Saturday, July 31, 2010

ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ဖြင့္လွစ္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ မေအာင္ျမင္

ဘေစာတင္ Saturday, July 31, 2010

ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက သီတင္း၂ ပတ္ခန္႔ ပိတ္ထားေသာ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရး အတြက္ ယမန္ေန႔က၂ ႏုိင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယင္း နယ္စပ္ တံတား မဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေသးေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

နယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ျပန္လည္မဖြင့္လွစ္ႏုိင္ျခင္းမွာ ၂ ႏုိင္ငံ အျပန္အလွန္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား မလိုက္ေလ်ာႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယမန္ေန ့ နံနက္ ၁၀ နာရီခန္႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕ရွိ Star Light ဟုိတယ္တြင္ျပဳလုပ္သည့္ ၂ ႏုိင္ငံေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထိုင္းဘက္မွ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားႏွင့္ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား အျမန္ဖြင့္လွစ္ေပးေရးကို ေတာင္းဆိုၿပီး ျမန္မာဘက္မွ တံတားမ်ား ႏွင့္ ဂိတ္မ်ားဖြင့္လွစ္ေပးလိုပါက ၎တို ့ေတာင္းဆိုေသာ အခ်က္မ်ားကို ဦးစြာေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ဟု ျပန္လည္ ေတာင္း ဆို ေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕ရွိ အာဏာပိုင္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေျပာသည္။

၂ ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးရာ ေကာ္မတီႏွင့္ နီးစပ္သူ ျမန္မာတဦးက“ထိုင္းဘက္ ဂိတ္ေတြကို အျမန္ဆံုးဖြင့္ ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေပမယ့္ ျမန္မာဘက္က ဘာမွ ေရေရ ရာရာ မေျပာပါဘူး။ ဖြင့္မယ္လည္းမေျပာဘူး။ မဖြင့္ဘူးလည္း မေျပာ ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာဘက္က လိုလားခ်က္မ်ားကိုေတာ့ ေတာင္းဆိုတယ္။ အဲဒါေတြကို လိုက္ေလ်ာရင္ေတာ့ ဖြင့္ေပးမယ္ ေပါ့”ဟု ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးမင္းလြင္က (၁) ႏွစ္ႏိုင္ငံ နည္းပညာ ကၽြမ္းက်င္ မႈ ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီအဖြဲ ့ဖြဲ ့ရန္။ (၂) ျမ၀တီၿမိဳ႕ အမွတ္ ၅ ရပ္ကြက္ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္းဘက္ျခမ္းရွိ မီတာ ၆၀၀ ေျမထိန္း နံရံ ျပဳလုပ္မႈႏွင့္ ထိုင္းဘက္ျခမ္းရွိ ေရထိန္းနံရံ ကာရံကာ ေရစီးအား တားဆီးေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ မ်ားကို ရပ္တန္႔ ေပးရန္ (၃) ျမ၀တီ ေရလယ္ကၽြန္းတြင္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ေကာင္းကင္ ဓာတ္ပံုပါ အေျခအေနအတိုင္း ၁၉၉၇ ခု ႏွစ္ တြင္၂ ႏိုင္ငံ ကတိျပဳထားသည့္အတိုင္း လိုက္နာရန္ (၄) ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ရေနာင္းၾကားရွိ ေဖာ့လံုကၽြန္းအား ျမန္မာပိုင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေရးတို႔ကို ေတာင္းဆိုသည္ဟု ၂ ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးရာ ေကာ္မတီႏွင့္ နီးစပ္သူ က ေျပာျပသည္။

ထိုင္းကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ ့မွ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာဌာန မွ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ Mr.Vasim beeravethyhl က ျမန္မာ ဘက္က ေတာင္းဆိုေသာ အခ်က္မ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး လိုက္ေလ်ာေပးႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဂိတ္ မ်ား ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျပလည္ရန္ ေဆာင္ရြက္သြားလိုေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျပာဆိုသည္ဟု သိရ သည္။

အဆိုပါေဆြးေႏြပြဲသို႔ ျမန္မာဘက္မွ ဒု ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ျမင့္ ဦးေဆာင္တက္ေရာက္ၿပီး ထိုင္းဘက္မွ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠဌ မစၥတာ ၀စ္တီ ေ၀ဒ ၀စ္ခ်ီ ဦးေဆာင္တက္ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုင္းဘက္မွ ကုိယ္စားလွယ္ ၃၆ ဦး ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

၂ ႏုိင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားႏွင့္ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲ မည္သည့္ ေန႔ရက္၌ ျပန္လည္ ျပဳလုပ္မည္ဆိုသည္ကို ၂ ဘက္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းလည္း နယ္စပ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေရးရာ ေကာ္မတီႏွင့္ နီးစပ္သူ က ဆိုသည္။

ထိုနယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ဇူလိုင္လ အေစာပိုင္းတြင္ တႀကိမ္ ပိတ္ခဲ့သည္။ ဇူလိုင္လ ၁၇ ရက္မွစ၍ ထပ္မံ ပိတ္ ထား ျခင္းျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ပိတ္သည္ဟု ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက တရား၀င္ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးေပ။

တာ့ခ္ ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္ ကမ္းပါး တေလွ်ာက္တြင္ ထိုင္းဘက္အျခမ္းက ကမ္းထိန္းတမံမ်ား ေဆာက္လုပ္ေန ျခင္းအား ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ားကို ဇူလိုင္လဆန္းပုိင္းမွ စတင္ ပိတ္ ပစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။

ထိုင္းဘက္အျခမ္းမွ ကမ္းပါး အကာအကြယ္ တမံမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေရေၾကာင္းေျပာင္းလဲၿပီး ျမန္မာဘက္ ကမ္းပါး တိုက္စားႏိုင္သည့္အတြက္ ျမန္မာအစိုးရက ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္ဟု ထိုင္းသတင္းဌာန MCOT က ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ယင္း နယ္စပ္ တံတားကို ဆက္တိုက္ ပိတ္ထားေသာေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာၿပီး ကုန္သည္မ်ား အပါအဝင္ သာမန္ ျပည္သူမ်ားပါ အခက္အခဲ ႀကံဳေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။

တံတားပိတ္ထားမႈေၾကာင့္ ထိုင္းကုန္သည္မ်ား တရက္လွ်င္ ဘတ္သန္း ၁၀၀ ခန္႔ အထိ နစ္နာလ်က္ရွိေၾကာင္း ထိုင္း သတင္း မ်ားက ေဖာ္ျပသည္။

ထိုင္းကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ပူးတြဲလုပ္ကိုင္နသည့္ ျမန္မာကုန္သည္ ဦးတင္ျမင့္က“ထိုင္းေတြကေတာ့ တံတား အျမန္ ပြင့္ေစခ်င္တယ္ေလ။ သူတို႔က တံတားျဖတ္ဖို ့ အခြန္ေတြ ေဆာင္ထားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ တရား၀င္ တံတားေပၚက သြားတာ ခ်ည္းပဲ ဘတ္ သန္း ၆၀ ဖိုး ေလာက္ ဗမာျပည္ဘက္ကို သြင္းေနၾကတာ။ အျခားဂိတ္ေတြက ၀င္တာနဲ႔ဆို သန္းရာခ်ီတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္းေတြက တံတားပိတ္ေနတာကို မလိုလားဘူး။ အျမန္ပြင့္ေစခ်င္ၾကတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာက ထုိင္းသို႔ တင္ပုိ႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ တလလွ်င္ ဘတ္သန္း ဆယ္ဂဏန္း (က်ပ္ သန္း ၃၀၀) ခန္႔ရွိၿပီး ထိုင္း ႏိုင္ငံက ျမန္မာသို႔ တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ ဘတ္ သန္း ၁၀၀၀ (က်ပ္ သန္း ၃၀၀၀၀) ခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

တံတားႏွင့္ ဂိတ္မ်ားကို ပိတ္ပင္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေပးေနေသာ ယာယီ ႏုိင္ငံကူး လက္မွတ္ ရံုး (ျမ၀တီ)မွလည္း လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္တန္႔လ်က္ရွိသည္။ ယာယီ ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ လုပ္သူမ်ားသည္ မၾကာခင္ က ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ထိုင္းႏုိင္ငံ ရေနာင္းၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

တခ်ိန္တည္းတြင္ ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲမွႈျပဳလုပ္ေနေသာ ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ ေရး ဇုန္ကိုလည္း ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္က စတင္၍ ကုန္သြယ္မႈေခတၱ ပိတ္ထားလိုက္သည္။

No comments: