ေမစစ္ပိုင္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဒါပုံၿမိဳ႕နယ္တြင္ ရွိေသာ မဟာဗႏၶဳလ တံတားတြင္ ယာဥ္ႀကံ့ခိုင္မႈမရွိဘဲ အရွိန္လြန္ေမာင္းႏွင္ျခင္း မ်ားျပားေန ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ပြားရာ ေနရာတခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ႀကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖဲြ႕မႉးရုံး၏ အဆုိအရ သိရသည္။
“ကုန္းဆင္းျဖစ္ၿပီး အရွိန္လြန္ ေမာင္းေနၾကေတာ့ Slow Down တုံးေတြထားေပမယ့္ ယာဥ္တိုက္မႈေတြက ျဖစ္ေနတာပဲ။ ယာဥ္တိုက္မႈမ ျဖစ္ေအာင္ ယာဥ္ထိန္းရဲ ပိုခ်လည္းမထူးဘူး။ ရဲကိုပါ တိုက္သြားမွ ဆုံးရႈံးမႈျဖစ္တာပဲ ရွိမယ္။ ယာဥ္တိုက္မႈ ေလ်ာ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔က အင္ဂ်င္နီယာပိုင္းကေနပဲ လုပ္လို႔ရမယ္” ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ႕မႉးရံုးမွ စခန္းမႉး ဦးျမင့္ႏိုင္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
မဟာဗႏၶဳလတံတား မီးပိြဳင့္အနီးတြင္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀ ရက္က ဆီေဘာက္ဆာ ယာဥ္တစီး အရွိန္လြန္ ေမာင္းႏွင္ရာမွ ဘရိတ္ေပါက္ၿပီး အိမ္စီး ကား၊ အငွားယာဥ္ ၈ စီးႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲကင္းကို တိုက္မိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၁ ဦးေသဆုံးကာ ၁၀ ဦးဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ဒဏ္ရာရသူ ၁၀ ဦးကို ရန္ကုန္ေဆးရုံႀကီးရွိ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာရုံေၾကာ ဌာနႏွင့္ အေထြေထြ ေရာဂါကုသေဆာင္တို႔တြင္ ပို႔ေဆာင္ ကုသခဲ့သည္ဟု ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။
“အဲဒီတံတားမွာက ယာဥ္တိုက္မႈ ေလးမႈေလာက္ေတာ့ ျဖစ္ထားတယ္၊ စာရင္း ျပဳစုထားတာမရွိေတာ့ အတိအက်ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး” ဟု ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမွ ရဲတပ္ၾကပ္ႀကီး တဦးက ဆုိသည္။
အဆိုပါ တံတားတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနျခင္းေၾကာင့္ လမ္းေၾကာ ႏွစ္ဘက္ၾကားတြင္ အကာအကြယ္ျပဳ တုံးမ်ားခ် ထားျခင္း၊ Slow Down မ်ားမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ လမ္းရွင္းစနစ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားကုိ ပိုမို ျပဳလုပ္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရွိ မဟာ ဗႏၶဳလ တံတားတြင္ ယာဥ္စည္း၊ ကမ္းလမ္းစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္း က်ပ္မတ္ႏိုင္ရန္ ယာဥ္ထိန္းရဲ ႏွစ္ဦးက တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ လွ်က္ ရွိ ေၾကာင္း သိရသည္။
“အရွိန္လြန္ ေမာင္းႏွင္ေနတာေတြကုိ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြကလည္း အေရးမယူၾကဘူး။ တံတားက ကုန္းဆင္းျဖစ္ေနၿပီး Slow Down ေတြက ပ်က္ေနေတာ့ ကားေတြကအရွိန္နဲ႔ဆင္းရာကေန ယာဥ္တိုက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတာ။ မီးပိြဳင့္မွာ ေစာင့္ၾကည့္ ကင္မရာ တပ္တာျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကပ္ မတ္အေရးယူတာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္သင့္တယ္” ဟု အဆိုပါ တံတားအနီးတြင္ ေနထိုင္ေသာ ေဒသခံတဦးက ဆိုသည္။
အဆိုပါ တံတားေနရာတြင္ Slow Down မ်ား ထပ္မံခ်ထားျခင္း၊ လမ္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ား ထပ္မံေဆာင္ရြက္ရန္ ရွိမရွိကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းတံတား) သို႔ ဧရာဝတီက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းေသာ္လည္း ေျဖၾကားျခင္း မရွိေပ။
ယင္းေနရာသည္ ကုန္တင္ကားမ်ား၊ သစ္လုံးတင္ ကားမ်ားႏွင့္ ဆီေဘာက္ဆာ ယာဥ္မ်ား၊ ထရပ္ကားႀကီးမ်ား အပါအဝင္ သာေကတ၊ သန္လ်င္၊ ေက်ာက္တန္း၊ ေဒါပုံ၊ ယုဇနဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ စသည့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား၊ အငွားကားႏွင့္ အိမ္စီးယာဥ္ ေသးမ်ား အမ်ားဆုံး ဆက္သြယ္ သြားလာေနေသာ တံတားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္တခ်ိဳ႕မွာ ဒိုင္နာ၊ ဘီအမ္ စသည့္ ႀကံ့ခိုင္မႈ နည္းေသာ ယာဥ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဒါပုံၿမိဳ႕နယ္မွ ၿမိဳ႕ထဲဘက္သို႔ ေန႔စဥ္ ရုံးတက္ရုံးဆင္း ျပဳလုပ္သူအမ်ားအျပား ရွိေနေသာ္လည္း ယာဥ္ ေမာင္း အမ်ားစု၏ အရွိန္လြန္ေမာင္းႏွင္ျခင္း မ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္မဆမႈ မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနသျဖင့္ တံတားအနီးတြင္ ယာဥ္စည္း ကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းမႈ ပိုမို ျပဳလုပ္ေစလိုၿပီး ယာဥ္အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစရန္ ၾကပ္မတ္ ေစလိုေၾကာင္း ေဒါပံု ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
ႏိုဝင္ဘာ ၂၀ ရက္ ေန႔လည္ ၁၁ နာရီ ၄၅ မိနစ္က အဆိုပါ တံတားအဆင္းလမ္း မီးပိြဳင့္ ေနရာတြင္ ေတာင္မွေျမာက္သို႔ ယာဥ္ေမာင္း စိုင္းျမတ္သူ ေမာင္းႏွင္လာေသာ နစ္ဆန္း ဒီဇယ္ထရပ္ကား ၂/ ခ … သည္ အရွိန္လြန္ရာမွ ကားဘရိတ္ေပါက္ၿပီး ယင္းေရွ႕မွ ေမာင္းႏွင္ လာေသာ ကား ၅ စီး၊ တဘက္ယာဥ္ေၾကာမွ ကား ၃ စီးႏွင့္ တံတားအဆင္းရွိ ယာဥ္ထိန္းနားခိုတဲတုိ႔ကို တိုက္မိၿပီး ၁ ဦးေသဆုံးကာ ၁၀ ဦးဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းျဖစ္စဥ္အတြက္ ေဒါပုံၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းမွ ပ နံပါတ္ ၄၆၀/ ၁၁ ပုဒ္မ ၂၇၉/ ၃၃၇/ ၃၃၈/ ၃၀၄ – က အရ အမႈ ဖြင့္ အေရးယူထားေၾကာင္း သိရသည္။
မဟာဗႏၶဳလ တံတားတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၀ ရက္ေန႔ ည ၇ နာရီခန္႔ကလည္း သစ္လုံးတင္္ကား တစင္း အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ခရီးသည္တင္ မီနီဘတ္စ္ ၃၅ ယာဥ္ တစီးကုိ ေနာက္မွ ဝင္တိုက္မိခဲ့ရာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရမႈမ်ား ရွိခဲ့ေသးသည္။
No comments:
Post a Comment