ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
သံဃာေတာ္ တခ်ိဳ႕ မႏွစ္က စၿပီး ဦးေဆာင္ ေဆာ္ၾသေနတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈ ဟာ အခု ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ဥပေဒ မူၾကမ္း ျပည္သူကို ခ်ျပတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဒီထဲမွာ “တလင္တမယားစနစ္ က်င့္သံုးျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒ” ဟာ အရင္ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ လူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႕ေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ ေထာက္ျပ ေဝဖန္မႈ ခံခဲ့ရတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အခုလို တလင္ တမယားစနစ္ (Monogamy) က်င့္သံုးဖို႔ရာ ဥပေဒ အမွန္တကယ္ ျပ႒ာန္း ႏိုင္မယ္ဆုိရင္ ႀကိဳဆို ေထာက္ခံရမွာပါ။ ေရွး အစဥ္အဆက္ ဗမာျပည္မွာ မဟာဖိုဝါဒ ေယာက္်ား အသားေပး စနစ္ အရ လင္ၿပိဳင္ (Polyandry) ထားမႈကိုသာ တရားဥပေဒ အရ ကန္႔သတ္ထားခဲ့ၿပီး မယားၿပိဳင္ (Polygyny) ထားမႈကို ဥပေဒ အရ ခြင့္ျပဳထားတာကို အခု ျပ႒ာန္းမယ့္ ဥပေဒ မွာ ပက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ရင္ ဗမာျပည္ရဲ႕ က်ား-မ တန္းတူညီမွ်ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး စံခ်ိန္ ဟာ ျမင့္တက္လာမွာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ ပူးတြဲ ပါ အျခား ဥပေဒၾကမ္းမ်ား ျဖစ္တဲ့ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ ကူးေျပာင္းျခင္း၊ လူဦးေရတိုးပြားႏႈန္း ထိန္းညွိျခင္း၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားမွာေတာ့ အျငင္းပြားဖြယ္ရာေတြ ရွိပါတယ္။
ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ ကူးေျပာင္းျခင္း အတြက္ဆိုရင္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ သေဘာ၊ ဘာသာတရား ဟာ ပုဂၢလိက ကိစၥ သက္သက္၊ တကိုယ္ေရ ဆႏၵ၊ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္မႈ သာ ျဖစ္သင့္တယ္။ ဘယ္ အာဏာပိုင္၊ အစိုးရ၊ ဥပေဒ ဆီက မွ ခြင့္ေတာင္း စရာ မလိုဘူး၊ အသိအမွတ္ျပဳခံစရာ အတည္ျပဳခ်က္ယူစရာ မလိုဘူး။ ကိုယ့္ ဘာသာ ႀကိဳက္တဲ့ အယူဝါဒ တခုကို ဒီေန႔ ကိုးကြယ္မယ္၊ ေနာက္ေန႔ မႀကိဳက္ရင္ မကိုးကြယ္ဘူး၊ တျခား ရွိၿပီး အယူဝါဒ ဘာသာ တခုခုကို ေျပာင္း ကိုးကြယ္ခ်င္ ကိုးကြယ္မယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာ ဘာသာအယူဝါဒအသစ္ တခု ကို ထူေထာင္ခ်င္ ထူေထာင္မယ္၊ ဘာသာမဲ့ အျဖစ္လည္း ေနခ်င္ေနမယ္။ ဒါေတြ အားလံုးကို ဥပေဒ နဲ႔ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ လူသားတဦး ရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ အခြင့္အေရး သက္သက္ပဲ တည္ရွိေနသင့္တယ္။
လူဦးေရ တိုးပြားႏႈန္း ထိန္းညွိျခင္း ဆိုရင္လည္း အသံၾကားရတာနဲ႔ တုန္လႈပ္ဖြယ္ပါပဲ။ လူဦးေရ ေပါက္ကြဲျခင္းကို ထိန္းညွိႏိုင္ဖို႔ရာ တရုတ္ျပည္ႀကီးမွာ စီစဥ္တဲ့ ကေလး တေယာက္ ေပၚလစီ ဥပေဒ က်င့္သံုးျခင္း ရလဒ္အျဖစ္ က်ား-မ လူဦးေရ မညီမမွ်ျဖစ္မႈ၊ ဝမ္းတြင္းသေႏၶသား ဘဝမွာ က်ား-မ ကြဲတာနဲ႔ ‘မ’ ဆိုရင္ ဖ်က္ခ်မႈ၊ ေမြးကင္းစ ကေလးငယ္ သတ္ျဖတ္မႈ၊ စြန္႔ ပစ္မႈ (‘မ’ ဆိုရင္) စတဲ့ လူသားမဆန္မႈျဖစ္စဥ္ေတြ မ်ားျပားေနၿပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ လႈမႈ၊ စီးပြား၊ စိတၱ ဒုကၡေတြ အႀကီးအက်ယ္ သက္ေရာက္ေနတယ္။ ဆိုလိုတာက လူဦးေရ တိုးပြားမႈ ထိန္းဖို႔က ပညာေပးေရး အစီအစဥ္ေတြ နဲ႔သာ ၾကံေဆာင္ရမွာပါ။ ဥပေဒ နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။
နာဇီ ဂ်ာမဏီ ေခတ္မွာ စံခ်ိန္မီ လူသားမ်ားသာ ေမြးထုတ္ရမယ္ ဆိုကာ မ်ိဳးရိုးဗီဇ မမွန္၊ အသိဉာဏ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ နည္းသူေတြ မ်ိဳးဆက္မပြားေအာင္ ဥပေဒ အရ အတင္းအက်ပ္ သားေၾကာျဖတ္ခိုင္းခဲ့တယ္။ အဓိက ကေတာ့ ဂ်ာမာန္ အာရီယန္ မ်ိဳးသန္႔ေရး၊ အာရီယန္ အႏြယ္ သီးသန္႔ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ အျခား အာရီယန္ မဟုတ္သူ ဂ်ဴး၊ ေသြးေႏွာ၊ ဂ်စ္ပဆီ၊ လူမည္း ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အရ ဆန္႔က်င္သူ ကြန္ျမဴနစ္ ေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ စီစဥ္တာပါ။ နာဇီဂ်ာမဏီ ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ႏူရင္ဘတ္ဥပေဒ မွာ မ်ိဳးႏြယ္ မတူသူခ်င္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ၊ လိင္ဆက္ဆံမႈကို တားျမစ္ခဲ့တယ္။ ဒီ အလုပ္ေတြ အားလံုး အတြက္ ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္ခဲ့သလဲ ဆို စစ္အၿပီးမွာ ႏူရင္ဘတ္ ခံုရံုးဖြဲ႕ ပါဝင္ခဲ့သူ၊ ေထာက္ခံခဲ့သူ၊ ဥပေဒ ပညာရွင္၊ ဥပေဒ ျပဳသူ နဲ႔ က်င့္သံုးရသူ တရားသူႀကီး၊ အစိုးရ ေရွ႕ေန (ဆြဲခ်) ပါ မက်န္ လူသားျဖစ္တည္မႈကို ဆန္႔က်င္မႈ အျဖစ္ တရားစြဲ အျပစ္ေပးခံရျခင္းပါပဲ။
ဆိုခ်င္တာက ဥပေဒ ထုတ္ ကန္႔သတ္ျခင္း၊ ထိန္းညွိျခင္းမ်ိဳးဟာ အရာရာ အတြက္ ေတာ္သင့္မွန္ကန္ နည္းလမ္းက်တဲ့ ေျဖရွင္းမႈ မဟုတ္ပါ။ ဘက္ေပါင္းစံုက စဥ္းစား ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ရမွာပါ။
လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒ ဆိုရင္လည္း ေခတ္သစ္ အေတြးအေခၚေတြ၊ ဒီမိုကေရစီေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ထားလိုက္ပါဦး၊ ျမန္မာ့ ရိုးရာ ဓေလ့ အစဥ္အလာ အရ ကို မလိုလားအပ္ပါ။ ျမန္မာ့ ဓေလ့ ေတြထဲမွာ လက္ထပ္ျခင္း ဆိုင္ရာ ဓေလ့ ထံုးဟာ အင္မတန္ ႏွစ္ၿခိဳက္ သေဘာက် လက္ခံခ်င္စရာ ေကာင္းတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသား မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ သူ႔ ဓေလ့၊ ကိုယ့္ ဓေလ့ အေၾကာင္း စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ရင္ ျမန္မာေတြရဲ႕ ရိုးရာ ဓေလ့ ေရွးထံုးစံ သေဘာမွာကို အင္မတန္ လြတ္လပ္ ရိုးရွင္း လွပေနၿပီး ျဖစ္တဲ့ လက္ထပ္ျခင္း ဓေလ့ အေၾကာင္း ကို အသားေပး ေျပာျပရတယ္။ ျမန္မာ့ဓေလ့ လက္ထပ္ျခင္း မွာ ဘာ ဘာသာေရး ထံုးစံ၊ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈ မွ မပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒ အရ ကန္႔သတ္မႈမ်ိဳး၊ လိုက္နာရမႈမ်ိဳး မရွိေၾကာင္း၊ အရြယ္ေရာက္ၿပီး လူသားႏွစ္ဦးရဲ႕ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ဗဟိုျပဳ တည္ေဆာက္ ေပါင္းဖက္မႈကသာ အဓိက ျဖစ္ၿပီး လူမႈဓေလ့ သက္သက္ “Pure Secular Affair” စစ္စစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဂုဏ္ယူဝ့ံၾကြား အျမဲ ဆိုျဖစ္တယ္။
ျမန္မာ့ သမိုင္း မွာ လက္ထပ္ျခင္း ဆိုင္ရာ အတြက္ Saint Valentine မလိုခဲ့ဘူး၊ လူသား အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုမႈေတြ မလုိခဲ့ဘူး၊ ခ်စ္မႈ အခြင့္အေရး အတြက္ အသက္ ေပးစရာ မလိုဘူး။ ဥေရာပ အလယ္ေခတ္ (5th-15th CE) မွာ တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တယ္ လို႔ ယူဆႏိုင္စရာ အေထာက္အထား တခ်ိဳ႕ရွိတဲ့ နယ္ပိုင္ အရွင္သခင္ႀကီးေတြရဲ႕ သတို႔သမီးေလာင္း ကို ပန္းဦးေျခြခြင့္ (First Night Right/Right of the Lord) လိုမ်ိဳး တရားမဲ့မႈ ျမန္မာ့ ရာဇဝင္ ပုဂံေခတ္ (9th-13thCE) မွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ တခ်ိဳ႕ က်င့္သံုးတယ္ ဆိုတာလည္း တကယ္ေတာ့ သမိုင္း အေထာက္အထား မျပည့္စံုဘူး။ ဥေရာပရဲ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ ဆိုင္ရာ တရားမဲ့၊ မလြတ္လပ္မႈ ထံုး၊ ဓေလ့ သမိုင္း ကသာ ပိုခဲ့တယ္။
ျမန္မာေတြ လက္ထပ္ဖို႔ အတြက္၊ လူ႔သဘာဝ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခ်စ္တင္းေႏွာခြင့္ ရဖို႔အတြက္ ဘုန္းႀကီး က စီမံေဆာင္ရြက္ေပးမွ၊ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ က ခြင့္ျပဳမွ၊ ဘာသာတရား ထံုးစံ ျပဳမွ၊ ဥပေဒ အရ တရားဝင္မွ၊ ေျမပိုင္ရွင္ႀကီးမ်ား က လက္ခံမွ ဆိုတဲ့ အကန္႔အသတ္ ပညတ္ခ်က္ေတြ လံုးဝ မရွိဘူး။ ျမန္မာေတြ အမ်ားစု ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားကလည္း ကိေလသာ၊ တဏွာျဖတ္၊ သံသရာ ျပတ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔က အႏၱိမ ဆိုေတာ့ ဘာသာဓေလ့ နဲ႔ အိမ္ေထာင္သားေမြးျပဳမႈ ဆက္စပ္စရာလည္း အေၾကာင္းမရွိဘူး။ အေပၚယံ အျမင္ အရ အသိအမွတ္ျပဳမႈ လက္ထပ္ လက္စြပ္ လဲျခင္း၊ ဝတ္ဆင္ရျခင္းမ်ိဳး ဆိုတာေတာင္ ျမန္မာ့ဓေလ့မွာ မရွိဘူး။ လူသား ႏွစ္ဦး တဦး အေပၚ တဦး ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမယ္၊ အတူတကြ ေနထိုင္ ေပါင္းသင္း၊ သဘာဝ တရား အတိုင္း လိင္ဆက္ဆံမႈ ျပဳလိုမယ္ ဆိုတာနဲ႔တင္ အိမ္ေထာင္ တည္မႈ ျဖစ္ေျမာက္၊ လက္ထပ္ရာ ေရာက္တယ္။ လူမႈ အသိုင္းအဝန္းကလည္း လင္မယား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္၊ အိမ္ေထာင္ကြဲရာမွာလည္း အလားတူ သေဘာအတူတူပဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြ အေနာက္တိုင္းသား မိတ္ေဆြမ်ားကို ရွင္းျပတိုင္း သူတို႔တေတြ အံအားတသင့္ ျဖစ္ၾကတယ္။
အခု အေနာက္ ကမၻာ မွာ လက္မထပ္မီ အတူေနျခင္း (Living Together Before Marriage) တို႔၊ အိမ္ေထာင္မျပဳမီ လိင္ဆက္ဆံျခင္း (Premarital Sex) တို႔ စတာေတြ ရဲ႕ ေခတ္သစ္ လႈမႈဓေလ့ထံုးေတြ ၊ ရိုက္ခတ္မႈေတြ၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို အေကာင္း/အဆိုး၊ အေၾကာင္း/အက်ိဳး ေနာက္ပိုင္းမွ ေဆြးေႏြးလာေနၾကတာပါ။ ျမန္မာေတြ မွာ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ ခုႏွစ္အိမ္ၾကားရံု၊ သိရံု၊ လူသားႏွစ္ဦး အတူေန၊ အတူစား၊ အတူ အိပ္ေနေၾကာင္း အရပ္ က အသိအမွတ္ျပဳရံု နဲ႔ ရိုးရာ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ ေျမာက္ေနၿပီ ျဖစ္လို႔ ဒါမ်ိဳး ျဖစ္စဥ္ နီးစပ္ အလား သဏၭာန္တူေတြ ေန႔စဥ္ ၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္တယ္။ အျမင္က်ယ္ နားလည္ လက္ခံေပးႏိုင္မႈေတာင္ ေရွးေဟာင္း ဓေလ့ထံုးကိုယူရင္ ပို မ်ားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ရိုးရာ သေဘာအရ အတူေနေၾကာင္း အရပ္က သိရင္ လက္ထပ္ျခင္းမည္ၿပီး ျဖစ္လို႔ ဒီလို ျပႆနာမ်ိဳးေတြ အတြက္ အေျဖ ေတာင္ ရွိၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာျပရင္ ဥေရာပသား မိတ္ေဆြမ်ား ခမ်ာ ဘာမွ ျပန္မေခ်ပႏိုင္ ေခါင္းညိတ္ၾကရတယ္။
ျမန္မာ့ဓေလ့မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ ထံုးစံေလာက္ လြတ္လပ္တာ ဘာမွ မရွိဘူး။ ဘာ ဘာသာေရး၊ ဥပေဒေရး အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနား “Ceremony” မွ မပါဘဲ လင္ကိုယ္ မယားကိုယ္ ႏွစ္ဦးတည္း သေဘာတူေနထိုင္ၿပီး အရပ္က အသိအမွတ္ျပဳရံုနဲ႔ လူမႈထံုးတမ္း၊ တရားဥပေဒထံုးတမ္း ႏွစ္ခုစလံုး နဲ႔ တရားဝင္ တဲ့ ဓေလ့ ဆိုတာ နည္းနည္းေနာေနာ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ့ ရိုးရာ လက္ထပ္ျခင္း မွာ အာရွ ဓေလ့ လည္း ျဖစ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ အားႀကီးရာ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ႕ရတဲ့ မိန္းကေလး က ေယာက္်ားေလး မိဘမ်ားကိုု ေငြေၾကး၊ ဥစၥာ၊ ပစၥည္းေပး တင္ေတာင္းရျခင္းမ်ိဳး လည္း မရွိဘူး။ အေနာက္တိုင္း အပါအဝင္ တကမၻာလံုး လိုလိုမွာ က်င့္သံုးေလ့ရွိတဲ့ လက္ထပ္ခ်ိန္မွာ မိမိ မူလ နာမည္ ကို စြန္႔ ခင္ပြန္း မိသားစု နာမည္ကို ယူရျခင္းမ်ိးလည္း မရွိဘူး။ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ႀကိဳတင္ သတ္မွတ္စီစဥ္ လက္ထပ္ေပးျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး အျပည့္အဝ ရွိတယ္။ အရြယ္ေရာက္ၿပီး အတြက္လည္း မိဘ က စီစဥ္ေပးျခင္း (Arranged Marriage) ဓေလ့ ဆိုတာ မတြင္က်ယ္ဘူး။
တကယ္ေတာ့ လက္ရွိ မ်က္ေမွာက္ ဗမာျပည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ အျမစ္တြယ္ အသားက်သြား ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ လက္ထပ္ျခင္းဆိုင္ရာ ႀကိဳတင္ စီစဥ္မႈေတြ၊ ေငြေၾကး တင္ေတာင္းမႈေတြ၊ အခမ္းအနားေတြ၊ ထံုးေတြ၊ ေဆးမင္ရည္ စုတ္ထိုး ပညတ္ခ်က္မ်ိဳးေတြ၊ “လက္ထပ္” ဆိုတဲ့ အျပဳအမူ နဲ႔ စကားက အစ ေခတ္သစ္ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ ကိစၥရပ္မ်ားဟာ အိႏၵိယ ရဲ႕ ဟိႏၵဴ ဝါဒ လႊမ္းမိုးခံရျခင္းကေန ေနာက္ပိုင္း တျဖည္းျဖည္း အေျခတည္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ သတို႔သမီး၊ သတို႔သား အတူတကြ ယွဥ္တြဲ ထိုင္၊ လက္ဆက္၊ ဘိသိက္သြန္း၊ ၾသဘာစာ ရြတ္၊ ဘုရားစာ ဖတ္၊ ခရုသင္း မႈတ္ စတဲ့ သေဘာအားလံုးဟာ ဟိႏၵဴ ဓေလ့ေတြက လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္။ တကယ့္ ျမန္မာ့ ရိုးရာ လက္ထပ္ျခင္း အမ်ား ေယဘုယ် သေဘာ မွာေတာ့ ဘာ ထံုး၊ ဘာ ပြဲ မွ မပါ ပုဆိုးတန္းတင္ လင္မယား ျဖစ္ရင္ လက္ထပ္ျခင္းေျမာက္ၿပီး ျဖစ္တယ္။ ဘာသာဓေလ့ မွာလည္း လက္ထပ္ျခင္း အတြက္ ထံုးေတြ၊ ကန္႔သက္ခ်က္ေတြ မရွိ။
ျမန္မာေတြရဲ႕ ပုဆိုးတန္းတင္ အၾကင္လင္မယား ဆိုတာ လူသားႏွစ္ဦး လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ ေနထိုင္ ေပါင္းသင္းခြင့္ ရွိတဲ့ သိပ္လြတ္လပ္တဲ့ “Living together” ဓေလ့ တမ်ိဳးပါပဲ။ ျမန္မာ့ ရိုးရာ ဓေလ့ ေရွးရိုးမွာကိုက “Living together” ဟာ ေနရာရ တြင္က်ယ္ၿပီး ျဖစ္တယ္။ ထမင္းလက္ဆံု စားရံု၊ ပုဆိုးတန္းတင္ရံု နဲ႔ အရပ္က သူတို႔ ကို “ေမာင္ႏွံ” အေနနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳ လူမႈဘဝ မွာ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ခံယူခ်က္၊ သေဘာထား က သိပ္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ စိတ္ေန၊ စိတ္ထား နဲ႔ အေတြးအေခၚပဲ။
အေနာက္တိုင္းသား မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ လိင္တူ လက္ထပ္ျခင္း ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ အခြင့္အေရး၊ က်င့္ဝတ္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ အစရွိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ စကားလက္ဆံု က် ေဆြးေႏြးျဖစ္တိုင္းလည္း အျမဲ ဆိုရတယ္။ လက္ရွိ ေခတ္သစ္ ဗမာျပည္ရဲ႕ လူမႈ ဓေလ့၊ အသိုင္းအဝန္းမွာ လိင္တူခ်စ္သူေတြဆိုရင္ ႏွာေခါင္းရံႈ႕၊ ေမးေငါ့ခ်င္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းမလ်ာမ်ားဟာ လူမႈ-စီးပြား-ပညာ-က်န္းမာ အစစ အရာရာ ဖိႏွိပ္ခြဲျခားမႈဒဏ္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံေနရေသးတယ္ ဆိုတာ မွန္တယ္။ လိင္တူ လက္ထပ္ခြင့္ ကို ဥပေဒ၊ လႈမႈထံုးတမ္း ႏွစ္ခုစလံုး လက္မခံခ်င္ၾကေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ ရိုးရာ ဓေလ့ သေဘာ မွာ ဒါဟာ တဝက္ပဲ မွန္တယ္။ အေၾကာင္းက ဆိုခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ လက္ထပ္ျခင္း ဓေလ့ေၾကာင့္ပဲ၊ လိင္တူ ခ်စ္သူ အတူေနထိုင္ ေပါင္းသင္းခြင့္ဟာ ျမန္မာ့ ရိုးရာ လက္ထပ္ျခင္း ထံုး အရ ၾကည့္ရင္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း သူတို႔ကို ရွင္းျပရတယ္။
ဟိုတေလာက ရန္ကုန္မွာ လိင္တူ ခ်စ္သူ အမ်ိဳးသားႏွစ္ေယာက္ မဂၤလာ ဧည့္ခံပြဲ လုပ္ၾကတယ္၊ ေရွးရိုးစြဲ၊ အျမင္က်ဥ္းမ်ား ရႈတ္ခ်ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရိုးရာ လက္ထပ္ျခင္း ဓေလ့ အရ ၾကည့္ရင္ သူတို႔ႏွစ္ဦး ကို သူတို႔ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝန္း က အတူေန စံုတြဲ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီးျဖစ္လို႔ သူတို႔ဟာ ဘာ အခမ္းအနား ပြဲမွမလိုဘဲ လင္မယား အရာေျမာက္ၿပီး ျဖစ္တယ္။ (မွတ္ခ်က္ – လက္ရွိ တည္ဆဲ ဥပေဒ ဖိႏွိပ္မႈအရေတာ့ သူတို႔ ကို လိင္တူ လိင္ဆက္ဆံျခင္း အတြက္ အေရးယူလို႔ ရတယ္။)
ငယ္စဥ္က စာသင္ခဲ့ရတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ကပ္လ်က္ အစိုးရဌာန ေျမတခု မွာ ေစ်းဆိုင္ေလးေတြ ရွိတယ္။ တဆိုင္က ငယ္ငယ္က မုန္႔စားေနက်၊ ႀကီးေတာ့ ကြမ္းစား၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ လုပ္ေနက် ကြမ္းယာဆိုင္ေလး။ အမ်ိဳးသမီး လိင္တူ ခ်စ္သူ Lesbians ႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းရဲ႕ စီးပြား ဆိုင္ေလးပဲ။ သူတို႔ကို ဘိုထီး နဲ႔ ဘိုမ လို႔ အရပ္က ေခၚၾကတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ အိမ္ေထာင္ဘဝ တည္ေဆာက္ သုခ ခ်မ္းသာ ရၾကတယ္၊ ကေလးေတာင္ ယူ ေမြးစားထားလိုက္ေသး ခင္ဗ်ာ။ ခ်စ္လိုက္တာလည္း အမ်ား အားက် ၾကည္ႏူးစရာ၊ အရပ္ကလည္း သူတို႔ကို လင္မယား၊ ဇနီးေမာင္ႏွံ အျဖစ္ပဲ ျမင္ၾက၊ အသိအမွတ္ျပဳၾကတယ္။ ဒီလို ျဖစ္စဥ္မ်ိဳး ဗမာျပည္ ေနရာတိုင္း မွာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္။ ဘာ ဥပေဒ အရ လိင္တူလက္ထပ္ခြင့္ အခြင့္အေရး (Gay or Lesbian Marriage Right) ကို ဒီမိုကေရစီ အေျခတည္ၿပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အေနာက္မွာလို တကူးတက သီးသန္႔ ေတာင္းေနစရာမလိုဘူး။ အေၾကာင္းက ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း ဓေလ့ ရွိေနၿပီးသား ျဖစ္လို႔ပဲ။ ကဲ… ဘယ္ေလာက္ ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းသလဲ ခင္ဗ်ာ့။
ဆိုေတာ့ ဘာသာေရး အရ၊ ဥပေဒ အရ၊ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈ မရွိတဲ့၊ မင္းစိုးရာဇာ ေတြရဲ႕ ထိမ္းခ်ဳပ္မႈ ကင္းတဲ့၊ လြတ္လပ္စြာ တူႏွစ္ကိုယ္ သေဘာတူ လက္ထပ္ ေပါင္းသင္ ေနထုိင္ခြင့္ရွိတဲ့၊ ခ်စ္မႈေရးရာ အခြင့္အေရး ျပည့္ဝ Living Together ကို ေရွးပေဝသဏီ ကတည္းက က်င့္သံုးခဲ့တဲ့၊ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး အျပည့္ရွိတဲ့၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း ညီမွ် တရားမွ်တမႈ (Marriage Equality) အရ လိင္တူလက္ထပ္ခြင့္ အခြင့္အေရး (Same Sex Marriage Right) ကို ေတာင္းစရာ မလိုဘဲ အျပည့္အဝ ရရွိခံစားေနတဲ့ စတဲ့ စတဲ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ စိတ္ရင္းသေဘာ အျပည့္ ျမန္မာဓေလ့ လက္ထပ္ျခင္း ဟာ လူသား အခြင့္အေရး ကို အျပည့္အဝ ေလးစားလိုက္နာရတဲ့ ၂၁ ရာစု လူသားေတြ အတြက္ အသင့္အေလ်ာ္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ေနတယ္။
ဒီလို ျမန္မာေတြရဲ႕ ေခတ္မီမီ ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ျမင္ၿပီး ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမြန္၊ လွပ၊ ျပည့္ဝလွတဲ့ ထံုးတမ္း၊ သေဘာထား၊ ဓေလ့၊ အျမင္၊ ခံယူခ်က္ေတြ ကို အခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ေရာက္ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံႀကီးကို ခ်ီတက္မယ္ ေၾကြးေၾကာ္ေနကာမွ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသာနာ တလြဲ အသံုးခ် အေၾကာင္းျပ အေရာင္ေတြဆိုးခ်င္၊ အမုန္းတရား အတြက္ ခုတံုးလုပ္ခ်င္၊ ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂကပ္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲႏိုင္ခ်င္မႈေတြေၾကာင့္ မေတာ္မေလ်ာ္ ဥပေဒေတြ ထုတ္္၊ အမိန္႔ေတြ ျပဳခ်င္၊ သေဘာထားေတြ ေျပာင္းဖို႔၊ ဓေလ့ေကာင္းေတြ ပ်က္ဖို႔ ဘာေၾကာင့္ ႀကိဳးစားခ်င္ၾကတာလဲ ခင္ဗ်ာ။
ဆိုေတာ့ အခု ဥပေဒၾကမ္း အဆင့္ေတာင္ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ဥပေဒ ၄ ခု မွာ တလင္ တမယား ဥပေဒ ကလြဲလို႔ က်န္တဲ့ ၃ ခု ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ တည္ရွိ သင့္သလား ဆိုတာ အထက္မွာ ေဆြးေႏြးခဲ့မႈကို အေျခခံၿပီး စာဖတ္သူမ်ား ခ်င့္ခ်ိန္ ႏိုင္မယ္ ယူဆပါတယ္။ အခု ဒီ ဥပေဒေတြကို ေထာက္ခံသူမ်ားက ဆိုၾကတယ္။ ဥပေဒက ျဖင့္ ထြက္ မ ထြက္ေသးဘူး၊ ဘာကို ဆန္႔က်င္သလဲ ဆိုခ်င္ၾကတယ္။ သေဘာတရားေရးရာ၊ မူဝါဒ အရကို ဒီလို ဥပေဒေတြ ဗမာျပည္မွာ ရွင္သန္ေစလိုမႈ ကို ဆန္႔က်င္ရမွာပါ၊ ေဝဖန္ ေထာက္ျပ ရမွာပါ။ ဥပေဒ အဆင့္ မေရာက္ခင္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈ ေတြ ျပဳကို ျပဳရမွာပါ။ အနည္းဆံုး ဆန္းစစ္ သံုးသပ္မႈမ်ိဳး ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။
အမ်ိဳး၊ ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ထိန္းေစခ်င္သူ ရဟန္းသံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားကိုလည္း ဥပေဒ သေဘာထက္ ပညာေပးရင္း၊ အသိေပး လႈံ႔ေဆာ္ရင္း၊ တရား ဓမၼစစ္မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးေပးေရးနဲ႔ပဲ တိုက္တြန္းသင့္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္။
ကိုမ်ိဳးခ်စ္ဆိုသူမ်ားကိုလည္း သိပ္ကို လူမ်ိဳးေတြ၊ ဘာသာေတြ၊ ရိုးရာေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့ေတြ၊ ထံုးေတြ ဗဟိုျပဳခ်င္၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ေတြကို ထိန္းသိမ္းေနခ်င္ၾကရင္ ျမန္မာ့ရိုးရာ လက္ထပ္ျခင္း ဓေလ့လို ကိုယ့္ဆီ အေျခတည္ ရွိေနၿပီးသား ၂၁ ရာစု နဲ႔ တန္းဝင္ တဲ့ အေတြးအေခၚ၊ ဓေလ့ ေကာင္းေတြကို ေရွးရိုးစြဲ ဆက္လက္ အျပည့္အဝ ထိန္းသိမ္းပစ္လိုက္ဖို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။
က်န္တဲ့ အပိုဆာဒါး လက္ေတြ႕ အက်ိဳးမဲ့ အလုပ္မျဖစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ၊ လူသား အခြင့္အေရး ထိပါးတဲ့ ဥပေဒေတြ၊ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ ရွိရင္းစြဲ ျမန္မာ့ “ေကာင္းဓေလ့” ကို “ဆိုးေမြ” အျဖစ္ ေျပာင္းမသြားေစဖို႔ရာ ေရွးရႈ ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ရေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။
No comments:
Post a Comment