ဧရာ၀တီ
မတ္လတြင္ ၿပီးဆံုးခဲ့သည့္ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ အတြင္း ေလာင္စာဆီဝယ္လိုအားက ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ တိုးလာခဲ့ၿပီး တေန႔လွ်င္ စည္ ေပါင္း ၄၀၇၀ဝ ခန္႔ ရွိသည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္သည့္သတင္းအခ်က္အလက္ မ်ားအရ သိရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း စာရင္းမဝင္သည့္ ေလာင္စာဆီ စီးဆင္းမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေလာင္စာဆီ ေမွာင္ခို ဝင္ေရာက္မႈ ၂၀ မွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံျခားမွ ေလာင္စာဆီတင္သြင္းမႈကို မွီခိုေနရၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ပုဂၢလိက က႑က တေန႔လွ်င္ ေလာင္စာဆီ ၂၄၉၉၀ စည္ တင္သြင္းခဲ့သည္။
Denko ႏွင့္ Myawaddy Trading တို႔သည္ အမ်ားဆံုး တင္သြင္းသည့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီႀကီးမ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ၿပီး အဆိုပါ ကုမၸဏီ ၂ ခုသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ေလာင္စာဆီ တေန႔လွ်င္ စည္ေပါင္း ၇၄၅၀ စီ တင္သြင္းခဲ့ၾကသည္ ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆုိသည္။
အစိုးရက ထုတ္ျပန္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား အရ၊ ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္းျမန္မာႏို္င္ငံက တေန႔လွ်င္ ေလာင္စာဆီ ၁၅၈၂၅ စည္ ခန္႔ တင္သြင္းခဲ့ရာ ဒီဇယ္ဆီက စုစုေပါင္း၏ တဝက္နီးပါး ဓာတ္ဆီက ၃ပံု ၁ ပံုႏွင့္ က်န္ ပမာဏက ေလယာဥ္ဆီျဖစ္သည္ဟု သိရ သည္။
၂၀၁၃ခုႏွစ္ အတြင္းတြင္ ေရေၾကာင္းမွ ဒီဇယ္တင္သြင္းမႈ တေန႔လွ်င္ ၃၇၂၅၀ စည္မွ ၆၂၀၈၃ စည္အထိရွိၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ ဝက္ ကာလအတြင္း ဓာတ္ဆီ တင္သြင္းမႈက တေန႔လွ်င္ စည္ ၂၀ဝ၀ဝ အထိ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။
ေရနံခ်က္စက္႐ံုမ်ား
အစိုးရပိုင္ ေရနံႏွင့္ ဓာတုေဗဒလုပ္ငန္းက ေရနံခ်က္စက္႐ံုငယ္ ၃ခုကိုလည္ပတ္ေနၿပီး အဆင့္ျမႇင့္ ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား လိုအပ္ေနသည္။
စက္႐ံု ၂ ခုက အျပည့္အဝ လည္ပတ္ႏိုင္ ျခင္းမရွိဘဲ က်န္တခုျဖစ္သည့္ တေန႔လွ်င္ စည္ေပါင္း ၁၅၀ဝ ခ်က္လုပ္ႏိုင္ေသာ သန္လ်င္ ေရနံခ်က္ စက္႐ံုသည္လည္း ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္း၏ တဝက္ခန္႔သာ လည္ပတ္ေနရၿပီး ျပည္တြင္းမွထြက္ရွိသည့္ ေလဆီ (Condensate) မ်ားကို အရည္အေသြး ညံ့သည့္ ဓာတ္ဆီမ်ားအျဖစ္ ခ်က္လုပ္ေနရသည္ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆိုသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ အႀကီးဆံုး ေရနံခ်က္လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ Thai Oil PCL က ရွိႏွင့္ၿပီးသား၊စက္႐ံု ၂ ႐ံုကို အဆင့္ျမႇင့္ ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာ တူညီခ်က္ အစိတ္အပိုင္း တရပ္အေနျဖင့္ တေန႔လွ်င္ စည္ ၁၅၀ဝ၀ဝ ခ်က္လုပ္ႏိုင္မည့္ ေရနံခ်က္စက္႐ံုတခု ေဆာက္လုပ္ရန္ အဆိုျပဳထားေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ေထာက္ပို႔လမ္းေၾကာင္း
ဆီလက္ခံရန္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ရန္ကုန္ႏွင့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းမ်ားကို ေရာက္ရွိရန္ ေရတိမ္သည့္ ရန္ကုန္ျမစ္ဝကို ျဖတ္သန္း ၍ ေလာင္စာဆီ တန္ခ်ိန္ ၆၀ဝ၀ မွ ၁၀ဝ၀ဝ အတြင္းသာ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ေရနံတင္ သေဘၤာငယ္မ်ားသာ ဝင္ေရာက္ ႏိုင္ သည္။
ဓာတ္ဆီ တန္ ၆၀ဝ၀ ကို သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ၿပီးေနာက္ ထိုမွတဆင့္ ဆီသယ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ လႊဲေျပာင္းကာ ျဖန္႔ျဖဴးေပး သည္။
ဒီဇယ္အတြက္ အလတ္စား ဆီတင္သေဘၤာမ်ားက ဆီတြဲမ်ားအတြင္းသို႔ သေဘၤာခ်င္း ကူးေျပာင္းထည့္ေပးရသည္။
အဆိုပါ ဆီတြဲမ်ားသည္ မႏၱေလးသို႔ ေရာက္ရန္ ေရေၾကာင္းမွ ၁၀ ရက္ခန္႔ သြားရၿပီး ပံုမွန္အားျဖင့္ သေဘၤာမွ ဆီခ်ျခင္း အလုပ္ သည္ အခ်ိန္ယူရၿပီး သဲေသာင္မ်ား၊ ကမ္းပါးမ်ားႏွင့္ မတိုက္မိေစရန္ ဒီေရ ျမင့္တက္လာခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းရန္ လိုအပ္သည္။
ေရနံဆိပ္ကမ္းတခုႏွင့္ သိုေလွာင္ကန္မ်ား
ဆီနီေဂါ အစိုးရပိုင္ ေရနံကုမၸဏီ Angolan ႏွင့္ ကမၻာ့အဆင့္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းတခုျဖစ္သည့္ Trafigura တို႔၏ လုပ္ငန္းခြဲတခုျဖစ္ေသာ Puma Energy က Asia Sun ကုမၸဏီႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ေရနံဆိပ္ကမ္းတခုႏွင့္ သိုေလွာင္ကန္မ်ား တည္ေဆာက္ေန သည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ဆိပ္ကမ္းၿပီးစီးသြားပါက တန္ခ်ိန္ ၃၀ဝ၀ဝ ခန္႔အထိ သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ အလယ္အလတ္ အရြယ္အစား သေဘၤာ မ်ားကို လက္ခံသြားႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကုဗမီတာ ၈၈၀ဝ၀ အထိရွိသည့္ သိုေလွာင္ကန္မ်ားတြင္ ကတၲရာေစး၊ ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဂ်က္ ေလယာဥ္ဆီမ်ား သိုေလွာင္သြားႏိုင္မည္ဟု ကုမၸဏီက ေျပာသည္။
စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးျမင့္ေဇာ္က ရန္ကုန္တြင္ ေလာင္စာသိုေလွာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီ ၃ ခု သို႔မဟုတ္ ၄ ခုကို ခြင့္ျပဳခ်က္ ခ်ထားေပးၿပီးၿပီဟု ဆုိသည္။
သိုေလွာင္ႏိုင္မည့္ ပမာဏမွာ ဂါလန္ ၄၀ဝ၀ဝ၀ မွ ၅၀ဝ၀ဝ၀ အထိ (၁၄၀ဝ၀ တန္မွ ၁၇၀ဝ၀ တန္) ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
စြမ္းအင္ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ သတင္းရင္းျမစ္မ်ား၏ အဆိုအရ ေလာင္စာဆီ သိုေလွာင္ေရးအတြက္ ေျမေနရာ ငွားရမ္းခြင့္ ေလွ်ာက္ ထားရန္ စီစဥ္ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ားမွာ Denko, Myawaddy Trading, Newday, Max Myanmar, MMTM ႏွင့္ Greenluck တို႔ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
Reuters သတင္းေထာက္မ်ားျဖစ္ေသာ Florence Tan ႏွင့္ Aung Hla Tun ၏ Myanmar’s oil sector attracts investment ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment