Monday, November 21, 2016

အမ်ိဳးသမီး တားျမစ္နယ္ေျမ ယဥ္ေက်းမႈ

အိခ်ယ္ရီေအာင္, ေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္း


မၾကာေသးမီက သီလရွင္ႀကီးတပါး ေ႐ႊတိဂုံဘုရား ေဂါပကအဖြဲ႕႐ုံးသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေလွ်ာက္လႊာတေစာင္ တင္လိုက္သည္။

ေ႐ႊျပားအမ်ားအျပား ကပ္လႉတပ္ဆင္ထားေသာ ေ႐ႊတိဂုံေစတီ ထိပ္ပိုင္းေနရာႏွင့္ နီးစပ္သည့္ အထက္ပစၥယံသို႔ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းထဲမွ အမ်ိဳးသားတခ်ိဳ႕ တက္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္အတြက္ ေဒၚ႐ူပသီရိက ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ကန႔္သတ္နယ္ေျမျဖစ္ေသာ အထက္ပစၥယံသို႔ အမ်ိဳးသားတို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ကို စိစစ္ခြင့္ျပဳေနေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီးတို႔ကိုမူ ပိတ္ပင္ထားသည္။

“ဘုရားရဲ႕ဓာတ္ေတာ္၊ ဆံေတာ္ေတြက ေစတီထဲမွာရွိတာ။ အထက္ပစၥယံကိုတက္မယ္ဆိုရင္ ဆရာေလးတို႔လည္း အမ်ားႀကီး ငရဲႀကီးမွာေပါ့။ ဆရာေလးတို႔ေတြလို သီလရွင္အမ်ိဳးသမီးေတြတက္ရင္ ယုတ္ညံ့သြားမွာေပါ့” ဟု သက္ေတာ္ ၅၇ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေဒၚ႐ူပသီရိက မိန႔္ၾကားသည္။

“မိန္းကေလးေတြက ေယာက္်ားေလးေတြေလာက္ ဘုန္းကံမရွိေတာ့ မတက္ရဘူး” ဟု ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေဒၚ႐ူပသီရိက ဆက္လက္ မိန႔္ၾကားသည္။

ကမာၻသိ ေ႐ႊတိဂုံတြင္ အထက္ပစၥယံသာမက ဘုရားဆင္းတုတခ်ိဳ႕၊ ေနရာတခ်ိဳ႕ကိုလည္း အမ်ိဳးသမီး ခ်ည္းကပ္ခြင့္၊ ဝင္ေရာက္ခြင့္ တားျမစ္ေၾကာင္း ဆိုင္းဘုတ္ ေရးသားထားသည္။ ျမန္မာျပည္တဝန္းရွိ ေစတီပုထိုး အမ်ားအျပားတြင္လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္သည္။

မၾကာေသးမီက သံဃာမ်ား၊ ထင္ရွားသူမ်ား၊ ေစတီပုထိုးမ်ားသို႔ ပုံမွန္ သြားေရာက္ေနသူမ်ားကို ခ်ည္းကပ္ ေမးျမန္းခဲ့ရာ အမ်ားအျပားက ဤကန႔္သတ္ခ်က္မွာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္မသက္ဆိုင္ဘဲ အစဥ္အလာ၊ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္သာ ဆက္ႏြယ္ေနသည္ဟု သုံးသပ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၎တို႔က ထိုအကန႔္အသတ္မ်ား ဖယ္ရွားေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုလႈံ႕ေဆာ္လိုျခင္း မရွိၾကေပ။

ဂေါပကအဖွဲ့များ

ေ႐ႊတိဂုံအထက္ပစၥယံသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ကတ္ျပား ရရွိလိုပါက ဘုရားေဂါပကအဖြဲ႕ထံ ေလွ်ာက္လႊာတင္သည့္နည္းျဖင့္ အစျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။

ေ႐ႊတိဂုံ ေစတီ လွ်ပ္စစ္လုပ္ငန္းဌာနစုမႉး ဦးသီတာက အထက္ပစၥယံသည္ ဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ ဆံေတာ္မ်ားကိန္းဝပ္သည့္ေနရာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို တက္ခြင့္မျပဳျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“အမ်ိဳးသမီးတက္ေတာ့ ငရဲႀကီးမွာ၊ မျဖစ္သင့္တာေတြျဖစ္မွာ စိုးလို႔ပါ။ ပညတ္ခ်က္ ဆိုတာကေတာ့ အစဥ္အလာပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးအေနနဲ႕ ထိန္းသိမ္းရမွာေတြပါပဲ” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ေ႐ႊတိဂုံေဂါပကအဖြဲ႕တြင္ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လာသည့္ ေဒၚဝါဝါျမင့္ကလည္း အလားတူ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

“အထက္ပစၥယံ ေအာက္မွာ ဘုရားေတြ ရွိတယ္ေလ။ ဘုရားမုခ္ဦးေတြေပၚမွာ လုပ္ထားတာမို႔လို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကို တက္ခြင့္မေပးတာပါ” ဟု ေဒၚဝါဝါျမင့္က ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ကန႔္သတ္ျခင္းမွာ ေဂါပကအဖြဲ႕ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္ဟု ေ႐ႊတိဂုံေစတီ ဗုဒၶဟူးအသင္းဓမၼာ႐ုံတြင္ ဥပုသ္ေန႕တိုင္း တရားေဟာေနသည့္ ေ႐ႊမန္း ဦးသူရိယက မိန႔္သည္။

“ေဂါပကအဖြဲ႕ကသာ ခြင့္ျပဳရင္ အထက္ပစၥယံကိုလည္း တက္ခြင့္ရွိသလို ဘုရားကိုလည္း ေ႐ႊခ်ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အနိမ့္နဲ႕အျမင့္ပဲ ကြာတာပါ။ အထက္ပစၥယံဆိုတာလည္း ဘုရားပါပဲ။ ရင္ျပင္ေပၚ ဆိုတာလည္း ဘုရားပါပဲ။ ငရဲႀကီးေအာင္ေနရင္ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာပဲ ထိုင္ေနရင္ေတာင္ ငရဲႀကီးမွာပါ”ဟု ဝါေတာ္ ၄၉၊ သက္ေတာ္ ၆၉ ရွိၿပီျဖစ္သည့္ ေ႐ႊမန္း ဦးသူရိယက မိန႔္ၾကားသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထက္ပစၥယံသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ ေ႐ႊခ်ခြင့္ ပိတ္ပင္ရန္၊ ကန႔္သတ္ရန္ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနက ၫႊန္ၾကားထားျခင္း မရွိေၾကာင္း ထိုဌာနမွ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

“တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြက်ေတာ့ေဂါပက အစီအစဥ္နဲ႕၊ တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြက်ေတာ့လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ မိန႔္မွာခ်က္ေတြနဲ႕ လုပ္တာ ရွိပါတယ္။ ဒါက ဟိုးအစဥ္အဆက္တည္းက ယဥ္ေက်းမႈအတိုင္း သြားေနတာလို႔ ျမင္ပါတယ္”ဟု ျပည္တြင္း/ျပည္ပဆက္ဆံေရးႏွင့္ သတင္းျပန္ၾကားေရးဌာနခြဲ (သာသနာေရး) မွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေအာင္ဆန္းဝင္းက ေျပာသည္။

တားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးရန္ကိုမူ သူက ျငင္းဆန္သည္။

လိုက်လျောညီထွေ နေထိုင်ခြင်း

ဥပုသ္ေန႕မ်ား၊ လျပည့္ လကြယ္ ရက္မ်ားေရာက္တိုင္း ေ႐ႊတိဂုံရွိ တန္ေဆာင္းမ်ားတြင္ တရားေဟာသူတို႔မွာ သံဃာမ်ား ျဖစ္ၿပီး နာရီစင္တန္ေဆာင္းတြင္ ေဟာၾကားသူမွာ ဝါေတာ္ ၃၇၊ သက္ေတာ္ ၄၆ ရွိၿပီျဖစ္သည့္ သီလရွင္တစ္ပါးျဖစ္သည္။

“အဲ့ဒီအေပၚတက္ရင္ ငရဲႀကီးမယ္၊ မႀကီးဘူးဆိုတာကလည္း သတ္မွတ္သူနဲ႕ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ငရဲႀကီးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမ စာေတြထဲမွာ တိုက္ရိုက္ မပါပါဘူး” ဟု ေ႐ႊတိဂုံတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂ဝ ခန႔္က စၿပီး တရားေဟာေနသည့္ ဓမၼာစရိယ ေဒၚယုဇနသိဂႌက မိန႔္ၾကားသည္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္ ဥတုပန္းပြင့္သည့္ သဘာဝေၾကာင့္ ထိုသို႔ တားျမစ္ခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္မည္ဟု သူက ယူဆသည္။

“ကန႔္သတ္ထားတဲ့ေနရာကို တက္တာနဲ႕ ဘုရားရဲက လာမွာဘဲ။ အမ်ိဳးသမီးမတက္ရလို႔ ေရးထားတာ စာမေတြ႕ဘူးလား ဆိုၿပီး ဆြဲခ်ေတာ့မွာပဲ။ အညစ္အေၾကး ရွိပါတယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက တက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မသင့္ေတာ္ဘူး၊ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္” ဟု သူက ဆက္လက္ မိန႔္ၾကားသည္။

အစဥ္အလာအရ တားျမစ္ထားျခင္းကို လက္ခံသူ အမ်ားအျပားရွိရာ လျပည့္၊ လကြယ္၊ ဥပုသ္ေန႕မ်ားတြင္ ေ႐ႊတိဂုံသို႔ သြားေရာက္ ပ႒ာန္း႐ြတ္ဖတ္ေလ့ရွိသည့္ ေဒၚတင္အုန္းလည္း တစ္ဦး အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။

“အထက္ပစၥယံကို တက္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္မ တက္ၿပီး ဘုရားကို ေ႐ႊခ်ခ်င္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေဂါပက အဖြဲ႕က တက္ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ေတာင္ မတက္ရဲေတာ့ဘူး၊ ေၾကာက္တယ္။ ဘုရားက မေဟာထားခဲ့ဘူးဆိုတာ သိေပမယ့္ ပညတ္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ ေၾကာက္တယ္” ဟု ၆၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေဒၚတင္အုန္းက ဆိုသည္။

ကန့်သတ်မှုကို လက်မခံသူများ

ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအုံမ်ားတြင္ အဟန႔္အတားတခ်ိဳ႕ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာ္လည္း ေနအိမ္ရွိဘုရားစင္တြင္မူ ပန္း၊ ဆီမီးကပ္ျခင္း၊ သန႔္ရွင္းေရးလုပ္ျခင္း ျပဳလုပ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။

မိုးသု-မန ၱေလး ကေလာင္အမည္ျဖင့္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ေဆာင္းပါး အမ်ားအျပား ေရးသားေနသူ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ အရွင္ေခမာနႏၵက ဘာသာေရးအေဆာက္အအုံမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးတို႔ ကန႔္သတ္ခံေနရျခင္းကို လက္မခံသည့္ သံဃာတပါး ျဖစ္သည္။

“တခ်ိဳ႕ခြဲျခားမႈေတြက မေကာင္းပါဘူး။ ဥပမာ – အမ်ိဳးသမီးနဲ႕ေယာက္်ားေလး တူတူသြားရင္ ေလးတဲ့အရာေတြကို ေယာက္်ားေလးကပဲ တာဝန္ယူကိုင္ရမယ္၊ အဲ့ဒီလိုဟာမ်ိဳး ခြဲျခားမႈက ေကာင္းတယ္။ အမ်ိဳးသမီးမို႔လို႔ ရာထူးႀကီးေတြ မယူရဘူး၊ ဘုရား အထက္ပစၥယံကို မတက္ရဘူး၊ ဘုရားကို ေ႐ႊမခ်ရဘူးဆိုတဲ့ ခြဲျခားမႈကက်ေတာ့ မေကာင္းဘူး” ဟု ဝါေတာ္ ၇၊ သက္ေတာ္ ၂၇ ရွိၿပီျဖစ္သည့္ အရွင္ေခမာနႏၵက မိန႔္ၾကားသည္။

မြန္ျပည္နယ္၊ က်ိဳက္ခမီေရလယ္ဘုရား ပရဝုဏ္အတြင္း ေနရာတခ်ိဳ႕ကို အမ်ိဳးသမီးတို႔ သြားေရာက္မိပါက ေရႀကီးေရလွ်ံျဖစ္တတ္သည္ဟု ေဒသခံတို႔က ယူဆတတ္ေၾကာင္း၊ ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္မ်ားကလည္း ထိုေဒသခံမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ အမ်ိဳးသမီးမဝင္ရ၊ အမ်ိဳးသမီးမတက္ရဟူေသာ ကန႔္သတ္ခ်က္မ်ား ေရလယ္ဘုရားတြင္ ေပၚေပါက္လာေၾကာင္း အရွင္ေခမာနႏၵက မိန႔္ၾကားသည္။

“လႉစရာလည္းရွိတယ္။ အလႉခံမယ္သူလည္း ရွိတယ္၊ လႉနိုင္ေနတဲ့အခြင့္အေရးလည္း ရွိေနလ်က္သားနဲ႕ ဒါကို လႉခြင့္မရေအာင္ ကန႔္သတ္တာက ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ ပိတ္ပင္တဲ့သူက အကုသိုလ္ ရပါတယ္” ဟု သူက သုံးသပ္သည္။

ေရွးေခတ္ စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း ပို႔ခ်ေသာ ေလာကနီတိစာေပမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးတို႔ ယုတ္ညံ့ၿပီး၊ ေယာက္်ားတို႔ ျမင့္ျမတ္သည္ ဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သူက ဆက္လက္ မိန႔္ၾကားသည္။

“ေရွးလူႀကီးေတြက သူတို႔အယူအဆေတြကို ကေလးေတြေခါင္းထဲ ရိုက္သြင္းတာပါ။ တကယ္က ဘာသာေရးနဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို လူေတြက ေရာေနတာပါ” ဟု ၎က မိန႔္ၾကားသည္။

က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ထိုကန႔္သတ္မႈ အေၾကာင္း ယေန႕ေခတ္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားျခင္း မရွိသကဲ့သို႔ အိမ္တြင္လည္း မိဘ အုပ္ထိန္းသူတို႔က ကေလးမ်ားကို တိတိက်က် ရွင္းျပျခင္း မရွိေပ။ ျမန္မာ့လူအဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြး ေဝဖန္ေလ့ရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီးတို႔ကို ဘာသာေရး အေဆာက္အအုံမ်ားအတြင္း ကန႔္သတ္ထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မ်ားစြာ ျငင္းခုံေလ့ မရွိေသးေပ။

အထင္ကရ စာေရးဆရာမ ဂ်ဴးက အမ်ိဳးသမီးတို႔ ကန႔္သတ္ခံရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ျငင္းခုန္လိုျခင္းမရွိဟု ဆိုသည္။

“အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးမသြားရဆိုတဲ့ေနရာ ငါသြားလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ ဆိုတာမ်ိဳး က်မ ငယ္ငယ္တုန္းက စဥ္းစားမိဖူးတယ္။ အခုက်ေတာ့ မသြားရလို႔လည္း က်မ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ သြားရင္ေကာ ဘာ ထူးျခားလာမွာမို႔လို႔လဲ။ ျမတ္စြာဘုရားကို ဒီကေန ဖူးရတာလည္း အဆင္ေျပတယ္”ဟု မၾကာေသးမီက Myanmar Now ကို ေျပာသည္။

“အမ်ိဳးသားေတြနဲ႕ ရင္ေဘာင္တန္းနိုင္ရမယ္ဆိုေသာ္လည္း ဒီ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ႀကီး တခုလုံးက တအားႀကီး ဆန႔္က်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာက္ က်မတို႔ကို ႏွိပ္ကြပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္မိတယ္။ သို႔ေသာ္ က်မရင္ထဲမွာ အခုခ်ိန္ အထိေတာ့ မ်က္တက္မ်က္တက္နဲ႕ေတာ့ ရွိေနတုန္းပါပဲ”

ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအုံမ်ားအတြင္း ကန႔္သတ္ထားေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လူထက္နိမ့္က်သည္ဟု အမ်ားအျပားက သတ္မွတ္ထားေသာ လမ္းေဘးေခြးမ်ားဝင္ေရာက္ျခင္း၊ အိပ္စက္ျခင္းမ်ား ရွိေနသည္ကို မၾကာခဏ ေတြ႕ေနရသည္။ ဤအခ်က္ကို ေထာက္ျပသူမွာ မဂၤလာေတာင္ၫႊန႔္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း ျဖစ္သည္။

“သိပ္ၿပီးေတာ့သေဘာမက်ဘဴး။ အမ်ိဳးသမီးတက္လို႔မရဘူး ေရးထားေပမယ့္ ေခြးေတြေတာ့ တက္ေနၾကတာပဲေလ” ဟု ဘာသာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အေသးစိတ္ မွတ္ခ်က္ ေပးရန္ ဝန္ေလးေသာ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသမီး တားျမစ္နယ္ေျမ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ အေရးဆိုလိုသူ၊ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ကန႔္ကြက္လိုသူမွာ မရွိသေလာက္ နည္းပါးေနေသးသည္။

စာေရးဆရာမ တဦးျဖစ္သည့္ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း) က ဓေလ့ထုံးစံတို႔ကို ဘာသာတရား အဆုံးအမအျဖစ္ ယူဆခ်က္၊ ခံစားခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီဟု ေဝဖန္လိုက္သည္။

“ဘာသာေရးနဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံေတြက ေရာယွက္ေနတာ၊ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေတြကို လူတိုင္း ႐ုန္းထြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တကယ္ ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားတည္ထားနိုင္တဲ့သူက အထက္ပစၥယံကို ေရာက္စရာမလိုဘူး၊ ကိုယ့္ႏွလုံးသားထဲကို ဘုရားေရာက္ေနဖို႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္” ဟု မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း) က ေျပာသည္။

No comments: