ေအာင္ဝင္း | တနဂၤေႏြေန႔၊ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ ၂၀၁၂
ကားေဟာင္းအပ္ႏွံကာ ကားတင္သြင္းမည့္ သူမ်ားႏွင့္ အငွားယာဥ္ Taxi အျဖစ္ တင္သြင္းမည့္ ယာဥ္မ်ားအတြက္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားကုိ ေလွ်ာ ေပါ့ေပးမည့္ အစီအစဥ္ကုိ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန)မွ ႏုိင္ငံပုိင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဌာနကတဆင့္ ဇြန္လ ၁၅ ရက္ ေန႔ညက ေၾကညာသြားသည္။
ကညန တြင္ မွတ္ပုံတင္ သတ္တမ္း ႏွစ္ ၂ဝ ႏွင့္အထက္ ယာဥ္မ်ားကုိ အပ္ႏွံကာ ကားသစ္တင္သြင္းခြင့္ ေပးမည့္ အစီအစဥ္သစ္ကုိ လြန္ခဲ့ ေသာ ေမလက ေၾကညာထားခဲ့ရာ ယခုအခါတြင္ “ဗ” အကၡရာမွ စ၍ အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ ယာဥ္ေဟာင္မ်ားကုိ ေကာင္း/ညံ့ မခြဲျခားေတာ့ဘဲ အခြန္ ၆ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလွ်ာ႔ခ်ေကာက္ခံမည္ ျဖစ္သည္။
ဌာနဆုိင္ရာမ်ားမွ အသုံးျပဳျပီးေသာ ကားမ်ားကုိ ပုဂၢလိကသုိ႔ ေလလံစနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ထားေသာ အကၡရာျမင့္ ေလလံယာဥ္မ်ားအား ပုိင္ရွင္ ဆႏၵအရ ဖ်က္သိမ္း၍ အစားထုိး တင္သြင္းလုိလွ်င္ ေကာင္း/ညံ မခြဲျခားဘဲ ၆ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလွ်ာ႔ခ်၍ အခြန္ေကာက္မည္ ဟုလည္း ဆုိ သည္။
ကားေဟာင္း တကၠစီယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားအားလည္း တကၠစီယာဥ္မ်ားအား ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခြင္႔ မျပဳဟုေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္ ျဖင္႔ ၈ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း အခြန္ ေလွ်ာ႔ခ် ေကာက္ခံပါမည္ ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပပါရိွသည္။
ျပည္နယ္/တုိင္း အစုိးရအဖြဲ႔၏ ေထာက္ခံမႈျဖင္႔ တကၠစီအျဖစ္ အသုံးျပဳရန္ တင္သြင္းေသာ တကၠစီယာဥ္မ်ားအား နယ္ေျမ မေျပာင္းရ ကုိယ္ပုိင္ ယာဥ္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခြင့္ မျပဳဟုေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလွ်ာ႔ခ်ေကာက္ခံပါမည္ ဟုလည္း ဆုိသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ တကၠစီ ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားသည့္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပုိင္လီမီတက္ အပါအဝင္ ကုမၸဏီ ေပါင္း ၁၁ ခုရိွေၾကာင္း ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ၾကီးဌာနက ေမလ ေနာက္ဆုံးပတ္က ထုတ္ျပန္ထားခဲ့သည္။
ဇြန္လ ၁၅ ရက္ေန႔ ေန႔စြဲျဖင့္ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ၾကီးဌာန ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ အစုိးရႏွင္႔ ပုဂၢလိက အဖြဲ႔အစည္း ကုမၸဏီတုိ႔ အက်ဳိးတူ ပူး ေပါင္း ၍ တကၠစီအျဖစ္ အသုံးျပဳရန္ တင္သြင္းေသာ ယာဥ္မ်ားအား ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေရာင္းခ်၍ အမည္ ေျပာင္းလဲ ျခင္း မျပဳရဟုေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္ျဖင့္ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလွ်ာ႔ခ် ေကာက္ခံမည္ဟု ဆုိသည္။
ကားေဟာင္းအပ္ႏွံ ကားသစ္တင္သြင္းသည့္ မူလအစီအစဥ္အရ အပ္ႏွံရမည့္ “ပ” အကၡရာအထိ ကားမ်ားကုိလည္း ကားေကာင္း/ည့ံ မ ခြဲျခား ေတာ့ဘဲ မူလက ၁ဝဝ ရာခုိင္ႏႈန္း အခြန္ သတ္မွတ္ထားရာမွ ၄ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း အခြန္ေလွ်ာ့ခ်ေကာက္ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း အဆုိ ပါ ထုတ္ ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါရိွသည္။
မႈလက ကားေဟာင္းအပ္ႏွံသည့္ အစီအစဥ္အရ အပ္ႏွံမည့္ ကားမ်ားကုိ ကားေဟာင္း ကားသစ္ ခြဲျခားကာ ကညန အခြန္ ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၃ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိသာ ေလွ်ာ့ခ်ေပးခဲ့ျပီး ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္မွ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္အထိ တပတ္ရစ္ကားမ်ားကုိ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့ သည္။
စက္တဘၤာလမွ စတင္ကာ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရိွေသာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံ ကားသစ္တင္သြင္းခြင့္ အစီအစဥ္အရ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံမႈ မ်ားကုိ က ညန က မူလက ေၾကညာထားသည့္ အတုိင္း ”ပ” အကၡရာအထိ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ားကုိ လက္ခံသည့္ အစီအစဥ္ကုိ ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရိွရာ ေမလမွ စတင္ကာ ႏုိင္ငံသားတုိင္း ႏိုိင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္း ဖြင့္လွစ္ကာ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္ႏွင့္အထက္ ယာဥ္မ်ားကုိ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့ရာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံမည့္ သူမ်ား မရိွသေလာက္ နည္းပါးသြားခဲ့သည္။
အဆုိပါ အခြန္ အရပ္ရပ္ ေကာက္ခံရရွိေငြမ်ားကုိ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလ်ာ႔နည္းေစေရး အတြက္ တည္ ေဆာက္ မည္႔ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ က်ခံသုံးစြဲသြားမည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
အဆုိပါ ေၾကညာခ်က္တြင္ ကုိယ္ပုိင္ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ႏွင္႔ စပယ္ယာ လက္မွတ္မ်ားကုိ သုံးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္သုိ႔ တုိးျမႇင္႔ေပးပါမည္။ အငွား ယာဥ္ ေမာင္း လုိင္စင္မ်ားကုိ သံုးႏွစ္သုိ႔ ထားရွိမည္ ဟုလည္း ဆုိသည္။
No comments:
Post a Comment