Friday, July 2, 2010

ပေဟဋိမ်ားသည့္ ျမန္မာ့ကုန္းလမ္းသစ္

စိုးေနလင္း

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ သဘာဝသယံဇာတ ပစၥည္းေပါႂကြယ္ဝသလို ပထဝီအေနအထားအရ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း ေကာင္းေကာင္းေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔လည္း ရွည္လ်ားလွတဲ့ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္း ရွိေနပါတယ္။

ႏိုင္ငံ့ေတာင္ပိုင္း အဆံုးမွာရွိတဲ့ အန္ဒမန္ပင္လယ္နဲ႔ အေနာက္ေတာင္ဘက္ ရခိုင္ကမ္းေျမာင္ေဒသတေလွ်ာက္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၊ တနသၤာရီ ကမ္း႐ိုးတန္းတေလွ်ာက္ အန္ဒမန္ပင္လယ္နဲ႔ အိႏၵိယသမုဒၵရာၾကီး ရွိေနတဲ့အတြက္ သဘာဝ ပင္လယ္ေရလမ္းေၾကာင္း ထြက္ေပါက္၊ ႏိုင္ငံတကာ ေရေၾကာင္းလမ္း ထြက္ေပါက္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရွည္လ်ားလွတ့ဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမာက္ဖ်ားကေန ေတာင္ပိုင္းကမ္း႐ိုးတန္းအဆံုးထိ ကုန္းလမ္းေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

ဒါေတြဟာ က်နာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္း ႏိုင္ငံေတြထဲက တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္ စတဲ့ ႏုိင္ငံေတြဟာ စီးပြားေရးဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈအရ ျမန္မာနိင္ငံထက္ ဖြံၿဖိဳးၾကသလို လူဦးေရအားျဖင့္လည္း ပိုၿပီး မ်ားၾကပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြက စက္မႈထြက္ကုန္ ပစၥည္းေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဝယ္လိုအားေကာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြအတြက္ ေစ်းကြက္ေကာင္းတခုျဖစ္သလို သဘာဝသယံဇာတ ပစၥည္းေတြသာ ေပါႂကြယ္ဝၿပီး စက္မႈဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ သိပ္မရွိေသးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက သဘာဝသယံဇာတ ပစၥည္းေတြနဲ႔ သဘာဝ ထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြကို ဝယ္ယူသံုးစြဲဖို႔ အားေကာင္းတဲ့ ေရာင္းသူႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ အဆင္ေျပေရးဟာ အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္တခု ျဖစ္ေနပါတယ္။

မၾကာေသးခင္ကေလးကပဲ ထိုင္းငံအစိုးရက ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နပူရီျပည္နယ္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္း ကုန္းလမ္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ေစ်းကြက္ေတြအတြက္ ဝင္ေပါက္တံခါးတခုအျဖစ္ အသံုးျပဳဖို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစီမံကိန္း ခ်မွတ္လိုက္ပါတယ္။ ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြက ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ဆာတြန္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ပတ္ဘရ (Pak Bara) ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ ေဒသတြင္း တျခားေရနက္ဆိပ္ကမ္းေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အဆင့္အထိ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္လုပ္လို႔ မရႏိုင္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးေကာင္းမြန္တဲ့ ကုန္းလမ္း လိုအပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ ပတ္ဘရမွာ ေနထိုင္ၾကတဲဲ့ ေဒသခံေတြက သူတို႔ေဒသရဲ႕ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိခိုက္မွာ စိုးရိမ္ပူပန္ၾကတဲ့အတြက္ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕ေရးကို ဆန္႔က်င္ေနၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီဆိပ္ကမ္းကို ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းတခု အျဖစ္ပဲ ဆက္ထားရမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္႐ံုး ဒုတိယဝန္ၾကီး ပြတ္သီပြန္ပန္နာခန္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

ထိုင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးဌာနက ကန္ခ်နပူရီနဲ႔ ထားဝယ္ကို ဆက္သြယ္ဖို႔ ကီလိုမီတာ ၁၈ဝ ကေန ၁၉ဝ ထိ ရွည္လ်ားတဲ့ အျမန္လမ္းမတခု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ပါလိမ့္မယ္။ မစၥတာပြတ္္သီေပါင္က တ႐ုတ္ျပည္ကလည္း သူ႔ရဲ႕ အေနာက္ဘက္နဲ႔ အေရွ႕ဘက္ ေစ်းကြက္ေတြအတြက္ အဓိက ကုန္သြယ္မႈဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳလို႔ ရႏိုင္ေျခရွိလို႔ အဲဒီၿမိဳ႕ကို အသံုးျပဳခ်င္ေနတဲ့အတြက္ ထားဝယ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ ၾကီးမားတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူး ရိွႏိုင္တယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ဒီထားဝယ္ ကန္ခ်နပူရီကုန္းလမ္းဟာ အိႏၵိယ၊ တ႐ုတ္နဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကြန္ယက္ဆက္သြယ္ေရး ၁၃၆ဝ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားတဲ့ အျမန္လမ္းမသစ္နဲ႔လည္း ခ်ိတ္ဆက္မွာျဖစ္ၿပီး ဒီလမ္းဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မိုေရးကေန ပုဂံကို ျဖတ္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္အထိ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီဆိပ္ကမ္းဟာ ဥေရာပနဲ႔ အာဖရိက၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းနဲ႔ ေတာင္အာရွၾကား အိႏၵိယသမုဒၵရာနဲ႔ အန္ဒမန္ပင္လယ္မွာ သြားလာၾကမယ့္ သေဘၤာေတြက တႏွစ္ကို (ေပ ၂ဝ နဲ႔ ညီမွ်တဲ့) TEU ကုန္ေသတၱာေပါင္း ၃ဝဝ,ဝဝဝ ကို အတင္အခ် ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းဟာ အေနာက္၊ အေရွ႕ စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္း (ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ဒါနန္းကေန ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္လၿမိဳင္ ဆက္သြယ္)၊ ေတာင္ပိုင္း စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္း (ဟိုခ်ီမင္း-ထားဝယ္) နဲ႔ ေတာင္ေျမာက္ စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္း (ကူမင္း-ဘန္ေကာက္) ဖန္တီးတည္ေဆာက္ေရး တခုလံုးဆိုင္ရာ မဟာဗ်ဴဟာမွာ အဓိက အစိတ္အပိုင္းတခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ကုန္ပစၥည္းေတြကို ေတာင္ေျမာက္ စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္း (NSEC) က ျဖတ္ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္တာဟာ တ႐ုတ္ျပည္ ေတာင္ပိုင္းကေန အန္ဒမန္ပင္လယ္ကို လာရတဲ့ ၁၆ ရက္ကေန ၁၈ ရက္ၾကာ ခရီးလမ္းေၾကာင္းကို အသြားအလာမ်ား လမ္းက်ပ္တဲ့ မလကၠာေရလက္ၾကားကို ပတ္ၿပီး ၆ ရက္နဲ႔ ေရာက္ရွိေအာင္ တိုေတာင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံနဲ႔တႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ၿပီး ေရာင္းလိုအား၊ ဝယ္လိုအားေတြ ေကာင္းလာတာဟာ သက္ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္ဘက္ႏုိင္ငံေတြ အသီးသီးမွာ အျပန္အလွန္ အက်ဳိးရွိႏိုင္ပါတယ္။ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစႏိုင္သလို သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံအသီးသီးက ျပည္သူလူထုေတြကိုလည္း လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာေစႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စက္မႈထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြ ဝယ္လိုအားေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံတခုအျဖစ္ တင္မကဘဲ သဘာဝသယံဇာတ ပစၥည္းေတြကို အလံုးအရင္းနဲ႔ ေရာင္းခ်ေပးေနတဲ့ ႏိုင္ငံတခုအျဖစ္ စိတ္ဝင္စားၾကတဲ့ အိမ္နီးနားခ်င္း ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံေတြကေတာ့ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြက ျပည္သူလူထုေတြ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ႏိုင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ ျမန္ဆန္ရေအာင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ၾကိဳးစားေနၾကတယ္ဆိုတာ အထင္အရွား ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ေျပာလိုရင္းကေတာ့ တျခားႏိုင္ငံေတြက ကုန္သြယ္စီးပြားက ရရွိလာတဲ့ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို သူတို႔တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုဆီကို စီးဆင္းေစၿပီး က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံက စစ္အစိုးရကေတာ့ ကုန္သြယ္စီးပြားက ရရွိလာတဲ့ အက်ဳိးစီးပြားေတြကို တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုဆီကို စီးဆင္းေစရမယ့္အစား ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ပဲ စုေဆာင္းဖို႔၊ သံုးစြဲျပန္ရင္လည္း ကိုယ့္ျပည္သူလူထုကို ဖိႏွိပ္ညွဥ္းပန္းသတ္ျဖတ္ဖို႔ လက္နက္ေတြကိုသာ ဝယ္ယူျဖည့္တင္းေနတာ ျဖစ္တယ္။

တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုအေပၚ ေစတနာ၊ ေမတၱာတရား လံုးဝမရွိတဲ့ အတၱဝါဒီ၊ အဓမၼဝါဒီေတြသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္သူလူထု တရပ္လံုးအေနနဲ႔ မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာ မွန္သမွ်ကို အာခံဆန္႔က်င္ၾကဖို႔၊ ျပည္သူလူထုၾကီး တရပ္လံုးရဲ႕ စည္းလံုးညီၫႊတ္မႈနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို အျမစ္ျဖတ္ဖယ္ရွားၿပီး လြတ္လပ္တရားမွ်တ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္တခု တည္ေဆာက္ၾကဖို႔ ၾကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါတယ္။


No comments: