Saturday, June 9, 2012

ထားဝယ္စီမံကိန္း ဆံုးျဖတ္ရန္ အေရးႀကီး အခ်ိန္ေရာက္ဟု ဝန္ႀကီးေျပာ

မဇၥ်ိမသတင္းဌာန

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆံုးျဖတ္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ အလွည့္အေျပာင္း အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ရွိေနၿပီဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒၊ စက္မွႈဝန္ႀကီး ဦးစုိးသိန္းက Bangkok Post သတင္းစာသို႔ မၾကာေသးခင္က ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“တကယ္လို႔ စီမံကိန္းကုိ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ ေနတဲ့ Italian-Thai ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ အဲဒါကို လုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိရင္ သူတုိ႔ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ ရြက္ သင့္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လည္ သံုးသပ္ရပါလိမ့္မယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ဦးစိုးသိန္း က ျမန္မာ့ ကမ္း႐ိုးတန္း ရွည္သည္ႏွင့္အမွ် ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား အမ်ားအျပား တည္ေဆာက္ႏိုင္ ေသးေၾကာင္း Bangkok Post ကို ထပ္ေလာင္း ေျပာဆို လိုက္ သည္။

“ထားဝယ္က အထူးစီးပြါးေရးဇုန္ တခုပါ။ ၿပီးေတာ့ ဧရိယာအသစ္ျဖစ္တဲ့ သီလဝါမွာလည္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တခု ပါဝင္မွာ ျဖစ္ေပမယ့္ (ထား ဝယ္နဲ႔ေတာ့) ဘယ္လိုမွ ယွဥ္လို႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကမ္း႐ုိးတန္းဟာ ကီလိုမီတာ ၁,၂၀၀ ေက်ာ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းေတြ အမ်ားႀကီး တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု ဦးစိုးသိန္း က ဆို သည္။

ထုိသတင္းသည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရွိ သတင္းရပ္ကြက္မ်ားအား အနည္းငယ္ အံ့အားသင့္ေစခဲ့သည္။ ဘန္ေကာက္ ရပ္ဝန္းအေနျဖင့္ ထားဝယ္ စီမံကိန္း၏ အလားအလာကုိ သံသယ ရွိေနခဲ့ၾကသည္။

စီမံကိန္းသည္ တနသၤာရီတုိင္း၊ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းအနီး တည္ရွိကာ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ မုိင္ ၂ဝ ခန္႔အကြာရွိ ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ နဖူးလယ္ေက်းရြာအနီးတြင္ ရွိသည္။ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္တြင္ ၇၅ ႏွစ္ လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခြင့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိထားျခင္း ျဖစ္သည္။ စီမံ ကိန္း ကုိ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အထိ ငါးႏွစ္စီမံကိန္းအျဖစ္ ပထမအဆင့္၊ ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၇ ထိ ဒုတိယအဆင့္၊ ၂၀၁၅ မွ ၂၀၁၉ ထိ တတိယ အဆင့္ ဟူ၍ သတ္မွတ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ထားဝယ္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ သေဘၤာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စက္ပစၥည္းမ်ား၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ ႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္စက္႐ုံ အပါအဝင္ ေရနံဓာတုလုပ္ငန္းမ်ား၊ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံကဲ့သို႔ အလတ္စားႏွင့္ အေသးစား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ စက္မႈဇံုတည္ေဆာက္ေရးတြင္ အဆင့္ ၃ ဆင့္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ ပထမအဆင့္တြင္ ထား ဝယ္မွ အျခား အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ၈ လမ္းသြား လမ္းမႀကီး ႏွင့္ထိုင္းႏိုင္ငံကန္ခ်နဘူရီ ျပည္နယ္ကို ဆက္သြယ္ ေပးမည့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးတို႔ ပါဝင္သည္။ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံ ဟိုခ်ီမင္းၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏိုင္ငံအထိေရာက္မည့္ တုိးခ်ဲ႕မဲေခါင္ ေဒသ စီမံကိန္း (Greater Mekong Subregion) ေတာင္ဘက္ စီးပြားေရးစႀကၤ ံ လမ္းမႀကီး၏ တစိတ္တပိုင္း ျဖစ္လာေပေတာ့မည္။


ဒုတိယႏွင့္ တတိယအဆင့္မ်ားတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ေရးတို႔ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိပ္ကမ္းအ ဆင့္ျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားၿပီးလွ်င္ ထိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ ဗီယက္နမ္ ႏွင့္ လာအိုသို႔ ကုန္စည္တင္ပို႔ရာတြင္ မလကၠာ ေရလက္ ၾကားျဖတ္ ရန္ မလိုေတာ့၍ ပ်မ္းမွ် ၁၀ ရက္ခန္႔ အခ်ိန္သက္သာသြားမည္ျဖစ္သည္။

ITD ကုမၸဏီက ၎တုိ႔၏ ေရရွည္ဘ႑ာေရး စီမံကိန္းမ်ားကုိ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မကုန္မီ အၿပီးသတ္ ေရးဆြဲႏုိင္ေတာ့မည္ဟု ကုမၸဏီ ဥကၠ႒ Prem chai Karnasuta က ဧၿပီလကုန္ပိုင္းတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

စီမံကိန္းအတြက္ ITD က ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၈,၅၀၀ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သြားမည္ဟု ဇန္နဝါရီလပိုင္းက ေျပာဆိုခဲ့ေသာ္ လည္း မဂၢါဝပ္ ၄,၀၀၀ ထုတ္ လုပ္မည့္ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး ဓါတ္အားေပး စက္႐ုံအား ျမန္မာအစိုးရက ႐ုတ္ခ်ည္း ရပ္ဆိုင္းလိုက္သည္။

စကၤာပူႏိုင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ကြန္ဖရင့္တခုတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ သဘာဝသယံဇာတ က႑မ်ားရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကရန္ စက္မႈဝန္ႀကီးက ဖိတ္ေခၚလိုက္သည္။

“က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို အေလးအနက္ကို ဖိတ္ေခၚလိုပါတယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို ခ်စ္ၾကည္တဲ့ ဥတု အေန အ ထား ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ေျခ လွမ္းေတြကိုလည္း” ဟု ဦးစိုးသိန္း က ႐ုပ္သံမိန္႔ခြန္းတြင္ ေျပာၾကား သြားသည္။

ဧၿပီလအတြင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိေနစဥ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ျမန္မာ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားတြင္ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကရန္ ဂ်ပန္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားအား ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္။

ျမန္မာအစိုးရသည္ သဘာဝဓါတ္ေငြ႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၃,၀၀၀ ရရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ သဘာဝ ဓါတ္ ေငြ႕လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပိုက္လိုင္းမ်ား ပိုမိုလည္ပတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္၍ ထို႔ထက္ပို၍ သိသိသာသာ တိုးတက္ ရရွိႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟု အာရွဖြံ႔ၿဖိဳး ေရးဘဏ္ ADB က ဆိုသည္။ ထို ေရနံႏွင့္သဘာဝဓါတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ Chevron ၊ Total ႏွင့္ CNPC ကုမၸဏီႀကီး မ်ားက လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိၾကသည္။

No comments: