Wednesday, January 6, 2010

ေကာင္းကင္ျပာနဲ႔ အနာဂတ္ အပိုင္း - ၁

စိုးေနလင္း

ေကာင္းကင္ျပာျပာကုို ငယ္ငယ္ကတည္းက ခ်စ္တတ္ခဲ့တယ္။ ေဆာင္းရာသီလို၊ ေႏြရာသီလို ပြင့္လင္းရာသီမ်ဳိးမွာ ဆိတ္ျငိမ္ေနတဲ႔ ဝန္းက်င္အေျခအေန တခုေအာက္မွာ ေကာင္းကင္ၾကီးကို တေမ႔တေမာ ေငးေမာၾကည့္ေနရတာကို ကေလးဘဝကတည္းက ႏွစ္သက္စြဲလမ္းမိတယ္္။ အထူးသျဖင့္ ေန႔လည္ေန႔ခင္း ေနပူျပင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ အိမ္ၿခံဝင္းထဲက သစ္ပင္တပင္ရဲ႕ အရိပ္ေအာက္မွာထိုင္ၿပီး မၾကာမၾကာ ေကာင္းကင္ျပာျပာကို ေမာ့ၾကည့္ေငးေမာေနရတဲ့ အရသာဟာ ဘယ္လိုအရသာနဲ႔မွ၊ ဘယ္လိုခံစားခ်က္နဲ႔မွ တူမယ္မထင္ဘူး။ ေကာင္းကင္ျပာျပာၾကီးနဲ႔အတူ အျမင့္ပ်ံငွက္ေတြျဖစ္တဲ့ လင္းယုန္၊ သိန္း၊ စြန္ စတဲ့ ငွက္အခ်ဳိ႕ ေတာင္ပံမခတ္ဘဲ ပ်ံဝဲေနတာကို ၾကည့္ရရင္ အလွအပက ပိုၿပီး ျပည့္စံုတင့္တယ္ပါလိမ္႔မယ္။

အဲဒီလုိ ေကာင္းကင္ျပာျပာရဲ႕ အလွအပကို တေမ့တေမာ ေငးၾကည့္တတ္တဲ့ အက်င့္ဟာ သူ႔အတြက္ အမ်ားၾကီး အက်ဳိးေက်းဇူးျပဳခဲ့တာကို ေႏွာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူေတြ႔ရွိခဲ့ရပါတယ္။ စစ္အစိုးရရဲ႕ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ။ အခ်ိန္အမ်ားစု အၿမဲၿမဲလိုလို ၈ ေပ - ၁၂ ေပ အခန္းက်ဥ္ေလးထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာ ပိတ္ေလွာင္ခံခဲ့ရတုန္းကေပါ့ေလ။ ေဆာင္းရာသီ ေႏြရာသီလိုကာလမ်ဳိး ေန႔လည္ပိုင္း ေနေရာင္က က်ဲက်ဲေတာက္ ပူျပင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ တခုတည္းေသာ သံတိုင္တံခါးက သံတိုင္ေတြကို ဆုပ္ကိုင္ရင္း ေကာင္းကင္ျပာျပာကို နာရီအေတာ္ၾကာၾကာ ထို္င္ၾကည့္ေနခဲ့ဖူးတယ္။

တခါတေလ ဘယ္ကေန ဘယ္ကိို ဦးတည္ပ်ံေနမွန္း မသိတဲ့ ဂ်က္ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးေတြ ဟိုးျမင့္မားတဲ့ အျမင့္ေပက ေကာင္းကင္ျပာထဲ ထုတ္ေဖာက္ပ်ံသန္းေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးနဲ႔ တိုက္ဆို္င္ရင္ ေကာင္းကင္ျပာၾကီးရဲ႕ အလွအပဟာ ပိုၿပီး စြဲမက္စရာ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံံၾကီးေတြဟာ ပီဘိ္ ကစားစရာ အ႐ုပ္ေလး တ႐ုပ္လုိ တေရြ႔ေရြ႔ျပန္သန္းေနၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ သြားရာလမ္းေနာက္မွွာ ျဖဴေဖြြးတဲ့ မီးခိုးတန္းေလး တမွွ်င္တလ်ား လြင့္ပါးတင္က်န္ခဲ့တာကို ေမာ့ၿပီး ၾကည့္႐ႈေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူေတြ႔ၾကံဳခံစားေနတဲ့ ႐ုပ္ဒုကၡ၊ စိတ္ဒုကၡ ပူပင္ေသာကေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ပါတယ္။ ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးတာလား၊ လြမ္းေမာတမ္းတတာလား၊ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးပဲဲလား။ ဒါေပမဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕မႈတခု မဟုတ္တာကိုေတာ့ သူအေသအခ်ာ မွတ္မိေနပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို ေကာင္းကင္ျပာျပာကို ေမာ့ေငးၾကည့္႐ႈေနရတာကို သူႏွစ္သက္စြဲလမ္းမိခဲ့တာဟာ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝကေန အခုခ်ိန္ထိပဲလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။

အဲဒီေန႔ မနက္ပိုင္း ကူမာ (Kumar) လို႔ေခၚတဲ႔ ကိုရီးယားလူငယ္ စင္တာတခုက မစ္ရွင္အဖြဲ႕တဖြဲ႕နဲ႔ ကိုရီးယား ခရစ္ယာန္ မစ္ရွင္တခုက စံုစမ္းေမးျမန္းသူ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္အတြက္ ဒုတိယေန႔အျဖစ္ သူ႔စကားျပန္အျဖစ္ လို္က္ပါေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ သူ႔ကိုလာေခၚတဲ႔ ကားေပၚေရာက္တဲ့ အခ်ိန္အထိ ေကာင္းကင္ျပာဆိုတဲ႔ စကားလံုးေလး သူ႔အာ႐ံုထဲမွာ ရွိမေနခဲ့ေသးပါဘူး။ လာေခၚတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းလူငယ္ကို ဒီေန႔ ဘယ္ကိုစသြားၾကမွာလဲလို႔ ေမးလိုက္ေတာ႔ “ေကာင္းကင္ျပာေက်ာင္းေလ ဆရာစိုး၊ အမိႈက္ပံုေက်ာင္းလို႔ လူသိမ်ားတာေပါ့” လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ေတာ့မွ သူေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အြန္လိုင္းကုိ တာဝန္ယူခဲ့တဲ့ အခ်ိန္က ဒီေက်ာင္းကေလးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး အင္တာဗ်ဴး တခုလုပ္ၿပီး အြန္လိုင္းဂ်ာနယ္မွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပဖူးသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဓာတ္ပံု ဂယ္လာရီထဲမွာ တင္ျပဖူးသလားလို႔ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားမိလို္က္တယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ႔ အမႈိက္ပံုၾကီးတပံုနဲ႔ အတူတြဲၿပီး ေတြ႔ရတဲ့ ေက်ာင္းေသးေသးေလးတခုရဲ႕ ဓာတ္ပံုကို သူျမင္ခဲ့ဖူးခဲ႔တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ၄-၅ ႏွစ္ေလာက္ ရွိသြားၿပီဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က သူ႔ရဲဲ႕ ခံစားခ်က္ကို အတိအက်ျပန္ၿပီး မမွတ္ိမိေတာ့ေပမယ္႔ အမႈိက္ပံုၾကီးနဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းကေလးနဲ႔ ဒီေလာက္ကပ္ေနရင္ ကေလးေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိမွာပဲဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားခဲ့မိတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မွတ္မိေနပါတယ္။ ထားပါေတာ့ေလ။

လူငယ္မစ္ရွင္အဖြဲ႔ တည္းခိုတဲ့ ေနရာမွာ မစ္ရွင္အဖြဲ႔ဝင္ေတြကို တင္ေခၚၿပီး ကားစထြက္တာနဲ႔ အဖြဲ႔ဝင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ကေလးေတြဟာ သူတုိ႔ေတြ႔ရတဲ့ လမ္းေဘးဝဲယာ ထို္္င္းနယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕ အခင္းအက်င္း အေဆာက္အဦးေတြကို ၾကည့္ၿပီး အခ်င္းခ်င္း ကိုရီးယားစကားေတြ ေျပာဆိုၾက၊ ရယ္ေမာေနာက္ေျပာင္ၾကနဲ႔ ကားတစီးလံုး ဆူညံေနေတာ့တာပါပဲ။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြဟာ အသက္ ၁၃ ႏွစ္ကေန ၁၈ ႏွစ္အထိ ပါပါတယ္။ သူတို႔ထဲက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူတခ်ဳိ႕က သူတုိ႔တတ္သေလာက္ အဂၤလိပ္ စကားေလးေတြ ျမန္မာစကားလံုးေတြနဲ႔ ၾကိဳးစားၿပီး သူတုိ႔ သိခ်င္တာေလးေတြကို ေမးၾကပါတယ္။

သူတို႔မ်က္ႏွာေလးေတြဟာ ဝင္းပၿပံဳးေပ်ာ္ေနၿပီး သူတုိ႔ အလုပ္သြားရမယ့္ ေက်ာင္းေလးဆီကို ေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ တက္ၾကြေနတာကို အထင္အရွား ေတြ႔ရပါတယ္။ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ၿမိဳ႕ျပင္ဆင္ေျခဖုန္း လမ္းတခုေပၚ ေရာက္လာၿပီး အေကြ႔အေကာက္၊ အဆင္းအတက္ မ်ားလာသလို တခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ကားက ခုန္လု္ိက္ေဆာင့္လိုက္ ျဖစ္လာပါတယ္။

ကားေဆာင့္လုိက္တို္င္း ခုန္္သြားယိမ္းသြားတဲ့ အခါတို္င္း ကေလးေတြက ရယ္ေမာေအာ္ဟစ္ၾက၊ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ၾကေျပာင္ျပနဲ႔ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ အေပ်ာ္ဟာ သူ႔ရင္အထိ ကူးျပန္႔ဝင္ေရာက္လာတယ္လို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။

ေျမလမ္းေကြ႔ကေလးကို ခ်ဳိးေကြ႔လိုက္တာနဲ႔ ပထမဦးဆံုး လွမ္းေတြ႔လို္က္ရတာကေတာ႔ ေတာင္ပူစာကေလး တလံုးလို စုပံုေနတဲ႔ အမႈိက္ပံုၾကီးပါပဲ။ ကားက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အမႈိက္ပံုၾကီးရွိရာကို ဦးတည္သြားေနၿပီး အမႈိက္ပံုၾကီးနဲ႔ ၁ဝ ကိုက္ေလာက္အကြာမွာ ရပ္သြားေတာ့ ေရာက္ၿပီဆိုတာ သိလိုက္ရၿပီး ကားေနာက္ခန္းက ဆင္းၿပီး ညာဘက္ျခမ္း အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ေခၚယူလာတဲ့ တာဝန္ရွိိသူနဲ႔ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ ဆင္းသြားတဲ့ဘက္ကို ၾကည့္လိုက္္ေတာ႔မွ ထို္င္းႏုိင္ငံ အလံလႊင့္ထူထားတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းထက္ ဂိုေဒါင္ငယ္တလံုးနဲ႔ ပုိတူတဲ့ ေက်ာင္းကေလးကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။

ေက်ာင္းတက္ခိ်န္မို႔ ေက်ာင္းအျပင္မွာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြကို မေတြ႔ရဘဲ စကားေျပာသံေလးေတြကိုပဲ ၾကားေနရပါတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းကေလးရဲ႕ အမိုးဟာ ေတာ္ေတာ္ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ သြပ္မိုးမိုးထားတာပါ။ အကာကေတာ့ အုတ္ၾကမ္းနံရံ ကာထားပါတယ္။ ေက်ာင္းရဲ႕ အေရွ႕ ၁၂ ကိုက္ေလာက္မွာ စားပြဲရွည္ေဟာင္းတလံုး ခ်ထားၿပီး စားပြဲေပၚမွာ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ င႐ုတ္သီး၊ ၾကက္သြန္တခ်ဳိ႕နဲ႔ ဇလံုတလံုးနဲ႔ ထည့္ထားတဲ႔ ဘဲဥေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ စားပြဲရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာေတာ့ ထမင္းအိုးလို႔ထင္ရတဲ့ အိုးၾကီးတလံုးကို ထင္းမီးဖိုနဲ႔ ထည့္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းမွာေတာ႔ သစ္ၾကမ္းေတြကို အပင္လိုက္႐ိုက္ၿပီး လုပ္ထားတဲ့ ကေလးေတြ ကစားစရာ စင္ေလးေတြ၊ ေလွ်ာေတြနဲ႔ ကားတာယာ အေဟာင္းေတြကို ၾကိဳးနဲ႔ဆြဲ ေပးထားတာေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ေက်ာင္းရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ျဖန္႔က်က္ၾကည့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သတိမျပဳမေနႏို္င္ေအာင္ ျဖစ္္ရတဲ့ အရာကေတာ့ အမႈိက္ပံုၾကီးက ေလနဲ႔အတူ လြင့္ေမ်ာပါလာတဲ့ ေအာက္သိုးသိုး အနံ႔အသက္တခုပါပဲ။ အဲဒီအန႔ံဟာ ေက်ာင္းဝန္းက်င္ ေလထုတခုလံုးကို လႊမ္းၿခံဳထားပံု ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္က သတိေပး သတင္းေပးပို႔ခ်က္ေတြ ဆက္တိုက္ထုတ္လႊတ္ ေပးပို႔ေနတာကို မသိက်ဳိးကြ်န္ျပဳရင္း သူ႔နားေရာက္လာတဲ့ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးသူ အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦးကို ေက်ာင္းေလးရဲ႕ အမိုးေအာက္မွာ မေသသပ္တဲ့ လက္ေရးနဲ႔ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္၊ ထိုင္း ၃ ဘာသာနဲ႔ ေရးထားတဲ့ ေက်ာင္းဆိုင္းဘုတ္ေလးေပၚက ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ေရးထားတာကို ဖတ္ၿပီး ဘာေရးထားတယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းဆိုင္းဘုတ္ကေလးဟာ ေသးငယ္သလို ရတတ္သမွ်နဲ႔ လုပ္တတ္သေလာက္ လုပ္ထားတယ္ဆိုတာ ျပသေနပါတယ္။

ဆိုင္းဘုတ္ကေလးရဲ႕ လက္ဝဲဘက္ ေထာင့္စြန္းမွာ ထို္င္းအလံေလး လႊင္႔ထူထားတဲ့ ပံုစံေလး ဆြဲထားပါတယ္။ အေပၚဆံုးစာတန္းက ထိုင္းဘာသာနဲ႔ ေရးထားၿပီး သူ႔ေအာက္မွာေတာ့ "SKY BLUE, SCHOOL" လို္႔ အဂၤလိပ္ ဘာသာနဲ႔ ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီိေအာက္မွာ ျမန္မာလို ေကာင္းကင္ျပာ၊ သူ႔ေအာက္မွာ စာသင္ေက်ာင္းလို႔ ေရးထားပါတယ္။ ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေအာက္ဆံုး စာေၾကာင္းေလးက “အနာဂတ္သစ္ ရက္ကြက္” ပါတဲ့။ ျမန္မာလို ေရးထားတာပါ။ ဆို္င္းဘုတ္ရဲ႕ ေအာက္ဆံုး လက္ရာဘက္ေထာင့္မွာေတာ့ မီးထြန္းထားတဲ့ ဖေရာင္းတို္င္ပံုေလးတပံု ရွိေနပါတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္ေရးသူက design သေဘာအရ ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ညိႇထားပံုရပါတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္ေပၚက ေရးထားတဲ့ စာေတြကို ဘာသာျပန္ေပးလုိက္ခ်ိန္မွာ ေခါင္းေဆာင္ ကိုရီးယား အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္လံုးေတြဟာ ရီေဝေလးနက္သြားသလိုပါပဲ။ သူတို႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားပံု ရပါတယ္။ ဘာမွေတာ့ မေျပာခဲ့ပါဘူး။

အဲဒီအခ်ိ္န္မွာ အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ေခၚယူသြားတဲ႔ သူတို႔မိတ္ေဆြၾကီးက ေက်ာင္းထဲကို ဝင္ၾကဖို႔ ေခၚေနတာနဲ႔ သူတို႔ ေက်ာင္းေလးထဲ ဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စာသင္ခန္းေလးေတြကို ေက်ာင္းရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းမွာ ေတြ႔ရၿပီး အခန္းတခု အျဖစ္မဟုတ္ဘဲ တတန္းနဲ႔ တတန္း ျခားသြားေအာင္၊ ရင္ေခါင္းေလာက္ပဲ ျမင့္ေအာင္အျဖစ္ ကာရံထားတဲ႔ စာသင္ခန္းေလးေတြပါ။ စာသင္ခန္းထဲမွာေတာ႔ ကေလး ၂ဝ ကေန ၃ဝ စီေလာက္ရွိတယ္ ထင္ပါတယ္။ စာသင္ခံုအျဖစ္ ပ်ဥ္ျပားနဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ႔ စားပြဲနဲ႔ သစ္သား၊ သံနဲ႔ ပလပ္စတစ္ လက္တန္းမဲ့၊ ေနာက္မီွမဲ့ ထိုင္ခံုေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အတန္းေရွ႕မွာေတာ့ လူငယ္ ဆရာေလးေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတို႔က လွမ္းၿပီး ၿပံဳးျပၾကပါတယ္။ အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္သူက မစ္ရွင္အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးနဲ႔ ေက်ာင္းက ေက်ဳင္းအုပ္ဆရာၾကီးနဲ႔ ဆရာမတေယာက္ကုိ မိတ္ဆက္ေပးတာနဲ႔ ဘာသာျပန္ မိတ္ဆက္ေပးလို္က္ပါတယ္။ လူငယ္ မစ္ရွင္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္က ေက်ာင္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားဦးေရနဲ႔ အသက္အပို္င္းအျခားကို စၿပီးေမးပါတယ္။

ဆရာၾကီးက ေက်ာင္းမွာ အခု ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၁ဝ၃ ေယာက္ရွိၿပီး အသက္ကေတာ႔ ၃ ႏွစ္ကေန ၁၃ ႏွစ္ေလာက္ထိရွိေၾကာင္း ေျပာၾကားပါတယ္။ ေနာက္ေမးခြန္းေတြကေတာ့ ဒီေက်ာင္းေလးက ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ ကေလးေတြ ေက်ာင္းဆက္တက္ဖို႔ အခြင္႔အေရး ရွိမရွိ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြအေနနဲ႔ ေက်ာင္းလခ ေပးရ မေပးရ၊ ေက်ာင္းကို လည္ပတ္ဖို႔ အေထာက္အပံ့ ရွိမရွိ စတာေတြပါပဲ။ ခရစ္ယန္ မစ္ရွင္မွ စံုစမ္းေမးျမန္းသူ အမ်ဳိးသမီး ပထမဆံုးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ "ေက်ာင္းကို ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေနရာမွာ လာတည္ထားတာပါလဲတဲ့"။ က်ေနာ္္ကိုယ္တိုင္လည္း ေမးခ်င္ေနတဲ့ ေမးခြန္းမို႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ အေျဖကို က်ေနာ္ နားစိုက္ေထာင္လိုက္ပါတယ္။

ဆရာၾကီးက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ မိဘေတြဟာ ဒီအမႈိက္ပံုၾကီးကို အမီျပဳၿပီး အသက္ေမြးၾကရသူေတြ ျဖစ္လို႔ ဒီအမႈိက္ပံု ပတ္ဝန္းက်င္မွာပဲ ေနၾကပါတယ္။ သားသမီးေတြကိုလညး္ ေက်ာင္းထားေပးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဝင္ေငြမရွိၾကတဲ့အတြက္၊ သူတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းေနအရြယ္ သားသမီးေလးေတြကိုလည္း အမႈိက္ေကာက္ခို္္င္းၿပီး မိသားစုဝင္ေငြကို ျဖည့္ဆည္းခို္င္းၾကတာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ မိဘေတြက တျခားေနရာကုိ ေရႊ႔႕ေျပာင္းေနထို္င္ဖို႔ုလည္း အဘက္ဘက္က အေျခအေနအရ မျဖစ္ႏုိင္တာမို႔လို႔၊ ကေလးေတြေနထို္င္တဲ့ ေနရာမွာပဲ ေက်ာင္းကို လာၿပီး ဖြင္႔ရတာျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ က်ေနာ္ ဘာသာျပန္ ရွင္းလင္းေျပာျပတာကို မ်က္လံုး အဝို္္င္းသားနဲ႔ နားေထာင္ေနတဲ႔ စံုစမ္းေမးျမန္းသူ အမ်ဳိးသမီးက "ေအာ္ …. ဒီလိုကိုး" ဆိုၿပီး ေခါင္းတျငိမ့္ျငိမ့္ လုပ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ သူကပဲ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခြင့္ ေတာင္းတာနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လို႔ရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပလို္က္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ စာေရးေနတာ၊ စာသင္ေနတာေတြကို ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဗီဒီယို ႐ိုက္ယူၾကပါတယ္။

ေနာက္ သူတို႔မစ္ရွင္အဖြဲ႔နဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ ကစားနည္း အစီအစဥ္ေလးႏွစ္ခု စၿပီးလုပ္ေနပါတယ္။ တဖြဲ႔က သူတို႔ အဆင္သင့္ယူလာတဲ့ သဘာဝ သစ္လံုးပံုေလးလုပ္ထားတဲ့ ႏွစ္ဖက္ပြင္႔ လက္ႏွစ္ဆစ္ေလာက္အရြယ္ ပလပ္စတစ္ ဆလင္ဒါေခ်ာင္းေလးေတြ၊ ေရာင္စံု ခ်ည္ၾကိဳးပို္င္းေလးေတြနဲ႔ လက္သည္းခြံသာသာ ေလးေထာင့္ ဖလင္ေကာ္ျပားေလးေတြ ထုတ္ယူတယ္။ ကတ္ေၾကးေလးေတြနဲ႔ ဖေယာင္းတိုင္ပံုစံ ေကာ္ေခ်ာင္းေလးေတြကိုပါ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္အုပ္စုတစုကေတာ့ ေရေႏြးခြက္ ႏွစ္ခြက္၊ ေရေအးတပံုးနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ေနပါတယ္။

ပထမ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးက ကေလးေတြနဲ႔အတူ ကစားနည္းေလးတခု ကစားၾကရေအာင္လို႔ ေျပာၿပီး အတန္းတတန္းရဲ႕ ေရွ႕ဆံုးခံုတန္းက ေက်ာင္းသူေလးေတြကို ေလးေထာင္႔ဖလင္ ေကာ္ျပားေလး တျပားစီ ေပးပါတယ္။ ေနာက္ ကတ္ေၾကးတလက္စီ ေပးၿပီး ဖလင္ေကာ္ျပားေပၚက စက္ဝို္င္းေလးကို ကတ္ေၾကးနဲ႔ ထြင္းၿပီး စက္ဝို္င္းပံု ေကာ္ျပားေလးရေအာင္ ညႇပ္ခိုင္းပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္အမ်ဳိးသမီးက သူကုိယ္တို္င္လည္း ညႇပ္ျပပါတယ္။ သူက ညႇပ္လို႔ ရလာတဲ႔ ဖလင္ေကာ္ျပားေလးကုိ ဖေယာင္းတုိင္ပံုစံ လုပ္ထားတဲ့ ေကာ္ေခ်ာင္းေလးကို မီးျခစ္နဲ႔ တို႔ၿပီးေတာ့ ဖလင္ေကာ္ျပားဝုိင္းေလးရဲ႕ အနားေပၚမွာ ေကာ္ကိုသုတ္လိုက္ပါတယ္။

ေကာ္သုတ္ၿပီးတဲ႔ ဖလင္ေကာ္ျပားပုိင္းေလးကို ပလပ္စတစ္ ဆလင္ဒါေလးရဲ႕ ကြင္းမတပ္ထားတဲ႔ ဘက္အဝမွာ ကပ္လို္က္ပါတယ္။ အသာေလး ဖိေပးလုိက္ၿပီးတာနဲ႔ အဲဒီဘက္ကေနၿပီး ပါးစပ္နဲ႔ မႈတ္လို္က္တဲ့အခါမွာ "ပီ" ဆိုတဲ႔ အသံေလး ထြက္လာပါတယ္။ ကေလးေတြက သေဘာက်သြားၾကပါတယ္။ ကေလးကစားစရာ ပီပီေလးတခုကို မ်က္ေစ့ေရွ႕မွာတင္ လုပ္ျပလိုက္တာပါပဲ။

စံုစမ္းေမးျမန္းသူ အမ်ဳိးသမီးက ျမန္မာလို ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသလားဆိုတာကို ဘယ္လိုေျပာသလဲလို႔ ေမးလာတဲ့အတြက္ သူက ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ သူမက ခ်က္ခ်င္းပဲ သူတို႔အဖြဲ႔ဝင္ ေက်ာင္းသားတေယာက္ကို ျမန္မာလိုတပိုင္း၊ ကိုရီးယားလိုတပိုင္း လွမ္းေျပာလိုက္တာနဲ႔ အနားမွာရွိၾကတဲ့ ကိုရီးယား ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြက သူတို႔နားမွာ ဝိုင္းေနတဲ့ ေကာင္းကင္ျပာ ေက်ာင္းသားကေလးေတြကို ျမန္မာလို မပီ့တပီနဲ႔ ”ေပ်ာ္သလား” လို႔ ေမးလိုက္ၾကပါတယ္။ ျမန္မာေက်ာင္းသားကေလးငယ္ေတြက ေပ်ာ္တယ္လို႔ ေျဖသူေျဖ၊ ေခါင္းၿငိမ့္ျပသူက ျပၿပီး အေျဖေပးၾကပါတယ္။ သူတို႔ေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရင္ထဲမွာ ခဏတာ ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္သြားမိပါတယ္။

No comments: