Thursday, July 1, 2010

ေပ်ာ္ပါတယ္ အေမရယ္

ေရႊအိမ္စည္

(က)
မုိးဦး၊ မုိးေႏွာင္းကာလမ်ားတြင္ မုဒံု-ေခ်ာင္းႏွစ္ခြ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းခရီးက မုဒံုမွ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြအထိသာ ေပါက္၏။ ေဆာင္းေႏွာင္းႏွင့္ ေႏြဦးရာသီမ်ားတြင္မူ မုဒံု-ေခ်ာင္းႏွစ္ခြ ကားလမ္းပိုင္းသည္ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြတြင္မဆံုး၊ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြမွ ဖားျပ၊ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြမွ ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီး ရြာမ်ားအထိ ေပါက္၏။


ေခ်ာင္းႏွစ္ခြရြာက ဝင္းေယာ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ဇမိျမစ္တုိ႔ ေပါင္းဆံုရာ ေခ်ာင္းဆံု။ ထုိမွ ဝင္းေယာ္ႏွင့္ ဇမိတုိ႔သည္ အတၳရံျမစ္အျဖစ္ႏွင့္ သံလြင္အတြင္းသို႔ စီးဝင္၏။ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြတြင္ ဘုတ္ဆိပ္ရွိသည္။ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြမွ ဇမိျမစ္႐ိုးအတုိင္းစုန္၍ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးၿမိဳ႕သို႔ ေရလမ္းႏွင့္သြားႏုိင္၏။ ေခ်ာင္းႏွစ္ခြမွ ဝင္းေယာ္ေခ်ာင္း႐ိုး အတုိင္း စုန္၍ လွကဒါ၊ ဆိပ္ခေလး၊ လႈိင္ကနီ၊ ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီး လက္ဝါးဆိပ္ စသည့္ ေတာင္ေပါက္ ၂၄ ရြာအတြင္းသို႔လည္း သြားႏုိင္သည္။

ဇမိျမစ္႐ိုးအတုိင္း စုန္၍ဆင္းလွ်င္ အဆံုး၌ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသံုးဆူသို႔ ေရာက္မည္။ ဘုရားသံုးဆူမွ တဖက္သို႔ကူးလွ်င္ ထိုင္းေျမ စံခရဘူရီသို႔ ေရာက္သည့္အတြက္ အလုပ္သြားလုပ္ၾကမည့္သူတခ်ဳိ႔လည္း ဤလမ္းခရီးအား သံုးၾကသည္။

မုဒံုမွ ထြက္လာၿပီးမၾကာ ကတၱရာကားလမ္းသည္ ခ်ဳိင့္မ်ား၊ က်င္းမ်ားႏွင့္ ျဖစ္လာ၏။ ေက်ာက္ခင္းလမ္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ကတၱရာနည္းနည္းႏွင့္ ခင္းထားသည့္အတြက္ လမ္းသည္ မေခ်ာေမြ႔။ လမ္းၾကမ္း တေၾကာင္းကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ကားက ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း အသံုးျပဳခဲ့သည့္၊ ယာဥ္သံုးတန္၊ ကုန္သံုးတန္ ခ်က္ပလက္ကားမ်ား ျဖစ္သည္။ မုဒံု-ေခ်ာင္းႏွစ္ခြ လမ္းပိုင္းတြင္မူ ထို ခ်က္ပလက္ ကားၾကီးမ်ားသည္ပင္ ခရီးသည္လည္းတင္၊ ကုန္လည္းတင္၍ ေျပးဆြဲေနၾကသည္။

ခရီးသည္မ်ားက ၾကက္သြန္အိတ္၊ ပဲအိတ္၊ င႐ုတ္အိတ္၊ ငါးေျခာက္အိတ္မ်ားေပၚတြင္ သင့္သလို ထုိင္ၿပီး လုိက္ၾကရ၏။ သီးသန္႔ထိုင္ခံုႏွင့္ ေနရာဟူ၍မရွိ။

သူတုိ႔အားလံုး ဤလမ္းခရီးအား မသြားဘူးၾက။ ယခုခရီးက ပထမဦးဆံုးေသာ ခရီးျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ ခရီးစဥ္က ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးသို႔ ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔အားလံုး အေျခခံပညာအထက္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကၿပီး ကရင္ျပည္နယ္၊ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဆြဲခန္႔မူလတန္းျပ ဆရာအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ရန္ ထြက္ခြာလာၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ေအာက္ျမန္မာျပည္ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနက သူတုိ႔အား ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီး ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဆြဲခန္႔မူလတန္း ေက်ာင္းဆရာမ်ားအျဖစ္ တာဝန္ခ်၏။ သို႔ေသာ္ ခန္႔စာက မရေသး။ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမႉး႐ံုးေရာက္မွ ခန္႔စာရမည္။ တာဝန္က်မည့္ မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားအား သိရမည္။

ကားသည္ ကဒါ ရဲစခန္းအေရွ႕ရွိ ရဲကင္းတြင္ ထုိးရပ္လိုက္သည္။ ရဲသား ၃ ေယာက္ ကားေပၚသို႔ တက္လာ၏ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအား ရွာေဖြသည္ လူမ်ားအား စစ္ေဆး၏။ ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရး မွတ္ပံုတင္ျပရ၏။ မွတ္ပံုတင္မရွိသည့္ သူမ်ားက ေက်းရြာလူၾကီး၏ေထာက္ခံစာအား ျပၾကသည္။ သူတုိ႔က ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကဒ္ျပာမ်ားအား ထုတ္ျပၾကသည္။ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးသို႔သြားမည့္ အေၾကာင္းအား ေျပာျပသည္။ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဆြဲခန္႔ေက်ာင္းဆရာမမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ အလုပ္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရန္ သြားမည့္အေၾကာင္း ရွင္းျပ၏၊ မရ။ ရဲမ်ားက သူတုိ႔အားလံုးကို ကားေပၚမွ ဆင္းေစ၏။ ရဲကင္းတဲအတြင္းသို႔ ေခၚသြားၿပီး၊ အဝတ္အစားအိတ္မ်ားအား ေမႊေႏွာက္၍ ရွာေဖြၾက၏။ ၿပီးလွ်င္ ထုိင္းႏုိင္ငံသို႔ သြားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကမည့္သူမ်ားဟု စြပ္စြဲ၏။ ရွင္း၍မရ၊ ျငင္း၍လည္းမရ။

ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ျပန္ၿပီး ျပည္နယ္ပညာေရးမႉး႐ံုးမွ အေထာက္အထား တခုခုျပန္ေတာင္း၍ တေခါက္ျပန္လာ႐ံုပင္ရွိ၏။ မၾကာ။ ဒုရဲအုပ္တေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ရွင္းျပမွ ေျပလည္သြား၏။ ခရီးက အစမွာပင္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္။


(ခ)

ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးၿမိဳ႕နယ္က ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတၿမိဳ႕။ ျပည္တြင္းစစ္အတြင္း လူးလြန္႔၍ ၾကီးျပင္းေနရသျဖင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈက မရွိ။ ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးတြင္ ေျခလွ်င္တပ္ရင္း ၂ ရင္းႏွင့္ ေျချမန္တပ္ရင္း ၁ ရင္း ထုိင္၏။ နယ္လွည့္စစ္ဗ်ဴဟာတခုသည္လည္း အၿမဲလိုလုိရွိ၏။ ဒီျမိဳ႔တြင္ တပ္သားဦးေရက အရပ္သားဦးေရထက္ပင္ မ်ားမည့္ဟန္ ရွိ၏။

ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမႉး႐ံုးသုိ႔သြားၿပီး သူတုိ႔ သတင္းပို႔လုိက္ၾကသည္။ ပညာေရးမႉးက ခ်က္ခ်င္းပင္ သူတုိ႔ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကရမည့္ မူလတန္းေက်ာင္းႏွင့္ ရြာမ်ားအား ေျပာကာ အလုပ္ခန္႔စာမ်ားကိုလည္း ထုတ္ေပး၏။ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က က်ဳံခြန္ ေက်းရြာမူလတန္းေက်ာင္း၊ အျခားတေယာက္က ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးေက်းရြာ မူလတန္းေက်ာင္းႏွင့္ ေနာက္တေယာက္က ဖားျပတ္ေက်းရြာ တြဲဖက္အလယ္တန္းေက်ာင္း။ အတူတူလာခဲ့ၾကသည့္ ၄ ေယာက္က ၃ ေနရာ ကြဲသြား၏။ ရြာခ်င္းကြဲေသာ္လည္း တရြာႏွင့္တရြာက မေဝးလွ။

ဖားျပတ္ရြာႏွင့္ က်ဳံခြန္ရြာက ရြာခ်င္းဆက္လ်က္ ရြာနီးပါးခ်င္းရြာမ်ားဟု ဆုိရမည္၊ ၃ မိုင္မွ် ေဝးမည္။ ေျမျပန္႔ကြင္းမ်ားျဖစ္၍ လွည္းလမ္းခရီးသာ ရွိ၏ ၂ ရြာလံုးက ကရင္ရြာမ်ား ျဖစ္သည္။ ထုိေဒသတြင္မူ အိမ္ေျခမ်ားၿပီး အသင့္အတင့္ စည္ပင္သည့္ ရြာမ်ားဟု ဆုိရမည္။ ဖားျပတ္ရြာတြင္ စစ္တပ္စခန္းရွိ၏။ တပ္ခြဲ ၁ ခြဲထုိင္သည့္စခန္း။ ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးရြာက ဝင္းေယာ္ေခ်ာင္းေဘးတြင္ ေမွးတင္တည္ထားသည့္ ရြာျဖစ္သည္။ ျမစ္နားေခ်ာင္းနားရြာ ျဖစ္သည္။ ေက်းရြာလူထုက မြန္လူထု…။ ဗမာစကားမေပါက္ ဗမာလုိေမးစမ္းလွ်င္ တခြန္းစ၊ ၂ ခြန္းစ ျပန္ေျဖတတ္ၾက၏။ မြန္စကားသာလွ်င္ အေျပာမ်ားသျဖင့္ ဗမာရည္မလယ္။

သူတုိ႔သြားရမည့္ ခရီးအတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉး႐ံုးမွပင္ လူၾကံဳရွာ၍ စီစဥ္ေပး၏။ လူၾကံဳက ဖားျပတ္ရြာမွ ေက်းလက္က်န္းမာေရးမႉးျဖစ္သည္။ သူသည္လည္း ဖားျပတ္သားမဟုတ္ ပဲခူးတုိင္းအတြင္းမွျဖစ္ၿပီး တာဝန္အရ ဖားျပတ္တြင္ ေရာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ အေနၾကာၿပီျဖစ္၍ ထုိေဒသအတြင္း ေဒသခံတဦးကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ေနၿပီ။ မြန္းစကားလည္း ေျပာႏုိင္ဆိုနုိင္သလို ကရင္းစကားလည္း ရ၏။

သူတုိ႔ခရီးစဥ္က ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီးမွ ဇမိျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း စုန္၍ ေဝဇာလီရြာသို႔ သြားမည္။ ေဝဇာလီမွ အင္းခြ၊ လိႈင္ကနီ၊ လႈိင္ကနီမွ ဝင္းေယာ္ေခ်ာင္းအား ျဖတ္ကူးၿပီး ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးသို႔။ ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးတြင္ တာဝန္က်မည့္ သူတုိ႔အထဲမွ တေယာက္အား ရြာလူၾကီးထံတြင္အပ္ႏွံၿပီး ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးမွ က်ဳံခြန္၊ ၿပီးလွ်င္ ဖားျပတ္သို႔ ခရီးဆက္ၾကမည္။ ခရီးက ေျခလ်င္ခရီး အလ်ဥ္းသင့္၍ လွည္းၾကံဳရပါက လွည္းၾကံဳႏွင့္ လုိက္ရမည္။ လွည္းၾကံဳသင့္၍ အဆင္ေျပပါက ဖားျပတ္သို႔ ညေန၊ ေနညိဳလွ်င္ ေရာက္ႏုိင္မည္ သို႔မဟုတ္ပါက လမ္းတြင္ တညအိပ္ရမည့္ ခရီး။

(ဂ)

စက္ေလွဦးက ဝါးေဖာင္တခုအား ထုိးမွီ၍ ဆိုက္ကပ္လုိက္သည္။ စက္ေလွ၏ အရွိန္ေၾကာင့္ လႈိင္းတုိ႔က လႈပ္လႈပ္ရွားရွား။ ဝါးေဖာင္က ယိမ္းယိမ္းႏြဲ႔ႏြဲ႔။ စက္ေလွအား အလ်ားလုိက္ ဝါးေဖာင္ႏွင့္ ကပ္၍ရပ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ စက္ေလွ၏ အယိမ္းႏွင့္ ဝါးေဖာင္၏ အလႈပ္က ‘ဟာမိုနီ’ မျဖစ္။ စက္ေလွက နိမ့္ဆင္းသြားလွ်င္ ဝါးေဖာင္က ျမင့္တတ္၍လာ၏။ ခက္ၿပီ။

‘ေလွ အဆင္း၊ ျမင္း အတက္’ ဟူသည့္အတုိင္း သူတုိ႔ ေလွေပၚမွ ဆင္းရန္ ခက္ေန၏။ က်န္းမာေရးမႉးၾကီးက သူတုိ႔အား တေယာက္ခ်င္း လက္ဆြဲ၍ ဆင္းေစမွ အားလံုး ဝါးေဖာင္ေပၚသို႔ ေရာက္ၾက၏ မလြယ္။

ဝါးေဖာင္တခုေပၚတြင္ လက္နက္ကိုင္ တပ္သားအခ်ဳိ႕အား ျမင္လုိက္ၾက၍ သူတုိ႔ တြန္႔သြား၏။ ယူနီေဖာင္းက စစ္ေရာင္မည္းမည္းညိဳညိဳ၊ စစ္သားေတြလား၊ ကရင္သူပုန္ေတြလား၊ မြန္သူပုန္ေတြလား။ လားေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ေျခလွမ္းသည္ေရွ႕သို႔ မလွမ္းဝံ့၏။ ဤေဒသအတြင္း အလုပ္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကစဥ္ ကတည္းက ေဒသအတြင္းတြင္ ကရင္သူပုန္မ်ားရွိသည္ မြန္သူပုန္မ်ားရွိသည္ကိုမူ သိထားခဲ့၏။ သူပုန္ဟူသည္မွာလည္း ႐ုပ္ရွင္ထဲမွ သူပုန္မ်ားကုိသာ ျမင္ဖူးသည္ျဖစ္၍ ‘လန္႔’ ေနမိ၏။


“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူထားတဲ့ မြန္အဖြဲ႔ေတြပါ၊ ဘာမွ်မစိုးရိမ္နဲ႔ ဒီမွာက သူတုိ႔ကို စိုးရိမ္စရာမလိုဘူး” သူတုိ႔တေတြ ရပ္၍တြန္႔ေနသည္ကို ၾကည့္ၿပီး က်န္းမာေရးမႉးက ရွင္းျပ၏။ ကဒါရဲစခန္းတြင္ ၾကံဳခဲ့ရကတည္းက လက္နက္ကိုင္မ်ားျမင္လွ်င္ သူတို႔ လန္႔ေနေလၿပီ။

ေဝဇာလီရွိ မြန္ဂိတ္မႉးက က်န္းမာေရးမႉးၾကီးႏွင့္ စကားအနည္းငယ္ေျပာၿပီး ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးသို႔ ျပန္မည့္ လွည္းၾကံဳတစီးအား စီစဥ္ေပး၏။ လွည္းက ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးရြာမွလွည္း ေဝဇာလီဆိပ္တြင္ ၾကက္ေပါင္းေစးထုပ္မ်ား လာခ်ၿပီး ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးသို႔ ျပန္မည္။ လွည္းၾကံဳရသျဖင့္ ေဝဇာလီ၊ ဝင္းေယာ္ဆိပ္ၾကီးခရီးက အဆင္ေျပသြား၏ လွည္းၾကံဳမရပါက မလြယ္။

၄-၅ နာရီမွ် ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ရမည္။ သူတို႔ေတြ၏ ဘဝမ်ားက မႏုခဲ့ၾကရေသာ္လည္း ဤသို႔ ၄-၅ နာရီ ခရီးအား ေျခလ်င္တခါမွ် မသြားလာဖူးခဲ့။ လွည္းလမ္းက ၾကက္ေပါင္းေစးပင္မ်ားအၾကားမွ ျဖတ္၍ သြားသျဖင့္ အရိပ္ရ၏။ ၾကက္ေပါင္းေစးၿခံၾကီးမ်ားက ေတာအုပ္ေလးပမာ စိမ့္စိမ့္မႈိင္းမႈိင္း။

“ေရႊဟသၤာတံတားေရာက္ေတာ့မယ္ သတင္းဘာထူးေသးလဲ”

“ မနက္ကလာတုန္းကေတာ့ ဘာမွမထူးပါဘူး”

က်န္းမာေရးမႉးၾကီးႏွင့္ လွည္းဆရာတုိ႔၏ စကားမ်ားက သူတုိ႔အတြက္ ပေဟဋိ၊ ပြင့္ပြင့္ရွင္းရွင္း မသိေသာ္လည္း သိခ်င္စိတ္ကို သူတို႔ေမးမေနေတာ့။

(ဃ)

က်ဳံခြန္ရြာက ေတာင္ညိဳေတာင္တန္းၾကီး၏ အေရွ႕ဘက္အေျခတြင္ရွိ၏။ နီးလြန္းသျဖင့္ ျပာမႈိင္းသည့္ ေတာင္၏ အရိပ္သည္ ရြာအား မိုးထားသကဲ့သို႔။ ရြာ၏ အဓိကစီးပြားေရးက လယ္ယာႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ။ ရြာႏွင့္ ေတာင္ညိဳေတာင္ေျခ တေလ်ာက္တြင္ ဒူးရင္းၿခံ၊ ဒညင္းၿခံ၊ ကြမ္းသီးၿခံႏွင့္ ၾကက္ေပါင္းေစး ၿခံမ်ား ရွိ၏။

ရြာ၏ အေရွ႕ဘက္တြင္မူ လယ္ကြင္းမ်ား။ လယ္ေျမမ်ားက တေမွ်ာ္တေခၚ မ်က္စိအဆံုး ျမင္ရ၏။ လယ္ကြင္းမ်ား၏ အဆံုးတြင္ ဝင္းေယာ္ေခ်ာင္းက အနားသတ္စည္းအျဖစ္ တားထား၏။ ရြာလယ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း ရွိ၏။ အုတ္ဝင္းနံရံ၊ အုတ္ေက်ာင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားႏွင့္ က်ဳံခြန္ရြာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသည္ ထည္ထည္ဝါဝါ။ ရြာ၏ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းက က်ဳံခြန္ရြာ၏ ဓနအား ေဖာ္ျပေနသကဲ့သုိ႔။

ရြာလူၾကီးက သူတုိ႔ ၂ ဦးအား ရြာခံေက်ာင္းဆရာမေလး၏ ေနအိမ္တြင္ပင္ ေနထုိင္ရန္ စီစဥ္ေပး၏။ အမ်ဳိးသမီးေဖာ္ရသျဖင့္ အဆင္ေျပသည္။ ရြာခံဆရာမေလးက ရြာမွခန္႔သည့္ ေက်ာင္းဆရာမေလး ျဖစ္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမရွိသျဖင့္ နဝမတန္းအထိ ေက်ာင္းေနခဲ့ဖူးသည့္ ထုိဆရာမေလးကိုပင္ ရြာမွ မူလတန္း ဆရာမအျဖစ္ ရြာခန္႔ဆြဲခန္႔ ထားရ၏။ ဆရာမေလး၏ လစာကိုမူ ရြာမွပင္ စု၍ေပးၾကသည္။

ဆရာမေလးက သူတုိ႔ေတြႏွင့္ သက္တူ၊ ရြယ္တူမွ်ရွိမည္။ ကရင္တုိင္းရင္းသူတဦးျဖစ္၍ စကားေျပာလွ်င္ ပြင့္လင္း၏ ဟန္ေဆာင္စကားမပါ။

အိမ္က ‘ဖားျပတ္’ ရြာသို႔ထြက္ရာ ‘က်ဳံခြန္’ရြာ၏ ေတာင္ဖ်ားပိုင္းတြင္ ရွိသည္။ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ ေျချမင့္ေလး ျဖစ္သည္။ ျပႆနာက အိမ္ေပၚသို႔ တက္သည့္ေလွကားသည္ လက္တန္းမပါ။ ေမ်ာတိုင္ ၂ ေခ်ာင္းကို အလယ္တြင္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ တန္း႐ိုက္၍ ေထာင္ထားသည့္ ေလွကားျဖစ္၍ တက္ရ၊ ဆင္းရသည္မွာ မလြယ္။

ေရတြင္းအား ေဘာင္ကြပ္၍ ကာရံမထား၊ တြင္းႏႈတ္ခမ္း၏ အစပ္တြင္ ပ်ဥ္ျပားခ်ပ္ၾကီးတခ်ပ္အား ခင္းထား၏။ ထုိပ်ဥ္ျပားေပၚမွ ေန၍ ေရကို ငင္ယူရသည္။ ေရငင္ရသည္မွာလည္း ‘ေမာင္းတက္’ ႏွင့္ ငင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ေရပံုးအတြင္း ေရျပည့္သြားလွ်င္ ေမာင္းတံ၏ တဖက္မွ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ ေရပံုးသည္တြင္းေပၚသို႔ ျပန္တတ္လာ၏။ လူက ဝါးလံုးရွည္အား အလိုက္သင့္ ထိန္းေပး႐ုံမွ်သာ။

သုိ႔ေသာ္ ေမာင္းတက္ႏွင့္ တခါမွ် ေရမငင္းဖူးသျဖင့္ ပထမတြင္ အခက္ေတြ႔၏။ သူတုိ႔ေနခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕ျပေရတြင္းမ်ားက စက္သီးႏွင့္ငင္သည့္ ေရတြင္းမ်ားျဖစ္၍ ေမာင္းတက္ႏွင့္ ေရငင္ရသည္မွာ မလြယ္။

တည္းခိုေနထုိင္ရမည့္ အိမ္သို႔ေရာက္ၿပီးသည္မွစ၍ သူတုိ႔ ၂ ဦးရွာေဖြၾကည့္ေနသည္မွာ အိမ္သာျဖစ္သည္။ အိမ္သာကို မေတြ႔ရ။ ၿခံဝင္းက်ယ္ၾကီးျဖစ္၍ ၿခံအတြင္း တေနရာရာတြင္မ်ား ရွိေလမည္လား။ ၿခံဝင္းအတြင္း၌လည္း မေတြ႔။ ညပိုင္းတြင္ အိမ္ရွင္ဆရာမေလးအား တုိးတိုးကပ္၍ ေမးၾကည့္ၾကသည္။

“ရြာမွာက အိမ္သာဆုိလို႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲ ရွိတယ္။” အိမ္ရွင္ဆရာမေလးက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ ေျပာ၏။ ၿပီးလွ်င္ ေတြးေတြးဆဆႏွင့္ “ၿမိဳ႕ကလာတဲ့ ဆရာမတုိ႔ေတာ့ ဒုကၡပဲေနာ္။ ရြာမွာက ဒီလုိပဲ သင့္သလုိ အေပါ့၊ အေလး သြားလုိက္ၾကတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေခြးစား၊ ဝက္စားနဲ႔ ရွင္းသြားတာပါပဲ” ဆရာမေလးက သူ႔စကားအား သူ႔ဘာသာ သေဘာက်ၿပီး ရယ္ေန၏။ သူတုိ႔ ၂ ေယာက္ကမူ ရယ္ရအခက္၊ မဲ့ရအခက္။

ေရနံဆီမီးခြက္၏ မီးေရာင္မွိန္မွိန္ပ်ပ်ေအာက္၌ ရြာေလးသည္ ဆိတ္ၿငိမ္၍ေနၿပီ။ က်ယ္ေလာင္သည့္ ေပါက္ကြဲသံမ်ားေၾကာင့္ သူတုိ႔ ၂ ေယာက္ တေယာက္ကို တေယာက္ ဖက္ထားလုိက္မိၾက၏။

“ မီးခြက္ေတြ မႈတ္လိုက္၊ မီးခြက္ေတြ မႈတ္လိုက္”

အိမ္ရွင္ဆရာမေလးက ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ စားပြဲေပၚတြင္ထြန္းထားသည့္ မီးခြက္အား ၿငိမ္းလိုက္သည္။ လက္နက္ငယ္ ပစ္ခတ္သံမ်ားက ဆူညံစြာႏွင့္။ ၿပီးလွ်င္ လက္နက္ၾကီး ေပါက္ကြဲသံမ်ားက ဆင့္၍ ဆင့္၍ ေပါက္ကြဲေန၏။ ျမည္ဟီးသံမ်ားက အေမွာင္းအတြင္း၌ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ။

“ဆရာမတို႔ အိမ္ေအာက္ဆင္းၿပီး၊ ပုန္းခိုက်င္းထဲ ဆင္းေနရေအာင္ ဖားျပတ္စခန္းကို ဗိုလ္တင္လႈိင္တုိ႔ ဝင္ပစ္တယ္နဲ႔ တူတယ္”

သူတုိ႔ ၂ ေယာက္က ေနရာမွ ထ၍မရ၊ လႈပ္၍မရ၊ မွင္သက္၍ေန၏။ ဤကဲ့သို႔ နီးနီးကပ္ကပ္ တိုက္ပြဲၾကီး ျဖစ္ေနသည္ကို တခါမွ်မၾကံဳဖူးသျဖင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး ၾကက္ေသ၊ ေသေနၾကသည္။

“ဆရာမတို႔ ထ ထ ၊ က်မတို႔ အိမ္ေအာက္ဆင္းရေအာင္”

အိမ္ရွင္ဆရာမေလးက ေျပာေျပာဆြဲဆြဲႏွင့္ တြဲေခၚမွသာ သူတို႔ ၂ ေယာက္ အသိျပန္ဝင္လာၿပီး လႈပ္ရွား၍ရသည္။ ပုန္းခိုက်င္းေလးအတြင္း၌ အိမ္ရွင္ဆရာမေလးတို႔ မိသားစုႏွင့္ သူတုိ႔ ၂ ေယာက္သည္ ၿငိမ္သက္စြာႏွင့္ ဝပ္၍ေနၾက၏ ပစ္ခတ္သံမ်ားက ဆူညံ၍ေနဆဲ သံဗုေဒၶဂါထာအား ရြတ္၏။ အမွားမွားအယြင္းယြင္း။

“ဆရာမတို႔ ေၾကာက္ေနၾကလား။ သိပ္ေတာ့ မစုိးရိမ္ပါနဲ႔၊ ဟိုဖက္ရြာမွာ ျဖစ္တာပါ။ ဒီနယ္မွာေတာ့ ဒီလိုတိုက္ပြဲ ျဖစ္တာေတြက မၾကာ၊ မၾကာ ၾကံဳရတတ္တယ္”

အိမ္ရွင္ဆရာမေလးက အားေပးစကားအား တုိးတိုးဆို၏။ သံဗုေဒၶအားရြတ္ေနရင္း အေတြးက အေမ့ဆီသုိ႔ ေရာက္၏။ ဤေဒသအတြင္း ဆြဲခန္႔ဆရာမေလးအျဖစ္ႏွင့္ အလုပ္သြားလုပ္မည္ဟု ေျပာသည့္အခါ၌ အေမသည္ တား၏။ ေျမစိမ္း၊ နယ္စိမ္းမွာ ျဖစ္ပါ့မလား၊ သမီးရယ္ဟု အေမသည္ မဝံ့မရဲႏွင့္ သတိေပးရွာ၏။ စိုးရိမ္ရွာ၏။ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္မူ မတားဝံ့ရွာ။ အေျခခံပညာအထက္တန္း ေအာင္ျမင္ထားသည့္ ပညာအေျခခံႏွင့္က ၿမိဳ႕ျပတြင္ အလုပ္ဟူသည္ မရွိ။ သိန္းဂဏန္းမွ် ေပးကမ္းႏုိင္လွ်င္မူ မိမိတို႔ေနသည့္ ၿမိဳ႕ေလးတြင္ပင္ ႐ံုးတ႐ံုး၌ ေအာက္တန္းစာေရးေလးျဖစ္ျဖစ္၊ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဆင္ေျခဖံုးေက်ာင္းတေက်ာင္း၌ မူလတန္းျပ ဆရာမေလးျဖစ္ျဖစ္ ရႏုိင္၏။ သိန္းဂဏန္းဟူေသာ ေငြေၾကးက သူတုိ႔မိသားစုတြင္ ေပးႏုိင္စရာမရွိ။

“နယ္စိမ္း၊ ပယ္စိမ္း၊ ေျမစိမ္း၊ ေရစိမ္းဆုိတာလည္း ေနာက္ေတာ့ အသားက်သြားမွာပါ။ ေပ်ာ္သြားမွာပါ အေမရယ္”

မိခင္အား ႏွစ္သိမ့္အားေပးစကား ေျပာခဲ့သည့္ သူမ၏ စကားသံအား ျပန္၍ၾကားေယာင္မိ၏။ ‘ဝုန္း’ ကနဲ ေပါက္ကြဲလုိက္သည့္ လက္နက္ၾကီးသံေၾကာင့္ အေမ့ဆီေရာက္ေနသည့္ အေတြးက တိကနဲ ျပတ္၍ သြားသည္။ သံဗုေဒၶအား ရြတ္၏။ အလြဲလြဲ အမွားမွား။


No comments: