Friday, November 16, 2012

ရထားဆီတြဲ တိမ္းေမွာက္မႈ ေနာက္ဆက္တြဲ ၉ ဦး ထပ္မံေသဆံုး

မန္းသားေလး

ခ်ပ္သင္းဘူတာအနီး ရထား ဆီတြဲမ်ား တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္စဥ္မွ အသက္အႏၱရာယ္ စုိးရိမ္ရသည့္ လူနာ ၂၅ ဦး အနက္ ၉ ဦး ေသဆုံး သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထား တိမ္းေမွာက္ရာတြင္ အကူအညီေပးေနသူ ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ဟန္က ဧရာ၀တီ သတင္း ဌာနသို႔ အတည္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

စစ္ကိုင္းတိုင္း ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ ခ်ပ္သင္းဘူတာအနီးတြင္ ႏိုဝင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔က MOC အထူးဆီရထား ဆီတြဲမ်ား တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားသည့္ ေနရာတြင္ ပြဲခ်င္းၿပီး ၂၅ဦး ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း၊ ကန္႔ဘလူ ေဆးရုံတြင္ ေဆးကုသခံယူ ေနရသည့္ ဒဏ္ရာရရွိသူ လူနာ ၈၇ ဦးမွာ ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔ ဆိုးဆုိးရြားရြား မီးေလာင္ခံခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားထဲမွ ေသဆုံးသြားသည့္ လူနာမ်ားမွာ ၁၁ ရက္ေန႔က ၄ ဦး၊ ၁၃ ရက္ေန႔က ၂ ဦးႏွင့္ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ၃ ဦးတုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။

စတင္ျဖစ္ပြားသည့္ေန႔ ေသဆုံးသူစာရင္းမွာ အမ်ိဳးသား ၁၆ ဦး၊ အမ်ိဳးသမီး ၇ ဦးႏွင့္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး မကြဲျပားသူ ၂ ဦး စုစုေပါင္း ၂၅ ဦး ျဖစ္သည္။

ႏို၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔အထိ ေသဆုံးသူ ၃၄ ဦး ႏွင့္ ဒဏ္ရာရရွိသူ ၇၆ ဦး ရွိသြားၿပီျဖစ္ၿပီး ယင္းဒဏ္ရာရသူမ်ားထဲမွ ၁၄ ဦးမွာ အသက္အႏၱရာယ္ စုိးရိမ္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

“ဒဏ္ရာရတဲ့လူေတြထဲမွာ ေသဆုံးတာ အမ်ားဆုံးက ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ မီးေလာင္ခံထားရတဲ့ လူေတြပါ။ စိုးရိမ္ရတဲ့ အဆင့္ကေန ေသဆုံးၾကတာပါ။ ေနာက္ထပ္လည္း အဲဒီလို စိုးရိမ္ရတဲ့ အဆင့္ရွိတဲ့ လူနာေတြ ရွိေသးတယ္” ဟု ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕လယ္ နာေရး ကူညီမႈအသင္းမွ ကိုမင္းၾကည္ဦးက ေျပာသည္။

ကန္႔ဘလူရွိ ကုတင္ ၁၀၀ ဆံ့ ေဆးရုံတြင္ မီးေလာင္ခံရသည့္ လူနာမ်ားေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ပိုးမႊားအသစ္မ်ား ပိုမုိ ေပါက္ဖြားလာ သည္ကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ ယင္း ပိုးမႊားအသစ္မ်ားအတြက္ ေဆးရုံမွ ေန႔စဥ္ ကုန္က်စရိတ္မွာ တရက္လွ်င္ က်ပ္ ၃၅ သိန္း ရွိေနေၾကာင္း ေဒါက္တာ လႈိင္ျမင့္ဟန္က ေျပာသည္။

ယင္း ေဆးရုံကုိ လူမႈကူညီေရးအဖြဲ႕မ်ားမွ လွဴဒါန္းမႈ နည္းပါးေနေသးၿပီး က်န္းမာေရး၀န္ႀကီး ဌာနမွ ဘတ္ဂ်က္တြက္ခ်က္ ကူညီေပးမည္ဟု ေျပာဆိုထားေၾကာင္း သိရသည္။

ေဆးရုံတက္ေရာက္ကုသမႈ ခံယူေနရသည့္ လူနာမ်ားမွာ ည ၁၀ နာရီေက်ာ္လွ်င္ ခ်မ္း၍ တုန္ခိုက္ဖ်ားနာလာၿပီး ေရာဂါ ေ၀ဒနာကို ျပင္းထန္စြာ ခံစားေနရေၾကာင္း လူနာေစာင့္ တဦးျဖစ္သည့္ ဦးေဇာ္၀င္းႏိုင္က ေျပာသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕ေဟာင္း ဘူတာမွ ထြက္ခြာလာသည့္ ရထားအမွတ္ ၈၀၇ ဆီအထူး အဆန္ရထားသည္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔ နံနက္ ၈ နာရီ ၅၀ မိနစ္တြင္ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၅၁၁/ ၈ ႏွင့္ ၁၃ အၾကား ခ်ပ္သင္းဘူတာ အ၀င္တြင္ တြဲဘီးေခ်ာ္ကာ တြဲအမွတ္ ၇၊ ၈၊ ၉ စသည့္ ဆီတြဲ ၃ တြဲ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ၿပီး အျပင္သို႔ ထြက္ရွိလာသည့္ ဆီမ်ားကို နီးစပ္ရာ ေဒသခံမ်ားက လိုက္လံ ခပ္ယူရာမွ မီးထေလာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ရထားဆီတြဲက ၁၀ တြဲပါတာ။ ၃ တြဲက တြဲေခ်ာ္ၿပီး တိမ္းေမွာက္တာ။ ဆီေတြက လယ္ဧကေတြထဲ လွ်ံဖိတ္သြားတာ။ အဲဒါကို နီးစပ္တဲ့ ရြာေတြက ေဒသခံေတြ လာၿပီး ဆီေတြ ခပ္ယူၾကတာ။ မနက္ ၉ နာရီေလာက္ ေမွာက္တာ ၁၀ နာရီ ေလာက္လည္း ေရာက္ေရာ ဘယ္လို ဘယ္လိုကေန မီးထေလာင္တာမွန္း မသိဘူး။ ေမွာက္တဲ့ ဆီတြဲ အနီးအနားမွာလည္း လူစီးရထားတြဲ ရွိေနတယ္။ တေယာက္ေယာက္က ေဆးလိပ္တုိ ပစ္မိတာေၾကာင့္လည္း မီးထေလာင္တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဟု ကိုမင္းၾကည္ဦးက ဆက္လက္ေျပာသည္။

ယင္း တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ ႏို၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔အထိ ၃၄ ဦး ေသဆံုးခဲ့ၿပီး ၇၆ ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏိုဝင္ဘာလ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုဝန္ႀကီး သူရ ဦးေသာင္းလြင္ႏွင့္ အင္တာ ဗ်ဴး၌ မီးေလာင္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ တံုးလံုးလဲက်သည့္ ဓာတ္ဆီတြဲ ၃ တြဲမွ ဓာတ္ဆီမ်ား လယ္ကြင္းထဲသို႔ စီးဆင္း သြားရာ အနီးဝန္က်င္က သိရွိၿပီး လာေရာက္ခပ္ယူေၾကာင္း၊ ဆီတြဲ တာဝန္က် ဝန္ထမ္းမ်ားက ဟန္႔တားေသာ္လည္း မရေၾကာင္း၊ အ တည္ျပဳ စံုစမ္းမႈအရ ေနပူခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ဆီခပ္ယူသူမ်ား၏ သံပံုး သံခြက္အခ်င္းခ်င္း ထိခိုက္မိရာမွ မီးပြင့္ၿပီး လယ္ကြင္ထဲတြင္ မီးေလာင္ ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆီတင္တြဲမ်ား မီးေလာင္မရွိဘဲ မီးဟပ္သည့္ အေနအထားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္။

No comments: