မင္းဟန္
(၁၄၃)
၁၉၉၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၂၃ ရက္။
အလံုလမ္း၊ သမၼတအိမ္ေတာ္။
စစ္အုပ္စုမွ ဦးစီးၿပီး အမ်ဳိးသားညီလာခံ အၾကိဳညိႇႏႈိင္းအစည္းအေဝး က်င္းပ၏။ စစ္အုပ္စုက ဖြဲ႔စည္းေပးထားသည့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံ က်င္းပေရး ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ ဦးေဆာင္က်င္းပေရး ေကာ္မတီဝင္ ၁၅ ဦးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ဖိတ္ၾကားျခင္းခံရသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၉ ဦး တက္ေရာက္ၾက၏။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ဦးေအာင္ေရႊႏွင့္ ဦးလြင္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္၍ အစည္းအေဝး တက္၏။ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညႊတ္ေရးပါတီ (တစည) မွ ဦးအမ္(မ္)ဆင္ဆားရ္ႏွင့္ တသီးပုဂၢလ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာမူထန္တို႔ တက္ေရာက္ၾက၏။ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ၏ အဖြင့္မိန္႔ခြန္းကို အမ်ဳိးသားညီလာခံ က်င္းပေရး ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ ဦးေဆာင္က်င္းပေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မ်ဳိးညြန္႔က ေျပာ၏။ မိန္႔ခြန္းကို ခ်ဳပ္ၾကည့္လွ်င္မူ ….
“ယခု ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲမွာ အမ်ဳိးသားညီလာခံကို မည္သူမ်ား တက္ေရာက္ေစသင့္သည္။ မည္သို႔ ဦးေရသတ္မွတ္ တက္ေရာက္ေစသင့္သည္။ အမ်ဳိးသားညီလာခံသို႔ တက္ေရာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားရာမွ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ေရြးခ်ယ္ခံထားရသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၊ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ား၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၊ အျခားဖိတ္ၾကားသင့္သူမ်ားကို မည္သို႔ ဦးေရသတ္မွတ္ ဖိတ္ၾကားသင့္သည္ စသည့္ အခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး အၾကံျပဳေဆြးေႏြး တင္ျပၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ မည္သူမ်ား တက္ေရာက္ေစသင့္သည္ဟူ၍ ေဆြးေႏြးမည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း ….. ဦးေဆာင္က်င္းပေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ မိန္႔ခြန္းထဲ၌က …. တက္ေရာက္ေစမည့္ အလႊာမ်ား ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၊ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၊ အလုပ္သမား၊ ေတာင္သူလယ္သမား၊ ႏုိင္ငံံ့ဝန္ထမ္း ….. စသျဖင့္ လိုင္းခ်ထားၿပီး ျဖစ္ေန၏။ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည့္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ….. အလႊာအစု တစုလွ်င္ ….. မည္၍မည္မွ် တက္ေရာက္သင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးရန္သာရွိသည့္ဟန္ ….။
(၁၄၄)
အမ်ဳိးသားညီလာခံက်င္းပေရး အၾကိဳညိႇႏႈိင္းအစည္းေဝးက …. ၃ ၾကိမ္ဆက္၍ က်င္းပခဲ့ရ၏။ ဇြန္လ ၂၃ ရက္၊ ၃ဝ ရက္ႏွင့္ ဇူလိုင္လ ၁ဝ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ခြဲ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့ရသည္။
အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔၏ ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ေရႊက …. ဇြန္လ ၃ဝ ရက္ေန႔ အစည္းအေဝး၌ ေဆြးေႏြးတင္ျပ၏။ အႏွစ္ခ်ဳပ္က …
“အမ်ဳိးသားညီလာခံကို တက္ရာက္မယ့္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေခ်ာေမာဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ခရီးကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴး ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကဖုိ႔ဆိုတဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ေစတနာထားၾကဖုိ႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာအားလံုး ႏိုင္ငံအဖြဲ႔အစည္းမ်ားပါ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ ညိႇညိႇႏႈိင္းႏႈိင္း အျပဳသေဘာ ေဆြးေႏြးၾကဖုိ႔ အၾကံျပဳတင္ျပအပ္ပါတယ္။ အေျဖတခုခုကို ရွာၾကရာမွာ အေျဖမွန္ေပၚထြက္လာေရးဆုိတဲ့ ခိုင္မာတဲ့ ဆႏၵရွိၿပီး အခ်င္းခ်င္း မိမိရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းကို မထိခိုက္ေစ႐ုံသာမက သူ႔တပါးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းကိုလည္း မထိခိုက္ေစသည့္အျပင္ တဦးႏွင့္တဦးလည္း မထိခိုက္ေစဘဲ တဦးရဲ႕ အက်ဳိးကို မထိပါးေစဘဲ ေမတၱာထားၾကဖို႔၊ နားလည္မႈရွိၾကဖို႔၊ ေလးစားၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ဟာ တုိင္းျပည္တျပည္အတြင္းမွာ ေမြးဖြားၾကတဲ့ လူမ်ဳိးႏြယ္စု တုိင္းရင္းသားေတြ ျဖစ္ၾကတယ္လုိ႔ အခုိင္အမာ ခံယူၿပီး တတုိင္းတျပည္လံုးရဲ႕ အက်ဳိးအတြက္ မွန္ကန္စြာ ေရွးရႈၿပီး ေဆြးေႏြးၾကမယ္ဆုိရင္ အေျဖမွန္ မုခ်ေပၚထြက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္”
ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္ေခါင္းေဆာင္ ဦးခြန္ထြန္းဦး၏ ေဆြးေႏြးမႈက ပိုမုိ၍ ပြင့္လင္း၏။ စစ္အုပ္စုအေပၚ ယံုမွားသံသယရွိသည္မ်ားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းပင္ ေမး၏။
“အခုက်င္းပမယ့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံမွာ လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ျပန္ခြင့္ ရွိေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေပးပါ့မလား၊ အမ်ဳိးသားညီလာခံမွာ ေဆြးေႏြးေဝဖန္ ေရးသားထုတ္ျပန္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တရားစြဲဆုိျခင္း၊ အေရးယူျခင္း၊ စစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္း မျပဳေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေပးပါ့မလား။ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏုတ္ၿပီး အေျဖျဖစ္တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ကို ဘယ္နည္းဘယ္ပံုမ်ားနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ရယူမယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ သိလိုပါတယ္”
ခ်င္းျပည္နယ္၊ ထန္တလန္မဲဆႏၵနယ္မွ … တသီးပုဂၢလ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာမူထန္ကလည္း …..
“အမ်ဳိးသားညီလာခံဟာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းတ့ဲ၊ စြက္ဖက္မႈကင္းတဲ့၊ မွ်တၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ ညီလာခံျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားညီလာခံရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာလည္း၊ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ တက္ေရာက္လာတဲ့ အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ တူညီဆႏၵအရသာ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားညီလာခံဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သမုိင္းတေကြ႔မွာ အလြန္ပဲ အေရးၾကီးတဲ့အတြက္၊ အခု ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အားလံုး ေနာင္တခ်ိန္မွာ သမိုင္းတရားခံေတြ မျဖစ္ၾကဖုိ႔ လြန္စြာ အေရးၾကီးပါတယ္”
(၁၄၅)
၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္း၌ ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္ သားမ်ား ျပန္သြားခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ …. ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အနီးကပ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး တာဝန္ကုိ ယူထားသည့္ တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရးမွ ဗုိလ္မႉးၾကီးသည္ မိသားစုႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္၊ သိုက္သုိက္ဝန္းဝန္း ေနထုိင္ရန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို စကားစလာခဲ့၏။ ဗုိလ္မႉးၾကီးေျပာသည့္ မိသားစုႏွင့္ သိုက္သုိက္ဝန္းဝန္း ေနထိုင္ရန္ဟူသည္က …. အဂၤလန္တြင္ ျပန္လည္၍ သြားေရာက္ေနထုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။ ပထမတြင္မူ …. ဗိုလ္မႉးၾကီးအေနႏွင့္ “အလာပတ္၊ သလာပတ္” စကားရွာ၍ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ယူဆ၍ ဗုိလ္မႉးၾကီးကို သူမကို ထိန္းသိမ္းထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကုိ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးလုိသူမ်ား၏ ေဘးအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒပုဒ္မ ၁ဝ (ခ) ကို ရည္ညႊန္းၿပီး “ဟာသ” လုပ္၍ပင္ …. မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ရယ္ရယ္ေမာေမာႏွင့္ပင္ ျပန္ေျပာခဲ့ေသး၏။ သို႔ေသာ္ …. ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ ဗုိလ္မႉးၾကီး၏ စကားက စစ္အုပ္စု၏ သေဘာထားမွန္း သိလာရ၏။
သူမကို ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအတြင္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မရွိေစေရး ေသနဂၤဗ်ဴဟာကို စစ္အုပ္စုမွ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နားလည္လုိက္၏။
ပထမေျခလွမ္းက … ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ သူမ မပါဝင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ….. ေကာ္မရွင္ကတဆင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့၏။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ေျမအမွတ္ (၁) တြင္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကိုယ္စား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းအျဖစ္ အမည္စာရင္း တင္သြင္းခဲ့သည္ကို ….. (တစည) က ကန္႔ကြက္ေစၿပီး …. ေကာ္မရွင္က ကန္႔ကြက္လႊာကို လက္ခံလုိက္၏။
ဒုတိယေျခလွမ္းက ….. အဖြဲ႔ခ်ဳဳပ္ကို ျပန္ေပးဆြဲသကဲ့သို႔ ျပဳမူၿပီး ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ကုိ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး တာဝန္ႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္မွပါ ထုတ္ပယ္ပစ္ရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့သျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ သူမကို အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ထုတ္ပယ္ခဲ့ရ၏။
ယခု….။
တတိယေျခလွမ္းက …. ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွ သူမကို ထြက္ခြာသြားရန္အတြက္ ေတာင္းဆုိလာ၏။
စစ္အုပ္စု၏ ေျခလွမ္းက ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းၾကီးပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ …. တလွမ္းခ်င္း လွမ္းလာသည့္ ေျခလွမ္းကုိ ဤအတုိင္း ၾကည့္ေနရန္ မျဖစ္ေတာ့ ….။ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းရန္ လုိၿပီ။ ဤသို႔ပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္၏။ ဗိုလ္မႉးၾကီးမွတဆင့္ သူမအေနႏွင့္ မည္မွ်ပင္ ဖိအားေပး အက်ပ္ကိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မည္သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးသို႔ပင္ ေရာက္ပါေစ …. ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွ ထြက္ခြာသြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ျပတ္ျပတ္ရွင္းရွင္းပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာလုိက္၏။
ၿပီးလွ်င္ …. ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္လည္း မည္သို႔မွ်ေတြ႔ဆံုၿပီး လက္ခံေဆြးေႏြးလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု တိတိလင္းလင္းပင္ ေျပာဆုိလိုက္၏။ အေျခအေနက …. တင္းတင္းမာမာ …..။
(၁၄၆)
အမွတ္ ၅၄ ၊ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းရွိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ၿခံဝင္းအတြင္း ထားရွိသည့္ လက္နက္ကိုင္ အေစာင့္တပ္သားမ်ားက …. တပ္စိတ္ ၂ စိတ္မွ် ရွိမည္။ စစ္သားမ်ားက အလွည့္ႏွင့္ အၿမဲတမ္း အခ်ိန္းအေျပာင္း ရွိ၏။
အိမ္အတြင္းသို႔မူ …. ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ မည္သည့္လံုၿခံဳေရး စစ္သားမွ် ဝင္ခြင့္မရ ….။ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ပင္ စည္းကမ္းကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ခ်မွတ္ထား၏။ အိမ္အတြင္း၌က ….. ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္အေဖာ္ အမ်ဳိးသမီး “မာရီယာ” သာ ရွိ၏။ “မာရီယာ” က အျပင္ထြက္၍ ေစ်းဝယ္ရ၏။ အစားအေသာက္အတြက္ … ခ်က္ျပဳတ္ရ၏။ အိမ္သန္႔ရွင္းေရး ျပဳလုပ္ရ၏။ မာရီယာကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အၿမဲတမ္း အတူေနထုိင္ၿပီး ရွိသည္မဟုတ္….။ တပတ္လွ်င္ …. တနလၤာေန႔မွ ေသာၾကာေန႔အထိသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အတူေနၿပီး၊ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္မူ …. သူမ၏ ေနအိမ္သို႔ ျပန္၏။ ထုိရက္မ်ားတြင္ အမွတ္ (၅၄) တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း ေနအိမ္အတြင္း၌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တဦးတည္းသာ က်န္၏။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူမကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွ ထြက္ခြာသြားေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးမည္ဆုိပါက မည္သည့္စစ္ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္မွ် လက္ခံေတြ႔ဆံုႏုိင္မည္ မဟုတ္ဟု …. ျပတ္ျပတ္ရွင္းရွင္း ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ …. အေျခအေနက တင္းမာ၍ ခက္ထန္ေနခဲ့၏။
တေန႔….။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ထံတြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံျခင္းမရွိဘဲ စစ္သားမ်ား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေနအိမ္အတြင္းသို႔ ဝင္လာ၏။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သိသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပင္ အိမ္အတြင္းမွ ထြက္ခိုင္း၏။ ၿပီးလွ်င္ …. ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ အိမ္တံခါးကို ေသာ့ခတ္၍ ပိတ္ထားလိုက္၏။
တင္းတင္းမာမာ….။
စစ္သားမ်ားက တံခါးကုိ ဖ်က္ဆီး၏။ ေသာ့ကုိ ႐ိုက္ခ်ဳိး၏။ စစ္သားတုိ႔၏ လုပ္ရပ္က …. လူရမ္းကားတစု၏ လုပ္ရပ္ ….။ အၾကမ္းဖက္ေသာင္းက်န္းသူတို႔၏ အျပဳအမူအက်င့္အၾကံ ….။ မင္းမဲ့စ႐ိုက္ဆန္လြန္းလွသည့္ ျဖစ္ရပ္ ….။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ခ်က္ခ်င္းပင္ ….. ဗုိလ္မႉးၾကီးသန္းထြန္းမွတဆင့္ နဝတ ေခါင္းေဆာင္မ်ားထံသို႔ တုိင္ၾကား၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ …. စစ္အုပ္စု၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ ထုိေန႔က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ စစ္သားမ်ား၏ အျပဳအမူႏွင့္ ပတ္သက္၍ လာေရာက္ၿပီး ေတာင္းပန္ၾက၏။
(၁၄၇)
၁၉၉၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၉ ရက္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ က်ဳိကၠဆံကြင္းအတြင္း၌ အမ်ဳိးသားညီလာခံ စတင္က်င္းပ၏။ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ေပါင္း ၇ဝ၂ ဦး တက္ေရာက္ၾက၏။ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြ႔ဲ ၈ စု ခြဲ၏။
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အေရြးခ်ယ္ခံထားရေသာ ကိုယ္စားလွယ္၊ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိး ကိုယ္စားလွယ္၊ ေတာင္သူလယ္သမား ကိုယ္စားလွယ္၊ အလုပ္သမား ကိုယ္စားလွယ္၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ား ကိုယ္စားလွယ္၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အျခား ဖိတ္ၾကားသင့္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ ၇ဝ၂ ဦးတြင္ လူထုကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ဟု သတ္မွတ္၍ရသည့္ ဦးေရက …. ၁၅၆ ဦး ရွိသည္ဟု ဆိုရမည္။ ရာခိုင္ႏႈန္းအရ ၾကည့္ပါက …. ၁၅.၂၄ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ်သာ ပါရွိ၏။ က်န္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အားလံုးက နဝတ က ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ခဲ့သည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာ ျဖစ္၏။
ညီလာခံ၏ ဦးတည္ခ်က္ ၆ ရပ္အနက္ …. နံပါတ္ ၆ တြင္ ပါရွိသည္က …. “အနာဂတ္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ တပ္မေတာ္သည္ အၿမဲတမ္း ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑၌ ပါရွိေစရမည္” ဟူ၍ ျဖစ္ရာ …. စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေက်ာခုိင္းလ်က္ ရွိေန၏။
တရက္ၿပီးတရက္ ….။ ညီလာခံက်င္းပသည့္ရက္မ်ား ရလာသည္ႏွင့္ နဝတ ၏ အမ်ဳိးသားညီလာခံဟူသည္၏ အတြင္းသ႐ုပ္ႏွင့္ လားရာတုိ႔ကုိ ရွင္းရွင္းပင္ ေတြ႔လာရသည္။
“(က) ညီလာခံ၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို အမ်ဳိးသားညီလာခံက်င္းပေရး ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္လည္းေကာင္း၊ ညီလာခံတြင္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းၿပီးမွ ျပဳစုျခင္း မရွိ။
(ခ) ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ အခ်ဳိးအစားကို ၾကည့္ျပန္ေသာအခါ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမာက္လိုက္သည့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၁၅.၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ပါရွိေသာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံတြင္ အၿမဲထာဝစဥ္ “အနည္းစု” သာ ျဖစ္ေနသည္။
(ဂ) စာတမ္းမ်ားကို ျပဳစုတင္ျပရာ၌ လြတ္လပ္မႈမရွိဘဲ အာဏာပိုင္မ်ားက စိစစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ေပးေစလိုသည္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပးရသည္။
(ဃ) ညီလာခံအတြင္း ေဆြးေႏြးရာ၌ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ဖလွယ္ခြင့္ တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ စိစစ္သံုးသပ္လ်က္ အသင့္ျမတ္ဆုံးကို ညိႇႏႈိင္းေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္မရွိ။
(င) ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ စိစစ္တင္ျပခ်က္ အမ်ားအျပားကို ဥေပကၡာျပဳခဲ့သည္။
(စ) ေဆြးေႏြးခ်မွတ္ရာ၌ အေျခခံမူမ်ားသာမက အေသးစိတ္မ်ားပါ ပါဝင္ေနသည္။
(ဆ) အလွည့္က် သဘာပတိအဖြဲ႔က စာတမ္းမ်ားကို ၿခံဳငံုသံုးသပ္ၿပီး ေထာက္ခံတင္ျပေပးရသည္။
(ဇ) ဘာသာရပ္တခုအေပၚ အျပည့္စံု ေဆြးေႏြးျခင္း မျပဳရေသးသည္မ်ားကိုပါ တပါတည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည္မ်ားကို ေတြ႔ရွိရသည္။
(စ်) ညီလာခံက်င္းပရာ၌ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ အေျခခံဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲစဥ္ကကဲ့သို႔ အခ်ိန္ဇယား သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိ”
No comments:
Post a Comment