ABC
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေဆာက္လုပ္မယ့္ ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ျမန္မာက ႀကီးစိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈ မလုပ္ပဲ ထိုင္းႏိုင္ငံကို လြဲအပ္ေပးလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္သံေတြထြက္ေပၚၿပီးေနာက္ ျမန္မာအစိုးရက ထားဝယ္ေရးနက္ ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ျမန္မာကပဲ ဆက္လပ္အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံေနတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့တဲ့ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို ထိုင္းႏုိင္ငံအေျခစိုက္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက ေငြစိုက္ထုတ္ႏိုင္မႈ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာက ေငြေတြကို ေခ်းဌားႏိုင္ေအာင္ ပင္မကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Special Purpose Vehicle-1 က ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ မွတ္ပုံတင္ရုံသာျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ပင္မကုမၸဏီကပဲ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ေနတာလို႔ေျပာပါတယ္။
ပင္မကုမၸဏီ SPV-1 ကို ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ မွတ္ပုံတင္တဲ့အတြက္ ျမန္မာနဲ႔ သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးထားတဲ့ ထိုင္း-အီတာလ်ံကုမၸဏီကို ဖယ္ထုတ္တာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ထိုင္း-အီတာလ်ံကုမၸဏီကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ လုပ္ခြင့္ေပးထားတုန္းပဲလို႔ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ ဆက္စပ္စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ အလုပ္သမား အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအးျမင့္ကေျပာပါတယ္။
“အီတာလ်ံထိုင္းကိုမထုတ္ပါဘူး။လက္ရွိမွာသူက ႏိုင္ငံျခားကုမပၸဏီအေနနဲ႔ ကူလုပ္ေနတဲ့အတြက္ သူ႔ကို လုပ္ခြင့္ေပးထားတယ္။ဘယ္အခ်ိန္ထိသူလုပ္လို႔ ရမလဲ ဆိုေတာ့ ထိုင္းမွာ ဖြဲ႔စည္းၿပီးျဖစ္တဲ့ ပင္မကုမပၸဏီ SPV1 (Special Purpose Vehicle-1 ) နဲ႔ ဒီကထား၀ယ္အထူးစီးပြါးေရးဇုန္စီမံခန္႔ခြဲမွဳ ေကာ္မတီအၾကားက ခ်ဳပ္ဆိုမယ့္ Framework Agreement နဲ႔အညီ အသက္၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ကို ထုတ္ခြင့္ျပဳမယ္။ေနာက္ပိုင္းမွာ သူကဘယ္လိုျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းအလိုက္လုပ္တဲ့ ကုမပၸဏီေပါ့။ဥပမာလမ္းေဖာက္တယ္။ဆိပ္ကမ္းလုပ္မယ္။စက္မွဳဇဳန္ေတြလုပ္မယ္။လွ်ပ္စစ္ေတြလုပ္မယ္။အဲဒီမွာ ကုမပၸဏီတစ္ခုအေနနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တယ္။ သူ႔ရဲ့လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အခုဖြဲ႔စည္းၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ပင္မကုမပၸဏီ ျဖစ္တ့ဲ SPV1 (Special Purpose Vehicle-1 ) နဲ႔ ဇုန္ေကာ္မတီခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ Framework Agreement နဲ႕အခုက ညွိေနပါတယ္။ အဲဒီစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့အထိသူက လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးထားတယ္။”
စီမံကိန္းေတြျမန္ဆန္ဖို႔ ျမန္မာနဲ႔ ထိုင္းအစိုးရခ်င္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုလာတဲ့အတြက္ ပင္မကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Special Purpose Vehicle-1 ကို ႏွစ္ႏုိင္ငံ ပူးတြဲတည္ေထာင္ခဲ့ရတာလို႔ ဇူလိုင္လ ၂၇ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္တဲ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖၚမွဳမွာ ေငြေၾကးအခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ စီမံကိန္းကို ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကို မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ပါ၀င္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚထားေပမယ့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနၿပီး ခုေလာေလာဆယ္ ထိုင္း၊ ျမန္မာ၊ ဂ်ပန္ သံုးႏိုင္ငံအၾကား ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ညႇိႏႈိင္းေရးဆြဲေရး ဆပ္ေကာ္မတီ ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒု၀န္ႀကီး ဦးဆက္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။
ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းထဲမွာ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရး၊ ထိုင္း-ျမန္မာ အေဝးေျပးလမ္းမေဆာက္လုပ္ေရး၊ စက္မႈဇုန္ေဆာက္လုပ္ေရး၊ စီးပြားေရးအေဆာက္အဦးေတြအျပင္ ေဆးရုံ၊ ေက်ာင္း၊ အလုပ္ရုံ၊ ေစ်းဆိုင္အစရွိတာေတြပါ ေဆာက္လုပ္မယ့္ စီမံကိန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး တန္ဖိုးအားျဖင့္ ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၅၀ ရွိမယ့္ စီမံကိန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ အၿပီးသတ္ႏိုင္ဖို႔ ေမ်ာ္လင့္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္း ေရဒီယို ၾသစေၾတးလ် သတင္းေထာက္ ေမငယ္က သတင္းေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment