ေအာင္သူရထြန္း
မၾကာခဏယာဥ္ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေသာ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မန္း အေ၀းေျပးလမ္း (အျမန္လမ္း)ေပၚတြင္ အဓိကထားေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည့္ ယာဥ္မ်ားကုိ အခ်ိန္ျပည့္ အနီးကပ္ေစာင့္ၾကပ္ႏိုင္ရန္ အဆင့္ၿမင့္ GPS စနစ္ တပ္ဆင္သံုးစြဲႏိုင္ေတာ့မည္ဟု အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး၊ ရဲမွဴးႀကီးေန၀င္းက ေျပာသည္။
“GPS ( Global Positioning System) စနစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕ကားအခ်ဳိ႕မွာ တပ္ ဆင္စမ္းသပ္တာေအာင္ၿမင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေ၀းေျပးလမ္းေပၚမွာေျပးဆြဲေနတဲ့ (Express အေ၀းေၿပး ကား) ေတြအေနနဲ႔ တပ္ဆင္အသံုးျပဳဖို႔ကိုေတာ့၀န္ႀကီးဌာနေလးခုရယ္၊ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းေတြမွာရွိတဲ့ (မထ သ) ေတြနဲ႔ေနာက္ဆံုးအစည္းအေ၀းလုပ္ၿပီးရင္ အဆင္ေျပပါၿပီ”ဟု ရဲမွဴးႀကီးက မီဒီယာမ်ားကုိေၿပာသည္။
ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ႏွင့္ GPS စနစ္ကုိတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္မည့္ (b smart) ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ မည့္ ယင္းစနစ္အတြက္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳပါကကုန္က်စရိတ္မ်ားကုိ ၀န္ႀကီးဌာနေလးခု ေပါင္း ေနာက္ဆံုး အဆင့္အစည္းအေ၀းၿပီးမွ ထုတ္ျပန္မည္ဟုသိရသည္။
GPS စနစ္သည္ GSM ဖုန္းလိုင္းမိသည့္ မည္သည့္ေနရာေဒသမဆိုအသံုးျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း အေ၀းေျပး လမ္းေပၚတြင္ ဖုန္းလိုင္းမမိသည့္ ေနရာမ်ားရွိေနေသးသည့္အတြက္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပူး ေပါင္းေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္ဟု ၎ကေၿပာသည္။
ရဲမွဴးႀကီးေန၀င္းက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမန္လမ္းတပ္ဖြဲ႕ကေတာ့ ယာဥ္အႏၱရာယ္ေတြ ျဖစ္ေနသေရြ႕ တာ၀န္မေက်ဘူးလို႔ ခံစားရတဲ့အတြက္ ပိုေကာင္းမြန္တဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ေနပါတယ္။ မၾကာခင္မွာလည္း Express ကားေတြကိုကီလို ၈၀ ႏႈန္း သတ္မွတ္ဖို႔ ရွိပါတယ္”ဟု ဆိုသည္။
အဆိုပါ GPS စနစ္သည္ အေ၀းေျပးကားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ေဆာင္ရြက္ထားေသာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားကလည္း တပ္ဆင္အသံုးျပဳႏိုင္ၿပီး ယင္းစနစ္ တပ္ဆင္ထားေသာကားမ်ားသည္ ေမာင္း ႏွင္ေနစဥ္ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းေက်ာ္လြန္ပါက သတိေပးအသံစနစ္ပါရွိသည့္အျပင္ ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိသူမွ လႊဲ၍ မည္သူမွ်စက္ႏႈိး၍ပင္ မရေၾကာင္းသိရသည္။
ထို႔အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ယာဥ္ရပ္နားထားလွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း ဗဟိုထိန္း ခ်ဳပ္ေရးစင္တာတြင္ မွတ္တမ္းမ်ားရွိေနမည့္အျပင္ ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက အလိုအေလ်ာက္ အ ေၾကာင္းၾကားစနစ္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားကိုပါ အေသးစိတ္ၾကည့္႐ႈမွတ္တမ္းတင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment