Wednesday, November 7, 2012

သီးေလးသီး အဖြဲ႔ဝင္ လြတ္လပ္စြာ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ မရေသး

မစပ္စု

ျပည္ေတာ္ျပန္ သီးေလးသီး အဖြဲ႔၀င္ တဦးျဖစ္တဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ပန္းသီရဲ႕ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ တကိုယ္ေတာ္ ဟာသ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲနဲ႔ ပေဒ သာ ကပြဲကုိ ႏိုဝင္ဘာ ၅ ရက္ေန႔က အမ်ိဳးသား ကဇာတ္႐ုံမွာ က်င္းပခဲ့ၿပီး ဒီပြဲ ကျပႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အခက္အခဲ မ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႔ရတယ္လုိ႔ ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္ကျပခဲ့တဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ကုိၾကယ္သီးက ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။

အမ်ိဳးသား ဇာတ္႐ုံမွာ ပဲြကျပခြင့္ ပါမစ္ကုိ ပြဲက်င္းပမယ့္ရက္ အရမ္းနီးကပ္မွ ခ်ေပးတာ၊ ေနရာ အလုိက္ လက္မွတ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ထုိး ၿပီးမွ ပြဲ ကခြင့္ရတာ၊ ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္ကျပမယ့္ ဌာနဆုိင္ရာ အႏုပညာ ၀န္ထမ္း ေတြကုိ ပါ၀င္မကျပဖုိ႔ တားျမစ္တာ စတဲ့ အခက္အခဲေတြလို႔ သိရပါတယ္။

“တုိင္းျပည္မွာ အႏုပညာကို လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ဖန္တီးခြင့္ ရွိေနၿပီလုိ႔ ေျပာတဲ့ အေပၚမွာ မလြတ္လပ္ ေသးဘူးလုိ႔ ျပန္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ အခက္အခဲေတြက မ်ားတာကုိး။ ပါမစ္ စယူကတည္းက ခက္ခဲတယ္။ သီး ေလးသီး ဆုိတဲ့ အသံၾကားတာနဲ႔ ေနာက္က ပါ၀င္ၿပီး လုပ္ေပးခ်င္ၾကတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အစ လန္႔ေနၾကရတယ္ေလ။ သူတုိ႔ကုိ လုပ္ေပးလုိက္ရင္ သူတုိ႔ ဘ၀ေတြ ေနာက္မွာ ဘာေတြ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္ႏုိင္လဲ ဆုိတာ အခု အခ်ိန္အထိ လန္႔ေနရတုန္းလုိ႔ ျမင္ပါ တယ္။ အခု က်ေနာ္တုိ႔ ေနာက္မွာ ဘယ္သူမွ မပါဘူး။ ဌာနဆုိင္ရာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကိုလည္း တားထားတယ္။ သူတုိ႔အဖြဲ႔ကုိ သြားလုပ္ေပးရင္ အေရးယူမယ္ ဆုိတာမ်ိဳး၊ မသြားရဘူး ဆုိတာမ်ိဳးပါ။ ေျပာခ်င္တာ ကေတာ့ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္နဲ႔ တင္ျပခြင့္ မရွိေသး ဘူး ဆိုတာပါပဲ” လုိ႔ ကုိၾကယ္သီး က ဆုိပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ဒီေဖ်ာ္ေျဖပြဲ က်င္းပမယ္ဆုိေတာ့မွ အမ်ိဳးသားဇာတ္႐ုံႀကီးရဲ႕ ငွားခကို မူလေစ်း က်ပ္ ၁၂ သိန္းကေန တုိးျမႇင့္ၿပီး ၃၅ သိန္းအထိ ေပး ေဆာင္ရမယ္ ဆုိတဲ့ အသံေတြလည္း ထြက္ေနပါေသးတယ္။

ဒီလုိ အခက္အခဲေတြနဲ႔ တင္ဆက္မယ့္ ပန္းသီး တကိုယ္ေတာ္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲႀကီးမွာ ရာမယန ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကုိ ထူးထူးျခားျခား ျပန္လည္ ဆန္း သစ္ တင္ဆက္သြားမယ္လုိ႔ ဒီ ရာမယန ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကုိ စီစဥ္သူ လူရႊင္ေတာ္ ကုိၾကယ္သီးက ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။

“အရင္တုန္းကဆုိရင္ ျမန္မာမႈ အႏုပညာကုိ တကယ့္ကုိ ျမတ္ႏုိးတဲ့ သူေတြေလာက္ပဲ ၾကည့္ၾကတာေလ။ ဒီ ရာမ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကုိ ၄၅ ရက္ ကတဲ့အခါမွာ ပ်င္းရိၿပီးေတာ့ ဒါကုိ ႐ုံ၀င္လက္မွတ္နဲ႔ ပြဲသြင္းတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ တခါမွ ျမတ္တဲ့ပြဲ မရွိ ဘူး။ ႐ႈံးတယ္။ အႏုပညာ ဆုိတာႀကီးကို ပ်င္းရိလာလုိ႔လား မသိဘူး။ ဒါကို ျမင္လာတယ္။ တုိင္းျပည္တခု ေျပာင္းလဲေနၿပီလုိ႔ ေျပာတဲ့ အသံ တခုမွာ၊ အႏုပညာကုိ ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် ဖန္တီးခြင့္ရွိၿပီလုိ႔ ေျပာလာတဲ့အေပၚမွာ ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် ႐ုိး႐ုိးသားသာား ဖန္တီးထားတာ ေလးကုိ မူလ အႏုပညာ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ေသြဖီ မသြားဘဲ ျပည္သူ႔ဆီကို ႐ုိး႐ုိးသားသား ခ်ျပခ်င္တာပါ” လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။

ဒီဇာတ္ေတာ္ႀကီးကုိ “သီတာခ်စ္တဲ့ မင္းဒႆ” လုိ႔ နာမည္ ေပးထားၿပီး အရင္က စႏၵာဦး ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ဦးသန္းေက်ာ္ဦး (ခ) ဦးသန္းစိန္နဲ႔ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အႏုပညာ တကၠသုိလ္က အၿငိမ္းစား ကထိက ဦးေရႊၾကည္တုိ႔ စိတ္ကူးခဲ့တဲ့ ပုံရိပ္ေတြကုိ အခု ျပန္လည္ အသက္သြင္းတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔လည္း ကုိၾကယ္သီးက ရွင္းျပပါတယ္။

မစပ္စုတုိ႔ သိခဲ့ရတဲ့ ရာမယန ဇာတ္ေတာ္ႀကီးလု႔ိ ဆုိလုိက္တာနဲ႔ မင္းသားရာမနဲ႔ မယ္သီတာတုိ႔ရဲ႕ သစၥာ ေစာင့္သိလွတဲ့ ခ်စ္ျခင္း ဂုဏ္သ တၱိကုိ အဓိကထား ေဖာ္က်ဴးထားတာ လူတုိင္းသိၿပီးသား ျဖစ္ေပမယ့္ “သီတာခ်စ္တဲ့ မင္းဒႆ” ဇာတ္ေတာ္ႀကီးမွာေတာ့ မယ္သီတာအေပၚ အလြန္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးလွတဲ့ ဒႆဂီရိ ဘီလူးႀကီးရဲ႕ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ ဘယ္လုိရွိ မလဲ ဆုိ္တာကုိ အဓိက ေဇာင္းေပး တင္ဆက္သြားၿပီး ဒႆဂီရိ ေနရာ မွာ ကိုၾကယ္သီး ကုိယ္တုိင္ ၀င္ေရာက္ ကျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံးရဲ႕ ေနာက္ခံတီးလုံးေတြကုိလည္း ဒရမ္၊ ဂစ္တာ စတဲ့ ေခတ္ေပၚတီးလုံး ပုံသ႑န္ေတြနဲ႔ ထည့္သြင္း ဆန္း သစ္ ထားၿပီး ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ သုံးႏႈန္းမယ့္ စကား အသုံးအႏႈန္းေတြကိုလည္း က်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔ သုံးႏႈန္းထားတယ္လုိ႔ ကုိၾကယ္သီးက ဆုိပါ တယ္။

“စင္ေပၚမွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖမယ့္ သူရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေစမယ့္ တီးလုံးမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔နဲ႔ ဆုိင္တဲ့၊ ပတ္သက္တဲ့ ေနာက္က ပံံ႔ပုိး တီးလုံးေပ့ါ။ အဲဒါကုိ တီးသြားမွာပါ။ စကား အသုံးအႏႈန္းကိုလည္း ပုံမွန္ ျပည္သူျပည္သား နား ေထာင္လုိ္က္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း နားလည္ႏိုင္ မယ့္ စကားလုံးမ်ိဳးေတြ သုံးထားပါတယ္” လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ဒီ “သီတာခ်စ္တဲ့ မင္းဒႆ” ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကုိ အခန္း ၁၈ ခန္းျဖင့္ တင္ဆက္ကျပရန္ စီစဥ္ ထားခဲ့ေပမယ့္ အမိ်ဳးသားဇာတ္႐ုံကုိ ကျပခ်ိန္နဲ႔ နီး ကပ္မွ အသုံးျပဳခြင့္ရတဲ့အတြက္ ဇာတ္တုိက္ခ်ိန္ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕အခန္းေတြကုိ ျဖဳတ္ခ်ၿပီး ကျပခဲ့ရတယ္လုိ႔ ကုိၾကယ္သီး ဆုိပါတယ္။

နဂုိ မူလက ရာမ၊ လကၡဏ၊ ဒႆဂီရိ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ မ်က္ႏွာဖုံး အပိတ္ေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ၿပီး အခုအခါမွာေတာ့ ဒီ ဇာတ္ ေကာင္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ ဖြင့္ထား ေဖာ္ျပထားတဲ့ မ်က္ႏွာဖြင့္ေတြနဲ႔ နဂုိမ်က္ႏွာကုိ ျမင္ေတြ႔ရမယ့္ ပုံစံ ေဖ်ာ္ေျဖတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္နဲ႔အညီ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ထားတဲ့ “သီတာခ်စ္တဲ့ မင္းဒႆ” ဇာတ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔အတူ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီး တင္ဆက္ခြင့္ေတြ ရၾကပါေစ လုိ႔ မစပ္စု ဆႏၵျပဳရင္း …။

No comments: