Tuesday, May 7, 2013

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သို႔ ျမန္မာသစ္မ်ား ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းမွ အလံုးအရင္း ဝင္

ၿငိမ္းခ်မ္း

ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး တံု႔ဆိုင္းေနသည္ ဆိုေသာ္လည္း ျမန္မာဘက္မွ သစ္မ်ား အလံုးအရင္းျဖင့္ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းမွ တဆင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သို႔ ဝင္ေရာက္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသို႔ တရားမဝင္လမ္းေၾကာင္းမွ ဝင္ေရာက္လာေသာ သစ္တန္ခ်ိန္ ၂ ေသာင္းေက်ာ္သည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္တြင္ သစ္ေစ်း ထိုးက်မႈေၾကာင့္ တာ့ခ္နာၿမိဳ႕ ကုန္သြယ္ေရးဆိပ္ကမ္းတြင္ ေသာင္တင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေသာင္တင္ေနေသာ သစ္မ်ားတြင္ ကြ်န္းသစ္အမ်ားစု ပါဝင္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္မွ သစ္ကုန္ႀကီးတဦး၏ သစ္မ်ားက အမ်ားဆံုးျဖစ္ကာ တျခားကုန္သည္မ်ား၏ သစ္မ်ားလည္း အနည္းအက်ဥ္း ဝါဝင္သည္ဟု တာ့ခ္နာၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ ျမန္မာ သစ္ကုိယ္စားလွယ္တဦးက ေျပာသည္။

“ကၽြန္းဆိုတာက ျပည္ဘက္ကေန ေတာင္ကုတ္အထိ ကားနဲ႔ယူလာၿပီး အဲဒီကေန ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ကို သေဘၤာေတြနဲ႔ လာရတာျဖစ္တယ္။ အခု ဘဂၤလားမွာ ေသာင္တင္ေနတဲ့ သစ္ကလည္း သူတို႔သစ္ေတြခ်ည္းပါပဲ” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အဆုိပါ ကြ်န္းခြဲသားမ်ားသည္ ပဲခူးတုိင္း အေနာက္ျခမ္းရွိ ျပည္၊ ေပါက္ေခါင္း၊ သာယာ၀တီ၊ ပန္းေတာင္း၊ ဥသွ်စ္ပင္ႏွင့္ မေကြးတုိင္း ကံမ၊ မင္းတုန္း ၿမိဳ႕နယ္တို႔မွ ထြက္ရွိသည့္ သစ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ကားမ်ားေပၚတြင္ တျခားကုန္စၥည္းမ်ားျဖင့္ ဖုံးအုပ္၍ လည္းေကာင္း၊ လမ္းတေလွ်ာက္ရွိ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ား၌ ညိွႏႈိင္း၍ လည္းေကာင္း တင္ပုိ႔ၾကေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။

ယခင္က ကြ်န္းသစ္ တတန္လွ်င္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ တာကာေငြ ၃ သိန္း (က်ပ္ေငြ သိန္း ၃၀) ေပါက္ေစ်းရွိရာမွ ဧၿပီလ ၁၈ ရက္ေန႔မွစ၍ ကြ်န္းသစ္ တတန္လွ်င္ တာကာေငြ ၁ သိန္း (က်ပ္ေငြ ၁၀ သိန္း) ဝန္းက်င္အထိ ထိုးက်ခဲ့ၿပီး ႐ုတ္တရက္ သစ္အေရာင္းအဝယ္ ရပ္ဆိုင္သြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း တာ့ခ္နာ ဆိပ္ကမ္းမွ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္သူ မူဟာမက္ အစၥမိုင္းလ္က ေျပာသည္။

“ကၽြန္းသစ္ေစ်းက က်သြားေတာ့ ျမန္မာဘက္က ကုန္သည္ေတြက ေစ်းမကိုက္လို႔ မေရာင္းဘဲ ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ အခြန္ေဆာင္ၿပီး ပံုထားတယ္” ဟု အဆိုပါ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္က ဆိုသည္။

ယခုကဲ့သို႔ သစ္ေစ်းထိုးက်သြားျခင္းမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံအတြင္း ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ မၿငိမ္သက္မႈမ်ားေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ပံုမွန္ မလည္ပတ္ရာမွ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ သစ္ကုန္သည္ ႏိုဒူလ္ ဟူစိန္က ေျပာသည္။

“ဒီမွာက အစိုးရနဲ႔ အတိုက္အခံ ပါတီအၾကား ႏိုင္ငံေရး တင္းမာမႈေတြေၾကာင့္ ဆႏၵျပပြဲေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္လာတယ္။ ဆႏၵျပသူေတြက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ျဖတ္ေတာက္ပစ္တယ္။ လမ္းေပၚထြက္တဲ့ကားဆို မီး႐ိႈ႕ဖ်က္ဆီးတယ္ဆုိေတာ့ ဘယ္ကားသမားကမွ မသြားေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ပစၥည္းမပုိ႔ရေတာ့ ေစ်းေတြက်ကုန္တာျဖစ္တယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

တာ့ခ္နာၿမိဳ႕ရွိ ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေရာင္းရသည့္အခ်ိန္၌ သစ္တတန္လွ်င္ တာကာေငြ ၂၅၀၀၀ (က်ပ္ေငြ ၂ သိန္းခြဲ) ကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အေကာက္ခြန္ဌာနသို႔ ေပးေဆာင္ရသည္ဟု ေတာင္ကုတ္မွ သစ္ကုိယ္စားလွယ္ တဦးက ေျပာသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းမွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ တာ့ခ္နာၿမိဳ႕သို႔ တရားမဝင္ သစ္တင္သြင္းရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ပင္လယ္ျပင္လံုၿခံဳေရး ယူထားသည့္ ေတာင္ကုတ္၊ မယူဝ၊ ဆံေတာ္ရွင္ စသည့္ေနရာမ်ားရွိ အစိုးရ ေရတပ္သို႔ စက္ေလွတစီးလွ်င္ သစ္အမ်ိဳးအစားႏွင့္ တန္ခ်ိန္ေပၚ မူတည္ၿပီး က်ပ္ေငြ ၁၀ သိန္းမွ သိန္း ၂၀ အထိ ေပးၾကရေၾကာင္း စက္ေလွပိုင္ရွင္တဦးက ေျပာသည္။

“ေရတပ္တို႔ နစက (နယ္စပ္ေဒသ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ကြပ္ကဲေရး) တို႔ကို ေပးရတာပါ။ ကၽြန္းသစ္ဆို ေစ်းတမ်ိဳး၊ တျခား စကားဝါတို႔၊ ကညင္တိုဆို တမ်ိဳး ေနာက္ၿပီး စက္ေလွႀကီးရင္ ႀကီးသလို ေပးရတယ္။ စက္ေလွပိုင္ရွင္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ပစၥည္းပိုင္ရွင္ကပဲ ရွင္းရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ကုန္တင္ခယူၿပီး သယ္ပို႔တာပါ” ဟု အဆိုပါ စက္ေလွပိုင္ရွင္က ဆိုသည္။

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သို႔ တရားမဝင္ တင္သြင္းသည့္ သစ္မ်ားသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေတာင္ကုတ္၊ ေက်ာက္ျဖဴ၊ မာန္ေအာင္၊ ရမ္းၿဗဲတို႔မွ အျပင္ ဧရာဝတီတိုင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းတို႔မွလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ တရားမဝင္ သယ္ေဆာင္လာေသာ သစ္မ်ားသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေရပိုင္နက္ထဲသို႔ ေရာက္ရွိပါက အဖမ္းအဆီးမရွိေတာ့ဘဲ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရက အခြန္ေကာက္ခံၿပီး တရားဝင္ ျဖစ္သြားသည္ဟုလည္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သို႔ တရားဝင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ရာတြင္ ငါးစိမ္း၊ ငါးေျခာက္၊ ပုစြန္၊ မတ္ပဲ၊ ဖိနပ္၊ ဝါး၊ အလွကုန္ႏွင့္ ယိုစံုတို႔ ပါဝင္ၿပီး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွ ဘိလပ္ေျမ၊ ေရအိုး၊ ေရသန္႔စက္ စသည္တို႔ တင္သြင္းသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္း စစ္ေတြႏွင့္ ေမာင္ေတာတို႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္အျခမ္း၌ စစ္တေကာင္းႏွင့္ တာ့ခ္နာတို႔တြင္လည္းေကာင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ထားသည္။

ကြ်န္း၊ စကားဝါ၊ ကညင္စေသာ သစ္မ်ားႏွင့္ ႏြားတို႔ကို ျမန္မာဘက္မွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္သို႔ တရားမဝင္ တင္သြင္းကာ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဘက္က ဓာတ္ေျမၾသဇာကို ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တရားမဝင္ ျပန္လည္ တင္သြင္းသည္။

“တျခားကုန္သည္ေတြဆိုရင္ ကညင္တို႔၊ စကားဝါ ေလာက္ကိုပဲ တင္ပို႔လို႔ရတယ္ေလ။ အစိုးရက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ ကၽြန္းကို ႏိုင္ငံျခားကို အခုလို ကၽြန္းတင္ပို႔ေနတဲ့ လူေတြက တရားမဝင္ တင္ပို႔ႏိုင္တာဟာ အာဏာပိုင္ေတြ ပါဝင္ေနတယ္ ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကုန္သည္ အေသးစားေတြက်ေတာ့ ဆိပ္ကမ္းခေပးၿပီး ပံုမထားႏိုင္ဘူးေလ။ရသေလာက္နဲ႔ေရာင္းၿပီး ျပန္သြားၾကတယ္။ ပစၥည္းကလည္းနည္းေတာ့ သိပ္မထိခိုက္ဘူးေပါ့” ဟု ေတာင္ကုတ္မွ သစ္ကိုယ္စားလွယ္တဦးက ေျပာသည္။

No comments: