Tuesday, April 9, 2013

စိတ္ေလ်ာ္ေၾကး ဘယ္လိုေပးမလဲ

ေသြး (စစ္ကိုင္း)

မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ အမ်ားျပည္သူ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္း စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနဲ႔ လက္ပံေတာင္း ေဒသခံ ေတြရဲ႕ ငိုေၾကြးသံေတြ၊ မေက်မနပ္သံေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သလို ၀မ္းနည္းေနသူေတြရဲ႕ မ်က္ရည္ေတြ အတြက္ စာနာ က႐ုဏာသက္မိတာ အမွန္ပါ။

အစီရင္ခံစာ ဖတ္႐ႈၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ေျမယာကို ၁ ဧကအတြက္ လက္ဖက္ရည္ တခြက္ဖိုးေတာင္ မရွိတဲ့ ႏႈန္းနဲ႔ သိမ္းယူထား တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေဒသခံေတြက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြကို ယံုျပီးပံုခဲ့တဲ့ ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ကိုယ္တိုင္ ကာလေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေျမေလ်ာ္ေၾကး ေပးမယ္၊ သတၱိရွိရွိနဲ႔ အေျပာင္းအလဲကို ရင္ဆုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါလို႔ ေျပာလာတဲ့အခါ ေဒသခံေတြရဲ႕ စိတ္မွာ ပိုထိခိုက္ ေၾကကြဲ သြားပါၿပီ။

ဒီစီမံကိန္းကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အႀကံျပဳတာဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ ေကာင္းမြန္ဖို႔၊ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ဖို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားတဘက္က စဥ္းစားစရာေတြလည္း ရွိလာေနပါတယ္။

ေဒသခံေတြဟာ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္ယာေပၚမွာ စိုက္ပ်ိဳးၿပီး လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီးကို အမွီသဟဲျပဳ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ မ်ားစြာကတည္းက ေနထိုင္လာခဲ့တာပါ။ မခ်မ္းသာေပမယ့္ ရသမွ်နဲ႔ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ၿပီး “သခင္စိတ္ဓာတ္”နဲ႔ ေနထိုင္ခဲ့ၾက တာပါ။ အခုက်ေတာ့ ကိုယ္တသက္လုံး လုပ္ကိုင္စားေသာက္လာၾကတဲ့ ေျမကို မတရား သိမ္းယူခံခဲ့ရတယ္။ ကာလေပါက္ ေစ်းနဲ႔ ေျမေလ်ာ္ေၾကး ေပးတယ္ပဲ ထားပါဦး၊ အဲဒီေငြေၾကးဟာ ဘ၀ တသက္လုံးအတြက္ လုံေလာက္မယ့္ ေငြေၾကး မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးမယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဘိုးေဘးဘီဘင္ ကိုယ့္အရပ္ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရ “သခင္မ်ိဳးေဟ့” စိတ္နဲ႕ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထိုင္ၾကီးျပင္းခဲ့ရာကေန ၀မ္ေပါင္နဲ႔ ဦးပိုင္ေအာက္မွာ အခိုင္းေစခံ အလုပ္လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္က ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေလးေတြရဲ႕ “လုံၿခဳံမႈ” ပါ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေလးေတြကို ကာယိေျႏၵ ပ်က္ျပားေစမယ့္ အျပဳအမူေတြ ရွိႏိုင္ မရွိ အာမခံခ်က္ ရွိ မရွိ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္အေနနဲ႕ က်မ စိုးရိမ္ပိုပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာေတာင္ က်မတို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္ကို လူကုန္ကူးခံရၿပီး ဇနီးမယား အျဖစ္ ေရာင္းစားခံေနရတာ အားလုံးအသိပါ။ လူမႈေရးအရ သက္ေရာက္မႈ ရွိလာႏိုင္မယ့္ အက်ိဳးဆက္ကို က်မတို႔ ေမ့ထားလို႔ မရပါဘူး။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေပက်င္းကအစ ေလထုညစ္ညမ္းမႈေတြ ႏွစ္စဥ္ ပိုပိုဆိုးေနတာဟာ သဘာ၀ပါတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းမႈအပိုင္း အားနည္းတာကို ၫႊန္ျပေနတာေၾကာင့္ က်မ စိုးရိမ္မႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းကို ဆက္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ (အစီရင္ခံစာမွာ ဘယ္လိုပဲ အႀကံျပဳထားပါေစ) ႏိုင္ငံတကာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္ စံၫႊန္းေတြအတိုင္း တကယ္ လိုက္နာ မလိုက္နာ ဆိုတာ ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်မ ငယ္ငယ္က ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးတဲ့ ေကသီလႈိင္ (ေမာင္လင္းယုန္၊ ရွမ္းျပည္ ၏ ကေလာင္ခြဲ) ရဲ႕ “သံသယ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ တပိုင္းတစကို သြားသတိရမိပါတယ္။ “ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေရကိုျမင္လ်က္၊ ေရတြင္ဆိပ္ခိုး ပါေလႏိုးျဖင့္၊ စိုးရြံ႕ မေသာက္သာၿပီ တကား” တဲ့။ မသန္႔ရွင္းတဲ့ ေလကို ႐ႉ႐ႈိက္ မသန္႔ရွင္းတဲ့ ေရကို ေသာက္သုံးေနရတဲ့ ေဒသခံေတြရဲ႕ ဘ၀ကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္မယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္ၾကည့္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။

ပညာရွင္ေတြ၊ ကြ်မ္းက်င္သူေတြ ပါတဲ့ ကြင္းဆင္းေလ့လာထားတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကြင္းဆင္းေလ့လာတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အစီရင္ခံစာအတြက္ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေကာ္မရွင္မွာ စိတ္ပညာရွင္ေတြ မပါတာ သတိျပဳမိပါတယ္။ ေဒသခံေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေတာင္ႀကီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ စိုးရြံ႕တဲ့ စိတ္၊ အႏိုင္က်င့္ခံေနရတယ္လို႔ ခံစားေနရတဲ့ စိတ္၊ ကိုယ့္ဇာတိကို ခင္တြယ္တဲ့ စိတ္ေတြ ရွိေနတာကို ေကာ္မရွင္က ေမ့မ်ားထားခဲ့သလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေကာ္မရွင္မွာ စိတ္ပညာရွင္ေတြသာ ပါ၀င္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ႐ႈျမင္ခ်က္က တမ်ိဳးတဖုံ ျဖစ္သြားေကာင္း ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။

ဆႏၵျပေနၾကတဲ့ ေဒသခံေတြဟာ ေလ်ာ္ေၾကး ထပ္လိုခ်င္လို႔၊ ေငြမက္လို႔ ဆႏၵျပေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သက္ဆိုင္သူ ေတြ နားလည္စာနာေစခ်င္ပါတယ္။ “မေက်နပ္လို႔ ဆႏၵျပခ်င္ရင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူၿပီး ဆႏၵျပပါ”လို႔ ေျပာဆိုခဲ့တာဟာ ေဒသခံေတြရဲ႕ ၀မ္းနည္းစိတ္ထိခိုက္မႈကို ဂ႐ုမစိုက္သလိုမ်ား၊ အေလးမထားရာမ်ား ေရာက္ေနမလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ သူတို႔ တေတြ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ဒုကၡေတြကို၊ ေသာကေတြကို သူတို႔ေလာက္ ဘယ္သူမ်ား သိႏိုင္မွာတဲ့လဲ။

နဂိုကတည္းက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိတဲ့ ဒီစီမံကိန္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ကို အခု မ်ိဳးဆက္သာမက ေနာက္ မ်ိဳးဆက္ေတြပါ ခံစားရမွာပါ။ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေတြအတြက္ ဆိုရင္ က်မ ေမးပါရေစ။

“ေၾကးနီ စီမံကိန္းႀကီး ၿပီးသြားရင္ လက္ပံေတာင္း ေဒသခံေတြ ဘာလုပ္ကိုင္စားေသာက္ ရမွာလဲ” “ေၾကးနီတူးေဖာ္ တာေၾကာင့္ ပ်က္ယြင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ သဘာ၀၀န္းက်င္မ်ိဳး ျပန္ရႏိုင္မွာလား” “ေၾကးနီဟာ လူမႈအသုံးအေဆာင္ ထုတ္လုပ္ေရး အတြက္လား၊ လက္နက္ထုတ္လုပ္ေရး အတြက္လား” “ေၾကးနီ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္ေတြ အားလုံး ေက်ာင္းတက္ႏိုင္မွာလား” “က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ့ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္ေတြ ျဖစ္လာမွာလား” “တကယ္လို႔ မႏၲေလးေတာင္ႀကီးမွာ ပတၱျမားေတြ ထြက္ေနတယ္ ဆိုရင္ မႏၲေလးေတာင္ႀကီးကို ၿဖိဳၾကမွာလား” “စစ္ကိုင္း ေတာင္မွာ စိန္ေတြ ထြက္တယ္ ဆိုရင္ စစ္ကိုင္းေတာင္ကို တူးေဖာ္ၿဖိဳပစ္ၾကမွာလား”
က်မတို႔ ငယ္စဥ္က သင္ၾကားရတဲ့ ပထ၀ီသင္ခန္းစာထဲက “စံပယ္ေတာင္၊ ေၾကးစင္ေတာင္၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္” ဆိုတာေတြကို ေနာင္အနာဂတ္မွာ ေပ်ာက္သြားပါေတာ့မယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရင္ ဆက္ႏြယ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ယိုယြင္းမႈေတြကို ေဒသခံျပည္သူေတြပဲ ခံစားရမွာပါ။ လယ္ယာေျမေတြ အစားျပန္ေပးခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ အဲဒီ လယ္ယာေျမေတြေပၚမွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ မရွိမွ စိုက္ပ်ိဳးႏိုင္လို႔ ရမွာပါ။ ေဒသခံ ရြာသူ ရြာသားေတြ အေနနဲ႔ မိုင္းခြဲသံ ၾကားရတိုင္း ႏွလုံးသားကို အပ္နဲ႔ဆြသလို ခံစားရမွာ အမွန္ပါ။

အခုလို အခ်ိန္မွာ ခံစားမႈေတြ ျမင့္တက္ေနတဲ့ ရြာသားေတြအေပၚ “ဘာလို႔ ဆႏၵျပတာလဲ။ ဘယ္သူ႔ အတြက္ ဆႏၵျပတာလဲ” လို႔ အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား စိတ္ရွည္သည္းခံဖို႔ လိုပါတယ္။ ေဒသခံေတြ ေျပာျပတာကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ နားေထာင္ၿပီးမွ ေနာက္လုပ္ကိုင္မယ့္ အစီအစဥ္ေတြကို ေျပာျပ ရွင္းျပရမွာပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြး အႀကံေပးႏိုင္မယ့္ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဒသခံေတြကို ေတြ႕ဆုံေပးသင့္ ပါတယ္။

ေဒသခံေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ပ်က္သုဥ္းသြားမယ္ ဆိုရင္၊ သူတို႔တေတြရဲ႕ မ်က္ရည္ေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားမယ္ ဆိုရင္၊ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ေတြ ပိုမ်ားလာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ စိတ္ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ေတြ၊ စိတ္မခ်မ္းေျမ့မႈေတြ အတြက္ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္ လုံႏိုင္ၾကပါ့မလား။ ေၾကးနီေတြ ထြက္ေနတာကိုက ေဒသခံေတြရဲ႕ ကံဆိုးမႈေပပဲလားလို႔ က်မ စိတ္မသက္မသာ ေတြးမိပါတယ္။ “သယံဇာတ က်ိန္စာ” ေၾကာင့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့မွာ ျဖစ္သလို ခံျပင္းနာက်ည္းမႈေတြ၊ နာက်င္မႈ၊ ေၾကကြဲမႈေတြနဲ႔ ေဒသခံေတြရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့ ႏွလုံးသားမွာ အေရာင္ေတြ စြန္းထင္း ခံေနရရွာပါၿပီ။

သဘာဝေတာေတာင္နဲ႕ လြတ္လပ္မႈေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမွာကို ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရ ျဖစ္ေနရတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ အတြက္ “စိတ္ေလ်ာ္ေၾကး” ကိုေတာ့ ဘယ္သူ႔ဆီမွာ၊ ဘယ္႐ုံးေတာ္မွာ ေတာင္းယူရမလဲ။ ဘယ္လိုမ်ား ေပးေခ်ၾကမလဲလို႔ ေတြးေတာေနမိပါေတာ့တယ္။

ေသြး (စစ္ကိုင္း)သည္ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳတို၊ ပန္းခ်ီ ေဆာင္းပါးမ်ားကို မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေရးသားလ်က္ရွိသည့္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ စာေရးဆရာမ တဦးျဖစ္သည္။

No comments: