မင္းလြင္
ဗိုလ္ခ်ုပ္ မႉးၾကီး ေဟာင္း ဦးသန္းေရႊ ကေန ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ုပ္ ရာထူးကို တရားဝင္ လႊဲေျပာင္း ေပးလိုက္ သလိုပဲ က်န္တဲ့ အုပ္ခ်ုပ္ေရး ဆိုင္ရာ ေတြကိုလည္း စစ္ဗိုလ္ခ်ုပ္ ေတြက ေနျပီးေတာ့ ၂၀၁၀ နိုဝင္ဘာ ၇ ရက္ေန့ ေရြးေကာက္ပြဲ ကေန အနိုင္ ရခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္ စုၾကံ့ခိုင္ ေရးႏွင့္ ဖြံ့ျဖိုးေရး ပါတီက စစ္ဗိုလ္ ခ်ုပ္ေဟာင္း အမတ္ ေတြဆီ ကိုလည္း လႊဲေျပာင္း ေပးလိုက္ ပါေတာ့တယ္။ ဦးသန္းေရႊ မရွိ ေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့ နိုင္ငံ ေရးမွာ တပ္မေတာ္ရဲ့ အခန္း က႑ မည္သို့ ဆက္ရွိ မလဲဆိုတာ တင္ျပ ပါမယ္။
မတ္လ ၃၀ ရက္ေန့မွာ သမၼတသစ္ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ၾကီး ၃၀ ဦး အပါ အဝင္ ၃၅ ဦးပါ အစိုးရ သစ္ကို ဖြဲ့စည္းခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရ သစ္မွာ အရပ္သား ဒုတိယ သမၼတ တဦးနဲ့ အရပ္သား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဝန္ၾကီး ၅ ဦးနဲ့ အရပ္သား ေရွ့ေနခ်ုပ္တို့ ပါဝင္ပါတယ္။ ယူနီေဖာင္းဝတ္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ုပ္ၾကီးတဦးနဲ့ ဗိုလ္ခ်ုပ္ႏွစ္ဦး ပါဝင္ျပီးေတာ့ က်န္ အစိုးရ အဖြဲ့ဝင္ေတြကေတာ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ုပ္ေဟာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္နယ္နဲ့တိုင္း ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ့ဖြံ့ျဖိုးေရးေကာင္စီကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့ျပီးေတာ့ ခရိုင္ျမို့နယ္နဲ့ ေက်းရြာအဆင့္ေတြကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါေသးတယ္။ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီးဌာနနဲ့ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ၾကီးဌာနတို့က လြဲရင္ က်န္ဝန္ၾကီးဌာနအားလံုးဟာ အရပ္သားနဲ့ အရပ္သားေျပာင္းစစ္ဗိုလ္ခ်ုပ္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါျပီ။ ျပည္နယ္နဲ့တိုင္းေဒသၾကီးေတြမွာဆိုရင္လည္း ယခင္က စစ္တိုင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ုပ္ေတြသာ အရပ္ဘက္ကိစၥေတြကို စီမံကြက္ကဲ အုပ္ခ်ုပ္ခဲ့ေပမယ့္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန့ကစလို့ ျပည္နယ္နဲ့တိုင္းေဒသၾကီးက အေရြးေကာက္ခံရတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ့ ျပည္နယ္နဲ့တိုင္းေဒသၾကီး အစိုးရအဖြဲ့ေတြကို အသစ္ ဖြဲ့စည္းခဲ့ပါတယ္။ ျပည္နယ္နဲ့တိုင္းေဒသၾကီး အစိုးရအဖြဲ့ ၁၄ ဖြဲ့ရွိတဲ့အနက္ ၄ ဖြဲ့မွာ အရပ္သား ဝန္ၾကီးခ်ုပ္ ျဖစ္လာခဲ့ျပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ့ ၁၀ ေနရာမွာ အျငိမ္းစား စစ္ဗိုလ္ခ်ုပ္ေဟာင္းက ဝန္ၾကီးခ်ုပ္ေတြ အသီးသီး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အရင္ရွိခဲ့တဲ့ တိုင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ုပ္ေတြကေန အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ုပ္ေရးကို လုပ္ကိုင္ေနရာကေန ေရြးေကာက္ခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ့ ျပည္နယ္နဲ့ တိုင္းေဒသၾကီးေတြရဲ့ အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ုပ္ေရးကို ေျပာင္းလဲလိုက္တာပါ။ စစ္တပ္ အုပ္ခ်ုပ္မႈကေန အရပ္သားေတြဆီကို လႊဲလိုက္တယ္လို့လည္း တနည္းအားျဖင့္ ေျပာလို့ရနိုင္ပါတယ္။
အရင္က စစ္တိုင္းမႉးေတြက အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ုပ္ေရးကိစၥေတြကို အမိန့္ေပးေစခိုင္းျပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြ ရွိေပမယ့္ အခုမရွိေတာ့ဘူးလို့လည္း ျမန္မာနိုင္ငံေရးကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္တပ္က အရပ္သား အုပ္ခ်ုပ္ေရးမွာ မပါဝင္ေတာ့ဘဲ စစ္တပ္မွာ ေနေတာ့မလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာပါပဲ။ စစ္တပ္က အရပ္ဘက္ကိစၥေတြမွာ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့သလို စစ္တပ္နဲ့ ပတ္သက္တဲ့ အေရးကိစၥေတြမွာ နိုင္ငံေတာ္အျမင့္ဆံုး အစိုးရနဲ့ အာဏာပိုင္အဖြဲ့အစည္းေတြက ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရး ေလ့လာသူေတြအဆိုအရ အခုခ်ိန္ ျမင္ေတြ႕ေနရတာေတြကေတာ့ စစ္တပ္က တိုင္းျပည္အာဏာရဲ့ အေနာက္ကို ေရာက္ေနျပီးလို့ စစ္တပ္ကေန အုပ္ခ်ုပ္ေရးမွာ တိုက္ရိုက္ဆက္ဆံတာေတြ မရွိဘူးလို့ ေျပာၾကပါတယ္။
အေမရိကန္နိုင္ငံ ဘာကေလတကၠသိုလ္မွာ နိုင္ငံေရးသိပၸံပါရဂူဘြဲ့ ေလ့လာသင္ယူေနတဲ့ ကိုမင္းဇင္ကေတာ့ စစ္တပ္ဟာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ုပ္ေရးရဲ့ ေနာက္ပိုင္းကို ေရာက္ရွိသြားတာနဲ့ပတ္သက္ျပီး ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဉ္ပါတီ ေခတ္နဲ့ ယွဉ္ျပီး သံုးသပ္ေျပာဆိုပါတယ္။
“က်ေနာ္တို့ ဒီမဆလေခတ္နဲ့ ျပန္ျပီးေတာ့ ႏွိဳင္းယွဉ္ရင္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဉ္ပါတီကို ေျပာင္းလိုက္တဲ့အခါမွာ စစ္တပ္ ဗိုလ္ခ်ုပ္ၾကီး ေနဝင္းကေနျပီးေတာ့ ဦးေနဝင္း ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ စစ္တပ္ဟာ ေနာက္ပိုင္းအခန္းကို ေရာက္သြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေရွ့ထြက္လို့ မရေတာ့ပါဘူး။ ေရွ့ထြက္ကတဲ့ သူမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါ စစ္တပ္က ဝန္ၾကီးခ်ုပ္ေတြကို မၾကာခဏဆိုသလို အေျပာင္းအလဲ လုပ္တာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီ လူေတြကိုလည္း တခါ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဉ္ပါတီထဲ ဆြဲသြင္းတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အေျခခံဥပေဒ သေဘာအရကေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ စစ္တပ္က အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရးမွာ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑မွာ ရွိရမယ္။ စစ္တပ္မွာ ဘာအခြင့္ေရးေတြ ညာအခြင့္အေရးေတြနဲ့ အေျခခံဥပေဒမွာေတာ့ သူတို့ ေထာင့္ေစ့ေအာင္လို့ စစ္တပ္ရဲ့ ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑ကို ေပးထားတာ ေတြ႕ေသာ္ျငားလည္း လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့ စစ္တပ္ဟာ ဒီ အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရးကို လက္ကုန္သံုးတာ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။ လက္ရွိ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ုပ္ၾကီး မင္းေအာင္လွိဳင္က သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အပါအဝင္ အခု ဦးေဆာင္ေနတဲ့ လူေတြကို တစံုတရာ သူ့ဘက္က ဒီလူေတြရဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈကို လက္ခံလိုက္နာတဲ့ သေဘာလည္း ရွိလို့ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အရပ္သားေတြပဲ ၾကီးစိုးလာျပီးေတာ့ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြ ပိုၾကီးစိုးလာရင္ေတာ့ အဲဒီ အာဏာအားျပိုင္မႈက ပံုစံတမ်ိဳးေျပာင္းျပီးေတာ့ စစ္တပ္က အဲဒီအခါက်ရင္ေတာ့ အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရးေတြကို လက္ကုန္ သံုးတာမ်ိဳးလည္း ရွိရင္ ရွိလာနိုင္ပါတယ္။”
အရပ္သား အစိုးရကို အာဏာ လႊဲေျပာင္းေပးတာဟာ ၅ လ ေက်ာ္သာ ရွိေနေသးတဲ့အတြက္လည္းပဲ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ုပ္ ဗိုလ္ခ်ုပ္ၾကီးမင္းေအာင္လွိဳင္နဲ့ စစ္တိုင္းမႉးေတြဟာ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ခပ္ျငိမ္ျငိမ္ေန ေနတာကို ေတြ႕ရျပီးေတာ့ အာဏာကို ထုတ္ျပတာမ်ိဳးကိုလည္း မေတြ႕ရေသးပါဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳး စစ္တပ္ကေန နိုင္ငံေရးမွာ ေနာက္တန္းကို ေရာက္သြားတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြ ရွိတယ္လို့လည္း စစ္တပ္နဲ့ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြေရးသားေနတဲ့ ကိုထက္ေအာင္က အခုလို သံုးသပ္ပါတယ္။
“အာဏာတည္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အုပ္ခ်ုပ္ေရးပံုစံေတြ၊ အာဏာခြဲေဝမႈ ပံုစံေတြက စစ္ဘက္ အရပ္ဘက္ကို ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ အဓိက နိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ပါျပီ၊ စစ္အုပ္ခ်ုပ္ေရး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ အရပ္သားအုပ္ခ်ုပ္ေရးပါ ဆိုတာကို ကမ႓ာကလက္ခံေအာင္ လုပ္ျပရမယ့္အရာက သူတို့ရဲ့ အေရးၾကီးဆံုးနဲ့ ပထမဦးဆံုး ဦးစားေပးလုပ္ငန္းပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို့အတြက္ဆိုရင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ုပ္က အာဏာတျပျပနဲ့ ေရွ့ထြက္ေနလို့ မရဘူး။ လက္ရွိ သမၼတဦးသိန္းစိန္က အရပ္သားအစိုးရ ျဖစ္သြားပါျပီ။ သူ့လက္ထဲမွာ အာဏာအရပ္ရပ္က ရွိျပီဆိုတာကို ျပဖို့အတြက္ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး သူတို့ တြက္ဆျပီးေတာ့ စစ္တပ္က ေနာက္ကို အသာေလးဆုတ္ျပီးေတာ့ ျငိမ္ေနတာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နိုင္တယ္။”
ဒီေနရာမွာ ဗိုလ္ခ်ုပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊ လက္ထက္ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပန္ၾကည့္ဖို့ လိုလာပါတယ္။ အဲဒီ အေျခခံဥပေဒမွာ တပ္မေတာ္ရဲ့ အခန္းက႑ကို နိုင္ငံရဲ့ နိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈ က႑မွာ ပါဝင္ရမယ္လို့ ဆိုထားပါတယ္။ စစ္တပ္ရဲ့ အခန္းက႑ကို အေျခခံဥပေဒမွာ သံုးေနရာမွာ ေဖာ္ျပထားျပီးေတာ့ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ စစ္တပ္ဟာ စစ္တပ္ရဲ့ ေရးရာကိစၥေတြကို စစ္တပ္ကသာလ်ွင္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန့္ခြဲအုပ္ခ်ုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိရမယ့္အခ်က္နဲ့ အေရးၾကံုလာရင္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ မည္သည့္ေဒသကိုမဆို စစ္အုပ္ခ်ုပ္ေရး ေၾကညာနိုင္သလို တိုင္းျပည္ရဲ့ အုပ္ခ်ုပ္ေရးအာဏာကိုလည္း သိမ္းယူနိုင္တယ္လို့ ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီ ဆိုလိုခ်က္ကေတာ့ အရပ္သားအစိုးရက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္က ေသာ္လည္းေကာင္း စစ္တပ္ကိစၥေတြကို စြက္ဖက္ ပိုင္ခြင့္မရွိသလို အခ်ိန္မေရြး အာဏာျပန္သိမ္းနိုင္တယ္လို့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုလို့ရပါတယ္။
အခုခ်ိန္ထိေတာ့ တပ္မေတာ္ဟာ အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရးေတြကို အသံုးခ်တာေတာ့ မေတြ႕ရေသးအတြက္လည္း စစ္ဘက္အရပ္ဘက္ ဆက္ဆံေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္နဲ့ပတ္သက္ျပီး ကိုမင္းဇင္က အခုလို သံုးသပ္ပါတယ္။
“အခုအခ်ိန္မွာ စစ္တပ္က အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရးေတြကို အဆံုးအစြန္ထိ လက္ကုန္မသံုးဘဲနဲ့ အခုလိုမ်ိဳး ေနာက္ခံကားခ်ပ္မွာပဲ ေနတယ္။ စစ္တပ္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြား၊ စစ္တပ္ရဲ့ အခြင့္အေရးေတြ မထိခိုက္သေရြ႕ အခုလိုပဲ ေနတာ အေျခအေနကလည္း တမ်ိဳးေကာင္းပါတယ္။ အဲဒါ ဘာေကာင္းတာလဲ ဆိုေတာ့ ဒီလို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အရပ္ဘက္ အဖြဲ့အစည္းေတြ ခုနကေျပာတဲ့ လႊတ္ေတာ္တို့၊ ဗ်ူရိုကေရစီယနၲရားေတြ တဆက္တည္း နိုင္ငံေရးအာဏာ အေဆာက္အအံုေတြ၊ မီဒီယာေတြ၊ အန္ဂ်ီအိုလို့ ေခၚတဲ့ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ့အစည္းေတြ ဒီေနရာေတြမွာ အရပ္သားေတြ အေနနဲ့က သူတို့ရဲ့ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္၊ သူတို့ရဲ့ အရည္အခ်င္း၊ သူတို့ရဲ့ ဦးစီး ဦးေဆာင္နိုင္စြမ္းေတြကို ျပသခြင့္ ရပါတယ္။ အဲဒီလို ျပသခြင့္ ရျခင္းအားျဖင့္ စစ္တပ္အေနနဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ အစဉ္အဆက္က စစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ့ အုပ္ခ်ုပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ စစ္တပ္က အရပ္သားေတြကို ျမင္တဲ့အျမင္ အင္မတန္မွ အထင္ေသးပါတယ္။ အရပ္သားေတြက မညီညြတ္ဘူး၊ အရပ္သားေတြလုပ္ရင္ တိုင္းျပည္ပ်က္မွာပဲ၊ အရပ္သားေတြမွာ အရည္အခ်င္းမရွိဘူးဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲသြားေအာင္လို့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အုပ္ခ်ုပ္ေရးယနၲရားထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေရာက္ေနတဲ့ အရပ္သားေတြက သူတို့ရဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ့ သူတို့ရဲ့ ဦးစီး ဦးေဆာင္မႈကိုလည္း ျပသနိုင္တယ္။ အဲဒီနည္းနဲ့ တေရြ႕ေရြ႕နဲ့ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ လူေတြကေတာ့ ဒီလို နည္းနဲ့ အရပ္ဘက္နဲ့ စစ္ဘက္ၾကားထဲမွာရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရးဟာ ျပန္ျပီး ေကာင္းလာနိုင္တယ္လို့လည္း က်ေနာ္တို့ ေျပာနိုင္ဆိုနိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို့ ေကာင္းတဲ့ဘက္က အျပုသေဘာဘက္က သံုးသပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။”
ျပည္နယ္နဲ့တိုင္း ေဒသၾကီးအဆင့္ေတြမွာလည္း စစ္ဗိုလ္ခ်ုပ္ေတြဟာ အုပ္ခ်ုပ္ေရးဆိုင္ရာေတြကို တိုက္ရိုက္ အမိန့္ေပးတာေတြ မရွိဖူးေပမယ့္ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာ စစ္တပ္နဲ့အရပ္ဘက္ ျပည္သူနဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာ ထူးျခားတဲ့ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာတယ္ ဆိုတာေတာ့ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။
သန္းေရႊအလြန္ အပိုင္း (၆) မွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ုပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊေနာက္ပိုင္း စစ္တပ္နဲ့ တိုင္းရင္းသားအေရး ဆက္ဆံေရးေတြကို တင္ျပေပးသြားဦးမွာပါ။
No comments:
Post a Comment