Thursday, August 4, 2011

၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို မ်က္ေျခမျပတ္သင့္

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း

နအဖအစိုးရဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ မ႐ွိပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တယ္၊ ၾကံ႕ဖြံ႔ အစိုးရကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ဘာ အေျပာင္းအလဲေတြ ေတြ႔ေနရၿပီလဲ။

ဒီေန႔အခ်ိန္ဟာ ၾကံ႕ဖြံ႔ စစ္အစိုးရ အေနနဲ႔ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ အညီ အစိုးရအသစ္ တရပ္ အသား က်ေအာင္ လံုးပမ္း ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္တပ္က တိုက္႐ိုက္ လုပ္ဖို႔ မလိုတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို “အရပ္ဘက္” လႊဲေျပာင္းေပးတယ္ ဆိုတာျဖစ္ေအာင္ အဘက္ဘက္မွာ လုပ္ေနရပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဒီအလုပ္ဟာ သူတို႔အတြက္ လြယ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ကေတာ့ စစ္တပ္က အားလံုးကို လက္ဝါးႀကီး အုပ္ထားတာ ဆိုေတာ့ အေျခအေနကို စစ္တပ္က (နယ္ေတြမွာဆိုရင္ စစ္တိုင္းေတြက) တိုက္႐ိုက္သိေန၊ ခ်ဳပ္ကိုင္ေနတာ ျဖစ္သလို စားေပါက္ေတြကိုလည္း သူတို႔ကပဲ အားလံုးခ်ဳပ္ထား၊ စားသံုးေနပါတယ္။ အခုက်ေတာ့ တိုင္းအစိုးရ၊ ျပည္နယ္ အစိုးရဆိုတာေတြ လုပ္ထားေတာ့ ဒီအစိုးရေတြရဲ႕ အလုပ္ကိုလည္း ျပႏိုင္ေအာင္၊ တခ်ိန္ထဲမွာ အေျခအေနေတြကို စစ္တပ္က ခ်ဳပ္ကိုင္မိေနႏိုင္ေအာင္ အဆင့္ဆင့္ အစီရင္ခံရ၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ ယူရတာေတြ၊ ၫႊန္ၾကားတာေတြ အဆင့္ဆင့္ သြယ္သြယ္ ဝိုက္ဝိုက္ေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ တခါတေလမွာ တၿမိဳ႕ထဲ၊ တခ႐ိုင္ထဲ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥကို ထိပ္ဆံုး ၾကပ္ေျပး ေနျပည္ေတာ္အထိ တက္ၿပီးမွ ေနျပည္ေတာ္ကေန တၿမိဳ႕ထဲေန တျခားဌာနတခုကို ျပန္ခ်ေပးတာျဖစ္ေနေတာ့ အခ်ိန္ေတြ အရမ္းၾကန္႔ၾကာေတြလည္း ႐ွိေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လာဘ္ယူေတာ့လည္း အရင္က စစ္တပ္ကို တိုက္႐ိုက္ေပးလို႔ ရေပမယ့္ အခုေတာ့လမ္းက ေကြ႔ေကာက္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာ ေအာင္ေျပာရရင္ စစ္တပ္ကို မခြံ႕ရေတာ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုလက္ေတြ႔မွာ ပါးစပ္တေပါက္ ပိုခြံ႕ေနရပါတယ္။ ဒီလို အခြင့္ အာဏာေရာ စားေပါက္ေတြပါ မွ်မွ်တတနဲ႔ သူတို႔တြင္း win-win ျဖစ္တဲ့ စနစ္တရပ္ အခိုင္အမာ အသားက်ေအာင္ သူတို႔ အေနနဲ႔ အခ်ိန္ယူၿပီး အေတာ္ ကို လုပ္ရအုံးမွာပါ။

ၾကံ႕ဖြံ႔စစ္အစိုးရက ဒီလိုလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပုဂံဘုရားဖူး ခြင့္ျပဳတာ၊ အာဇာနည္ေန႔မွာ တက္ေရာက္
ေစတာ၊ ဗိုလ္ေအာင္ၾကည္နဲ႔ စကားေျပာခိုင္းထားတာ စတဲ့ အေပၚယံ ကိစၥေတြ ခြင္ျပဳၿပီး ျပည္တြင္းျပည္ပ အာေဘာ္ေတြမွာ အမွတ္ယူေနပါတယ္။ ဒါေတြကို သူတို႔ ဆင္ကြက္ထဲ ဝင္ၿပီး အမွတ္ေပးခ်င္သူေတြက အမွတ္ေပးေနတဲ့ အျပင္ တခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ အစက ငါမေျပာဘူးလား ဆိုတာမ်ိဳးအထိေျပာေနၾကပါတယ္။ တခါ ႏိုင္ငံေရး ေလာကမွာႀကဳံရေလ့ ႐ွိတဲ့ ေနာက္တက္တဲ့ အစိုးရ ဒို႔အစိုးရ ဆုိသူေတြလည္း လက္မေထာင္ လာၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ စစ္အစိုးရ တရပ္ဟာ သက္တမ္း႐ွည္ လာတာနဲ႔ အမွ် သူတို႔မွာ အေတြ႔အႀကံဳေတြလည္း မ်ားျပား ႂကြယ္ဝလာတယ္ ဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။ သူတို႔အေနနဲ႔ သူတို႔အာဏာကို အႏၲရာယ္ မေပးေရးဆိုတဲ့ မူေအာက္မွာ ဘယ္ဟာေလာက္ကိုေတာ့ လိုက္ေလ်ာ၊ ဘယ္ဟာကိုေတာ့ အေလွ်ာ့မေပးနဲ႔ ဆုိတာကို ေကာင္းေကာင္း ခြဲျခားတတ္ပါတယ္။

ေသခ်ာ ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ စစ္အစိုးရေတြဟာ မူက်တဲ့ ကိစၥေတြအေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွ အေလွ်ာ့မေပးဘူး ဆိုတာ အားလံုးအသိပါပဲ။ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ အျမင္သာဆံုးျပရရင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားကိစၥ၊ တိုင္းရင္း လက္နက္ကိုင္ ကိစၥတို႔မွာ တလက္မေတာင္ အေလွ်ာ့ မေပးေရး၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို သူတို႔နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ပုလင္းတူဗူးဆို႔ေတြခ်ည္း ခ်ဳပ္ကိုင္ထားေရးတို႔ဟာ ဘယ္သူနဲ႔မွ ညိွႏိႈင္းမွာ၊ အေပးအယူလုပ္မွာ မဟုတ္တဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕အေျခခံမူေတြပဲဲ မဟုတ္ပါလား။

ျပန္စဥ္းစားလိုက္ရင္ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ဦး/ဗိုလ္ေနဝင္းကစလိုဗိုလ္ေစာေမာင္- ဗိုလ္သန္းေ႐ႊအလယ္ ဦး/ဗိုလ္သိန္းစိန္ အဆံုး စစ္အာဏာ႐ွင္ေတြမွာ တူညီတဲ့မူ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါမယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ (မဆလ နာမည္ခံလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကံ႕ဖြံ႔ နာမည္ခံလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အာဏာကို ယာယီသိမ္းထားသူ အေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္) အာဏာကို သူတို႔ခ်ည္း လက္ဝါးႀကီး အုပ္ထားတာ၊ ျပည္တြင္းစစ္အေပၚမွာ ထား႐ွိတဲ့ သေဘာထား၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြအေပၚ ထား႐ွိတဲ့ သေဘာထား၊ စီးပြားေရးကို သူတို႔ခ်ည္း လက္ဝါး ခ်ည္း အုပ္ထားလိုတဲ့ သေဘာထား၊ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူေတြ အေပၚထား႐ွိတဲ့ သေဘာထား စတာေတြပါပဲ။ ဒါေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝနီးပါး ၏-သည္ မကြဲပဲ စစ္အာဏာ႐ွင္ အဆက္ဆက္ ကိုင္စြဲခဲ့တဲ့ ေပၚလစီေတြလို႔ ဆိုရပါမယ္။

တကယ္က အစိုးရတရပ္ရဲ႕ လကၡဏာကို ျဖစ္ေစ၊ အဲဒီအစိုးရ ဦးတည္ေနတာကို ျဖစ္ေစသိခ်င္ရင္ သူတို႔ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ေစာေၾကာရပါတယ္။ စစ္အစိုးရရဲ႕ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ စေပၚထြက္လာ ကထဲက လူတိုင္းရဲ႕ဆန္႔က်င္ျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ ေျပာရရင္ ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ၾကံ႕ဖြံ႔ကမဟုတ္ပဲ ဝင္ခဲ့သူေတြ၊ အခု အမတ္ျဖစ္ေနသူေတြေတာင္မွ ဒီဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဟာ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးတယ္၊ စစ္တပ္အာဏာလက္ မလြတ္ေရးကို အာမခံေပးတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ျမင္ခဲ့၊ အသိအမွတ္ျပဳ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အခု ၾကံ႕ဖြံ႔ စစ္အစိုးရ လုပ္ေနတာေတြဟာ အဲဒီဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ပုံသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။

ဒီအစိုးရ တက္လာတာ ေလးလေက်ာ္ခဲ့တဲ့ ေနာက္မွာ တိုင္းျပည္ကို (ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ သတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္း) အခ်ိန္မေ႐ြး အာဏာသိမ္းမယ့္ အႏၲရာယ္က ကြာလွမ္းသြားေစခဲ့တယ္လို႔ ဘယ္သူေျပာႏိုင္ပါသလဲ။ ၾကပ္ေျပးက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ၾကံ႕ဖြံ႔ အစိုးရက ခ်မွတ္ခ်င္တာကို ၾကံ႕ဖြံ႔မဟုတ္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဆန္႔က်င္လို႔ ပ်က္သြားတယ္၊ ရပ္ဆိုင္းထားရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေကာ ဘယ္ႏစ္ွႀကိမ္မ်ား ႐ွိသြားၿပီလဲ။ ကိစၥေတြကို ကိုယ့္ကိုယ္ကို မညာစတမ္း၊ မလိမ္စတမ္း ၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ သမိုင္းမွာ စစ္အစိုးရရဲ႕ အလိမ္အညာကို အကာအကြယ္ ေပးသူ၊ ဖံုးဖိ ေပးသူ၊ ေအာက္ေစာင့္ လုပ္ေပးသူအျဖစ္ နာမည္မပ်က္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဗမာျပည္သမိုင္းမွာ႐ွိခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ေလးခုထဲ က တခုထဲေသာ အမ်ားလကၡဏာ ေဆာင္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒလို႔ ေျပာရမယ့္ ၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ေတာင္မွ ဖဆပလအစိုးရဟာ သူတို႔ထင္သလို ဆြဲဆန္႔ၿပီး အတိုက္အခံေတြကို ဖိႏွိပ္ သတ္ျဖတ္တာေတြ လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ လက္႐ွိ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ကေတာ့ ၾကံ႕ဖြံ႔ စစ္အစိုးရ ဘယ့္က ေလာက္အထိ ရမ္းႏိုင္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းခန္႔မွန္းႏိုင္ ပါတယ္။

ဗမာျပည္ရဲ႕အေျခအေနေတြကိုေျပာင္းဖို႔ဆိုရင္ ၂ဝဝ၈ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေျပာင္းလဲပစ္တာက စရပါမယ္။ ဒီမိုကေရ အတြက္အေရး ဆိုေနသူေတြအားလံုး ဒီ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုးၾကီးကို မ်က္ေျခမျပတ္ၾကဖို႔ လိုသလို မိမိတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းစဥ္တိုင္းမွာလည္း ဒီ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဖ်က္သိမ္းေရးကို ထိပ္တန္းထားၾကရပါလိမ့္ မယ္။

ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ဦးတည္တိုက္ရတဲ့ တိုက္ပြဲဆိုတာဟာ လြယ္လြယ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာလည္း မေမ့ဖို႔ လိုပါတယ္။

No comments: