နန္းဆိုင္ႏြမ္
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္တင္ေရးအတြက္ အစိုးရက ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚရာတြင္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား ဘက္က စိုးရိမ္မႈမ်ားရွိ၍ စိတ္၀င္စားမႈ နည္းပါးေနေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း မည္မွ်လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးမည္ကို တိတိက်က် သိရမွသာလွ်င္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား က ရင္းႏွီးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ဟု ထူး ထရိတ္ဒင္း ကုမၸဏီမွ အႀကံေပးပုဂၢဳိလ္ ဦးထြန္းေအာင္ျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။
“အခု ဆိုရင္ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ကလည္း ၂၀၁၆ ခုနစ္မွာ အၿပီးတည္ေဆာက္မယ္ဆိုေတာ့ ရန္ ကုန္က ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဟံသာ၀တီ ဘက္ ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ ရင္းႏွီးသူေတြ တြက္ေျခမကိုက္ဘူး။ ဒီလိုျပႆနာေတြ ထုိင္းက ဒြန္ ေမာင္း နဲ႔ သု၀ဏၰ ဘူမိမွာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ လာမွာကို စိုးရိမ္တယ္လို႔”ဟု ဦးထြန္းေအာင္ျမင့္က ဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဆင့္ျမွင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၃ ခုနစ္ အတြင္း အၿပီးသတ္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ဆိုသည့္ သတ္ မွတ္ ခ်က္ႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့လည္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္က အခက္အခဲရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ က်င္းပသည့္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္ျမွင့္တင္ေရးအတြက္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ဖိတ္ေခၚမႈႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ရွင္းလင္းပြဲ၌ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြး ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သည္ ေနာင္တြင္လည္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေစ်း ကြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ရွိလာမည္ ဆိုပါက ရန္ကုန္ ေလဆိပ္အေနႏွင့္ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မႈမရွိခဲ့လွ်င္ ဧက ၉၆၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ ဟံသာ၀တီေလ ဆိပ္ဘက္ကို ေျပာင္းလဲ လုပ္ကိုင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေလေၾကာင္း ဦးစီး ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းေဆြထြန္း ကလည္း“ရန္ကုန္ ေလဆိပ္က ကန္႔သတ္ထား တဲ့ အေျခအေန ေက်ာ္လြန္ ရင္ေတာ့ ဟံ သာ၀တီ ကို လႊဲေပးမွာပါ။ အခုဆိုရင္ ေလေၾကာင္း လိုင္း ေတြ ကလည္း ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲ ေနတယ္ ဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ကြင္းလက္ခံႏိုင္ စြမ္းအား ရွိဖို႔ ျပဳျပင္ေနပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ လုပ္ငန္းတခ်ိဳ႕ကို လက္ရွိတြင္ အစိုးရႏွင့္ Asia Worldကုမၸဏီ တို႔ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ ရြက္ လ်က္ ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“Asia World နဲ႔က ေလဆိပ္အဆင့္ျမွင့္ေရး လုပ္ ငန္းအတြက္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလဆိပ္ ကား ပါကင္၊ ပ်က္ေနတာ ေတြ ျပင္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးထားတာပါ။ အခုေတာ့ ရပ္ဆိုင္းေတာ့မယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ လက္ရွိေခၚတဲ့ အဆင့္ျမွင့္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ခ်င္ ရင္ေတာ့ အျခားနည္းတူ ၿပိဳင္ရမယ္”ဟု ဦး၀င္းေဆြထြန္း က ဆက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမင့္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေလွ်ာက္လႊာ တင္သြင္း ရက္ကို ၂၀၁၂ ခု ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္အထိ သတ္မွတ္ထားသည္။ ဒီဇင္ဘာ ၆ ရက္မွစတင္ၿပီး ၂၀၁၃ ဇန္န၀ါရီ ၅ ရက္ အထိ ေရြးခ်ယ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္ရ ကုမၸဏီမ်ား အၿပီးသတ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ၂၀၁၃ မတ္ ၁ ရက္တြင္ လုပ္ ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ေရြးခ်ယ္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳ ႏွင့္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀မႈ၊ ေငြေၾကး ခိုင္မာမႈ၊ ပညာရွင္ အရည္အခ်င္းျပည့္၀မႈ၊ ေဆာက္ လုပ္ေရး စက္ပစၥည္း ျပည့္စံုေကာင္းမြန္မႈတို႔ အေပၚ အေျခခံေရြးခ်ယ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာဆို သည္။
“ကုမၸဏီေတြ အေနနဲ႔ အခု လုပ္ခြင့္ရေနတဲ့ Asia World ထက္ပိုၿပီး လုပ္ငန္းပိုင္း ကြ်မ္းက်င္တယ္။ အခုၿပိဳင္ရမယ္ဆို သူတို႔က အရင္က လုပ္ ဖူးေနေတာ့ တပန္း သာတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြက ႏိုင္ငံျခားက လုပ္ကိုင္သူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ ရမွာပဲ။ ဘာလုိ႔လဲ ဆို ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳပိုင္း အရ ႏိုင္ငံျခားသားက ပိုသာတယ္ေလ။ အခုထိေတာ့ ရင္းႏွီးဖို႔ စဥ္းစားေနတုန္း ပါပဲ” ဟု အဆိုပါ ရွင္းလင္းပြဲသို႔ တက္ေရာက္ သည့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီ တခုက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
Asia World ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္ ၁ ရက္မွစတင္ကာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္အစိုးရႏွင့္အတူပူးတြဲ ေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိၿပီး ၃ႏွစ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ေပးထားေၾကာင္း၊ ယခုအခါ လုပ္ကိုင္ခြင့္၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ေပးၿပီးသျဖင့္ အစိုးရ အေနျဖင့္ ျပန္လည္ ေပးေလ်ာ္ ရျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္ေရးတြင္ ပုဂၢလိက ႏွင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ထား ေသာ္လည္း ေလဆိပ္ လံုၿခံဳေရး ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းပုိင္းကုိ ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာန က ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တြင္ ခရီးသည္ လက္ခံႏိုင္စြမ္း ပမာဏ ၅.၅ သန္းအထိ လက္ခံႏိုင္ရန္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ၄င္းထက္ ပို၍ လက္ ခံ ေဆာင္ရြက္ ခြင့္ေပး မည္ မဟုတ္ ဟုလည္း ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ တြင္ စတင္ အသုံးျပဳခဲ့ၿပီး အဆင့္ဆင့္ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
No comments:
Post a Comment