Saturday, November 29, 2014

ရန္ကုန္ ကမ္းနားလမ္းတေလွ်ာက္ လူစီးရထား ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ေန

ေမစိုးစံ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္း တေလွ်ာက္တြင္ ေျပးဆြဲမည့္ ရထားလမ္းပိုင္း လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးဆံုးျခင္း မရွိေသးေသာ္လည္း လာမည့္ ဒီဇင္ဘာ လဆန္းပိုင္းမွစတင္ၿပီး RBE လူစီးတြဲ ၂ တဲြျဖင့္ တေန႔လွ်င္ ၁၄ ေခါက္ ေျပးဆဲြသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ပေရာဂ်က္ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ၾကည့္ေတာ့ ေလးလခန္႔ ၾကာျမင္႔မယ္ မွန္းထားေပမယ့္ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ အားလံုး ပူးေပါင္းၿပီး၊ တလခဲြအတြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္’’ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ယေန႔ မီဒီယာမ်ားကို ေတြ႔ဆံုစဥ္ ေျပာသည္။

ကမ္းနားလမ္း တေလွ်ာက္ ေျပးဆြဲမည့္ ရထားခရီးစဥ္ကို လင္းစေဒါင္း၊ ဗိုလ္တေထာင္၊ ပန္းဆိုးတန္း၊ ဆူးေလဘုရားလမ္း၊ စဥ့္အိုး တန္း လမ္း၊ ေမာ္တင္၊ ၀ါးတန္းလမ္း၊ သခင္ျမပန္းၿခံ၊ ေထာ္လီေကြ႔ အထိ ေျပးဆဲြရန္ သတ္မွတ္ထားသည္ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။

ကမ္းနားလမ္း ရထားလမ္း ျဖတ္သန္းရာ တေလွ်ာက္ရွိ လမ္းပိုင္းတေနရာတြင္ ေအးရွားေ၀ါလ္ ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ကမ္းမွ ခ်ထားေသာ ကြန္တင္နာေသတၱာမ်ား စုစည္းထားသည့္ ေနရာႏွင့္ ကပ္လွ်က္ရွိေနသျဖင့္ ရထားစီးသူမ်ား အႏၲရာယ္ ကင္းေစရန္ ျမန္္မာဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ႏွင့္ ေအးရွားေ၀ါလ္ ကုမၸဏီတို႔ ညိွႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ ေနသည္ဟု ဦးထြန္းေအာင္သင္း က ဆက္ ေျပာသည္။

ကမ္းနားလမ္း တေလွ်ာက္ ေျပးဆြဲမည့္ ရထားခရီးစဥ္ လက္မွတ္ႏႈန္းထားမ်ားကို တေစာင္လွ်င္ ၁၀၀ က်ပ္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း၊ ခရီးစဥ္ အစအဆံုးသာမက ၾကားဘူတာမ်ားမွ စီးလွ်င္လည္း လက္မွတ္ ၁ ေစာင္လွ်င္ ၁၀၀ က်ပ္သာ ေပးေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လတ္တေလာတြင္ ရထားပလက္ေဖာင္း တည္ေဆာက္မႈ အေျခအေနမွာ ၿပီးစီးျခင္း မရွိေသးဘဲ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္ တၿမိဳ႕နယ္၌ သာ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးထားေၾကာင္း၊ ရထားခရီးစဥ္ ေျပးဆြဲရင္းျဖင့္ ဆက္လက္တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးထြန္းေအာင္ သင္း က ေျပာသည္။

ရထားလက္မွတ္မ်ားကို ရထားေပၚတြင္သာ ေရာင္းခ်ေပးမည္ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ အဆိုပါ ရထားလမ္းပိုင္း၌ လတ္တေလာတြင္ ကုန္တင္ရထားမ်ား ေျပးဆဲြေနၿပီး တလလွ်င္ ကုန္ရထား အဆင္းအတက္ အစင္း ၃၀၀ ရွိသည္ဟု ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ဆက္ေျပာ သည္။

ကမ္းနားလမ္းေဟာင္း ရထားလမ္းကို ၁၈၈၀ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁ ရက္မွ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ျမစ္ တေလွ်ာက္ရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွ ကုန္စည္မ်ားကို ကုန္ရထားမ်ားျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏိုင္ရန္ အသံုးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၀-၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ လင္းစေဒါင္းမွ အလံုအထိ ကုန္ရထား လမ္းပိုင္းကို ျဖဳတ္သိမ္းၿပီး ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းတြဲလ်က္ ပါ၀င္ေသာ ကမ္းနားလမ္းသစ္ႀကီးကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ကုန္ရထား ေျပးဆဲြျခင္း လုပ္ငန္းကို္ ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

No comments: