၏။

သည္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့၏။ ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေခါင္းေဆာင္၊ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္၊ ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ စသျဖင့္။ (ဤတြင္ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ခ်ီးမြမ္း ခ်ီးပ အမည္ေပး သညာ တပ္ ေခၚေ၀ၚပညတ္သည့္ “လူထု ေခါင္းေဆာင္”၊ “ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္” ဟူသည့္ မေလ်ာ္ကန္ေသာ အခ်က္မ်ား လည္း ေတြ႕ရျပန္သည္။ ေခတ္ဆိုးႀကီးကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾက ရာတြင္ ထိုအခ်ိန္က လူတိုင္းသည္ ၿမိဳ႕တိုင္းမွာ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ ၾကသည္။ တက္ၾကြလႈပ္ရွားခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သူ တဦးတေယာက္ကိုမွ် လူထုေခါင္းေဆာင္၊ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ဟု ခ်ီးပ ကင္ပြန္းတပ္ရန္ မသင့္ပါ။ လူထု အားလုံး လႈပ္ရွားပါ၀င္ခဲ့သျဖင့္ ယင္းသို႔ အမည္တပ္ျခင္းသည္ အျခား လူမ်ား၏ ထက္သန္ေသာ ပါ၀င္လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ တက္ၾကြမႈမ်ားကို ဥေပကၡာျပဳရာက်၏။ ေစာ္ကားရာ က်၏။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေရး၊ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ တိုက္ဖ်က္ေရးသည္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ျဖစ္သည္။)

ဤသို႔ ႏိုင္ငံ့သမိုင္း စဥ္တေလွ်ာက္လုံး စစ္မီးလွ်ံမ်ား ေ၀စည္ေလာင္ၿမိဳက္ေနသာ ႏိုင္ငံတြင္ လူတိုင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေတာင့္တခဲ့ၾကသည္မွာ သဘာ၀ က်၏။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္းကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဦးမေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လက္ေတြ႕ စည္း႐ုံးပါ၀င္ လႈပ္ရွားမႈ မမ်ားခဲ့ေခ်။ ပါ၀င္ လႈပ္ရွားမႈတုိင္းကိုလည္း ရက္စက္မႈ သရဖူေဆာင္း ထားသူမ်ားက မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့၏။ “တကြ်န္း” သူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ထိုႏွိပ္ကြပ္မႈ၏ သာဓက တည္း။

မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ..၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တဖြဖြ အလ်င္မျပတ္ ေျပာဆို စည္း႐ုံးခဲ့သူမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ သမုိင္းကို ျပဳစုခဲ့ၾက သည္။ ထိုသူမ်ား ထဲတြင္ ထင္ရွားသူ တဦးမွာ “ဆရာ ဒဂုန္တာရာ” တည္း။

ဒဂုန္တာရာကား စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မဟုတ္။ ေသနတ္ကိုင္သူ မဟုတ္။ ကေလာင္ကိုင္သူျဖစ္သည္။ ကေလာင္ျဖင့္ တုိက္ပြဲ၀င္သူ ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာႀကီး၏ စာေပလက္ရာမ်ားထဲမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပရလွ်င္ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကား ျပည္သူလူထု၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္ရေပမည္။ မိမိအာဏာ တည္ၿမဲကာ ဆက္လက္ေနႏိုင္ေရး အတြက္ ကိုယ္က်ိဳးၾကည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မဟုတ္။ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ကုန္သည္မ်ား၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မဟုတ္ရ” ဟူ၍ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ကတည္းက ေရးသားခဲ့ ေပသည္။

ဆရာႀကီး၏ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ “မတ္လ ေတာ္လွန္ေရး” ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ကဗ်ာသည္ ကဗ်ာသမားတိုင္း အေလး ဂ႐ုျပဳရေသာ ကဗ်ာမြန္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာ အဆုံးသတ္ျဖစ္ေသာ စကားစုက “အနီထဲမွ ၾကယ္ျဖဴပြင့္” ျဖစ္၏။ ဆရာႀကီးေရးဖြဲ႕ လိုက္ေသာ ကဗ်ာသည္ ယေန႔ေခတ္ အခ်ိန္အထိပင္ ေသြး ရဲရဲ နီေစဆဲ ျဖစ္ပါ၏။

တဖန္ “ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စု၏ ပထမဆုံး ဖြဲ႕စည္းပုံတြင္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာလွ်င္ ခြဲထြက္ခြင့္ ရွိသည္ ဆိုေသာ စကားရပ္ ပါသည္။ ယင္း ခြဲထြက္ပိုင္ခြင့္ ဟူေသာ အဓိပၸာယ္မွာ ခြဲထြက္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူရန္ မဟုတ္ဘဲ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာပိုင္မႈႏွင့္ လြတ္လပ္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳသည့္ သေဘာျဖင့္ ခြဲထြက္ႏိုင္ခြင့္ ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္ကို ေတြရွိရ သည္။ ယင္းတို႔သည္ က်ေနာ္ သိသမွ် ျပည္ေထာင္စု၏ အဓိပၸာယ္…” (ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္..)

“ထာ၀စဥ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔ တစိုက္စိုက္ ခ်ီတက္ၾကေပအံ့။..” (တာရာ ၁၉၄၆၊ အမွတ္ ၁)

“ဆရာ မေသခင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျမင္သြားခ်င္တယ္.. ဟူေသာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ၏ ဆႏၵကား ျပည့္ မသြားရပါ တကား။ ။” (၀တၳဳတို၊ ၁၉၆၉)

ယခု ၂၀၁၃ တိုင္ေအာင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈက မၿပီးေသး။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ တည္ေဆာက္ မရႏိုင္ေသး။ အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ ဟု ေမးစရာရွိလာသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မတည္ေဆာက္ႏိုင္ေသးသမွ် ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူထု အတြက္ ဆင္းရဲတြင္း နက္ေနဦးမည္။ ဤ အခ်က္ကို ျငင္းလို႔ မရ။ ယင္း အခ်က္ကို စာေရးသူ အေနနဲ႔ ၀မ္းနည္း စိတ္မေကာင္းစြာ သက္ေသျပလိုက္ခ်င္သည္။

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ အသက္ ၉၄ ႏွစ္ျပည့္ၿပီ။ အိပ္ရာထဲ လဲေနၿပီ။ အေပၚေသြး ၉၀၊ ေအာက္ေသြး ၄၀ ဟူသည့္ သတင္း ေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွ စာေရးဆရာ ဆရာမမ်ား ေအာင္ပန္းသို႔ အေျပးသြားခဲ့ၾက၏။ (မႏၲေလး အပါအ၀င္ အျခားၿမိဳ႕မ်ားမွ စာေပသမားမ်ားလည္း လာၾကပါသည္။) စာေပသမားမ်ား သြားေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ေရႊေၾကးစည္ ဘုရားဖူး ခရီးသြားလုပ္ငန္း ပိုင္ရွင္ ေဒၚစမ္းစမ္းေအာင္က ရန္ကုန္ – ေအာင္ပန္း အသြားအျပန္ ကားႀကီးတစီး စီစဥ္ ကူညီေပးသည္။ စာေပသမား ၄၅ ဦးခန္႔။ ၈ မိုင္တြင္ ကားေျပာင္းစီးရမည္။ ကား ေျပာင္းစီးရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနစဥ္ အနီးနားရွိ စားေသာက္ဆိုင္တခု ၀င္ကာ နာရီ၀က္ခန္႔ စားေသာက္ ၾကသည္။ ပါလာသည့္ ပစၥည္းမ်ား ကားေပၚတြင္ပင္ ထားရစ္ခဲ့ၾကသည္။ နာရီ၀က္ခန္႔ၾကာၿပီးေနာက္ ကားေပၚမွ ပစၥည္းအိတ္ကို ခ်လိုက္ေတာ့ “ဘုရားေရ.. က်မ အ၀တ္အစား ထည့္ယူလာေသာ အိတ္မွာ ေသာ့ခေလာက္ မရွိေတာ့ ပါလား”။ ခ်က္ခ်င္း စစ္ေဆးၾကည့္ရာ ဘာ တခုမွ မေပ်ာက္ရွပါ။ သိို႔ေသာ္ က်မ အေသအခ်ာ ခတ္ခဲ့သည့္ ေသာ့ခေလာက္ ေတာ့ မရွိေတာ့။ ေအာင္ပန္းသို႔ ခရီးအတူ သြားမည့္ ဆရာမ မိခ်မ္းေ၀ကပင္ “အစ္မက အၿမဲ ေသာ့ခတ္တယ္။ ငါ့ျဖင့္ မခတ္ခဲ့မိဘူး” ဟု ေတြးမိေသးေၾကာင္း ေျပာသည္။

အိတ္လွလွေလးႏွင့္ ေသာ့ခတ္ထား သျဖင့္ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္း ပါမည္၊ သို႔မဟုတ္ ေငြ ပါမည္ဟု ထင္ၿပီး ေသာ့ကို ျဖဳတ္ကာ ဖြင့္ယူ ရွာေဖြ ခိုးယူျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးသြားရာမွာ သုံးစြဲဖို႔ ေငြအခ်ိဳ႕မွာ က်မ လြယ္ထားသည့္ အိတ္ငယ္ ေလးထဲ၌ ထည့္ယူလာျခင္းေၾကာင့္ က်မ ကံေကာင္းသြားသည္ဟု ဆိုရမည္။ ခိုးယူသူ အတြက္ ကံမေကာင္း၊ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ မကိုက္ျဖစ္သြားေပၿပီ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသြားအျပန္ ပို႔ေဆာင္ကူညီေပးေသာ အလႉရွင္ ဒီအေၾကာင္း သိလွ်င္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မည္ စိုးသျဖင့္ အျခား မည္သူ႔ကိုမွ် မေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါ။

ဤ အျဖစ္အပ်က္၏ အျခားတဖက္ကို စဥ္းစားၾကည့္သည့္ အခါ …၊ ဘာေၾကာင့္ ခိုးယူ၊ ခိုး၀ွက္ လုပ္ရသနည္း။

ဆရာႀကီး ေမြးေန႔ပြဲကို ေအာင္ပန္းရွိ မဟာ ဂႏၶာ႐ုံ ေက်ာင္းတိုက္၌ က်င္းပပါသည္။ က်ယ္၀န္းၿပီး အေဆာက္အဦး မ်ားက သစ္လြင္ ခန္႔ျငားလွသည္။ ပရိတ္သတ္ ၂၀၀ ေက်ာ္ ခန္႔ ထက္ေရာက္၏။ ဓမၼာ႐ုံႀကီးေပၚမွာမို႔ အားလုံးသည္ ဖိနပ္မ်ားကို ေလွခါးရင္း၌ ခြ်တ္ခဲ့ၾကရ၏။ အခမ္းအနားက ၂ နာရီခန္႔ ၾကာသည္။ အခမ္းအနားၿပီး၍ ဓမၼာ႐ုံေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာသည့္ အခါ စာေရးဆရာ တဦး၏ ေအာကတၱီပါ အသစ္စက္စက္ ဖိနပ္ မရွိေတာ့။ အျခားသူမ်ား သိလွ်င္လည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္မည္၊ စိတ္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္မည္ စိုးသျဖင့္ ဘာမွ မေျပာဘဲ ဆိုင္တခု၀င္ကာ ဖိနပ္ အသစ္တရံ ၀ယ္လိုက္ရ၏။

ဤ အျဖစ္အပ်က္၏ အျခားတဖက္ကို စဥ္းစားၾကည့္သည့္ အခါ …၊ ဘာေၾကာင့္ ခိုးယူ၊ ခိုး၀ွက္ လုပ္ရသနည္း။ ဖိနပ္ကိုပင္ ခိုးရသည္နည္း။

ဤ အေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ေမြးေန႔ရွင္ကိုေရာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသြားအျပန္ ပို႔ေဆာင္ေပးေသာ အလႉရွင္ တို႔ပါ သိလွ်င္ စိတ္ေကာင္း ရွာမည္ မဟုတ္။ ယခု တင္ျပေရးသား ရသည္မွာလည္း စာေရးဆရာ စာနယ္ဇင္း သမား ဆိုတာ စတုတၳမ႑ိဳင္ပဲ မဟုတ္လား။ အမွန္အတိုင္း တင္ျပရမည့္ ေရးသားရမည့္ တာ၀န္ရွိေပသည္။

ဆရာ ဒဂုန္တာရာ၏ အသက္ ၉၄ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ပြဲမွ အျပန္တြင္ “လူတေယာက္၏ သမိုင္း” ႏွင့္ “ႏိုင္ငံတခု၏ သမိုင္း”၊ “လူတေယာက္၏ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ” ႏွင့္ “ႏိုင္ငံတခု၏ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ”တို႔သည္ ယူနစ္တခုစီတိုင္း၌ အျပန္အလွန္ ခ်ိတ္ဆက္ တြဲစပ္ ေနပါလားဟု စဥ္းစားမိပါတယ္။

ေၾသာ္ …
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘယ္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမွာလဲ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘယ္ေတာ့ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလ်ာ့မွာလဲ။
အေျဖကို ႏိုင္ငံသားတိုင္း စဥ္းစားေပးၾကပါ ဟု … ။ ။

No comments: