ဘိုဘိုလန္းစင္
ဝုိင္အမ္ဘီေအေခၚ ဗုဒၶဘာသာကလ်ာဏယုဝအသင္း ၁ဝ၅ ႏွစ္ျပည့္သည့္သတင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္တြင္ ဖတ္လုိက္ရသည္။ အသင္းၾကီးသည္ ယခုအခါ လူအုိ႐ုံတပုိင္းဘဝႏွင့္ ဆက္လႈပ္ရွားေနဆဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲေတာေျခာက္ခ်ိန္က အသင္းခန္းမတြင္ ရဲထြန္းဆုိသည့္ ႏုိင္ငံေရးသမားက ငွားရမ္းမဲဆြယ္သည္ၾကားလုိက္၍ ရင္ဘတ္နာလွသည္။ အသင္းေထာင္သည့္ထဲက ဆာအမ္ေအေမာင္ၾကီး (ရဲတပ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္)ႏွင့္ နန္းရင္းဝန္ေဟာင္း ဦးပုတုိ႔မွာ ေရႊက်င္ဘက္က အဖုိး၏ ဦးၾကီးမ်ားျဖစ္၍ သံေယာဇဥ္ရွိသည္သာမက က်ေနာ့အဖြားဘက္ကလည္း မႏၲေလးတြင္ ဝုိင္အမ္ဘီေအထက္ေစာေသာ ဘိတ္အသင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးဆက္မ်ားျဖစ္၍ သက္ေတာ္ရွည္ လူမႈကူညီေရးအသင္းတသင္းအျဖစ္ အာ႐ုံျပဳမိပါသည္။
ဝုိင္အမ္ဘီေအလက္ရွိဥကၠ႒မွာ မုိးေဒဝါမလွေ႐ႊ၊ စာေရးဆရာမ ဏီဏီယဥ္တုိ႔ခင္ပြန္း မဂၤလာယဥ္ေက်းမႈအစ မဂၤလာဦးဘသန္းသမက္ေဟာင္း ဦးေဇာ္ဝင္းေဇာ္ (ႏုိင္ငံျခားေရးအရာရွိေဟာင္း)ပင္ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအဥကၠ႒ ဘယ္သူလဲဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုလႊမ္းမုိးေသာ တုိင္းျပည္က မသိေတာ့ပါ။ ထုိထက္ ဝုိင္အမ္စီေအကဲ့သုိ႔ လႈပ္႐ွားေဆာင္႐ြက္မႈတြင္ ကမၻာႏွင့္တန္းတူလုိက္ေသာအသင္းမ်ား၏ လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈစက္ဝန္းထဲ ဗုဒၶဘာသာဆုိသည့္ လူငယ္မ်ား ဝင္ေရာက္ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ေနၾကခ်ိန္တြင္ ဝုိင္အမ္ဘီေအက ဆံပင္႐ွည္ၿပိဳင္ပြဲ၊ ဘုိးဘြားပူေဇာ္ပြဲ၊ ဘာသာေရးစာျပန္ပြဲေလာက္ႏွင့္ တန္းကုန္ေနအုံးမည္မွတ္ပါသည္။
ထုိထက္ ျမန္မာျပည္မွာ စစ္အာဏာသိမ္းကထဲက လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ႐ွိေတာ့၍ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းေတြ အားသန္ေအာင္ ျပည္ပက ကူညီရမယ္ဆုိသည့္ အန္ဂ်ီအုိသမားမ်ား၏ မုိးသံေလသံကလည္း ၾကီးလွပါေသးသည္။ တကယ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းေခတ္ ဘာသာေရးမွလြဲ၍ အသင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္ကုန္ေသာ္လည္း
ျမန္မာရပ္႐ြာယဥ္ေက်းမႈအရ ရပ္႐ြာလူၾကီးမ်ား၊ ေစ်းသူေစ်းသားအေဒၚၾကီးမ်ားႏွင့္ ကာလသားသမီးအုပ္စုမ်ား၏ လူမႈကြန္ယက္မ်ိဳးက မဆလတေခတ္လုံး ခ်ိနဲ႔သြားသည္မဟုတ္ပါ။ ထုိအရပ္သားဓနၾသဇာ မိတၱဗလအားကုိသိေသာ အာဏာရလူတန္းစားကလည္း ျပည္သူပုိင္၊ ရာတန္စသည့္ ပုိင္ဆုိင္မႈဓားျပအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မီးေဘးေရေဘး
ေစ်းဖ်က္သိမ္းသည့္ေဘးစသည့္ ေဘးေပါင္းစုံႏွင့္ ဖိႏွိပ္႐ုံသာမက လမ္းစဥ္လူငယ္၊ လမ္းစဥ္ပါတီအရံအင္အားစသည့္ ဖဲ့ထုတ္စည္း႐ုံးသည့္နည္းမ်ားကုိ ယခုတုိင္ က်င့္သုံးဆဲျဖစ္သည္။
(၂)
အတုိက္အခံေစာ္နံေသာ နာေရးကူညီမႈႏွင့္ၿပိဳင္၍ အေလာင္းလုသည္ဆုိေသာ ၾကံ့ခုိင္ေရးလက္ကုိင္ျပဳအစုိးရက
ျပည္ပအေထာက္အပ့ံယူအန္ဂ်ီအုိမ်ားကုိ ျပည္တြင္းဝင္ခြင့္ေပးထားသည္ကလည္း တမ်ိဳးေတာ့ဆန္းသည္ထင္ရသည္။ အတုိက္အခံႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးမႏြယ္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ဘ႑ာေရးလမ္းေၾကာင္းကုိ ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ေနခ်ိန္မွာပင္ ဝန္ၾကီးမ်ားၾသဇာခံ ပညာ႐ွင္ဆုိသူ အရာရွ္ိပင္စင္စားမ်ား၊ အရပ္သားဝန္ၾကီးတခ်ိဳ႕၏အမ်ိဳးအေဆြမ်ား၊ မဆလ အမ်ိဳးအႏြယ္မ်ား၊ အစုိးရၾသဇာမလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ ေခတ္ေဟာင္းအရာ႐ွိမ်ိဳးႏြယ္မ်ား စသည့္သူတခ်ိဳ႕၏ လႈပ္႐ွားမႈမ်ားကုိေတာ့ အေတာ္ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးထား႐ုံမက ထုိသူမ်ားက အစုိးရ၏ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈေလ်ာ့ရဲျခင္း၊ သယံဇာတျပဳန္းတီးမႈမ်ားအေပၚ ျပည္တြင္းျပည္ပမီဒီယာမ်ားတြင္ မွတ္ခ်က္ေပးေဝဖန္သည္တုိ႔ကုိလည္း အေတာ္ေဘးမဲ့ေပးထားသည္ကုိ ဒီမုိကေရစီျပ႐ုပ္တခုအျဖစ္ေတြ႔ရျပန္သည္။
ေဘးမဲ့ေပးဆုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းေခတ္ကကဲ့သုိ႔ ဘုန္းၾကီးေတြထဲလဲ စီအုိင္ေအကေမႊေနတာဘဲ၊ မႏၲေလးက ရဟန္းပ်ိဳ၊ ရန္ကုန္က်ားေက်ာင္းေတြမွာ သူတုိ႔လက္ရာေျခရာေတြဟု ေၾကာက္လန္႔တၾကားႏွင့္ ႐ွိ႐ွိသမွ် ေဖာင္ေဒး႐ွင္း အကူအညီေပါင္းစုံကုိ ကန္ေတာ့ဆြမ္းလုပ္လႊတ္စရာမလုိေတာ့ပါ။ ျမန္မာျပည္အနီးတြင္ ဘာစစ္မီးမွ ေတာက္မေနေတာ့သလုိ တဖက္က အိမ္နီးခ်င္းေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္ၾကီးႏွင့္ စီးပြားကူးသန္းက သပိတ္ဝင္အိတ္ဝင္ျဖစ္ေနပီမဟုတ္ပါလား။ ေတာင္ေပၚက သူပုန္အုပ္စုေတြကုိ႐ွင္းလုိက္လွ်င္ တ႐ုတ္မွ ထုိင္းထိ အာစီယံလမ္းၾကီးေပါက္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါလား။
ထုိသုိ႔ စစ္အာဏာခုိင္ေနခ်ိန္တြင္ ဟန္ျပဒီမုိကေရစီၾကိဳးဝုိင္းအျဖစ္ ျပစရာ ပတ္ပတ္နပ္နပ္႐ွိသည့္ အန္ဂ်ီအုိ သာသနာျပဳ သတင္းဂ်ာနယ္စသည္တုိ႔ကုိ သိမ္းသြင္းပ်ိဳးေထာင္ထားပီးလည္းျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူေတြ စိတ္ထြက္ေပါက္ အစုိးရကုိဆဲစရာမွတ္ခ်က္ေပးလုိ႔ရသည့္ သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ မည္သူ႔႐ွယ္ယာပါသည္ဆုိသည္က လြန္ခဲ့သည့္ ၅ႏွစ္-၆ႏွစ္ခန္႔ကထဲက ေမႊးလွသည္။ အစုိးရကုိဖဲ့သည့္ လက္ခုပ္ျခဴသတင္းေလးမ်ားထဲ့လုိက္ အစုိးရေပၚလစီဘက္ သိမ္းသြင္းသည့္အက်ိဳးျပဳသတင္းမ်ိဳးထဲ့လုိက္ႏွင့္ အကြက္ေစ့ပုံက ေပၚတင္ဖားသည့္ ဂ်ာနယ္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ကြာလွသည္။ နာဂစ္ကာလ အစုိးရကယ္ဆယ္ေရးကုိ အမႊမ္းတင္ ကာကြယ္ေပးခ်ိန္၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအၾကိဳေဘးတီးေပးခ်ိန္ႏွင့္
ေရြးေကာက္ပြဲမဲခုိးခ်ိန္ တခ်က္ထ၍ေဝဖန္သံဟစ္လုိက္ခ်ိန္မ်ားက ဂ်ာနယ္ၾကီးတခ်ဳိ႔ကို ယွဥ္ဖတ္ၾကည့္လွ်င္ လြတ္လပ္ေသာဝါဒျဖန္႔မီဒီယာသေဘာကုိ ပုိသိလာမည္။
ထုိ႔အတူ သံဃာ့အေရးအခင္းတြင္း အစုိးရမေကာင္းေၾကာင္းတရားေဟာျပကာ လူထုအၾကည္ညိဳခံပီး အစုိးရေထာင္တြင္း အေျခအေနမ်ားစြာေကာင္းသည္္ဟု မုသာဝါဒေ႐ွ႕ေဆာင္လုပ္ေပးသည့္ ျပည္ပအန္ဂ်ီအုိၾကီးမ်ား ဝင္ထြက္ဆည္းကပ္ရာ အန္ဂ်ီအုိဆရာေတာ္ၾကီးမ်ိဳးလည္း႐ွိပါ၏။ နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရးျဖင့္ ျပည္ပအေဝးေရာက္မ်ား အၾကည္ညိဳလည္း ယခုတုိင္ခံကာ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္စာရင္းပင္ ေပါက္လုိက္ေသးသည္။
(၃)
တိမ္မေယာင္ႏွင့္ခက္သည့္ အန္ဂ်ီအုိေလာကတြင္ ျပည္သူ႔ေမတၱာကုိ အထူးခံယူရေနေသာ အဖြဲ႔တဖြဲ႔တြင္လည္း အသင္းထက္ ေခါင္းေဆာင္ျပ႐ုပ္က ပုိလြန္းေနသည္က ဝါဒျဖန္႔အား မီဒီယာသေဘာအရ ဟုတ္ေသာ္လည္းေရ႐ွည္အသင္းတည္တံ့ေရးတြင္ အသင္းပုံရိပ္ အသင္းစိတ္ဓာတ္ မွိန္ေဖ်ာ့ခ်ိဳ႕တဲ့စရာဟု ျမင္မိသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအကုိ ဦးဘေဘအဖြဲ႔ဟု မည္သူမွ မသိေတာ့ပါ။ ဦးဘေဘ၏ သူရိယေက်းဇူးႏွင့္ ဝုိင္အမ္ဘီေအအ႐ွိန္တက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဘၾကီးမူပုိင္မလုပ္ခဲ့ပါ။ လူငယ္မ်ားၾကီးပြားေရးအသင္း၊ ဂ်ပန္ေခတ္အာ႐ွလူငယ္၊ ၁၉၆ဝ ေက်ာ္က အထက္ဗမာျပည္
စာေရးဆရာအသင္းစသည္တုိ႔တြင္လည္း အေဖၾကီးမ်ားမရွိပါ။ မႏၲေလးျဗဟၼစုိရ္ကုိ လူထုေဒၚအမာ၏ ကေလာင္အား၊ ေတာင္စလင္းဆရာေတာ္၏ မတည္မႈတုိ႔ႏွင့္ တည္ခဲ့ေသာ္လည္း မည္သူမွ် အသင္းဓိပတိျဖစ္ေအာင္ မၾကံသလုိ ၿမိဳ႕မၿမိဳ႕ဖအားလုံး ညီမူရာစိတ္ျဖင့္ ၿမိဳ႕က်ိဳးျပည္က်ိဳးသာ ဦးထိပ္႐ြက္ကာ ေနာက္ကြယ္က လူမသိေအာင္ လႈပ္႐ွားလာၾကသည္။
ဝုိင္အမ္ဘီေအမွာ ပညာေရး၊ ဘာသာေရးတုိ႔တြင္ လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခား ၾသဇာၾကီးမႈကုိ ေခ်ဖ်က္ရန္ အမ်ိဳးသားေခတ္မီလုပ္ငန္းအျဖစ္ အိႏၵိယက အသင္းမ်ားအလား တည္ေထာင္လႈပ္႐ွားခဲ့သည့္ ဘူဇြာကြန္ယက္
ျဖစ္ပါသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအတြင္းက အစုိးရလူၾကီးပုိင္းႏွင့္ လူငယ္ပုိင္းတုိက္ပြဲကလည္းျပင္းခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ မဆုတ္နစ္ေသာအားထုတ္မႈ အျမင္ၾကီးမႈတုိ႔ေၾကာင့္ အသင္းသက္ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္တြင္ပင္ ျမန္မာျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျပဳျပင္မႈအတြက္ အသင္းက ကုိယ္စားလွယ္လႊတ္ႏုိင္သည္ထိ တန္ခုိးျပႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဂ်ီစီဘီေအကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထိ အဆင့္တက္ပီးမွ ကြန္ဂရက္ၾကီးမျဖစ္ခဲ့ပဲ ပ်က္ခဲ့ရသည္။
ယခုလုိ အတုိက္အခံပါတီၾကီးစစ္စစ္ပင္ ေန႔လားညလား မေရရာသည့္အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ႏုိင္ငံေရးသက္ဆက္ျဖစ္ရမည့္ လူမႈေရး ဘာသာေရးကြန္ယက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဒီမုိကေရစီသေဘာ အသင္းအဖြဲ႔သ႐ုပ္ပုိပီေအာင္ အားထုတ္ပီး ႏုိင္ငံေရးေဒါင္ေဒါင္ျမည္သည့္ ကုမၼာရီအသင္းမ်ား၊ ရဲတပ္၊ အာ႐ွလူငယ္၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္စသည္တုိ႔လုိ အျမဳေတျဖစ္သင့္ေတာ့သည္။ ျခင္းကစား၊ ေဘာလုံးကန္၊ စာက်က္ဝုိင္း၊ ေတာင္တက္၊ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးကပ္ လူမႈဘဝမွန္သမွ် လူထုစုစည္းမႈကုိ ဦးတည္ေစမွသာ ႏုိင္ငံေရးက တဦးတဖြဲ႔တစုတြင္သာ ပိတ္ေလွာင္မေနပဲ ျမန္မာႏွင့္အဝွမ္း သက္ေရာက္အားျမင့္လာလိမ့္မည္။
No comments:
Post a Comment