Monday, May 2, 2011

ျဖဴးတိုးဂိတ္ ယာဥ္ျဖတ္သန္းခ သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ ပိုေကာက္ေန

သင္းေအာင္ Monday, 02 May 2011

ရန္ကုန္ - မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး (ျဖဴးမွ ရန္ကုန္ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံု) ၏ လမ္းပိုင္း၊ ၁၀ တန္္ေအာက္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ ျဖတ္သန္းခကို ျဖဴးတမံေကြ႔ ၁၁၅ မိုင္ တိုးဂိတ္က ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ ၅၀၀၀ က်ပ္ ပို၍ ေကာက္ခံလ်က္ရိွသည္ဟု သိရသည္။

ေနျပည္ေတာ္မွ ရန္ကုန္ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံု လမ္းပိုင္း အသံုးျပဳခအျဖစ္ ေျပစာ႐ိုက္ႏိွပ္ကာ ၁၂၅၀၀ က်ပ္လက္ရိွ ေတာင္းခံေနသည့္အေပၚ ယာဥ္လိုင္းမ်ားက မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကသည္။

“ရန္ကုန္မွ ျဖဴး ယာဥ္ျဖတ္သန္းခႏႈန္း ၇၅၀၀ က်ပ္ကို အမွတ္ ၃ လမ္းဆံု ေထာက္ႀကံ့ တိုးဂိတ္က သတ္မွတ္ႏႈန္းအတိုင္း ေကာက္ခံပါတယ္။ ျဖဴးကေန ရန္ကုန္လမ္းပိုင္းကိုလည္း ဒီႏႈန္းအတိုင္းပဲ ေကာက္ခံရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ ဒါကို ေနျပည္ေတာ္ - ရန္ကုန္ လမ္းပိုင္း အသံုးျပဳခႏႈန္း ၁၂၅၀၀ က်ပ္ ေကာက္ခံတာေတာ့ မသင့္ပါဘူး” ဟု ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

ျဖဴးမွ ရန္ကုန္ လမ္းပိုင္းကို ေနျပည္ေတာ္မွ ရန္ကုန္ (အမွတ္ ၃ လမ္းဆံု) ခရီးစဥ္ ႏႈန္းအတိုင္း ေကာက္ခံေနသည့္အေပၚ ျဖဴးတိုးဂိတ္ တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းမ်ားအား ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက သြားေရာက္ ေမးျမန္းရာ တာ၀န္ခံမ်ား ေကာက္ခံခိုင္းသည့္ ႏႈန္းထား ျဖစ္သည့္အတြက္ မည္သည့္ေနရာမဆို တိုင္ၾကားႏိုင္သည္ဟု မေခ်မငံ ေျပာဆို ဆက္ဆံ ခံရသည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

အဆိုပါ လမ္းပိုင္း ျဖတ္သန္းခ သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ ပိုမို ေတာင္းခံေနျခင္း၊ ျဖဴးတိုးဂိတ္ တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းမ်ား ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္ျခင္းတို႔ကို သက္ဆိုင္ရာသို႔ တိုင္ၾကားလို ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အေနျဖင့္ အဆက္ အသြယ္နည္းျခင္း၊ မလိုလားအပ္ေသာ ျပႆနာမ်ား ရိွလာႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လက္ေလွ်ာ့ထားရသည္ဟု သိရသည္။

ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္မွ ျဖဴးလမ္းပိုင္း ျဖတ္သန္းခ ေျပစာျပ၍ အသြား - အျပန္ ခရီးစဥ္တူအတြက္ ႏႈန္းတူ ေကာက္ခံပါရန္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားက ေျပာရာတြင္လည္း ျဖဴး တိုးဂိတ္မွ လံုး၀ လက္မခံေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားသည္ အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ကို ေနျပည္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း ႐ံုးခ်ဳပ္သို႔ လိပ္မူ၍ စာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ လည္းေကာင္း တိုင္ၾကားပါေသာ္လည္း ထူးျခားမႈ တစံု တရာ ရိွမလာေၾကာင္း ၎တို႔အဆိုအရ သိရသည္။

ရန္ကုန္ - မႏၱေလး အျမန္ လမ္းမႀကီးကို အသံုးျပဳေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအတြက္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးက သတ္မွတ္ထားသည့္ ယာဥ္ျဖတ္သန္းခႏႈန္းမ်ားမွာ ၁၀ တန္ေအာက္ ယာဥ္မ်ားအားလံုးဆိုလွ်င္ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံုမွ ျဖဴးသို႔ ၇၅၀၀ က်ပ္၊ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံုမွ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ၁၂၅၀၀ က်ပ္၊ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံုမွ မိတၳီလာ (သီးကုန္း) သို႔ ၁၇၅၀၀ က်ပ္ႏွင့္ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံုမွ မႏၱေလး (စကားအင္း) သို႔ ၂၂၅၀၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၁ ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္မွ စ၍ ထိုႏႈန္းအတိုင္း ေကာက္ခံရန္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးက ညႊန္ၾကားထားျခင္းအေပၚ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အမွတ္ ၃ လမ္းဆံု ဂိတ္က လိုက္နာေသာ္လည္း ျဖဴးဂိတ္က လိုက္နာမႈ မရိွေၾကာင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္တို႔အဆိုအရ သိရသည္။

ရန္ကုန္ - မႏၱေလး အျမန္ လမ္းမႀကီး၏ ျဖဴး - ရန္ကုန္ လမ္းပိုင္းတြင္ ေရႊမန္းသူ၊ ေရႊစင္စၾကာ၊ မႏၱလာမင္း၊ မႏၱလာေမ၊ ဂႏၳ၀င္ စသည့္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား အျပင္ ကုန္းလမ္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္မ်ားလည္း ေျပးဆြဲလ်က္ရိွသည္။

ျပည္တြင္း ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၏ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က “ကုန္ပစၥည္း ဒါမွမဟုတ္ ၀န္ေဆာင္မႈ တခုခုကို စတင္ ထုတ္လုပ္ခ်ိန္က စျပီး သံုးစြဲသူ (End User) ထံ ေရာက္သည္အထိ အဆင့္ဆင့္ေသာ ကုန္က် စရိတ္မ်ား ရိွမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အစိုးရေၾကာင့္ မလိုလားအပ္ေသာ စရိတ္ပိုမ်ား မရိွရေအာင္ တားဆီးေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Transition Cost ေတြ မလိုအပ္ဘဲ စရိတ္ပိုလာတာနဲ႔အမွ် အဲဒီ အပိုစရိတ္ေတြကို စားသံုးသူ End User ကသာ က်ခံရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္မႈကို ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္တယ္” ဟု ၂၀၁၁ ဧၿပီ ၆ ရက္ မိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကား သြားသည္။

No comments: