Thursday, May 9, 2013

ပုဂၢလိကေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ား ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္

ထက္ႏိုင္ေဇာ္

အစုိးရက ပုဂၢလိကေန႕စဥ္ထုတ္သတင္းစာမ်ား ထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီးေနာက္ တလေက်ာ္ၾကာျမင့္လာခ်ိန္ ေစ်းကြက္အတြင္းတြင္ အခမဲ့ျဖန္႔ခ်ိထုတ္ေ၀ေသာ သတင္းစာအခ်ဳိ႕ ေပၚထြက္လာသည္အထိ ပုဂၢလိက ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ား၏ ၿပဳိင္ဆုိင္မႈျပင္းထန္လာေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းမွ စုံစမ္းရွိရသည္။

ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔စၿပီး ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက သတင္းစာထုတ္ေ၀ခြင့္မ်ားခ်ထားေပးခဲ့ၿပီး လတ္တေလာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ ရရွိေသာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ၂၆ ထိရွိလာေၾကာင္း၊ ေစ်းကြက္အတြင္းတြင္မူ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိေနေသာ ပုဂၢလိကသတင္းစာ ၁၀ ေစာင္ရွိၿပီး Messenger သတင္းစာမွာ ေမလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ အခမဲ့သတင္းစာအျဖစ္ ထြက္ရွိလာေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ား အၿပဳိင္အဆုိင္ ထုတ္ေ၀မႈ အရွိန္ျမွင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် ရန္ကုန္ေစ်းကြက္၊ မႏၲေလးေစ်းကြက္ အပါအ၀င္ တႏုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာျဖင့္ ေစ်းကြက္ေ၀စုရရွိေရး ပုံစံမ်ဳိးစုံျဖင့္ အေရာင္းျမွင့္တင္လ်က္ရွိ ေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။

လတ္တေလာေစ်းကြက္တြင္ The Voice ၊ 7 Day ၊ Daily Eleven ၊ ေရႊႏုိင္ငံ ၊ စံေတာ္ခ်ိန္ ၊ Yangon Time ၊ News Week၊ ျပည္ေထာင္စု ေန႔စဥ္ ၊ Messenger Daily ၊ ေခတ္သစ္ေန႔စဥ္ တုိ႔ျဖစ္ၿပီး ေစ်းကြက္ဦးေဆာင္ေနေသာ သတင္းစာ Daily Eleven ၊ The Voice ႏွင့္ 7 Day တုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေရာင္းရဆုံးသတင္းစာမ်ား၏ ေစာင္ေရသည္ အနည္းဆုံး ၃ ေသာင္း အထက္တြင္ ရွိေနေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ သတင္းစာႏွင့္စာအုပ္ျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္းတခုျဖစ္သည့္ ဆင္ေတာင္ႀကီးစာေပတုိက္ပုိင္ရွင္ ေဒၚခင္မ်ဳိးညႊန္႔ က Daily Eleven သတင္းစာသည္ အေရာင္းရဆုံးႏွင့္ ေစာင္ေရအမ်ားဆုံးျဖစ္ေနေၾကာင္း ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။

”က်မတုိ႔ဆိုင္ အေနအထားနဲ႔ ေျပာရရင္ Eleven သတင္းစာက ေစာင္ေရအမ်ားဆံုးပဲ။ 7 Day နဲ႔ The Voice လည္း ေရာင္း ရတယ္”ဟု ေဒၚခင္မ်ဳိးညႊန္႔က ဆုိသည္။

ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ား ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အေရာင္းျမွင့္တင္ေနၾကရာတြင္ လူမႈေရးႏွင့္နာေရးေၾကာ္ျငာမ်ား အခမဲ့ ထည့္သြင္းေပးျခင္း၊ သတင္းစာ၀ယ္ဖတ္သူတုိင္းကုိ တန္ဖိုးႀကီးကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ ဖုန္းဟန္းဆက္မ်ား ကံစမ္းမဲေဖာက္ ေပးသည့္စနစ္ က်င့္သုံးျခင္း၊ အခမဲ့ သတင္းစာ ျဖန္႔ေ၀ျခင္း အပါအ၀င္ အေရာင္းျမွင့္တင္ေရး နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံကုိ အသုံးျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

Yangon Time ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာက သတင္းစာ၀ယ္ယူဖတ္ရႈသူမ်ားကုိ Samsung Galaxy S4 ဖုန္းဟန္းဆက္ တလံုးကို တပတ္လွ်င္ တႀကိမ္ ကံစမ္းမဲေဖာက္ ေမတၱာလက္ေဆာင္ေပးသြားမည္ဟု အဆုိပါသတင္းစာ၏ လက္ေထာက္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အယ္ဒီတာ ကိုေစာျမင့္သန္းက ေျပာသည္။

”က်ေနာ္တို႔ သတင္းစာကုိ ၀ယ္ဖတ္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ သတင္းစာမွာပါတဲ့ ကံစမ္းမဲေပးပုိ႔ရမယ့္ ေလွ်ာက္လႊာေလးကုိ ၿဖဲၿပီး အမည္လိပ္စာေရး၊ ၿပီးရင္ စာတိုက္ပုိ႔ရုံပဲ။ ေရာက္လာတဲ့ ကံစမ္းမဲေလွ်ာက္လႊာေတြကို မဲႏႈိက္ၿပီး ကံထူးတဲ့သူကုိ Samsung Galaxy S4 ဖုန္းဟန္းဆက္ တလုံး အပတ္စဥ္ ခ်ီးျမွင့္ပါ့မယ္။ မနက္ျဖန္ ၈ ရက္ေန႔ကစၿပီး အပတ္စဥ္ မဲေဖာက္ ေပးမွာ”ဟု ကိုေစာျမင့္သန္းက ဆုိသည္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ဦးတင္ေအး၏ သား ဦးေဇာ္မင္းေအးထုတ္ေ၀ေသာ Messenger သတင္းစာ က အျခားပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားကဲ့သုိ႔ ေငြေၾကးျဖင့္ မေရာင္းခ်ေတာ့ဘဲ အခမဲ့ျဖန္႔ေ၀ျခင္းျဖင့္ ေစ်းကြက္ေ၀စု ရရန္ႀကဳိးစားလာေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ေၾကာ္ျငာျဖင့္ ရပ္တည္ရန္ ႀကဳိးစားေသာ ပထမဆုံးေသာ အခမဲ့သတင္းစာ ျဖစ္လာသည္။

Meseenger သတင္းစာ၏ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာဦးေအာင္ေပၚထြန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားေသာ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မ်ား အပါအ၀င္ ေနရာ ၄၀ တြင္သတင္းစာကုိ အခမဲ့ျဖန္႔ေ၀ေပးလ်က္ရွိၿပီး နယ္မွ အမွာစာေပးပုိ႔ ယူသူမ်ား ထံသို႔ လည္း အခမဲ့ ပို႔ေဆာင္ေပးလ်က္႐ွိေၾကာင္း ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။

”စာဖတ္သူကို ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမျဖစ္ေစဖို႔ နည္းလမ္းရွာရင္း အခမဲ့ထုတ္ေ၀ဖို႔အယ္ဒီတာအဖြဲ႕က ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါ။ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ သတင္းစာဖိုးက ဘာမွမဟုတ္ေပမဲ့ တခ်ိဳ႕အတြက္ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘဲ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုး ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဦးေအာင္ေပၚထြန္းက ေျပာသည္။

ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ား ပုံစံမ်ဳိးစုံျဖင့္ အေရာင္းျမွင့္တင္လ်က္ရွိေသာ္လည္း ျဖန္႔ခ်ိေရးႏွင့္ ပုံႏွိပ္စက္အခက္အခဲမ်ားသည္ ပုဂၢလိကသတင္းစာအခ်င္းခ်င္း ၿပဳိင္ဆုိင္ရာတြင္ အဓိက ရင္ဆုိင္ေနရသည့္ အႀကီးမားဆုံးေသာ ျပသနာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးရဲေက်ာ္ေခါင္က ပုဂၢလိက ေန႔စဥ္ သတင္းစာအခ်ိဳ႕သည္ ကိုယ္ပိုင္ ပံုႏွိပ္စက္ မရွိသည့္ အတြက္ ပုံႏွိပ္စက္ငွားရမ္း ရုိက္ႏွိပ္ရၿပီး ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ အခ်ိန္မီ မျဖန႔္ခ်ိ ႏိုင္ေသာ အေျခအေန ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း၊ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္အရ သတင္းစာေစာင္ေရ တိုးခ်င္ေသာ္လည္း ပုံႏွိပ္စက္ ႏွင့္ ျဖန္႔ခ်ိေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ ေစာင္ေရ တုိးမရုိက္ႏုိင္ဟု ေျပာသည္။

“ျပသနာတက္တာက ပံုႏွိပ္စက္။ ပုံႏွိပ္စက္ အပိုင္မရွိေတာ့ စာမ်က္ႏွာေတြကို ပံုႏိွပ္စက္ေတြခြဲၿပီးအပိုင္းပိုင္း ခြဲ႐ိုက္ေနရတယ္။ အခ်ိန္ယူရေတာ့ ေစာင္ေရကတိုး႐ိုက္လို႔ မရဘူး။ ျဖန္႔ခ်ိေရးမွာကကုိယ္တုိင္ မျဖန္႔ႏုိင္ေတာ့ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးေတြကိုအားကိုးေနရတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ နယ္ေတြကို ေရာက္ေအာင္ မျဖန္႔ႏိုင္ေသးဘူး”ဟု သူက ဆိုသည္။

7 Day သတင္းစာ၏ အမႈေဆာင္အယ္ဒီတာက ကိုအားမာန္ကလည္း ပုံႏွိပ္ေရးႏွင္ျဖန္႔ခ်ိေရးျပသနာသာမက အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားက သတင္းေထာက္မ်ား၏ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္ကုိ မေျဖေသာေၾကာင့္ သတင္းရရွိေရး အပုိင္းတြင္ပါ အခက္အခဲမ်ားႀကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

”ပံုႏွိပ္ေရးနဲ႔ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိေရးမွာ ျပႆနာ ႀကံဳေနရတယ္။ ညေဖာင္ပိတ္ၿပီးေတာ့ မနက္ေစာေစာ ေစ်းကြက္ကို ျဖန္႔ႏိုင္ဖို႔ကပံုႏွိပ္စက္ေတြ ခြဲ႐ိုက္ေနရေတာ့ အဆင္မေျပဘူး။ သတင္းယူတဲ့ အပိုင္းမွာ အားမရေသးေပမဲ့ ေန႔စဥ္ေတာ့ ေရးလို႔ ရေနတယ္။ အစုိးရဌာန ဆိုင္ရာေတြဆီကသတင္းရယူဖို႔ကလည္း သိပ္မလြယ္ေသးဘူး”ဟု ကိုအားမာန္က ႐ွင္းျပသည္။

ပုဂၢလိကသတင္းစာေလာကဖြံ႕ၿဖဳိးေရးအတြက္ ေစ်းကြက္ေ၀စုရရွိေရး အေရးႀကီးသကဲ့သုိ႔ အစိုးရပုိင္းကလည္း ေဖးမကူညီမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးသင့္သည္ဟု ၀ါရင့္သတင္းစာဆရာတဦးျဖစ္သူ ဦးရဲႏုိင္မုိးက သုံးသပ္သည္။

”ပုဂၢလိကသတင္းစာေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔က ေစ်းကြက္ အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ စာဖတ္သူေတြရဲ႕ သတင္းစာကို ဖတ္ႏိုင္တဲ့ Media Literacy အေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္။ အစိုးရ ပိုင္းကပါ မီဒီယာ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ ဘယ္ေလာက္လမ္းဖြင့္ေပးမွာလဲ။ ဆက္ႏြယ္ၿပီးေျပာရရင္ အခုျပ႒ာန္းဖို႔ လုပ္ေနတဲ့ မီဒီယာဥပေဒ အေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္”ဟု ဦးရဲႏုိင္မုိးက ဆုိသည္။

ပုဂၢလိကေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာမ်ားကုိ ေစ်းကြက္တြင္ တေစာင္လွ်င္ ၂၀၀ မွ ၃၀၀ အၾကား ေရာင္းခ်လ်က္ရွိေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။

No comments: