Wednesday, April 10, 2013

သံခ်ပ္ စစ္ မစစ္၊ လူထုပဲ့တင္သံ ထပ္ မထပ္

သစၥာနီ

သႀကၤန္၏ ၀ိဉာဥ္သည္ ပိေတာက္ပန္းႏွင့္ သံခ်ပ္ျဖစ္သည္။ သႀကၤန္ျဖစ္ပါလွ်က္ ပိေတာက္ပန္းရနံ႔မရလွ်င္၊ သံခ်ပ္သံကေလးမွ မၾကားရလွ်င္ သႀကၤန္က အသက္မ၀င္။ ဤအတိုင္းဆို သႀကၤန္အသက္၀ိဉာဥ္ကင္းမဲ့ေနသည္မွာ အႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ေလၿပီ။

က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္ (က်ေနာ္တို႔ အကိုမ်ားေခတ္) ဖ.ဆ.ပ.လ အစိုးရလက္ထက္က တူညီ၀တ္စံုျဖင့္ ထြက္ေသာ သံခ်ပ္တိုင္သည့္ ေရပက္ခံကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားရွိသည္။ သံခ်ပ္ေတြကို ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ကိုတင္ရသည္။ တခု ထူးျခားတာက ဒီၿမိဳ႕နယ္ ..(ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္က) သံခ်ပ္ကိုလက္မခံသည္ရွိေသာ္ တျခားၿမိဳ႕နယ္ကို ေျပာင္းတင္ႏိုင္သည္။ ထိုၿမိဳ႕နယ္က ခြင့္ျပဳေသာ္ သံခ်ပ္ကားထြက္လို႔ရသည္။ ကိုယ့္သံခ်ပ္ပိတ္ထားသည့္ၿမိဳ႕နယ္၌ မတိုင္ဘဲေန႐ံုသာရွိသည္။ ထူးထူးျခားျခား ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆင္ဆာလုပ္တာမ်ိဳးေတာ့မရွိ။ မ.ဆ.လ ေခတ္မွာမွရွိလာသည္။ ထိုေခတ္တြင္ေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္တခုက ကုိယ့္သံခ်ပ္ကို ပယ္လိုက္လွ်င္ တျခားၿမိဳ႕နယ္မွာ ထပ္မံတင္ျပခြင့္မရွိ။ ၿပီးေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တည္းျဖတ္သည္။ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြမ်ား ငသိုင္းေခ်ာင္း၀ံသာ၊ အညာတမာ (ႏွစ္ဦးလံုး ကြယ္လြန္ကုန္ၿပီ) ႏွင့္ ျမတ္လင္းေထြး(သဘင္ကိုေလး) စမ္းေခ်ာင္းကအဖြဲ႔ “ပိေတာက္တေစၧ” မွာ သံခ်ပ္တင္လိုက္႐ံုႏွင့္ (တိုင္ပင္ မတိုင္လိုက္ရဘဲ) အဖမ္းခံရကာ ေထာင္က်သြားၾကသည္။ ဤမွ်ဆိုး၏။

ထိုအခ်ိန္က ကဗ်ာဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ (ေဒါင္းႏြယ္ေဆြကအစ ေအာင္ခ်ိမ့္၊ ေမာင္လူမွိန္၊ ေမာင္စိမ္းနီ စသျဖင့္) သံခ်ပ္ထဲတြင္ နစ္ျမဳပ္ေနၾကသည္။ အစိုးရ၏ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ပံုကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဖၚထုတ္ကာ သံခ်ပ္ထိုးၾကသည္။ ဒီေတာ့ သံခ်ပ္ကို လူထု၏ပဲ့တင္သံဟု ေျပာ၍ရသည္။ သံခ်ပ္ေတြကို ပိတ္ပင္ပစ္လိုက္ေသာအခါ လူထုပဲ့တင္သံကိုမၾကားရ။ တကယ္ေတာ့ လူထုပဲ့တင္သံ ဆိတ္သုဥ္းေနခဲ့သည္မွာ အႏွစ္သံုးဆယ္ခန္႔ရွိခဲ့ေလသည္။

မၾကာမီက “လူထုပဲ့တင္သံ” ဟူေသာအမည္ျဖင့္ သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပမည္ဟု သတင္းကုိၾကားသိလိုက္ရေသာအခါ က်ေနာ္ရင္ခုန္သြားသည္။ ဘိုဘို အင္တာတိန္းမန္႔ Bo Bo Entertainment မွ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ကာ ဆုေၾကးေတြလည္း ျမင့္မားသည္။ ပထမဆု သိန္း ၃၀၊ ဒုတိယဆု သိန္း၂၀၊ တတိယဆု ၁၀သိန္း၊ ပရိသတ္ အႀကိဳက္ဆံုးဆု ၁၅သိန္း။ ျပီးေတာ့ သံခ်ပ္ သီဆိုယွဥ္ၿပိဳင္ေနၾကပံုကို SKY NET ႐ုပ္သံမွ လႊင့္ဦးမည္။ ဒီကိစၥမွာ က်ေနာ္က ပါ၀င္ပတ္သက္လာရ၏။ ႐ိုတ္ကူးေရး တာ၀န္ယူထားရသူက မီးပြား။ တျခားကိစၥေတြပါ ကူညီေနရသည္။ ေနာက္ေတာ့ ဒိုင္တဦးအျဖစ္ပါေနသူက သူငယ္ခ်င္း ေမာင္စိမ္းနီ။ ဒီလိုႏွင့္ က်ေနာ္လည္း အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးဒိုင္ျဖစ္သြား၏။ ကဗ်ာဆရာေတြက သံခ်ပ္ႏွင့္ ဘာဆိုင္သတုန္းဟု ေမးႏိုင္သည္။ ဆိုင္ပါသည္။

သံခ်ပ္ဆိုသည္မွာ ကဗ်ာတမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ယိမ္းသံ၊ ေလွေတာ္သံ၊ နတ္ခ်င္းတို႔တြင္ ၾကား၀င္၊ ခ်ပ္ညွပ္ကာ ဆိုရေသာေၾကာင့္ “သံခ်ပ္”ဟု အမည္တြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ က်ေနာ္တို႔အျပင္ ႏွစ္ေဟာင္းက သံခ်ပ္၀ါရင့္တဦးျဖစ္သည့္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး စတားျမသန္း၊ သာဓုပါဗ်ာ သံခ်ပ္အဖြဲ႔၏ ပဲ့ကိုင္တဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ျမင့္ႏွင့္ အမ်ားသိၾကသည့္ သႀကၤန္မင္းသား ကုသိုလ္တို႔ပါၾကသည္။ မၾကာခင္က ကုသိုလ္မွာ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ ႏႈတ္ထြက္သြားသျဖင့္ ထိုေနရာတြင္ ကိုၾကည္မင္း(ဆရာ ေက်ာ္ေစာမင္း)ကို အစားထိုးခဲ့သည္။

သံခ်ပ္အဖြဲ႔ အေတာ္မ်ားမ်ား တင္ၾက၏။ အဖြဲ႔၀င္ ၁၅ ဦးထက္ မနည္း၊ တနာရီထက္ မပိုေအာင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ လူေတြ စိတ္၀င္စားႏိုင္မည့္အဖြဲ႔မ်ားက ေဗလု၀၏ “ထေလာ့ျမန္မာ”၊ ေမာင္ေမတၱာ၏ “ျပည္ေတာ္ခ်စ္အဖြဲ႔”၊ ကိုဧရာ၏ “ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္တို႔ရဲ႕ေရႊသႀကၤန္” လို အဖြဲ႔ေတြျဖစ္မည္ ထင္သည္။ ၀ါရင့္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေပ်ာ္မ်ား၏အဖြဲ႔ ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ “စြယ္စံုအင္အားစု”၊ “သႀကၤန္မင္းသားႀကီး”၊ “ဆူးၾကားက ဘူးခါး” စေသာအဖြဲ႔ေတြ ပါသျဖင့္ ယွဥ္ျပိဳင္မႈမွာ အႀကိတ္အနယ္ ရွိလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ လူငယ္အဖြဲ႔ေတြအျဖစ္ ခန္႔မင္းထက္တို႔၏ “အျပာရဲ႕အနီ”၊ တ.က.သ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ “ပိေတာက္စာမ်က္ႏွာသစ္” ဆိုတာေတြလည္းပါေသးသည္။ မ်ိဳးမ်ိဳးခိုင္တို႔ အမ်ိဳးသမီးအဖြဲ႔ “ရွင္လိမ္ညာတာေတြသိသည္” လည္းပါေသးသည္။ ခက္တာက က်ေနာ္တို႔ ဒိုင္အဖြဲ႔ျဖစ္သည္။ သူတို႔လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လက္ကုန္ဖြင့္ေရးထားေသာ စာသားေတြက ႐ုပ္ျမင္သံၾကားထုတ္လႊင့္ေရးအတြက္ အဆင္မေျပႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနသည္။

က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံက တကယ္ပြင့္လင္း လြတ္လပ္ေသးတာမဟုတ္။ ၁၂.၃.၁၃ စာနယ္ဇင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရွင္းလင္း ပြဲလုပ္ေသာ ေန႔မွာပင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ ထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ “သံခ်ပ္မ်ား သက္ဆိုင္ရာသို႔ တင္ျပကာ ခြင့္ၿပဳခ်က္ ယူရမည္” ဆိုေသာ ေၾကညာခ်က္ ထြက္လာသည္။ က်ေနာ္တို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ သံခ်ပ္၏ သေဘာသဘာ၀ ေျပာေျပာ၊ အလွတရား ေျပာေျပာ၊ သမၼဇဥ္ပဲေျပာေျပာ အႏွစ္သာရမွာ လူ႔ေလာကႀကီး၏ အၿပီးအေမာက္ မတည့္မႈမ်ားကို အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါကို စိစစ္မည့္ လူႀကီးမင္းမ်ား သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုသည္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ျမင္ျမင္ကရာ ျဖတ္ေတာက္ပစ္မည္ဆိုလွ်င္ ဘာသြားလုပ္ေတာ့မည္နည္း။ သံခ်ပ္လည္း သံခ်ပ္ မဟုတ္ေတာ့။ လူထုပဲ့တင္သံကို ဘယ္မွာ ထင္ဟပ္ႏိုင္ပါေတာ့မည္နည္း။ အင္မတန္ခိုင္မာေသာ အျဖဴေပၚအနက္တင္ထားသည့္စာေပ၌ပင္ စိစစ္ေရးမရွိေသာ ဒီလိုကာလမ်ိဳးမွာ၊ ပါးစပ္က႐ြတ္ဆိုရေသာ ခဏခ်င္းမွာပဲ ေလထဲမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္သည့္ “သံခ်ပ္” ကို ဘာေၾကာင့္စီစစ္တားျမစ္ေနရသနည္း။ သေဘာမေပါက္။

၁၂ ရက္ေန႔က စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲ Central Hotel မွာ က်ေနာ္က စင္ေပၚမွေန၍ ဤကိစၥကို ထည့္သြင္းေျပာခဲ့သည္။ က်ေနာ္တို႔သည္ အႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ တိမ္ျမဳပ္ေနသည့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာသံခ်ပ္ကို ျပန္လည္ထုတ္ေဖၚဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ ေနၾကသည္။ အဓိကႏွင့္ တခုတည္းေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ စကိုင္းနက္မွာ ထုတ္လႊင့္ျပသလွ်င္ တႏိုင္ငံလံုးၾကည့္ကာ သံခ်ပ္ဆိုတာဒါပဲဟု ေခတ္လူငယ္ေတြသိၾကမည္။ သူတို႔ႀကိဳက္ေသာ ဟစ္ေဟာ့သီခ်င္းပံုစံႏွင့္ သိပ္မကြာျခားလွ။ ဒါေၾကာင့္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္အဖြဲ႔မ်ားကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သည္းခံကာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ရသည္။

ဧၿပီလ ၇ ရက္ေန႔က်လွ်င္ ဖိုင္နယ္ေရာက္လာသည့္ အသင္းမ်ား ယွဥ္ၿပိဳင္ပံုကို တိုက္႐ိုတ္ (Live on) ထုတ္လႊင့္ျပမည္။ ထိုေန႔တြင္ က်ေနာ္တို႔ ဒိုင္ ၅ဦး အျပင္ ျပင္ပက ဖိတ္ေခၚထားေသာ ပညာရွင္ ၅ ဦး (ေဖျမင့္၊ ၀င္းျငိမ္း၊ ဇင္၀ိုင္း ….စသျဖင့္ လ်ာထားညွိႏိႈင္းေနဆဲျဖစ္၏) ေပါင္း ၁၀ ဦးက အမွတ္ေပးေ႐ြးခ်ယ္ကာ ဆုေပးၾကမည္။ ပထမဆံုးပြဲျဖစ္သျဖင့္ ဤပြဲကို ေအာင္ျမင္ေစခ်င္သည္။

“လူထုပဲ့တင္သံ” ဟူေသာအမည္ႏွင့္ လိုက္ဖက္ေအာင္ လူထု၏အသံကို ပဲ့တင္ ထပ္ႏိုင္ မထပ္ႏိုင္ဆိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒိုင္ေတြႏွင့္လည္း မဆိုင္၊ စီစဥ္ထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္လည္းမဆိုင္၊ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြႏွင့္လည္းမဆိုင္၊ သံခ်ပ္စိစစ္ေရး အဖြဲ႔ေတြႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါေတာ့သည္။

သစၥာနီသည္ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳတို၊ ေဆာင္းပါး၊ ဘာသာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ သေရာ္စာ၊ ဘာသာျပန္၊ သိပၸံ၀တၳဳ၊ အႏုပညာ ေ၀ဖန္ေရး စသည့္ စာေပ လက္ရာစုံကို မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေရးသားလ်က္ ရွိၿပီး လုံးခ်င္း စာအုပ္မ်ားစြာကိုလည္း ေရးသားထုတ္ေ၀လ်က္ရွိသည့္ စာေရးဆရာ တဦးျဖစ္သည္။

No comments: