Saturday, November 17, 2012

ဘုရားၿပီး ျငမ္းဖ်က္ စကားပုံႏွင့္ မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္ထမ္း အလုပ္သမားမ်ား ဘဝ

သၽွမ္းသံေတာ္ဆင့္

သၽွမ္းျပည္ (ေျမာက္ပိုင္း) မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္အတြင္း ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာျပဳေက်ာင္း ဘုရားသိမ္ စတင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ သည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အလုပ္သမားဦးစီး႒ာနမွ တရားဝင္မဟုတ္သည့္ ကုန္ထမ္း အလုပ္သမား ၂၅၆ ေယာက္အား ခန႔္အပ္ လိုက္ျခင္းမွာ အခ်ိန္အားျဖင့္ တိုက္ဆိုင္မွု ျဖစ္ေနေပသည္ ။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၁၁ လပိုင္းက ဘုရားသိမ္ စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ထိုစဥ္က အလုပ္သမားဦးစီးမွူး ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ ဦးမွ အဆိုပါ အ လုပ္ သမားမ်ားအား အလုပ္ခန႔္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ။

ယခုအခါ သိမ္ေဆာက္လုပ္မွု ၿပီးဆုံး၍ ယခုလ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ေရစက္ခ်လွူဒါန္းေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ၄င္းအခ်ိန္သည္လည္း ကုန္ထမ္း အ လုပ္ သမား ၂၅၆ ေယာက္စလုံး အလုပ္ျဖဳတ္ခံရခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနျပန္သည္ ။

ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားက ေစတီပုထိုးမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ တပ္ဆင္အသုံးျပဳသည့္ အကာအရံမ်ားကို “ ျငမ္း ” ဟု ေခၚကာ တည္ေဆာက္ မွု ၿပီးဆုံးခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ ျငမ္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းေလ့ရွိသျဖင့္ ဘုရားၿပီး ၿငိမ္း ဖ်က္ဆိုသည့္ ဆိုရိုးစကား ရွိေနရာ ယခုအလုပ္ျဖဳတ္ခံရသည့္ ျဖစ္ ရပ္အေပၚ အလုပ္သမားမ်ားက ဘုရားၿပီး ျငမ္းဖ်က္ဟု တင္စား ေျပာဆို ေနျခင္း ျဖစ္ သည္ ။

အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး အလုပ္သမားေဟာင္းတစ္ဦးက ၄င္းကုန္ထမ္းအလုပ္သမားအျဖစ္ စတင္ အလုပ္ဝင္ခဲ့သည့္ အေတြ႕ အၾကဳံ ကို ယခု လို စေျပာသည္ ။

“အလုပ္စဝင္ေတာ့ ၀င္ေၾကးက တစ္ေယာက္ကို ၂ ေသာင္းခြဲ ၊ အားလုံး ၂၅၆ ဦးဆိုေတာ့ ၆၄ သိန္း ေပါ့ေနာ္ လူ ၈ ေယာက္ ပါတဲ့ အဆိုင္း ၃၂ ဆိုင္းဖြဲ႕လိုက္တယ္။ အဲဒီ တစ္ဆိုင္းကို ၂ သိန္းခြဲ သိမ္အလွူေငြ ဆိုၿပီး အလုပ္သမားစုမွူး ဦးေပၚ တင္က ေကာက္တယ္ ။ ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္း ေတာ့ ၁၂၈ သိန္း ေလာက္လွူခဲ့ရတယ္” ဟု ဆိုသည္ ။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္းက တ႐ုတ္ - ျမန္မာနယ္စပ္ အဓိက ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚ ရွိ အဆိုပါ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ ေရးဇုန္အတြင္း ကုန္ စည္စီးဆင္းမွု ေကာင္းမြန္ခဲ့ရာ တစ္ေန႔လၽွင္ ကုန္တင္ကားႀကီး အစီးေရ ၁၀၀ ၀န္းက်င္ခန႔္ ျဖတ္သန္း သြားလာေနေၾကာင္း သိရ သည္ ။

ကုန္ကားတစ္စီးလၽွင္ ကုန္အေလးခ်ိန္တန္၂၅ ႏွင့္ ၃၀ ၀န္းက်င္ၾကား တင္ေဆာင္ထားၿပီး အဆိုပါကားတစ္စီး ကုန္တင္ ကုန္ခ်ခ အျဖစ္ အ လုပ္ သမား ၈ ေယာက္ တစ္ဆိုင္းလၽွင္ က်ပ္ေငြ ၁၂၀၀၀ ေပးေၾကာင္း ဆိုသည္ ။

“ကုန္ထမ္းခ တစ္တန္ကို က်ပ္ ၁၀၀၀ ႏွုန္းေပါ့ေနာ္။ ကားတစ္စီး ၂၅ တန္ဆိုရင္ ေငြ ၂၅၀၀၀ ရမယ္ အလုပ္သမားတစ္ ဆိုင္းကို ကားတစ္ စီး ၁၂၀၀၀ ပဲရတယ္။ ပုတ္ျပတ္ေပးလိုက္တာေပါ့ေနာ္ ။ က်န္တဲ့ေငြကို အလွူေငြဆိုၿပီး ေကာက္ တယ္ ။ ဒါ့ အျပင္ ေန႔စဥ္ ေငြ ၅၀၀ ထပ္ ျဖတ္တယ္ ။ တစ္ရက္ကို ကားအစီး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ဆို တစ္ဆိုင္းကို ၄ စီးနဲ႔ ၅ စီးၾကား ထမ္း ရတယ္ ။ တကယ္တမ္းထမ္း ရတဲ့လူေတြကတစ္ ေယာက္ ကို က်ပ္ ၆၀၀၀ ေလာက္ပဲရၾကတယ္ ” ဟု သူ ဆိုသည္ ။

အဆိုပါ ေအာက္ေျခကုန္ထမ္းအလုပ္သမား အမ်ားစုမွာ အညာေဒသမွ ႀကံဳရာက်ပန္း လာေရာက္လုပ္ကိုင္စားေသာက္ သူမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး အိမ္ ေထာင္သည္မ်ားလည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္ ။

၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အလုပ္သမားဦးစီး႐ုံး လက္ေအာက္တြင္ အလုပ္သမား ၈၀၀ ခန႔္ရွိသည့္အနက္ ပါမစ္ (ပတ္ကား) ၊ အရန္ ႏွင့္ ဖိုက္ တာ ဟု ဆိုကာ အတန္းအစား ၃ မ်ိဳးခြဲထားၿပီး အဆိုပါ ၂၅၆ အုပ္စုမွာ ဖိုက္တာဟု ေခၚေသာ ေအာက္ေၿခ အလုပ္သမားမ်ား ျဖစ္ သည္ ။

၄င္းအလုပ္သမားမ်ားမွာ ပါမစ္ႏွင့္ အရန္ အလုပ္သမားမ်ား မလုပ္လိုသည့္ အလုပ္မ်ားႏွင့္ ဂိုေဒါင္တြင္း ကုန္အတင္အခ် အ လုပ္မ်ား လုပ္ ကိုင္ ရေၾကာင္း သိရသည္ ။

၂၀၁၀ နိုဝင္ဘာလမွ ၂၀၁၂ နိုဝင္ဘာ ၆ ရက္ေန႔အထိ အလုပ္သမားထုအတြင္း ေငြခြဲေဝရာတြင္ အသုံးျပဳသည့္ နည္းကို ေငြကိုက္ လူ ကိုက္ စနစ္ ဟု ဆိုၿပီး ယခုလ ၆ ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘို႔တူဘို႔မၽွစနစ္သို႔ အစားထိုးေျပာင္းလဲခဲ့ ေၾကာင္း ၄င္းအလုပ္သမားေဟာင္းက ဆက္ေျပာ သည္ ။

“ေငြကိုက္လူကိုက္ စနစ္မွာက စုမွူးကေန ဦးစီးအရာရွိအထိ အခ်ိဳးက်ခြဲေဝယူတယ္။ အခုက ဘို႔တူဘို႔မၽွစနစ္ေပါ့ ။ ေအာက္ေၿခ ကေနၿပီး ေစာင့္ ေရွာက္ေရးမွူး အထိ သူတစ္က်ပ္ ကိုယ္တစ္က်ပ္ယူတဲ့ စနစ္ေပါ့ေနာ္ ” ဟု ဆိုသည္ ။

အဆိုပါ ေငြကိုက္လူကိုက္ စနစ္တြင္ ေငြေၾကးမသမာမွုမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာရာတြင္ “ အလုပ္သမားေစာင့္ ေရွာက္ေရးမွူး ဦး ေသာင္းက ဦးစီးအရာရွိဆီ ေန႔စဥ္ အလုပ္သမား ဦးေရ တင္ျပရာမွာ တကယ္ရွိတာထက္ ၁၂၂ ေယာက္ပို တင္တယ္။ ဦးစီးမွူး ဦးေက်ာ္ ေက်ာ္ ဦးကေန လက္ရွိ ဦးဝင္းနိုင္ဦး လက္ထက္ အထိေပါ့ေနာ္။ ၆၇ ေယာက္က ဘုရား သိမ္ အတြက္ က်န္တဲ့ ၅၅ ေယာက္စာကိုက စုမွူး ကေန ဦးစီးအရာရွိအထိ အခ်ိဳးက်ခြဲ ေဝယူတယ္ ” ဟု ဆိုသည္ ။

ထို႔အျပင္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ၀ယ္ယူထားသည့္ အလုပ္သမား အဖြဲ႕ပိုင္ ကားတစ္စီးရွိၿပီး အဆိုပါကားမွ တစ္လဝင္ေငြ က်ပ္ သိန္း ၄၀ ခန႔္ရရွိရာ ၄င္းေငြကိုလည္း စာရင္းအင္းမရွိ သုံးစြဲသည္ဟု ဆိုသည္ ။

ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အထိ သာမာန္ အလုပ္သမားစုမွူး အဆင့္သာ ရွိေသာ ဦးေပၚတင္မွာ ယခုအခါ သိန္း ၆၀၀ တန္ တိုက္တစ္လုံး အ ျပင္ အိမ္စီးကားအမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ေထာ္လာဂ်ီ ၊ ေျမထိုးစက္ႏွင့္ အျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ သူေ႒းတစ္ဦး ဘဝသို႔ ေျပာင္းလဲ ေရာက္ရွိ သြားေၾကာင္း ဆိုသည္ ။

၂၀၁၂ နိုဝင္ဘာ ၈ ရက္ေန႔မွစ၍ မူစယ္ ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ရွိ အလုပ္သမား႐ုံးတြင္ အရန္အလုပ္သမား ၁၂၀ ခန႔္ကို ပါမစ္ရ အလုပ္ သ မားမ်ား အျဖစ္ ျပန္လည္ ခန႔္အပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဘုရားသိမ္ေဆာက္လုပ္ အၿပီး အလုပ္ျဖဳတ္ခံခဲ့ရေသာ အလုပ္သမား ၂၅၆ ဦးမွာ ပါ၀င္ ျခင္း မရွိပဲ အမ်ားစုမွာ ႀကံဳရာက်ပန္း ရရာအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနရေၾကာင္း သိရသည္ ။

No comments: