Friday, March 6, 2015

လႊတ္ေတာ္ကို NNER (Challenge)လုပ္ (စိန္ေခၚ)ဟု သမၼတ႐ံုး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးဆို

Mizzima

အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္ကို မတ္ ၇ ရက္တြင္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ကြန္ယက္ NNER တက္ေရာက္ရန္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၏ ဖိတ္ၾကားထားမႈကို NNER က ေရႊ႕ဆုိင္းလိုက္မႈသည္ အက်ဳိးမျဖစ္သည့္ လမ္းကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို စိန္ေခၚသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္ဟု သမၼတ႐ံုး ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္ေ႒းက သူ၏ လူမႈကြန္ယက္ Face book စာမ်က္ႏွာတြင္ မတ္လ ၅ ရက္ နံနက္ပိုင္းတြင္ ေရးသားတုန္႔ျပန္လုိက္သည္။

"ဒါဟာ NNER အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားအစစ္ေတြကို ဓါးစာခံျပၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို Challenge လုပ္ (စိန္ေခၚ) လိုက္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကို ဒီမိုကေရစီနည္းနဲ႔ ျပင္ဆင္ရမယ့္အစား ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ျပင္ခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ" ဟု ေရးသားေဖၚျပထားသည္။

အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ၾကားနာမည့္ အစီအစဥ္ကို ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားကိုလည္း ဖိတ္ၾကားထားသည္ျဖစ္ရာ ထိုသူတို႔က တက္ေရာက္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း သေဘာထား ထုတ္ျပန္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍မူ "ဗကသ ေျခာက္ေယာက္ ၾကားနာပြဲ မတက္တာ နားလည္လို႔ ရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႔ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕ အေတြ႔အႀကဳံေတြ အမ်ားၾကီး လိုပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ ရွိရွိ ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လက္ခံလာေအာင္ ရွင္းလင္းႏုိင္ဖို႕ လိုအပ္ခ်က္ ေတြ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္" ဟု ဦးေဇာ္ေ႒းက ေရးသားသည္။

NNER သည္ ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ပါဝင္ေနျခင္း၊ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္မည့္ အခ်က္မ်ားကို ေရးဆြဲသူမ်ား ပါဝင္ေနသည္ျဖစ္ရာ "ကိုယ္ေရးထားတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ဆိုတာက ဥပေဒျပဳေပးမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကို မျဖစ္မေန ရွင္းကို ရွင္းရမွာ" ဟုလည္း ဦးေဇာ္ေ႒းက ေရးသားထားသည္။

NNER သည္ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား လုပ္ခဲ့ျခင္း၊ အစိုးရ ဦးောဆင္သည့္ ပညာေရး ျပဳေျပာင္းလဲမႈ အစည္းအေဝးမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ျခင္း၊ အမ်ဳိးသားပညာေရးမူဝါဒ (မူၾကမ္း) ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ လိုက္လံရွင္းလင္းၿပီး ဆန္႔က်င္သည့္ ခရီးစဥ္မ်ားျပဳလုပ္ျခင္းစသည့္ NNER ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်က္ ၉ ခ်က္ျဖင့္ ဦးေဇာ္ေ႒းက ရွင္းလင္းထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ၾကားနာပြဲသို႔ NNER မတက္ေရာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးေဇာ္ေ႒းက ေမးခြန္းသံုးခု ထုတ္ကာ ေမးျမန္းထားသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရွိရသည္။ မိမိတို႕ရဲ႕ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အားလုံး လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ မရွိလို႔လား၊ ေျပလည္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို သြားခ်င္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေနာက္မဆုတ္ႏိုင္ေအာင္ ထိပ္တိုက္ဆန္႔က်င္ေရးသြားေနတဲ့ ဗကသေတြဘက္က ရပ္တည္ၿပီး သံပတ္ တင္းေပးလိုက္တာလား၊ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ခ်င္တာလား၊ ဒါမဟုတ္ ပဋိပကၡေတြ မျပီးျပတ္ဘဲ ဆက္လက္ ေတာက္ေလာင္ေစခ်င္တာလား ဟူသည့္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာကြန္ရက္ NNER ကမူ "႐ႈပ္ေထြးေနေသာ အက်ပ္အတည္းမ်ားေၾကာင့္" ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားသည္။ အလားတူပင္ ဆႏၵျပေနသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ ေထာက္ခံအားေပးသူမ်ားအား ဖိအားေပးျခင္း၊ တားဆီးပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း၊ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳးခြင္းျခင္း၊ အေရးယူျခင္းမလုပ္ရန္လည္း တိုက္တြန္းထားသည္။

No comments: