Tuesday, March 9, 2010

ပုဂၢလိက စီးပြားေရးကို အားေပးသင့္သည္ ဆိုေသာ္လည္း

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)

ယခုတေလာ ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္၊ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ပုိင္ဆုိင္ ဆက္စပ္ေနေသာ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကို ပုဂၢလိက လက္မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔ၾကားသိေနရသည္။ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အဦ၊ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္ အစရိွသည္တို႔ အပါအဝင္ မ်ားေျမာင္လွေသာ အေဆာက္အဦမ်ား ေျမေနရာမ်ားကို ပုဂၢလိကလက္မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေနၾကသည္မွာ ျမန္ဆန္လြန္းလွသည္။

ထိုထိုေသာ ႏုိင္ငံပုိင္ ျပည္သူပုိင္ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ား ပစၥည္းမ်ားကို ရရိွသြားေသာ သူမ်ားမွာလည္း စစ္အစိုးရႏွင့္ နီးစပ္အလြမ္းသင့္သူ စီးပြားေရးသမားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ တနည္းေျပာရရင္လည္း ထိုစီးပြားေရးသမားမ်ားသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ သားသမီး ေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္လည္း စီးပြားဘက္မ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏုိင္ငံေတာ္က ပုိင္ဆုင္ခဲ့ေသာ ျပည္သူမ်ား ပုိင္ဆို္င္ခဲ့ေသာ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကို လက္လြတ္စပယ္ ပုဂၢလိကလက္မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေနျခင္းသည္ မ႐ိုးမသား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပေဒစကားျဖင့္ ေျပာရပါက ျမန္မာျပည္တြင္ တသီးပုဂၢလ ပုိင္ဆုိင္မႈ အခြင့္အေရးႏွင့္ ေျမယာပုိင္ဆုိင္မႈ အခြင့္အေရးမ်ား ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မရိွသည့္အေပၚ ရႈတ္ေထြးေနသည့္အေပၚတြင္ အခြင့္ေကာင္းယူျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူက စစ္အစိုးရ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂ႐ုစုိက္စရာမလို ငါတို႔လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္မည္ဆိုသည့္ သေဘာလည္း ပါသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေလဆိပ္တို႔ကို တသီးပုဂၢလလက္သို႔ လႊဲေျပာင္းျခင္းသည္ ၾကီးစြာေသာ အမွားျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတုိင္းတြင္ ေလဆိပ္ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းဆိုသည္မွာ အေရးၾကီးေသာ ေနရာမ်ားျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ အထူးအေရးၾကီးသည့္ ေနရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ တင္ျပရပါက ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ သေဘၤာဆိပ္မ်ား အားလံုးကုိ (ထုိင္းႏုိင္ငံ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္) Port Authority of Thailand က အစစအရာရာ စီမံကြပ္ကဲသည္။ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားက စီမံပုိင္ခြင့္ မရိွေပ။ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားကသာ စီမံပါက မူးယစ္ေဆး တင္ပို႔မႈမ်ား၊ လက္နက္ေမွာင္ခို တင္ပို႔မႈမ်ားႏွင့္ အျခား တရားမဝင္ေသာ ကုန္ပစၥည္း တင္ပို႔မႈ တင္သြင္းမႈမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ပင္။ စီးပြားေရး ကုမၸဏီမ်ားသည္ အျမတ္အစြန္းကိုသာ အဓိကထားေသာေၾကာင့္ တုိင္းျပည္၏ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ အက်ဳိးစီးပြားကို ဂ႐ုစုိက္ေလ့မရိွတာကလည္း သဘာဝျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း တုိင္းျပည္တခု၏ သမုိင္းဝင္ ေနရာမ်ား၊ အေဆာက္အဦမ်ားကို တသီးပုဂၢလ လက္မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းျခင္းသည္လည္း မွားယြင္းေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္၏ တည္ရိွခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ သမုိင္းအစဥ္အလာမ်ားကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္သည့္ သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္။ ထို႔အတူ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ေနရာမ်ားကို စီးပြားေရး ကုမၸဏီမ်ားလက္သို႔ ထိုးအပ္လုိက္ျခင္းသည္လည္း တုိင္းျပည္တခုလံုးအတြက္ ဆံုးရံႈးမႈသာ ျဖစ္သည္။

ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္တခုက စစ္အစိုးရ၏ အဆိုပါ လုပ္ရပ္မ်ားကို ခ်ီးက်ဴးေထာပနာ ျပဳေနသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္က တသီးပုဂၢလ စီးပြားေရးကို ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲႏွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ဟု ဆိုထားသည္။ တုိင္းသူျပည္သားမ်ား၏ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကို အာဏာျဖင့္ အလြဲသံုးစား လုပ္ေနျခင္းကို ဘယ္လိုမွ ခ်ီးက်ဴးစရာ မရိွပါ။ စနစ္တခုႏွင့္ တခု၊ ေခတ္တခုႏွင့္ တခုအၾကား အေျပာင္းအလဲ ကာလမ်ားတြင္ ဥပေဒအရ စနစ္တက် ျဖစ္ဖို႔လိုသည္။ ငါတို႔ မထြက္ခင္၊ ငါတို႔ႏွင့္ ငါတို႔လူမ်ား၏ ေနာင္လာမည့္ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ လုပ္ျခင္ရာလုပ္ခဲ့မည္ဆိုေသာ လုပ္ရပ္သည္ ေနာင္လာမည့္ စီးပြားေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္သည္ထက္ ျပႆနာမ်ားကိုသာ ပိုမိုသယ္ေဆာင္လာမည္ ျဖစ္သည္။

ဤေနတြင္ အဂၤလိပ္မ်ား ျမန္မာျပည္ကို လြတ္လပ္ေရးမေပးခင္ မလြတ္လပ္ေသးေသာ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ (လြတ္လပ္ေရးေပးရန္ ကတိကဝတ္ ျပဳထားၿပီးျဖစ္) သေဘာတူညီခ်က္မ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္အထဲမွ နမူနာယူစရာ၊ အတုယူစရာတခုကို တင္ျပလိုသည္။ ျမန္မာကိုလိုနီတြင္ ထားရိွသံုးစြဲခဲ့ေသာ ၿဗိတိသွ်ေရတပ္ပုိင္ ေရတပ္သေဘၤာမ်ားကို ျမန္မာအစိုးရသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့သည့္ ကိစၥတခု ျဖစ္သည္။ ယခင္အစိုးရမွ ေနာင္လာမည့္ အစိုးရသို႔ အစိုးရပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကို လႊဲေျပာင္းေပးရာတြင္ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္မ်ား အျပန္အလွန္ ေရးသားေပးပို႔သည္ စာမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။

ၿဗိတိသွ် ကာကြယ္ေရး မစ္ရွင္အဖြဲ႔ (သဘာပတိ) ေဂ်၊ ဖရီးမင္း၊ အမ္၊ ဘီ၊ အီး၊ အမ္၊ ပီ ထံမွ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီး ဗိုလ္လက္်ာထံေပးစာ

ေန႔စြဲ ၁၉၄၇ ခု၊ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္၊ ရန္ကုန္။

ကာကြယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္၏ ေနာက္ဆံုးအၾကမ္းစာမူ၌ ပါရိွေသာ ေရတပ္ဆုိင္ရာ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ သက္္ဆုိင္သည့္ အခ်က္ ၅ ၏ ေနာက္ပုိင္းကို ႏွစ္ျပည္ေထာင္ခ်ဳပ္ဆိုၾကေသာ သေဘာတူညီခ်က္ တေစာင္တဖြဲ႔ထဲတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါက၊ ႏွစ္ျပည္ေထာင္၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ မတန္မရာျဖစ္မည္ဟု ကြၽႏု္ပ္ထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သေဘၤာမ်ားကို အသံုးခ်ျခင္း၊ ထုခြဲေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ အခ်က္မွာလည္း၊ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြၽႏ္ုပ္က အၾကံေပးလိုသည္မွာ ခင္ဗ်ားက ကြၽႏ္ုပ္ထံသို႔ စာတေစာင္ ေရးပို႔ပါ။ ထိုစာတြင္ ကြၽႏ္ုပ္၏ ေပးစာရရိွေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါ။ ထို႔ျပင္ ခင္ဗ်ား၏ အစိုးရသည္ ကာကြယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္၌ရိွေသာ အခ်က္ ၅ ခ်က္၏ ေနာက္ဆက္တြဲ၌ ၫႊန္းဆိုထားသည့္ ေရတပ္ဆုိင္ရာ သေဘၤာမ်ားကို အစိုးရကိစၥမ်ား အတြက္သာလွ်င္ သံုးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။ ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ျဖစ္ေစ အျခားနည္း အသံုးျပဳေရးအတြက္ျဖစ္ေစ ေရာင္းခ်မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းတို႔ကိုလည္း ေဖာ္ျပရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ထိုအခါ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီး ဗိုလ္လက္်ာထံမွ ဤသို႔ အေၾကာင္းျပန္ပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီး ဗိုလ္လက္်ာထံမွ၊ ၿဗိတိသွ် ကာကြယ္ေရး မစ္ရွင္အဖြဲ႔ (သဘာပတိ)
ေဂ်၊ ဖရီးမင္း၊ အမ္၊ ဘီ၊ အီး။ အမ္၊ ပီ ထံေပးစာ

ေန႔စြဲ ၁၉၄၇ ခု၊ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္၊ ရန္ကုန္။

ဤေန႔၊ ေန႔စြဲပါ ခင္ဗ်ား၏ စာကို ရရိွပါသျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ အစိုးရသည္၊ ကာကြယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္၌ရိွေသာ အခ်က္ ၅ ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ၌ ၫႊန္းဆိုထားသည့္ ေရတပ္ဆုိင္ရာ သေဘၤာမ်ားကို အစိုးရကိစၥမ်ား အတြက္သာလွ်င္ သံုးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္းအတြက္ျဖစ္ေစ၊ အျခားနည္း အသံုးျပဳေရးအတြက္ျဖစ္ေစ ေရာင္းခ်မည္မဟုတ္ပါေၾကာင္း။

တုိင္းျပည္ မၾကာခင္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီမ်ား လက္မွ လြတ္လပ္ေရးရေတာ့မည္။ ငါတို႔လက္ထက္တြင္ ငါတို႔ၾကိဳက္တာ လုပ္မည္၊ သင္းတို႔ အပူလားဆိုသည့္ သေဘာကို ဗိုလ္လက္်ာ၏ စာထဲတြင္ မေတြ႔ရပါ။ အလားတူ လံုးဝလြတ္လပ္ေရး ရၿပီးသည့္ ကာလတြင္လည္း ျမန္မာေရတပ္မွ သေဘၤာမ်ားကို ျမန္မာအစိုးရက ပုဂၢလိကလက္သို႔ ေရာင္းစားသည္ (သို႔မဟုတ္) လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ပစ္သည္ဟုလည္း တခါမွ မၾကားဖူးပါ။

အခုစစ္အစိုးရကေတာ့ သူတို႔ရရိွထားေသာ တုိက္႐ုိက္အာဏာ သက္ဆင္းသည့္စနစ္မွ ၾကားခံတဆင့္ အာဏာသက္္ဆင္းသည့္ စနစ္သို႔ မကူးေျပာင္းမီ စီးပြားေရးအရ ေကာင္းတာေတြ အကုန္လံုး တို႔လက္ထဲမွာ ေရာက္ေနေအာင္ လုပ္မွျဖစ္မည္ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ ပရမ္းပတာ လုပ္ေနၾကသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီ အစိုးရပင္ မလုပ္ခဲ့ေသာ အလုပ္မ်ားကို ျမန္မာစစ္အစိုးရက လုပ္ေဆာင္ေနသည္မွာ ျပည္သူတို႔အတြက္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္သည္။ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရဆိုသည္မွာ လက္ေအာက္ခံ ကိုလိုနီႏုိင္ငံမ်ားအေပၚတြင္ အျမတ္ထုတ္စၿမဲ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စနစ္တက် အျမတ္ထုတ္သည္။ ပရမ္းပတာ အျမတ္မထုတ္။ ေရရွည္ကို ၾကည့္သည္။

ေနာက္ထပ္ ဥပမာတခုကို ျပလုိသည္။ အဂၤလိပ္ေတြ ျမန္မာျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတုန္းက သစ္ေတာႏွင့္ သစ္ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာေတြကို တေန႔ လြတ္လပ္ေရး ေပးရရင္ အကုန္မရလုိက္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ရတုန္းရခိုက္ ယူထားမွဆိုသည့္ သေဘာႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း မရိွသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သစ္ေတာေျမပံုသည္ အေသးစိတ္လြန္းသျဖင့္ စစ္သံုးေျမပံုအျဖစ္ႏွင့္ေတာင္ အသံုးျပဳ၍ ရသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သတ္မွတ္ထားေသာ အရြယ္ေရာက္သည့္ ကြၽန္းပင္ တပင္တုိင္းတြင္ ကိုယ္ပုိင္နံပါတ္ေတာင္ ရိွသည္ဟု သိရသည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း သစ္ကို ခုတ္ယူၾကသည္။ သစ္ေတာတခုလံုး အေျပာင္ရွင္းတာမ်ဳိးကို လုပ္ေလ့မရိွ။ သတ္မွတ္ထားေသာ သစ္ကြက္တခုတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ အပင္မ်ားကိုသာ ခုတ္သည္။ ခုတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ သစ္ပင္မ်ား ျပန္လည္စုိက္ပ်ဳိးသည္။ ေနာင္ အႏွစ္ ၂ဝ၊ ၃ဝ ေရာက္သည့္အခါတြင္မွ ထိုသစ္ကြက္သို႔ ျပန္လည္လာေရာက္ သစ္ထုတ္သည္။

အခုကေတာ့ သည္လိုမဟုတ္ေတာ့။ သစ္ခုတ္ခြင့္ရသည့္ ကုမၸဏီသည္ အခြင့္အေရး ရတုန္းရခုိက္ သစ္ပင္ အၾကီးအေသးမခ်န္ အကုန္ထုတ္ယူသြားသည္။ ေတာျပဳန္းတာ ေတာင္ေတြ ကတံုးျဖစ္တာ သူတုိ႔ကိစၥမဟုတ္။ လုပ္ပုိင္ခြင့္ရတုန္း အကုန္လံုးယူလိုက္သည့္ သေဘာျဖစ္ေနသည္။ ေတာေတြထဲက သစ္ေတြ ကုန္သေလာက္ ျဖစ္ေနေတာ့ အခုလာျပန္ပါၿပီ၊ အခ်က္အျခာက်ေသာ ေနရာမ်ား၊ သမုိင္းဝင္ေနရာမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ ေနရာမ်ားကို ပုဂၢလိကလက္သို႔ လႊဲေျပာင္းသည္တဲ့။ ဒါကို ေစ်းကြက္စီးပြားေရး ဦးေမာ့လာေအာင္ ပုဂၢလိက စီးပြားေရးကို ဖြင့္ေပးတယ္လို႔ ဆိုသတဲ့။ စာဖတ္သူမ်ား စဥ္းစား၍သာ ၾကည့္ၾကပါကုန္။

အသိဥာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သိမႈ၊ ျမင္မႈ၊ ၾကားမႈ၊ အတုယူမႈတို႔ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ေလၿပီဟုသာ ေျပာလိုေတာ့သည္။

(အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စာႏွစ္ေစာင္မွာ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ပထမအၾကိမ္ ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ (တပ္မေတာ္သမုိင္း တတိယတြဲ ၁၉၄၅—၁၉၄၈ ) စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၃၁ မွ မူရင္းအတုိင္း ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့သမုိင္းတြင္ လူသိမ်ားေသာ လက္်ာဖရီးမင္း စာခ်ဳပ္ကို ၁၉၄၇ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။ ဗိုလ္လက္်ာမွာ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္တဦးျဖစ္ၿပီး၊ ဖရီးမင္းဆိုသူမွာ ထိုအခ်ိန္က ၿဗိတိသွ်ပါလီမန္ အမတ္တဦးျဖစ္ေသာ John W. Freeman ဂြၽန္ ဒဘလွ်ဴ ဖရီးမင္း ျဖစ္သည္။)

No comments: