Tuesday, January 5, 2010

စုတ္ခ်က္ၾကမ္းေပမယ့္ ႐ုပ္ထြက္ဆန္းပါတယ္ - ၂

ေမရနံ႔

ကရင့္႐ိုးရာ ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ အခမ္းအနားကိုေတာ့ ျပာသုိလဆန္း ၁ ရက္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၆ ရက္ေန႔မွာ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္ စခန္းတြင္းမွာရွိတဲ့ ကရင္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြက ဦးေဆာင္ က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေန႔ဟာ ကရင့္သကၠရာဇ္အားျဖင့္ ၂၇၄၉ ခုႏွစ္ သေလ-လဆန္း ၁ ရက္ေန႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသေလ - လဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေတာ့ လက္ရွိ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းတြင္းက အထက္တန္း ေက်ာင္းတခုမွာ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးတာဝန္ ယူထားရတဲ့ ဆရာၾကီးက “က်ေနာ္ နားလည္သေလာက္ လက္တန္းေျပာရရင္ဗ်ာ .. ေကာက္သစ္စားရၿပီး ေနရာသစ္ရွာတဲ့ အခ်ိန္လို႔ ေျပာရမယ္ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္ယာေတြခုတ္ၿပီး၊ ရိတ္သိမ္းၿပီး အဲဒီစပါးက်ီထဲမွာ ထည့္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေနရာလွည့္ရွာတာပဲ။ လာမယ့္ႏွစ္ က်ေနာ္ ဘယ္ေနရာမွာ ခုတ္ရမလဲ၊ ဘယ္ေနရာမွာေကာင္းလဲလို႔ အဲလို ေတာင္ယာလိုက္ရွာတယ္။ အဲဒါ သေလလို႔ ေခၚတာပဲ” ဆိုၿပီး သူ နားလည္သေလာက္ကို ရွင္းျပပါတယ္။

ဒီအခမ္းအနားကိုေတာ့ ႏို႔ဖိုးစခန္းအတြင္းမွာ အက်ယ္ဆံုးနဲ႔ သြားလာရအေကာင္းဆံုး ေနရာျဖစ္တဲ့ ေဘာလံုးကြင္းၾကီးမွာပဲ ႏို႔ဖိုးစခန္းရဲ႕ ေတာင္ကုန္းၾကီးကို ေနာက္ခံထားၿပီး က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္း အနီးအနား ရြာေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ကြိလေထာ၊ ကေလာ္ေထာ၊ ကြိတ၊ ပန္ခ႐ိုင္ စတဲ့ ေက်းရြာေတြက ကရင္ေတြအျပင္ NGO အဖြဲ႔အစည္းေတြက ႏိုင္ငံျခားဧည္သည္ေတြလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီကရင္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ဖြား ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

သူတို႔ေတြက ျပည္တြင္း စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ကာလေတြေတြကတည္းက ထိုင္းႏိုင္ငံထဲ ထြက္ေျပးခိုလႈံခဲ့ၾကရင္း ထိုင္းႏိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံထားၾကသူေတြ မ်ားပါတယ္။

သူတို႔အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကရင္အမ်ဳိးသားၾကီး ေစာကြယ္ထူးက “သူတို႔က ဒီမွာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို မက်င္းပႏိုင္ၾကဘူး။ တခ်ဳိ႕လည္း မသိၾကဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ေတြပဲ၊ အရင္တုန္းက ႏွစ္သစ္ကူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေတာင္ သိတဲ့သူ ဒီဘက္မွာ ေတာ္ေတာ္ရွားတယ္။ သူတို႔က ထိုင္းကရင္၊ က်ေနာ္တို႔က ဗမာကရင္ဆိုတဲ့ အယူအဆမ်ဳိးလည္း ရွိၾကတယ္ေပါ့။ အဲလိုျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ အဲဒီအယူေတြ သိပ္မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီဘက္က ကရင္အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဒီဘက္ေရာက္လာတဲ့ ကရင္ေတြက စည္း႐ံုးၾကလို႔ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အခု က်ေနာ္တို႔ဆီကို စုလာၾကတာပဲ။ တျခား ဘယ္မွာမွ သိပ္ၿပီး က်င္းပႏိုင္ၾကတာ မရွိၾကဘူးေလ” ဆိုၿပီး ေျပာျပပါတယ္။

ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူး အခမ္းအနားမွာေတာ့ (ပိုးကရင္စကား၊ စေကာကရင္စကား၊ ဗမာစကား) ဘာသာစကား ၃ မ်ဳိးနဲ႔ အခမ္းအနားမႉးက ေၾကညာေပးၿပီး ကရင္ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြက အသီးသီး ၾသဝါဒစကားေတြ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ ဗမာလို ၾသဝါဒစကား အျပည့္အစံု ေျပာၾကားသြားတဲ့ ဧည့္သည္ေတာ္ (ေကအန္ယူ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္) ဦးမန္းၿငိမ္းေမာင္က -

‘‘၂၇၄၉ ခုႏွစ္ ကရင့္အမ်ဳိးသား ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးနဲ႔တကြ ဗမာျပည္ဖိႏွိပ္ခံ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့၊ ဗမာျပည္ဖိႏွိပ္ခံ ဘဝတူညီအကိုေတာ္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ကခ်င္အမ်ဳိးသာမ်ား၊ ခ်င္းအမ်ဳိးသားမ်ား၊ မြန္အမ်ဳိးသားမ်ား၊ ဗမာအမ်ဳိးသားမ်ား၊ ရခိုင္အမ်ဳိးသားမ်ား၊ ရွမ္းအမ်ဳိးသားမ်ားနဲ႔ ဝ၊ ပအိုဝ္၊ ပေလာင္၊ လားဟူ အစရွိတဲ့ ဘဝတူ တိုင္းရင္းသားညီအကိုေတြ က်ေနာ္တို႔ ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ကို ၾကြေရာက္ခ်ီးျမႇင့္အားေပးတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးရဲ႕ ကိုယ္စား၊ ေကအန္ယူ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ ကိုယ္စား အထူးဥပကာရ ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း ဦးစြာ ေျပာၾကားလိုပါတယ္''

''က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္မွာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ က်င္းပေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဖူးၾကည္ေရႊ၊ ႏို႔ဖိုးစခန္း ဥကၠ႒ ဦးလွခ်ယ္၊ ဒီေခါင္းေဆာင္ၾကီး ႏွစ္ဦး ေျပာၾကားသြားတာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီကေန႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ကို က်င္းပရတာ ကိုယ့္တိုင္း၊ ကိုယ့္ျပည္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ တျခားတိုင္း၊ တျခားႏိုင္ငံမွာ က်င္းပရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ ဘဝတူ တိုင္းရင္းသားအားလံုး ဒါကို မေမ့ၾကဖို႔ လိုတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔တိုင္း၊ က်ေနာ္တို႔ျပည္မွာ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားပြဲေတာ္၊ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ပြဲေတာ္ကို ဘာျဖစ္လို႔ မက်င္းပႏိုင္သလဲ၊ ဒါကို ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ သတိထားမိဖို႔ က်ေနာ္ အနည္းငယ္ ေျပာၾကားလိုပါတယ္''

''က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ၊ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္လို႔ ေခၚတဲ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ဒီေန႔ က်ေနာ္တုိ႔ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြ အားလံုးဟာ ဒီထိုင္းႏိုင္ငံကို တရားမဝင္တဲ့ နည္းနဲ႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ ခိုလႈံၿပီးေတာ့ ေရာက္ရွိလာတာ လူဦးေရ ၁ သန္းေက်ာ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ ရွိၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး ၁ သန္းေက်ာ္ကို ခိုလႈံေနထိုင္ခြင့္ျပဳတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘုရင္မင္းျမတ္ႏွင့္တကြ ထိုင္းႏိုင္အစိုးရရဲ႕ ဒီေက်းဇူးတရားကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဖို႔ က်ေနာ္ တိုက္တြန္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္''

''ဒါေၾကာင့္မလို႔ တိုင္းျပည္တျပည္ ဒီတိုင္းျပည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့မင္း အဲဒီ မင္းတို႔မည္သည္မွာ ေရွးအစဥ္အဆက္ အတီေတဘဝကတည္းက မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေတြရဲ႕ က်င့္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးက်ေနာ္တို႔ ဗုဒၵဘာသာ တရားေတာ္မွာ မင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါးဆိုတာ ရွိပါတယ္။ မင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါးဟာ က်ေနာ္ ဟိုး ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေအာင္ပြဲရၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းႏိုင္ငံမွာ တရားေစာင့္တဲ့ မင္းမ်ား ေပၚမလားဆိုၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ မရရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မလို႔ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ဟာ တပ္ေပါင္းစုအေနနဲ႔ ဒီေအဘီ စစ္ေၾကာင္းကို ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ ေရွ႕တန္းမွာ စစ္ေရးအရ လႈပ္ရွားခဲ့တယ္''

''က်ေနာ္က အဲဒီ ဒီေအဘီ စစ္ေၾကာင္းတခုမွာ စစ္ေၾကာင္းမႉးတာဝန္နဲ႔ က်ေနာ္ ယူခဲ့ရတယ္။ စစ္ေၾကာင္းမႉးဘဝနဲ႔ တပ္မဟာ ၆ မွာ၊ သေျပကုန္းဆရာေတာ္ဆီ က်ေနာ္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္က မင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါးကို အင္မတန္ သိခ်င္တယ္။ သိခ်င္တဲ့အတြက္ သေျပကုန္း ဆရာေတာ္ၾကီးဆီမွာ က်ေနာ္ ေလွ်ာက္ထားေတာ့ သေျပကုန္း ဆရာေတာ္ၾကီးက မင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါးကို ခ်ီးျမႇင့္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒါကို အင္မတန္မွ ၾကည္ညိဳတဲ့အတြက္ အိတ္ထဲမွာ အၿမဲေဆာင္ထားပါတယ္။ ဒါကို ဒီပြဲေတာ္မွာ တက္ေရာက္လာတဲ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစံု ျပည္သူေတြကို က်ေနာ္ မွ်ေဝၿပီးေတာ့ ေျပာၾကားလိုတယ္''

''ပါဠိလိုကေတာ့ - ဒါနံ၊ သီလံ၊ ပရိစၥာဂံ၊ အဇၨဝံ၊ မဒၵဝံ၊ တပံ၊ အေကၠာဓံ၊ အဝိဟိသဥၥ၊ ခႏၲီစ၊ အဝိေရာဓနံ၊ မင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါး''

''ဒါနံ၊ သီလံ - ဒါ က်ေနာ္တို႔ လူတိုင္းသိၾကတယ္။ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို႔ မည္သည္မွာ၊ တရားေစာင့္တဲ့ မင္းတို႔ မည္သည္မွာ ဒါနအလႉေပးကမ္းရမယ္။ သီလံ - သီလေစာင့္ထိန္းရမယ္။ ပရိစၥာဂံ - စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းရမယ္၊ လစာရိကၡာလံုေလာက္ေအာင္ ေပးရမယ္။ အဇၨဝံ - ေျဖာင့္မတ္႐ိုးသားစြာ က်င့္ရမယ္၊ မဒၵဝံ - မင္းတို႔မည္သည္မွာ စိတ္ႏွလံုး ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေအာင္ က်င့္ရမယ္။ တပံ - ၿခိဳးၿခံေခြ်တာျခင္း ရွိရမယ္။ အေကၠာ
ဓံ - အမ်က္ ေစာင္းမာန္ မၾကီးရဘူး။ အဝိဟႎသ - မင္းတို႔မည္သည္မွာ တိုင္းသူျပည္သားေတြကို မညဥ္းဆဲရဘူး၊ ခႏၲီစ - သီးခံျခင္းတရားနဲ႔လည္း ျပည့္စံုရမယ္၊ အဝိေရာဓနံ - တိုင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕ အလိုဆႏၵေတြ ဆန္႔က်င္ၿပီးေတာ့ မအုပ္ခ်ဳပ္ရဘူးတဲ့''

''အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ မင္းဟာ အဲဒီမင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါးနဲ႔ မညီလို႔၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းသူျပည္သားေတြဟာ အဲဒီ မင္းဆိုးမင္းညစ္ေတြရဲ႕ ေဘးရန္ေတြကို ေၾကာက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကရတယ္။ ဒါေပမယ္လို႔ က်ေနာ္တု႔ိဟာ ေရာက္တဲ့အရပ္၊ ေရာက္တဲ့တိုင္းျပည္မွာ၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံက ဘုရင္မင္းျမတ္ကို က်မ္းမာခ်မ္းသာေစေၾကာင္း က်ေနာ္တို႔ အၿမဲတမ္း ေမတၱာပို႔ရမယ္။ သူရဲ႕ ဘုန္းကံ၊ အရိပ္အာဝါသမွာ ထိုင္းဘုရင္၊ ထိုင္းအစိုးရရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ဒီမွာ ေနထိုင္ေနၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားေစာင့္တဲ့ မင္းနဲ႔ တရားမေစာင့္တဲ့ မင္းကို က်ေနာ္တို႔ ဘဝအရ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာၾကားလိုတယ္''

''ေနာက္တခုကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသား အခြင့္အေရးအတြက္ ဒီေန႔ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ ေက်ာ္ၿပီ။ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္အမ်ဳိးသား အခြင့္အေရးအတြက္ ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ ေက်ာ္။ ဒီရွည္ၾကာတဲ့ ခရီးမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ မဆုတ္မနစ္နဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဘဝတူျဖစ္ၾကတဲ့ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကရင္၊ ရွမ္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ဗမာ အစရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မလု႔ိ က်ေနာ္တို႔ု႔ ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ဟာ ရွည္ၾကာတဲ့ အမ်ဳိးသားေရး တိုက္ပြဲမွာ က်ေနာ္တို႔က ေနာက္မဆုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ကို တလွမ္းခ်င္း ခ်ီတက္ေနတယ္''

''ဒီလို ေရွ႕ကို တလွမ္းခ်င္း ခ်ီတက္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြဟာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစံု ျပည္သူေတြနဲ႔ စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ေနတယ္။ ဒီလိုရွည္ၾကာတဲ့ တိုက္ပြဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ တိုင္းသူျပည္သားတရပ္လံုး၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစံု ျပည္သူတရပ္လံုး လိုလားေတာင့္တေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေတြ ေတာင့္တေနတဲ့ အမ်ဳိးသားေရး အခြင့္အေရးေတြကို တေန႔ မုခ်ရမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ယံုၾကည္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီႏွစ္သစ္ကူးမွာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ သံဓိ႒ာန္ကို က်ေနာ္ ေျပာၾကားလိုတယ္''

''က်ေနာ္တို႔ ကရင့္အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးၾကီးက က်ေနာ္တို႔ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးကို ၾသဝါဒ ေျပာၾကားခဲ့တယ္။ အဲဒီၾသဝါဒစကားကို ဒီႏွစ္သစ္ကူးမွာ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရးစကား လက္ေဆာင္၊ ႏွစ္သစ္ကူးစကား လက္ေဆာင္အျဖစ္နဲ႔ က်ေနာ္ ေျပာၾကားလိုတယ္''

''ပဒိုေစာဘဦးၾကီးရဲ႕ ၾသဝါဒက ဘယ္လိုေျပာၾကားခဲ့သလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရး တခါမွ မလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့။ အခု က်ေနာ္တို႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြဟာ ေတာ္လွန္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ္လွန္ေရးဟာ ပထမဦးဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ျဖစ္တယ္တဲ့။ ဒါ ေစာဘဦးၾကီး ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ၾသဝါဒစကား ျဖစ္တယ္''

''က်ေနာ္တို႔ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြက ႏွစ္ရွည္ၾကာတဲ့ သမိုင္းကာလ တေလွ်ာက္လံုးမွာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လူတန္းစား တခါမွ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ၾကီးရဲ႕ မိန္းခြန္းမွာ ပါရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဗမာပေဒသရာဇ္ေတြ၊ မြန္ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔က အဖိႏွိပ္ခံ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးအေနနဲ႔ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေနထိုင္ခဲ့ရတယ္၊ အသက္ရွင္ခဲ့ရတယ္၊ ရပ္တည္ခဲ့ရတယ္''

''ဒါေၾကာင့္မလို႔ ေစာဘဦးၾကီးက ကရင္လူမ်ဳိးေတြဟာ တခါမွ ေတာ္လွန္ေရးမလုပ္ဖူးဘူး။ ဒီေတာ္လွန္ေရးဟာ ပထမဦးဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးျဖစ္တယ္။ ဒါ က်ေနာ္ေျပာၾကားလိုတယ္''

''ဒုတိယ - ေစာဘဦးၾကီးေျပာခဲ့တဲ့ ၾသဝါဒစကားမွာ က်ေနာ္တို႔ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မရႈံးႏိုင္ဘူးတဲ့။ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးဟာ၊ ကရင္ေတြဟာ တေယာက္မက်န္ ရန္ကုန္ကို ဆင္းၿပီးေတာ့ လည္စင္းၿပီးေတာ့ မေပးသမွ် ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မရႈံးႏိုင္ဘူးတဲ့။ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးဟာ မုခ်ေအာင္ပြဲခံရမယ္လို႔ ေျပာၾကားသြားခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္မလို႔ ပဒိုေစာဘဦးၾကီးရဲ႕ မိန္႔ခြန္းနဲ႔ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးဟာ မုခ်ေအာင္ပြဲခံရမယ္။ ဘဝတူ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစံုျပည္သူေတြနဲ႔ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ကို တလွမ္းခ်င္း၊ တလွမ္းခ်င္း ညီညာတဲ့ တိုက္ပြဲဝင္ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ခ်ီတက္သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္၊ က်ဆံုးသြားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ သူရဲေကာင္း အာဇာနည္ေတြရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြကို ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါခ်ီတက္ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ ဖက္ဆစ္ စစ္အာဏာရွင္အစိုးရကို တိုက္ပြဲဝင္သြားၾကမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြအားလံုး ေမွ်ာ္မွန္းေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား၊ အမ်ဳိးသား အခြင့္အေရးေတြကို တေန႔ မုခ်ရရွိမယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္ ေျပာၾကားလိုပါတယ္” ဆိုၿပီး ၾသဝါဒစကား ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္''

''ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို ကရင့္အမ်ဳိးသားအလံၾကီး တလူလူလႊင့္ထူၿပီး တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံုနဲ႔ လြတ္လပ္မႈ အတိုင္းအတာတခုအရ စည္စည္ကားကား က်င္းပႏိုင္ခဲ့တာဟာ တကယ့္ေတာ့ လြယ္လွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား တေနရာက လူမ်ဳိးျခားေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ဒီလို ခမ္းခမ္းနားနားနဲ႔ က်င္းပႏိုင္တာဟာ အစဥ္အဆက္က ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြရဲ႕ ၾကိဳးစားမႈ ရလဒ္တခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္''

ဦးေစာလားေလးကေတာ့ ‘‘က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ခါစက က်ေနာ္တို႔ အမ်ဳိးသားအလံကို ေထာင္လို႔ မရဘူး။ က်ေနာ္တို႔က လူသစ္ဆိုေတာ့ ဒီနယ္သားေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္လိုလူစားလဲ၊ ဘယ္လိုလူေတြလဲ ဆိုတာသူတို႔ မသိၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ယံုၾကည္မႈ သိပ္မရွိလွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲ က်င္းပတဲ့ ေနရာမွာ အခက္အခဲေတြ၊ ကန္႔သတ္မႈေတြ အၾကီးအက်ယ္ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔ ေနပံုထိုင္ပံု၊ လုပ္ပံုကိုင္ပံု ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ေတြက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တာေတြလည္း ရွိလာေတာ့ သူတို႔ သိလာတယ္''

''ဒါ ငါတို႔ကို ဒုကၡေပးမယ့္ လူေတြမဟုတ္ဘူး။ ဒီအလံက ႏိုင္ငံေရးအလံ မဟုတ္ဘူး၊ အမ်ဳိးသားေရးအလံ ဆိုတာကို သူတို႔ သိလာေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ေထာင္ခြင့္ျပဳလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ျပည္မဟုတ္တဲ့အေပၚမွာ၊ သူတို႔ ပိုင္ရွင္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ အဲ သူတို႔ ထိုင္းအလံထက္ေတာ့ မျမင့္ရဘူးေပါ့။ သူတို႔ အလံေအာက္မွာပဲ ရွိရမယ္ေပါ့။ ဒါကို က်ေနာ္ လက္ခံႏိုင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို ကရင္ျပည္မွာပဲ ျပန္က်င္းပခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ က်င္းပလို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အေပၚမွာ နည္းနည္းပါးပါးရတဲ့ အခြင့္အေရးကို အရယူၿပီး က်င္းပေနရတယ္။ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈေလး မေပ်ာက္ရေအာင္ေပါ့” ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မတို႔ အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုဟာ ကိုယ့္ေဒသ၊ ကိုယ့္ရပ္ရြာ မဟုတ္တဲ့ အေပၚမွာ လြတ္လပ္မႈ အတိုင္းအတာတခုအရ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစံုတရာရွိၾကတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး ေမွ်ာ္လင့္ၾကတာေတာ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အဝရွိတဲ့ ကိုယ့္ျပည္ေထာင္စုၾကီး အတြင္းမွာပဲ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႐ိုးရာအစဥ္အလာေတြနဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္ခ်င္ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ပဲ အမ်ားစုေသာ တိုင္းရင္းသားေတြက ၾကိဳးစားေနၾကတာပါ။ ေနာင္လာမယ့္ ႏွစ္ေတြမွာ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုနဲ႔ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ေပါင္းစံုဟာ ကိုယ့္ျပည္၊ ကိုယ့္ရြာမွာပဲ တိုင္းရင္းသား ညီအကိုေပါင္းစံုနဲ႔ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ အတူယွဥ္တြဲၿပီး အခုလို က်င္းပခြင့္ ရရွိႏိုင္မယ့္ ေန႔တေန႔ကို က်မ ေမွ်ာ္လင့္မိပါေတာ့တယ္။

No comments: