Sunday, September 8, 2013

“သည္၊ ၏” မေရြး ပညာေရးစနစ္က လြန္ေျမာက္ဖို႔ လိုၿပီ

ေခတ္ဘုန္းသစ္

ဟုိတေန႔က က်မ အစ္မ၀မ္းကြဲ တေယာက္ အိမ္ကုိ ေရာက္လာပါတယ္။ သူ႔သမီးေလးက သံုးတန္း တက္ေနတဲ့ ကေလးပါ။ ဆရာမက သူ႔သမီးကို လပတ္ စာေမးပြဲမွာ စာေမးပြဲ ခ်လုိက္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ကေလးက ဖတ္စာ စာအုပ္ထဲက အတုိင္း က်က္ၿပီး မေျဖဘဲနဲ႔ ကိုယ့္စကားနဲ႔ကိုယ္ နားလည္သလုိ ေရးၿပီး ေျဖလုိက္တာေၾကာင့္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အစ္မက “ဆရာမရယ္…၊ ကေလးေျဖထားတာ အခ်က္အလက္ေတြက မွန္ေနတာပဲ၊ မွားမွ မမွားတာ” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာမက စာအုပ္ထဲက အတုိင္း တိတိက်က်ေျဖမွ အမွတ္ေပးလို႔ ရမွာ၊ ကေလးက “သည္” ေတြကို “တယ္” ေတြ လုပ္ထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

ကေလးကလည္း စာအုပ္ထဲမွာ မွင္နီရာ ဗရပြနဲ႔မို႔ မ်က္ႏွာေလးငယ္လို႔။ ၿပီးေတာ့ သူမ်ားေတြက အမွတ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူက စာေမးပြဲက်ရတယ္ ဆုိေတာ့ စိတ္ဓာတ္လည္း က်ေနရွာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကေလးက စာဖတ္လည္း ၀ါသနာ ပါသလို၊ စာကို သေဘာေပါက္ေအာင္ ဖတ္တတ္တဲ့ ကေလးမ်ိဳးပါ။ စာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ သေဘာေပါက္ေအာင္ ဖတ္ၿပီးေတာ့မွ စာကို သူနားလည္သလုိ ျပန္ေရးခ်တတ္ ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ သိပံၸဘာသာရပ္မွာလည္း သစ္ပင္ရဲ႕ အျမစ္ကို ဆြဲတာ အေကာက္ေလး ေတြက ဖတ္စာအုပ္ထဲက ပံုနဲ႔ မတူလို႔ ဆုိၿပီး အမွတ္ မေပးျပန္ပါဘူး။ သံုးတန္း ကေလး ဆြဲတဲ့ပံုဟာ ဖတ္စာအုပ္ထဲက ပံုနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ တထပ္တည္း မတူႏုိင္ပါဘူး။ က်မ အစ္မ ေျပာတာေတြကို နားေထာင္ ၿပီးေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ ကေလးေတြ အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး ကိုမွ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။

စာအုပ္ထဲက စာေတြကို “သည္၊ ၏” မလြဲ ေျဖဖို႔ပဲ အားထုတ္ေနၾကတဲ့ ေခတ္က မကုန္ေသးဘူးလား လို႔လည္း ေတြးမိပါတယ္။ ကေလးဗဟုိျပဳ ပညာေရး စနစ္လို႔ လည္းေျပာတယ္၊ စာကို အခုခ်ိန္အထိ “သည္၊ ၏” မလြဲ ေျဖေနရ ေသးတယ္ ဆုိေတာ့ က်မလည္း က်မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ပညာေရး စနစ္ကုိ ေတာ္ေတာ္ေလးကိုပဲ နားမလည္ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။

ပညာေရး ဆုိတာ စာအုပ္ထဲက စာကို အလြတ္က်က္ၿပီးေတာ့ ျပန္ခ်ေရးတတ္ ႐ုံမွ်နဲ႔ေတာ့ ကေလးတေယာက္ စာတတ္ၿပီ ရယ္လို႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ သူငယ္တန္းကေန ဆယ္တန္းအထိ ေက်ာင္းမွာ က်မတို႔ စာေတြ သင္ေနတာဟာ ပညာတတ္ခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ႐ုိးသားစြာနဲ႔ အမွန္ကုိ အမွန္တုိင္း ၀န္ခံရမယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ သူငယ္တန္းကေန ဆယ္တန္းအထိမွာ စာေတြကုိသာ က်က္ၿပီးေတာ့ ေျဖလာခဲ့ရတယ္ ဘာစာေတြမ်ား ေခါင္းထဲမွာ က်န္ခဲ့ပါသလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ျပန္ေမးရမယ့္ အေနထားပါ။ အခု တီဗီက လာတဲ့ အစီစဥ္ တခုျဖစ္တဲ့ ငါးတန္းနဲ႔ၿပိဳင္ ဘယ္သူႏုိင္ဆုိတဲ့ အစီစဥ္မွာ အျမင့္ဆံုး ငါးတန္း သာရွိတဲ့ စာေတြကုိ လူႀကီးေတြ မေျဖႏုိင္တာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိႏုိင္ပါတယ္။

ပညာကို သင္တယ္ ဆုိတာဟာ တကယ္ေတာ့ က်မတို႔ဟာ ဆယ္တန္းမွာ “သည္ ၏” မလြဲ က်က္ႏိုင္တဲ့ အခါမွာ လုိင္း ေကာင္းေကာင္း ၀င္ဖို႔၊ ရဖို႔ ရည္ရြယ္တာ တခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘြဲ႕သာ ရသြားတယ္ အဂၤလိပ္စာ မေျပာနဲ႔ ျမန္မာစာေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္ မေရးႏုိင္တဲ့ သူေတြ က်မတို႔ ႏုိင္ငံမွာ အမ်ားႀကီးပါ။ ျမန္မာ့ သက္ဦးဆံပုိင္ ဘုရင္စံနစ္ရဲ႕ ကုန္းေဘာင္ ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ သီေပါမင္းကုိ မသိတဲ့သူေတြ၊ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုေတာင္မွ မသိတဲ့သူေတြကို က်မ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။
ေက်ာင္းေတြမွာ က်မတို႔စာေတြ ဘာေၾကာင့္သင္လဲ။ စာသင္တယ္ ဆုိတာဟာ တကယ္ေတာ့ သမုိင္းပညာရွင္ႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္း စကားနဲ႔ ငွားေျပာရရင္ မအ, ေအာင္လို႔ သင္ၾကရတာပါပဲ။ ႐ိုး႐ိုး နဲ႔ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ေတာ့ အယံု မလြယ္မိဖို႔၊ အလိမ္ မခံရေအာင္လို႔၊ တီထြင္ဖန္တီး တတ္ေစဖို႔၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္ ေတြးေတာတတ္တဲ့ ဉာဏ္ပညာ ရင့္သန္ေစဖို႔၊ ခက္ခဲ နက္နဲတဲ့ ျပႆနာေတြကို လြယ္ကူစြာ ေျဖရွင္းတတ္ေစဖို႔ ယုတၱိေဗဒ က်က် စဥ္းစား ေတြးေတာ ႏုိင္ဖို႔ စတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားနဲ႔ သင္ၾကရတာပါ။

ကေလးတို႔ သမုိင္းကို သင္ၾကတယ္ ဆုိတာဟာလည္း ေရွးက ျဖစ္သြားခဲ့တဲ့ သမုိင္း သင္ခန္းစာေတြကုိ သိျမင္ ေတြးေတာ တတ္ဖို႔၊ သင္ခန္းစာ ယူတတ္ေစဖို႔ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ သင္ၾကားတာပါပဲ။ ဖတ္စာအုပ္ထဲက စာမ်ားဟာ အလြတ္က်က္မွတ္ ရမယ့္ စာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ စာတပုဒ္ကုိ ဖတ္လုိက္တာနဲ႔ စာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဆုိလုိရင္းက ဘာလဲ၊ ဘာကို ရည္ရြယ္သလဲ၊ စာထဲမွာ ပါတာကို ကေလးတို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ေတြးေတာ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ၾကသလဲ၊ ဘယ္လို ေတြးထင္ ယူဆ ၾကသလဲ ဆုိတာကို ကေလးတို႔ ေတြးတတ္ေအာင္၊ သိျမင္ေအာင္လို႔ ဆရာမေတြက ကူညီလမ္းညႊန္ ျပသေပးရမယ့္ စာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

က်မ ႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏုိင္ငံက ေက်ာင္းတေက်ာင္းက ခုနစ္တန္း အရြယ္ ကေလးငယ္ေလးကို ေပးလုိက္တဲ့ အိမ္စာေလး အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေက်ာင္းကေန ကေလးေတြကုိ ၾကက္ဥ တလံုးစီ ေပးလုိက္တာပါ။ ႀကိဳက္တဲ့ ပစၥည္း သံုးၿပီးေတာ့ ၾကက္ဥကုိ ရစ္ပတ္ လာရပါမယ္။ ေနာက္တေန႔ ေက်ာင္းေရာက္တဲ့ အခါမွာ ဆရာမက သတ္မွတ္ ထားတဲ့ အျမင့္ကေနၿပီးေတာ့ ၾကက္ဥကုိ လႊတ္ခ်ပါလိမ့္မယ္။ ၾကက္ဥ မကြဲတဲ့ ကေလးက အမွတ္ရပါတယ္။

႐ုတ္တရက္ ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒီၾကက္ဥေလးကို အျမင့္ကေန လႊတ္ခ်တဲ့ သင္ခန္းစာဟာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္စရာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒီၾကက္ဥကေနတဆင့္ ကေလးတို႔ရဲ႕ ျပႆနာ ေျဖရွင္းျခင္း အတတ္၊ တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ စတာေတြကို သင္ေပး ေလ့က်င့္ေပး လိုက္တာပါ။ စာတပုဒ္ကုိ “သည္၊ ၏” မလြဲ က်က္လာခဲ့၊ အတန္းထဲ ေရာက္ရင္ က်က္လာတဲ့ အတုိင္း ျပန္ေျဖရမယ္ ဆုိတဲ့ သင္ၾကားနည္းထက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့ သင္နည္းပါပဲ။


အဲဒီလုိပဲ ေလးတန္းေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို ႏွစ္ကုန္ရင္ တေယာက္ခ်င္းစီ တင္ရမယ့္ စာတမ္း တခုကို ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ ဆရာမက လုပ္ခိုင္းတာလည္း ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အတန္းထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း၊ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ေကာင္းကြက္၊ ေတာ္ကြက္ေလးေတြကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေတာ္တဲ့ အကြက္၊ ေကာင္းတဲ့ အကြက္ေလးေတြကို စာတမ္း တေစာင္ေရး တင္ရမယ့္ ပေရာဂ်က္ပါ။ တႏွစ္လံုးလံုး ကေလးတို႔ဟာ ကုိယ့္အနားက ကုိယ့္သူငယ္ခ်င္း ေတြရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ အကြက္၊ ေတာ္တဲ့ အကြက္ေလး ေတြကို သတိထားၿပီးေတာ့ ေလ့လာၾကရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ကေလးတို႔ ကိုယ့္အနားမွာ ရွိေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကုိ သတိထားမိေအာင္၊ လူ႔ေလာကနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အေကာင္းျမင္စိတ္နဲ႔ စူးစမ္းေလ့လာတတ္ေအာင္လို႔ ေလ့က်င့္ေပးတဲ့ သင္ခန္းစာပါပဲ။

ေက်ာင္း ဆုိတာဟာ တကယ္ေတာ့ လူ႔ေလာက ၀န္းက်င္မွာ စိတ္ဓာတ္ဉာဏ္ရည္ ျမင့္မားတဲ့၊ တီထြင္ေတြးေခၚ တတ္တဲ့၊ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိႈင္းဆ ႏုိင္တဲ့ ပညာတတ္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးရတာပါ။ ၾကက္တူေရြး စာအံသလုိ အလြတ္က်က္၊ အလြတ္ေျဖ ခုိင္း႐ုံနဲ႔ေတာ့ တကယ့္ပညာကုိ တတ္ဖို႔ မလြယ္လွပါဘူး။ ဆရာ ဆုိတာ ကေလးတေယာက္ (လူ တေယာက္ခ်င္းစီ) မွာ ပါလာတဲ့ ကုိယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္း၊ အရည္ေသြးေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ ေတာက္ေျပာင္လာေစဖို႔ အတြက္ တုိက္ခၽြတ္ေပးရမယ့္ သူမ်ားပါ။ ကေလးရဲ႕ ရွိၿပီးသား အရည္အခ်င္းေလးေတြကို သင္နည္း အမွား၊ ေတြးနည္း အမွားေတြနဲ႔ ညိႇဳးေျခာက္ သြားေအာင္ လုပ္ၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကေလးတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္ အင္မတန္ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းလွတာမို႔ ဆင္ျခင္ ေပးၾကပါဦး … လို႔။

No comments: