ဧရာဝတီ
တရားမ၀င္ လိုင္စင္မဲ့ ကားမ်ားတင္သြင္းၿပီး တရား၀င္ကားအျဖစ္ လုိင္စင္ခ်ထားေပးေသာ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္တြင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ အစုိးရ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဌာနဆုိင္ရာ ညႊန္ခ်ဳပ္မ်ား အထိ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။
ဘ႑ာေရးႏွင့္အခြန္ ၀န္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္း၊ စက္မႈ ၂ ၀န္ႀကီး ဦးစုိးသိန္း၊ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ အစုိးရအရာရွိမ်ားႏွင့္ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ မိသားစုဝင္မ်ား၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားသည္ လိုင္စင္မဲ့ကား တင္သြင္းေရာင္းခ် လိုင္စင္၀င္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ ပတ္သက္ေနေၾကာင္း အစိုးရ၀န္ထမ္း အသိုင္းအ၀န္းႏွင့္ ကားထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီမ်ားမွ သိရသည္။
“ျပည္တြင္းကို ကားေတြ တရားမ၀င္ သြင္းလာတာ ၀န္ႀကီးေတြ၊ ညႊန္ခ်ဳပ္ေတြ အားလံုး သိပါတယ္။ သူတို႔က လာဘ္ေပး လာဘ္ယူကိစၥကုိ တုိက္ရုိက္ မပတ္သက္သလို ေနတယ္။ ညႊန္ၾကားေရးမႉးေတြက တာ၀န္ယူ ပိုက္ဆံရွာ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ၀န္ႀကီးေတြ၊ ညႊန္ခ်ဳပ္ေတြကို ရလာတဲ့ ေ၀စုထဲကေန သြားကန္ေတာ့တဲ့ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္ေနတာ။ လုိင္စင္မဲ့ကားေတြ လိုင္စင္ရဖုိ႔ဆုိတာ ကလည္း ေနာက္ဆုံး ၀န္ႀကီးနဲ႔ ညႊန္ခ်ဳပ္ေတြလက္မွတ္ထုိးၿပီးမွ တရားဝင္တာ” ဟု ေနျပည္ေတာ္အေျခစုိက္ အမည္မေဖာ္လိုေသာ အစုိးရအရာရွိႀကီးတဦးက ေျပာသည္။
ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးဦးလွထြန္းသည္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၏ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ အျဖစ္ ၎၏ လူယုံျဖစ္ေသာ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာန ရုံးအဖြဲ႕မႉး ဦးထြန္းသိန္းကို ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ အျဖစ္ ယခုႏွစ္ ေမလ ကုန္တြင္ အစားထုိးခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ ယခင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးစံေသာင္းကိုမူ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး ဦးစံေသာင္းလက္ထက္က အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနအတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ားကုိ တစုံတရာအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိခဲ့ဟု သိရွိရသည္။
“ရုံးအဖြဲ႕မႉးကို ညႊန္ခ်ဳပ္ရာထူးေပးတဲ့ အစဥ္အလာ မရွိသေလာက္ နည္းတယ္။ ဦးလွထြန္းကေတာ့ သူရဲ႕လက္ရင္းတပည့္ကို ခ်က္ခ်င္း ညႊန္ခ်ဳပ္အဆင့္ တုိးေပးခဲ့တယ္။ ဦးထြန္းသိန္းလက္ထက္ မွာလည္း ဌာနတြင္း အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈေတြ ထုိးတက္ လာတယ္။ ဦးစံေသာင္း လက္ထက္မွာလည္း ျခစားမႈေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ခဲ့တာပဲ” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိႀကီးတဦးက ေျပာသည္။
အမွတ္ ၂ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၀န္ႀကီး ဦးစုိးသိန္းသည္ ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ မွတ္ပုံတင္ခြင့္ႏွင့္ ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳသည့္ ကားအေရအတြက္ စသည့္ အေရးပါေသာ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ား ခ်ထားေပးႏုိင္သည့္ အခြင့္အာဏာ ရွိၿပီး ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ကားမ်ားကို စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားအျဖစ္ လာဘ္ေငြယူကာ အမ်ားအျပားခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
“သာမန္၀ပ္ေရွာ့အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိတဲ့ အလုပ္ရုံေတြကိုလည္း ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီပိုင္ စက္ရုံဆုိၿပီး နာမည္တပ္ခြင့္ ျပဳတယ္။ တရားမ၀င္ကားေတြကို ဇုန္ထုတ္ကားေတြအျဖစ္ ခြင့္ျပဳခဲ့တာလည္း စက္မႈ ၂ ၀န္ႀကီး ဌာနပဲ။ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ကားေတြမွန္း သိရက္နဲ႔ စက္မႈဇုန္ကားပါဆုိၿပီး အသိအမွတ္ျပဳ ေပးခဲ့တယ္။ အားလုံးက ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လုိက္လုိ႔ ရပါတယ္။ တကယ္ခုံရုံးဖြဲ႕ စစ္မယ္ဆုိရင္ တမႈခ်င္း ေဖာ္လို႔ရတယ္။ အေကာက္ခြန္၊ စက္မႈ ၂ ၊ ကညန၊ ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ အားလံုးပဲ” ဟု ရန္ကုန္စီးပြားေရးသမား တဦးက ေျပာသည္။
ယခုအခါ စက္မႈ ၂ ၀န္ႀကီးဌာနသည္ စက္မႈဇုန္ကားအျဖစ္ အမည္ခံထားေသာ Hi-Ace ကားမ်ား လိုင္စင္၀င္ပါက တစီးလွ်င္ အနည္းဆုံး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၀၀၀ မွ ၂၀၀၀၀ အထိ ဒဏ္ရုိက္ေနၿပီး ထိုသို႔ ဒဏ္ရုိက္ျခင္းမွာလည္း ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အားလုံး ပတ္သက္ ဆက္ႏႊယ္ေနေသာ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ား မေပၚေပါက္ေစရန္ အခ်ိန္မီ ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တခုျဖစ္သည္ဟု ယင္းဌာနမ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားက ဆုိသည္။
ကားလိုင္စင္ႏွင့္ နံပါတ္ ထုတ္ေပးရသည့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ကုန္လမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသည္ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားသည္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ မိသားစုေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈရွိၿပီး ကုမၸဏီ မ်ားကလည္း အစုိးရထိပ္တန္း အႀကီးအကဲမ်ား၏ အမည္ကုိ အသုံးခ်ကာ ကားမ်ားတင္သြင္းခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။
“ကားထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြက စက္မႈ ၁ ဝန္ႀကီးေဟာင္း ဦးေအာင္ေသာင္း သားေတြနဲ႔ ပိုင္တယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး (ဒုတိယ သမၼတ) သားနဲ႔ပိုင္တယ္ဆုိၿပီး နာမည္ေတြသုံး ကားေတြသြင္းတယ္။ နာမည္လည္းသုံးတယ္၊
လာဘ္ေငြလည္း ေပးတယ္။ ကားထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြအားလုံးက ဒီနည္းလမ္း ႏွစ္ခုကို သုံးၿပီး ကားေတြသြင္းခဲ့ၾကတာ။ တကယ္ေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ အဆင့္တန္းမီတဲ့ ကားထုတ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမရွိေသးပါဘူး။ သူမ်ားႏုိင္ငံက ခုိးသြင္းတာေတြ ဆင္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတဲ့ အဆင့္မွာပဲရွိပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ အေျခစိုက္ စီးပြားေရးသမားက ဆုိသည္။
စက္မႈ ၂ ၀န္ႀကီးဦးစုိးသိန္း ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ ျမန္မာ့စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ေကာ္မတီက ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အထိ ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားကို စက္မႈဇုန္ထုတ္ကား ၉၈၈၈၄ စီးထုတ္လုပ္ခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ တြင္ ၉၅၇၇ စီး ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳထားသည္ဟု သိရသည္။
No comments:
Post a Comment