Wednesday, September 28, 2011

အဖြဲ့​ခ်ုပ္ ထူ​ေထာင္ျခင္း​ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္​အထိမ္း​အမွတ္၊​ ​ေဒၚ​ေအာင္ဆန္း​စုၾကည္ မိန့္​ခြန္း​ ​ေကာက္နုတ္ခ်က္

ဒီဗြီဘီ

အမ်ိဳး​သား​ဒီမိုက​ေရစီအဖြဲ့​ခ်ုပ္ တည္​ေထာင္ျခင္း​ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္​အခမ္း​အနား​ကို ရန္ကုန္ျမို့​ ​ေရႊဂံုတိုင္အဖြဲ့​ခ်ုပ္ရံုး​မွာ ဒီ​ေန့​ မနက္ပိုင္း​က က်င္း​ပခဲ့​ပါတယ္။

အခမ္း​အနား​မွာ အဖြဲ့​ခ်ုပ္ အ​ေထြ​ေထြအတြင္း​ေရး​မႉး​ ​ေဒၚ​ေအာင္ဆန္း​စုၾကည္က အမွာစကား​ေျပာၾကား​ခဲ့​ပါတယ္။ ​ေဒၚ​ေအာင္ဆန္း​စုၾကည္ ​ေျပာၾကား​ခဲ့​တဲ့​ အမွာစကား​ထဲက တခ်ိဳ့​ကို ​ေကာက္နုတ္​ေဖာ္ျပထား​ပါတယ္။

အတိတ္ရဲ့​ ခ်ုပ္​ေႏွာင္မႈကို မခံရ​ေအာင္ ​ေနနိုင္ရမယ္။

က်မတို့​ အမ်ိဳး​သား​ဒီမိုက​ေရစီ အဖြဲ့​ခ်ုပ္ရဲ့​ ၂၃ ႏွစ္​ေျမာက္​ေမြး​ေန့​မွာ ၾကြ ​ေရာက္လာၾကတဲ့​ ပရိသတ္အား​လံုး​ကို ​ေက်း​ဇူး​တင္ပါတယ္။ က်မတို့​ ၂၃ ႏွစ္ဆိုတာ နည္း​တဲ့​ အခ်ိန္မဟုတ္ပါဘူး​။ အခ်ိန္ကာလ​ေတြအတြက္ အ​ေၾကာင္း​တရား​အား​ျဖစ္ အတိတ္ရယ္၊​ ပစၥုပၸန္ရယ္၊​ ​ေနာင္လာမယ့္​ အနာဂတ္ရယ္ ဆိုျပီး​ရွိတယ္။ အဲ​ေတာ့​ က်မတို့​ အခု ပစၥုပၸန္မွာ ​ေရာက္​ေနတဲ့​အခါမွာ အတိတ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​နဲ့​ ျပန္ျပီး​ၾကည့္​နိုင္ရမယ္။ အတိတ္ရဲ့​ အျဖစ္အပ်က္​ေတြကို သင္ခန္း​စာယူရမယ္။ ပစၥုပၸန္နဲ့​ အနာဂတ္အတြက္ အက်ိဳး​ရွိ​ေအာင္၊​ တခ်ိန္တည္း​မွာပဲ က်မတို့​က အတိတ္ရဲ့​ ခ်ုပ္​ေႏွာင္မႈကို မခံရ​ေအာင္ ​ေနနိုင္ရမယ္။ ဒါမွလည္း​ က်မတို့​ဟာ ပစၥုပၸန္မွာ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ့​ ဆက္ျပီး​သြား​နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ညီညြတ္​ေရး​၊​ စည္း​ကမ္း​၊​ သတၲိ။

အမ်ိဳး​သား​ဒီမိုက​ေရစီ အဖြဲ့​ခ်ုပ္ကို စျပီး​ထူ​ေထာင္ကတည္း​က က်မတို့​မွာ ညီညြတ္​ေရး​ရယ္၊​ စည္း​ကမ္း​ရွိ​ေရး​ရယ္၊​ သတၲိရယ္ကို အျမဲတမ္း​ေရွ့​တန္း​တင္ျပီး​ ​ေျပာခဲ့​တယ္။ ဒီသံုး​ခုစလံုး​က လိုအပ္တဲ့​အရာ​ေတြပါ။ ​ေနာက္ျပီး​ေတာ့​ ညီညြတ္​ေရး​ဆိုတာ ဆရာဦး​ဝင္း​တင္တို့​လည္း​ ​ေျပာျပီး​သြား​ျပီဆို​ေတာ့​ အ​ေထြအထူး​ ထပ္​ေျပာဖို့​ မလို​ေတာ့​ပါဘူး​။ စည္း​ကမ္း​ရွိတယ္ဆိုတာလည္း​ ဒါညီညြတ္မႈဆိုတာ စည္း​ကမ္း​ရဲ့​ အရွိန္အဝါလည္း​ျဖစ္ပါတယ္။ စည္း​ကမ္း​ေဘာင္အထဲမွာ လုပ္တဲ့​အရာ​ေတြက ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ့​ လုပ္နိုင္တာမ်ား​ပါတယ္။ ဒါ​ေၾကာင့္​မို့​ စည္း​ကမ္း​နဲ့​ ညီညြတ္မႈဆိုတာ ဒြန္တြဲျပီး​သြား​တယ္လို့​ ျမင္ပါတယ္။ သတၲိဆိုတာ​ေတာ့​ အမ်ိဳး​မ်ိဳး​ရွိတယ္။ ခံရဲတဲ့​သတၲိဆိုတာရွိတယ္။ လုပ္ရဲတဲ့​သတၲိဆိုတာရွိတယ္။ အခ်ိန္အဆကို ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့​သတၲိဆိုတာလည္း​ ရွိတယ္။ အခ်ိန္အဆ အ​ေတြး​အ​ေခၚ​ေတြကို သံုး​သပ္ျပီး​ေတာ့​ လက္ခံသင့္​တာကို လက္ခံရဲတဲ့​သတၲိရွိတယ္။ သတၲိဆိုတာ အမ်ိဳး​မ်ိဳး​ပါပဲ။ က်မတို့​ဟာ သတၲိအမ်ိဳး​မ်ိဳး​ကို ၂၃ ႏွစ္တ​ေလ်ွာက္လံုး​မွာ လုပ္ခဲ့​ရပါတယ္။ အခုလည္း​ ထပ္ျပီး​ေတာ့​ သတၲိရွိရွိနဲ့​ ရင္ဆိုင္သြား​ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အနာဂတ္ကို ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့​သတၲိဆိုတာ ပစၥုပၸန္နဲ့​ အတိတ္ကို ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​ ညွိႏွိဳင္း​မွ ျဖစ္​ေပၚလာမွာပါ။ အတိတ္နဲ့​ ပစၥုပၸန္ကို ရဲရဲဝံ့​ဝံ့​ မညွိႏွိဳင္း​တဲ့​လူ​ေတြက အနာဂတ္ကို သတၲိနဲ့​ ရင္ဆိုင္နိုင္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္နိ္ဳင္ဘူး​။ က်မတို့​ဟာ တ​ေလ်ွာက္လံုး​ သတၲိကို လိုအပ္ခဲ့​တဲ့​သူ​ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဦး​ဝင္း​တင္​ေျပာခဲ့​တဲ့​အတိုင္း​ အင္မတန္မွ ခံခဲ့​ရတဲ့​ အဖြဲ့​ခ်ူပ္ပါ။

အနစ္နာခံရတယ္ဆိုတဲ့​ အ​ေတြး​ကို စိတ္ထဲမွာ မထား​ေစခ်င္ပါဘူး​။

က်မတို့​ရဲ့​ အဖြဲ့​ခ်ုပ္ဝင္​ေတြက အမ်ိဳး​မ်ိဳး​ ဒုကၡ၊​ သုကၡ​ေတြနဲ့​ ခံခဲ့​ရတယ္။ ဒါ​ေပမယ့္​ ဒီလိုခံခဲ့​တဲ့​ေနရာမွာ က်မက​ေတာ့​ တခု​ေတာ့​ သတိ​ေပး​ခ်င္ပါတယ္။ က်မကိုယ္တိုင္ကလည္း​ ဒီလိုခံခဲ့​တာကို အနစ္နာခံတယ္လို့​ စိတ္ထဲမွာ မထား​ပါဘူး​။ ဒီလိုပဲ က်မတို့​အဖြဲ့​ဝင္​ေတြက အျမဲပဲ ျပည္သူ့​အက်ိဳး​အတြက္၊​ တိုင္း​ျပည္အက်ိဳး​အတြက္ က်မတို့​ရဲ့​ ယံုၾကည္ခ်က္​ေတြအတြက္ လုပ္​ေနတဲ့​ အတြက္ အနစ္နာခံရတယ္ဆိုတဲ့​ အ​ေတြး​ကို စိတ္ထဲမွာ မထား​ေစခ်င္ပါဘူး​။ ဘာျဖစ္လို့​လည္း​ဆို​ေတာ့​ အနစ္နာခံရတယ္ဆိုတဲ့​ စိတ္က ​ေပၚလာရင္ တခါတ​ေလ ဒီစိတ္နဲ့​ ဒြန္တြဲျပီး​ေတာ့​ ကလဲ့​စား​ေခ်ခ်င္တဲ့​စိတ္​ေတြ၊​ မ​ေက်နပ္တဲ့​စိတ္​ေတြ တခါတည္း​ ​ေပၚလာပါတယ္။ က်မက​ေတာ့​ က်မ​ေရြး​တဲ့​လမ္း​ေၾကာင္း​ကို က်မ​ေလ်ွာက္ခဲ့​တယ္။ ခံရတာ က်မရဲ့​ ​ေရြး​ခ်ယ္မႈအရ ခံရတာ။ အနစ္နာခံရတယ္လို့​ က်မ မျမင္ပါဘူး​။

ျပည္သူလူထုလိုခ်င္တဲ့​ လူ့​ေဘာင္အ​ေဆာက္အဦၾကီး​ကို ၾကိုး​စား​ေဆာက္တည္သြား​မယ္။

ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ လြယ္လြယ္နဲ့​ ရတာမဟုတ္ပါဘူး​။ လြယ္လြယ္နဲ့​ရတဲ့​အရာဆိုတာလည္း​ တန္ဖိုး​ရွိတဲ့​အရာ မဟုတ္ပါဘူး​။ တကယ္တန္ဖိုး​ရွိတဲ့​အရာအတြက္ဆိုရင္ က်မတို့​ အင္မတန္မွ ရုန္း​ကန္ရပါတယ္၊​ အင္မတန္မွ ​ေပး​ဆပ္ရပါတယ္။ ​ေပး​ဆပ္ျခင္း​ဆိုတာ ပူ​ေဇာ္ျခင္း​လို့​ စိတ္ထဲမွာထား​လိုက္ပါ။ က်မတို့​ ယံုၾကည္ခ်က္အရ ပူ​ေဇာ္လိုက္တာပါ။ ဘယ္သူကမွ အတင္း​ေပး​ဆပ္ရမယ္လို့​ ​ေျပာလို့​ ​ေပး​ဆပ္တာမဟုတ္ပါဘူး​။ ဒီလိုစိတ္ဓာတ္​ေတြနဲ့​ က်မတို့​ဆက္ျပီး​သြား​မယ္ဆိုရင္ မုခ်​ေအာင္ျမင္ရမယ္။ က်မ လံုး​ဝသံသယမရွိဘူး​။ ျမန္မလား​၊​ ​ေႏွး​မလား​ေတာ့​ က်မတို့​ မ​ေျပာနိုင္ဘူး​။ က်မတို့​ ဒါ​ေတြကို မတြက္တတ္ဘူး​။ မတြက္တတ္ဘဲနဲ့​ မွန္း​ျပီး​ေတာ့​ မွန္း​ေျခနဲ့​လည္း​ မ​ေျပာခ်င္ဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့္​ အျမန္ဆံုး​ေတာ့​ ျပည္သူလူထုလိုခ်င္တဲ့​ လူ့​အ​ေဆာက္အအံုၾကီး​ကို ျဖစ္​ေအာင္လို့​ က်မတို့​ ၾကိုး​စား​ေဆာက္တည္သြား​မွာျဖစ္ပါတယ္။

တာဝန္ဆိုတာ မလုပ္ခ်င္လည္း​ လုပ္ရမယ္။

တာဝန္ဆိုတာ ကိုယ္လိုခ်င္မွ လုပ္တယ္ဆိုတာ တာဝန္မဟုတ္​ေတာ့​ဘူး​။ ဒါဟာ​ေတာ့​ စိတ္ကို အလိုလိုက္ျခင္း​ပဲ။ တာဝန္ဆိုတာ မလုပ္ခ်င္လည္း​ လုပ္ရမယ္။ ဘယ္လိုပဲကိုယ့္​အတြက္ ပင္ပန္း​ပင္ပန္း​ ဆက္ျပီး​ေတာ့​ လုပ္သြား​ရမယ္။ အဲ​ေတာ့​ တာဝန္အရ က်မက​ေတာ့​ အတတ္နိုင္ဆံုး​ က်မတို့​ အမ်ိဳး​သား​ဒီမိုက​ေရစီ အဖြဲ့​ခ်ုပ္ကို ဦး​ေဆာင္မႈ​ေပး​ဖို့​ ၾကိုး​စား​သြား​ပါမယ္။ ဒါ​ေပမယ့္​ ဒီတာဝန္ကို ​ေက်ပြန္ဖို့​ဆိုတာ က်မကို ဝိုင္း​ဝန္း​ျပီး​ေတာ့​ ကူညီဖို့​လည္း​ အမ်ား​ၾကီး​လိုပါတယ္။ တ​ေယာက္တည္း​လုပ္လို့​ ရတယ္ဆိုတဲ့​ စိတ္ဝင္ျပီ ဆိုကတည္း​က ဒီမိုက​ေရစီနဲ့​ ဘာမွမဆိုင္​ေတာ့​ဘူး​လို့​ ​ေခါင္း​ထဲမွာ ထား​ၾကပါ။ က်မအ​ေနနဲ့​ တ​ေယာက္တည္း​လုပ္သြား​ဖို့​ မျဖစ္နိ္ဳင္ပါဘူး​။ အဲ​ေတာ့​ အား​လံုး​က​ေန အခု​ေလ်ွာက္ခဲ့​တဲ့​ ခရီး​မွာ ရဲ​ေဘာ္ရဲဘက္စိတ္ အျပည့္​အဝနဲ့​ သစၥာရွိရွိနဲ့​ အတူတြဲျပီး​ေတာ့​ လုပ္ခဲ့​တဲ့​လူ​ေတြဟာ ဆက္ျပီး​ေတာ့​ က်မတို့​နဲ့​ ကူညီပါ။ ဆက္ျပီး​ေတာ့​ က်မတို့​နဲ့​ အတူတူ ပူး​ေပါင္း​ေဆာင္ရြက္ၾကပါ။

ဒီမိုက​ေရစီ ရရွိ​ေရး​အတြက္ က်မတို့​ ကိုင္ဆုပ္ထား​တဲ့​မူ​ေတြ​ေပၚမွာ ရပ္​ျပီး​ေတာ့​ ​ေပ်ာ့​ေပ်ာ့​ေပ်ာင္း​ေပ်ာင္း​နဲ့​ ဆက္လုပ္သြား​မွာပါ။

အဖြဲ့​ခ်ုပ္က ကနဦး​ကတည္း​က ​ေတြ႕​ဆံု​ေဆြး​ေနြး​ေရး​နဲ့​ အ​ေျဖရွာမယ္။ အၾကမ္း​မဖက္တဲ့​ လမ္း​စဉ္ကို သြား​မယ္ဆိုျပီး​ ဆံုး​ျဖတ္ခဲ့​တာျဖစ္တယ္။ ဒါ​ေတြက မူ​ေတြပါပဲ။ မူ​ေပၚမွာ က်မတို့​က မား​မား​မတ္မတ္ ရပ္တည္မယ္။ ဒီမူ​ေပၚမွာ ရပ္တည္ျပီး​ က်မတို့​က ​ေျပာင္း​သာျပင္သာ ရွိတဲ့​အ​ေနအထား​မွာ အျမဲက်မတို့​ ​ေနသြား​မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဒီအတိုင္း​ ဘယ္​ေတာ့​မွ မ​ေျပာင္း​မလဲ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့​ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး​ က်မတို့​မထား​ပါဘူး​။ ကမ႓ာၾကီး​က ​ေျပာင္း​လဲ​ေနတယ္။ အခ်ိန္ကာလက ​ေျပာင္း​လဲ​ေနတယ္။ တရား​အရ ​ေျပာရမယ္ဆိ္ဳရင္ အနိစၥတရား​ဆိုတာ အျမဲရွိ​ေနတယ္။ ဒီလို​ေျပာင္း​လဲ​ေနတဲ့​ ​ေလာကၾကီး​မွာ က်မတို့​ မ​ေျပာင္း​မလဲ သြား​မယ္ဆိုတာ​ေတာ့​ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး​။ ဒါ​ေပမယ့္​လည္း​ က်မတို့​က မူ​ေတာ့​ရွိရမယ္။ မူ​ေတြ​ေပၚမွာ ရပ္တည္ျပီး​ေတာ့​ တရား​မွာလည္း​ တရား​ဆိုတာရွိတာပဲ ဒီတရား​ေပၚမွာ ရပ္တည္ျပီး​ေတာ့​ အနိစၥကို လက္ခံရသလို က်မတို့​က က်မတို့​ရဲ့​ မူ​ေတြ​ေပၚမွာ ဒီမိုက​ေရစီ ရရွိ​ေရး​အတြက္ က်မတို့​ ကိုင္ဆုပ္ထား​တဲ့​မူ​ေတြ​ေပၚမွာ ရပ္​ေနျပီး​ေတာ့​ ​ေပ်ာ့​ေပ်ာ့​ေပ်ာင္း​ေပ်ာင္း​နဲ့​ ဆက္လုပ္သြား​မွာပါ။ အဲဒီလိုလုပ္သြား​တဲ့​အခါမွာ က်မတို့​ကို အၾကံ​ေပး​သင့္​တာရွိရင္လည္း​ ​ေပး​ၾကပါ။ က်မတို့​ပါတီအ​ေနနဲ့​ ​ေျဖရွင္း​ရမယ့္​ ကိစၥ​ေတြကို ​ေျဖရွင္း​နိုင္တဲ့​အခ်ိန္မွာ အျမဲ​ေျဖရွင္း​သြား​မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအျပန္အလွန္ လုပ္နိုင္မွ ပါတီစံု ဒီမိုက​ေရစီ နည္း​က်မွာပါ။

No comments: