Wednesday, April 10, 2013

ဘယ္လို သႀကၤန္လဲ

ဆူးငွက္

“သႀကၤန္ ေခၚေတာ္မူသည့္ေန႔မွာ၊ မင္းညီမင္းသား၊ မႉးေတာ္မတ္ေတာ္တို႔ ေဗာင္းနားေဍာင္း ၀တ္လံု စလြယ္ ဆင္ယင္ၿပီးလွ်င္၊ အေရွ႕သႀကၤန္ အေနာက္သႀကၤန္ ခြဲေ၀၍၊ ကေတာ္မယားတို႔မွာ ၿမိတ္ရစ္ ၿမိတ္ခံ ပြဲတက္ အဆင္တန္ဆာ ဆင္ယင္ေစလ်က္၊ အေနာက္သႀကၤန္ တန္ေဆာင္းေတာ္သို႔ ၀င္ထြက္ ခစားၾကရသည္။ သႀကၤန္ေတာ္အခါ နီးသည့္ကာလ ကုန္းတပ္ေရတပ္ ခင္းက်င္း ေစၿပီးလွ်င္ ဆဒၵန္ဆင္မင္း သခင္ ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီးဘုရား၊ အသွ်င္နန္းမေတာ္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးဘုရား၊ အေနာက္စမုတ္ေဆာင္ေတာ္ေရွ႕ မဂၤလာေျမာင္းေတာ္က သမၺာန္ေတာ္ႏွင့္ ေရေၾကာင္းထြက္ေတာ္မူ၍ သႀကၤန္တန္ေဆာင္းသို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည့္ကာလ ဘုရားခုနစ္ဆူ အလွဴေတာ္မ်ားကို လွဴဒါန္းေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ပရိတ္ေတာ္တရားေတာ္မ်ားကို နာေတာ္မူၿပီးမွ သႀကၤန္ ေခၚေတာ္မူသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေ႐ႊနန္းေတာ္သို႔ တက္ေတာ္မူသည္။ ပြဲသဘင္မ်ားမွာ အေနာက္အတြင္းေတာ္တြင္ အေနာက္အၿငိမ့္၊ မွန္နန္းေတာ္ေရွ႕၀ဲယာတြင္ အေရွ႕အၿငိမ့္၊ အတြင္းဆိုင္း၊ ေဇတ၀န္ ေဆာင္ေတာ္တြင္ အတြင္းဆိုင္း၊ မြန္ဆိုင္း၊ ေျမနန္းေတာ္တြင္ ယိုးဒယားဇာတ္ႀကီး အတီးအက မ်ားကို အခါသံုးရက္အတြင္း ေန႔ညဥ့္မျပတ္ တီးမႈတ္ကခုန္ၾကရသည္။ ေ႐ႊနန္းေတာ္ေပၚတြင္လည္း ၿမိဳ႕စား၊ ႐ြာစား၊ အပ်ိဳေတာ္တို႔ႏွင့္ လက္သံုးေတာ္ လက္ဖက္ရည္ေတာ္တို႔ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ တဦးကိုတဦး ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေရသြန္းေလာင္း ကစားၾကရေလသည္”

(ကုန္းေဘာင္ဆက္မဟာရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး)

ပုဂံေခတ္ကတည္းက အထင္အရွားရွိခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာသႀကၤန္ဟာ မႏၲေလး ရတနာပံုမ္ေခတ္ အထိ “ပေဒသရာဇ္သႀကၤန္” အျဖစ္ပဲ မွတ္တမ္းမွတ္ရာရွိခဲ့တယ္။ “သႀကၤန္” ဆိုတာ“ကူးေျပာင္းျခင္း” ဆိုတဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္နဲ႔ ပုဏၰားျဖဴ ပုဏၰားညိဳ၊ သမားဟူးရားတို႔ရဲ႕ “စိတ္ေတာ္သိ ေဗာင္းေတာ္ညိတ္” ေဗဒင္ ကိန္းခန္း ယၾတာမ်ားႏွင့္အတူ ဘုရင္ဧကရာဇ္ အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ေ႐ႊဘံုနိဒါန္းလာ အခင္းအက်င္းမ်ားနဲ႔ပဲ ႏွစ္စဥ္မပ်က္ ေဆာင္႐ြက္စီမံရတဲ့ ျပဳဖြယ္ကိစၥမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ားျပည္သူလူထု အေနနဲ႔ကေတာ့ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးေတြ ႏွစ္သစ္မွာ ပါမလာေအာင္နဲ႔၊ ႏွစ္သစ္မွာ ေရလိုေအးၿပီး ပန္းလိုလန္းၾကေစေၾကာင္း ဇမၺဴဒီပါၾသဘာနိမိတ္ ထြန္းတဲ့ ေတာင္ကၽြန္းသား အစဥ္အလာေတြအတုိင္း ေအာင္သေျပခက္ နဲ႔ ေရပက္ကစားၾကတာပါပဲ။ ဘယ္ မင္းဧကရာဇ္ ေျပာင္းေျပာင္း ျပည္သူလူထုရဲ႕ အစဥ္အလာကေတာ့ ဒီအတိုင္းပါပဲ။

မႏၲေလး ရတနာပံုမ္ေခတ္ သႀကၤန္ အခါေတာ္ေတြမွာ က်မ္းကိုးက်မ္းကားေတြအတိုင္း ေ႐ႊနန္းေတာ္ထဲမွာ အတြင္းဆိုင္း၊ အျပင္ဆိုင္း၊ မြန္ဆိုင္း၊ အေရွ႕အၿငိမ့္၊ အေနာက္အၿငိမ့္၊ ယိုးဒယားရာမ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ဆိုသံ၊ ကသံ၊ တီးသံ၊ မႈတ္သံ၊ တူရိယာသံေတြနဲ႔ မဂၤလာရွိ၊ က်က္သေရရွိ ခံ့ညားထည္၀ါေနမွာေပါ့။ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ ေလးျပင္ေလးရပ္၊ ၀င္းေတြ၊ ျပလမ္းေတြမွာေတာ့ လူထုဂီတျဖစ္တဲ့ အိုးစည္ဒိုးပတ္ေတြကို အယိုင္တီးၿပီး …

“ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရ
အေမာေျပေအာင္ တုိက္ပါ့ မမ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးလို႔ သက္ေတာ္ရွည္
တို႔တေတြ ေရခ်မ္းအိုးႀကီး။
အိုးစည္၊ အိုးစည္၊ အိုးစည္သားဗ်၊
လူရည္၊ လူရည္၊ လူရည္ျခားဗ်။
တ၀မ္းပူ ႏွစ္ေခ်ာင္းငင္
တူမယ္ထင္ယင္ ယွဥ္စမ္းေတာ့လား”
စတဲ့ သံခ်ပ္ေတြ ထိုးၾကမွာေပါ့။

ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေဇတ၀န္ေဆာင္ေတာ္ အတြင္းဆိုင္းကေတာ့ ေၾကးစံုပတ္စံုနဲ႔ … “စံရာေတာင္ ကၽြန္းလံုး သူ႔ဥေသွ်ာင္ က်င္ငယ္ေလ၊ မင္းမ်ားထိပ္ေခါင္တင္၊ ေသာင္းေျမျပင္ေလ ထီးဆူဆူကိုေလ … စိုးလို႔မိုးေတာ္မူ” စတဲ့ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ကို ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ တီးခတ္လို႔ ေနပါေတာ့တယ္။

ေကာဇာသကၠရာဇ္ … ၁၂၄၁ ခုႏွစ္။

မႏၲေလးကို ၿဗိတိသွ်အစိုးရ သိမ္းပိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း မႏၲေလးရဲ႕ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးေတြ ပံုစံေျပာင္းသြားတယ္။ မိ႐ိုးဖလာ လက္လုပ္လက္စားေတြ၊ လက္မႈအႏုပညာရွင္ေတြ၊ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ေတြ၊ ကုန္သည္ပြဲစားေတြ ဆုိတဲ့ အလုပ္ေတြအျပင္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ အဂၤလိပ္ စတဲ့ အရင္းရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ကုန္တိုက္ႀကီးေတြလည္း ဖြင့္လွစ္လာၾကတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈယႏၲယားရဲ႕ အဓိက ေနရာျဖစ္တဲ့ ဘုရင္ခံအိမ္ေတာ္ တည္ရွိရာ မႏၲေလးနန္းတြင္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အမႈထမ္းမ်ား ေနထိုင္ရာ သံ၀င္းရပ္ (ယခု – ေအာင္ေျမသာစံ ၿမိဳ႕နယ္၊ သီရိမာလာအေရွ႕ရပ္) တို႔ ဆက္သြယ္တဲ့ အာဠ၀ီ (စီလမ္း) လမ္းမႀကီးဟာ မႏၲေလးရဲ႕ ကုန္သြယ္မႈ ဗဟိုလမ္းမႀကီး ျဖစ္လာတယ္။ မူလစီးပြားေရးရပ္ကြက္ျဖစ္တဲ့ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ကို ပင္မျပဳၿပီးလည္း ဘီလမ္းလို၊ ႐ံုေတာ္ႀကီးလို၊ ဘာဘူတန္းလို ေနရာေတြမွာလည္း ကုန္တိုက္ႀကီးေတြ၊ ကုမၸဏီေတြ ဖြင့္လွစ္လာၾကတယ္။ ၁၉၃၀ ဝန္းက်င္ ေရာက္ေတာ့ သမ႐ိုးက် ေရပက္ကစားသႀကၤန္ဟာ ကုန္တိုက္ႀကီးေတြက အသံုးျပဳတဲ့ ကုန္တင္ကားေတြနဲ႔ လွည့္လည္ ေရပက္ကစားတာ၊ ကားေပၚ တူရိယာပစၥည္းတင္တာ၊ ကားကို ပန္းခ်ီေရကန္ထည္ အလွဆင္တာ၊ ဘက္ထရီမီးေတြနဲ႔ ထြန္းညႇိလွပေစတာေတြ အထိ တိုးတက္လာတယ္။ ဒီလိုအလွျပယာဥ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဧည့္ခံမ႑ပ္နဲ႔ အျပန္အလွန္ သီခ်င္းဆိုၾကတာ၊ ေဖ်ာ္ေျဖ သီဆိုတီးမႈတ္ၾကတာေတြ ရွိလာတယ္။ သႀကၤန္သံခ်ပ္ဆိုတာေတြကလည္း အရင္လို “ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရ အေမာေျပေအာင္ တိုက္ပါ့ မမ” ဆိုတာမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

“လူေခ်ာလူလွ လက္ေ႐ြးစင္၊ ရွက္ေသြးခင္ရင္၊ မွိတ္လို႔သာပက္၊ ေလာင္းလိုက္ပက္လိုက္ ႏြဲ႕ရွာသူ၊ အသည္းမွာပူတာ၊ ေအးေပါ့ ေအးေပါ့” စတဲ့ သံခ်ပ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။

အလားတူ တီးၾကမႈတ္ၾကတဲ့ သီခ်င္းေတြမွာလည္း သႀကၤန္နဲ႔ ပစၥကၡျမင္ကြင္း အေျခအေနကို သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ ရသအဖြဲ႕အႏြဲ႕ေတြ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။

“မန္းသူႏြဲ႕မူ … ႏုယဥ္ယဥ္ေတြလန္းပါေစ၊ ခါေရေလာင္း ညႇာေႂကြေျပာင္းေပါ့ခင္ရယ္၊ ေအးေစေတာ့ဆို … ေလာင္းတဲ့စိတ္ရင္းပင္ … အဟုတ္ပ ႏွမေလးအသြင္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းသံေတြနဲ႔ ရင္ခုန္ဖြယ္ သႀကၤန္ေတြပါပဲ။

မႏၲေလးၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတိုင္း သႀကၤန္ေရစက္ေတြနဲ႔အတူ အႏုအလွ ညႇင္းသြယ့္ သံစံုေတြ ကိုယ္စီကြန္႔ျမဴးခံစား ၾကည္ႏူး ၾကတဲ့ ကနဦးသႀကၤန္ေတြပါပဲ။

ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၀၀ ျပည့္ ၀န္းက်င္။

ကမၻာႀကီးရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးခ်ိန္ခြင္လွ်ာေတြ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အတူ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးထဲမွာ သႀကၤန္လည္း စုန္းစုန္းျမဳပ္လုမတတ္ ျဖစ္ရတယ္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ မတ္လမွာစစ္ႀကီး ၿပီးၿငိမ္းျခင္းႏွင့္အတူ မတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔ စစ္ေျပးသူေတြ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျပန္အ၀င္ “ခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ နီးလို႔လာၿပီေလ၊ ေဒၚေဒၚ မမ ႏွမတို႔ေရ …” လို႔ ခြန္းဆက္သံႏွင့္အတူ “မႏၲေလးဆို ေ႐ႊၿမိဳ႕တို႔ ရတနာပံု ေနျပည္၊ တင့္တယ္သာယာစည္ကား ဟိုတုန္းအခါကေလ၊ အဲဒါေတြ မေတြးၾကနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ကာစီမံၾကစို႔ေလ…” လို႔ ျပာပံုထဲက ျပန္လည္ ရွင္သန္ႏိုးထမယ့္ မႏၲေလးကို သႀကၤန္ႀကိဳေတးနဲ႔ လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့တာကလည္း ေခတ္ကိုမ်က္ေျခမျပတ္ခဲ့ဘူး ဆိုတဲ့ သာဓကပါ။

စစ္ႀကီးအၿပီး ျပန္လည္စည္ကားလာတဲ့ တခုေသာ သႀကၤန္မွာေတာ့ ဒီေန႔တိုင္ နာမည္ေက်ာ္ဆဲ၊ ျမန္မာ့သႀကၤန္ အမွတ္ လကၡဏာ အျဖစ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ခဲ့တဲ့ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ “ေ႐ႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို” သီခ်င္း “ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း” သီခ်င္း ေတြလည္း အေမြအႏွစ္ က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ မႏၲေလးဟာ စစ္ႀကီးထဲက ျပန္လည္ ေအာင္ပြဲခံခဲ့ၾကတာနဲ႔အတူ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲဆီ အမ်ိဳးသားအားမာန္နဲ႔ ရည္ေမွ်ာ္တဲ့ ပံုရိပ္လကၡဏာေတြနဲ႔ ထင္ဟပ္ခဲ့တယ္။ ရာခ်ီရွိတဲ့ အလွျပယာဥ္ေတြက အမ်ိဳးသား အားမာန္ ျပ႒ာန္းခြင့္ဆႏၵ၊ ေခတ္မီ မ်ိဳးခ်စ္လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ၀င္တပ္မေတာ္ စတဲ့ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈေတြနဲ႔ တက္ႂကြ ခဲ့ၾကေလရဲ႕။ သံခ်ပ္ေတြကလည္း လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲေခၚသံေတြ …။

ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၀၈ ခုႏွစ္ ၁၉၄၇ သႀကၤန္

၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၄ ရက္ေန႔ လြတ္လပ္ေသာ သမၼတႏိုင္ငံ ထူေထာင္မႈႏွင့္အတူ ဖြားဘက္ေတာ္ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားခ်င္း သေဘာထား ကြဲလြဲမႈ ျပယုဂ္ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးလည္း စိတ္မခ်မ္းသာစြာ ခံစားခဲ့ၾကရတယ္။ တမ်ိဳးသားလံုးရဲ႕ဆႏၵက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အာဃာတေတြ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေစလိုတယ္။ အားလံုးရဲ႕ ဘံုဆႏၵက “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တမ်ိဳးသားလံုးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ သႀကၤန္ကလည္း မေမ့မေလ်ာ့နဲ႔ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ဆီ ဦးတည္ခဲ့ၾကတယ္။

“ပိေတာက္ေတြ ေ၀ေ၀လြင္လြင္၊ ေ႐ႊရည္လူး ဖူးပြင့္တဲ့ ဒီအခ်ိန္တြင္
ဗမာေျပ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႐ြက္သစ္ႏုႏု ခါေတာ္ေရစင္ ဖ်န္းလို႔ ေ၀စီလြင္၊
ေငြငန္းဆုေတာင္း၊ ေအာင္ေၾကာင္းကိုပင္ ခါေတာ္ေရသဘင္”
တဲ့ေလ။

ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း ကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသဘင္ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ ဆုမြန္ေႁခြခဲ့တယ္။ တၿမိဳ႕လံုး ေရသဘင္မ႑ပ္ရာခ်ီ၊ အလွျပယာဥ္ ရာခ်ီၿပီးဆင္ႏႊဲတဲ့ ဒီသႀကၤန္မွာ သီခ်င္းေတြ၊ သံခ်ပ္ေတြ အားလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသံေတြ ဘ၀ဂ္ညံခဲ့တယ္။

ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၁၁ ခုႏွစ္ ၁၉၅၀ သႀကၤန္ (၀ါ) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသႀကၤန္

ျမန္မာျပည္ဟာ တိုင္းရင္းသားအားလံုး ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ စိတ္ဓာတ္နဲ႔အတူ လက္တြဲကာ ေအးအတူပူအမွ် ခံစား ေနထိုင္ၾကတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းစစ္မီးနဲ႔အတူ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရေတြရဲ႕ မမွန္ကန္တဲ့ သေဘာထားတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿပိဳကြဲဖို႔ အေျခအေနေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ “ျပည္ေထာင္စု” ဆိုတဲ့ အစည္းမေျပေရး ဟာလည္း တမ်ိဳးသားလံုးဆိုင္ရာ ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ႏွင့္အတူ “ျပည္ေထာင္စုေရး” ကလည္း ေခါင္းနဲ႔ ပန္းလို ခြဲလို႔မရေပဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တမ်ိဳးသားလံုးဆိုင္ရာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ဟာ “ျပည္ေထာင္စု” ကိစၥကိုလည္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ကာ အေပ်ာ္ မဖက္ခဲ့ဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသႀကၤန္လိုပဲ ေနာက္တႏွစ္မွာ အသင္းေပါင္း ရာခ်ီၿပီး သႀကၤန္ပြဲေတာ္ဆင္ႏြဲၾကရာမွာ “ျပည္ေထာင္စုေရး” ကို မမွိတ္မသုန္ ဦးတည္ကာ သီခ်င္းေတြ သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီးတခုကို မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားေတြ ၀ွဲခ်ီးက်င္းပခဲ့ၾကတာလည္း မေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္စရာပါပဲ။

“ႏိုင္ငံေတာ္ ညီရင္းအစ္ကိုမ်ားေတြ၊ တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြ၊ တအူတံုဆင္း ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးၾကတယ္ေလ၊ ထာ၀စဥ္ ေမတၱာဓာတ္တိုးေစ၊ ဖ်န္းဆြတ္ေသာသႀကၤန္ေရ” လို႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကေရးစပ္ခဲ့ပါတယ္။

ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္ (၁၉၅၁) သႀကၤန္ (၀ါ) ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မွသည္ သံသယ၊ ကြဲလြဲမႈ၊ အမိန္႔အာဏာ၊ မ်ိဳသိပ္မႈ၊ အစမ္းသပ္ခံ၊ စီမံကိန္း၊ အစီရင္ခံစာ … စတဲ့ … စတဲ့ … စကားလံုးေတြ၊ ဟန္ေဆာင္မႈေတြ ကာလရွည္ ျဖတ္သန္းၿပီးေတာ့ ေခၽြးေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြ၊ ေသြးေတြ၊ စြန္႔လႊတ္မႈေတြ၊ စြန္႔စားမႈေတြ အရင္းတည္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ကာလ ႏို၀င္ဘာရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ပြင့္လင္းမႈႏွင့္ အေကာင္းဘက္ဆီ ဦးတည္ၿပီလို႔ ဆိုရေပမယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး၊ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရး၊ အျပန္အလွန္ နားလည္ေရး၊ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရးစတဲ့ လကၡဏာ ေကာင္းေတြမွာ အခု “အေရးတႀကီး (အေရးတႀကီး)” ထပ္မံ လိုအပ္ေနတာ ကလည္း မၿပီးဆံုးႏိုင္ေသးတဲ့ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး”၊ “ျပည္ေထာင္စုေရး” ပဲ မဟုတ္ပါလား။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး … ျပည္ေထာင္စုေရး …၊ ျပည္ေထာင္စုေရး .. ၿငိမ္းခ်မ္းေရး …ဒါျဖင့္ “ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ကို အေျခခံတဲ့ ယံုၾကည္မႈ”၊ “စည္းစည္းလံုးလံုး၊ ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ ဦးထမ္း ပဲ့ထမ္း ေဆာင္႐ြက္မႈ”၊ “သမိုင္းတြင္မယ့္ စတင္ျခင္းအသစ္” … စတဲ့ ဟည္းထေနတဲ့ ပဲ့တင္သံေတြ ညံေနမယ့္ အခုႏွစ္ သႀကၤန္မွာေရာ …

အရင္ႏွစ္ေတြကလို က်ံဳးေလးဘက္ေလးတန္မွာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ျပအိုး ျပာသာဒ္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားေရး လကၡဏာေတြကို ေၾကာ္ျငာ ဗီႏိုင္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ကာၿပီး ေရဂါလံသန္း ၄၀ ေက်ာ္ ျဖဳန္းတီးၾကဦးမွာလား …။ မတ္တပ္ရပ္၊ လမ္းေလွ်ာက္သင္စ ႏိုင္ငံသစ္အတြက္ အဖက္ဖက္က စိန္ေခၚ အားစမ္းေနမႈေတြကို ဥပကၡာျပဳၿပီး ေနာက္ျပန္လွည့္ ပဋိပကၡျဖစ္ေစမယ့္ အထိမခံ ေရႊပန္းကန္ သိန္းခ်ီမယ့္ လူစုလူေ၀း မူးယစ္ရမ္းကား ေပ်ာ္ပါးမႈေတြကို ခြင့္ျပဳေျမႇာက္ပင့္ေပးၾကဦးမွာလား…။

•လူေတြ ေန႔ဖို႔ညစာ အႏိုင္ႏိုင္နဲ႔ ခါးစည္း ရင္ေကာ့ကာ ဘ၀ဆက္ေနၾကရတဲ့ၾကားထဲ အဲဒီလူေတြဆီက လည္ညႇစ္ ရယူထားတဲ့ အခြန္ေငြေတြကို သိန္းေပါင္း ေထာင့္ေျခာက္ရာေက်ာ္ သံုးျဖဳန္းၿပီး ရယ္ျမဴးျမဴး ဗိုက္သားစူစူ၊ ေပါင္ေဖြးေဖြးေလးေတြကို သိန္း ဆယ္ရာခ်ီေပးၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ႑ပ္ေပၚမွာ ဆိုဖာေပၚက ခံစားၾကဦးမွာလား …။

•ေႏြရာသီေရာက္လို႔ ေရမလံုေလာက္၊ ေရမဖူလံု၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ ေသာက္သံုးေရ ေ၀လာေ၀း …၊ ေရအိုးေလးထဲက အနည္ထိုင္ ေရၾကည္ေလး ၀ိုင္းလု ေသာက္သံုးၾကရခ်ိန္ က်ံဳးေရဂါလံ သန္း ၄၀ ေက်ာ္ ျဖဳန္းၿပီး အဲဒီေရေတြက လူသိန္းခ်ီရိွသူေတြဆီက အညစ္အေၾကးေတြ စုၿပီး က်ံဳးထဲ ဒလေဟာ စီးဆင္းေစဦးမွာလား။

•ေရမခ်ိဳးရ၊ ငါးမမွ်ားရ၊ အမိႈက္မပစ္ရလို႔ သံဆန္ကာခတ္ၿပီး တႏွစ္ပတ္လံုး ထိန္းသိမ္းခဲ့တဲ့ က်ံဳးေရနဲ႔ ေလးငါးေပအကြာ ေလးဘက္ေလးတန္ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ အေရအတြက္ရိွ မ႑ပ္ႀကီးေတြေဆာက္၊ ေရေလာင္းအိမ္သာေတြ ရာခ်ီေဆာက္ေစဦးမွာတဲ့လား။

•ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ၃၀ နီးပါး အသက္ေသြးေပါင္း မ်ားစြာ စေတးခံ၊ မိသားစုဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ အဆံုး႐ံႈးခံ၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈေပါင္း ေသာင္းသိန္းခ်ီ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၿပီး ခက္ခက္ခဲခဲရလာတဲ့ လမ္းေၾကာင္းသစ္ေပၚ အေႏွာက္အယွက္ေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းကာစ …၊ သႀကၤန္ဆိုတဲ့ ၃၊ ၄ ရက္အတြင္း ပဋိပကၡေတြ ဖိတ္ေခၚ တင္သြင္းေစၿပီး တသက္လံုး ေမြးလာတဲ့ၾကက္ တမနက္နဲ႔ ႐ိုက္သတ္ေစဦးမွာလား…။
လားေပါင္းမ်ားစြာ ပေဟဠိေမးခြန္းေတြနဲ႔…

ေဟာ… ဘာတဲ့ … လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ၀န္းက်င္က အသံ … သဲ့သဲ့ ျပန္ၾကားလာရ …။ ဘာတဲ့ …။

“ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ႐ႈခင္းမွာ … သာသာယာယာ ခမ္းနားပါေပ၊
သာယာ ခမ္းနား၀င့္ႂကြားကာ … ႐ိုးရာဓေလ့ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္လုေပါ့။
သႀကၤန္တြင္းမွာ ထြက္လို႔လာ …
အျမင္မေတာ္တာေတြ ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ …
အျမင္မေတာ္တာေတြ ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ …
အျမင္မေတာ္တာေတြ ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ … ”
တဲ့။

လူငယ္ေတြရဲ႕သံခ်ပ္သံ … ။ သံခ်ပ္သံ … ။

No comments: