ေမရနံ႔
က်မတို႔ ျမန္မာျပည္ဖြား တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတိုင္းမွာ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ဓေလ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီလို တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတိုင္းမွာရွိတဲ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြထဲကမွ က်မ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမကို ေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အၾကီးက်ယ္ဆံုး၊ အခမ္းအနားဆံုးအျဖစ္နဲ႔ ၾကံဳေတြ႔လိုက္ရတာကေတာ့ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ပါပဲ။
ကရင္ဆိုတဲ့ စကားလံုးျဖစ္ေပၚလာပံုကို ပါဠိက်မ္းစာမ်ားအရ ကိရာတသဒၶါ၊ ကရသဒၶါ ကရဏၰကသဒၶါတို႔က ဆင္းသက္လာတဲ့ ေဝါဟာရပညတ္ ျဖစ္တယ္လို႔ ေလ့လာခဲ့ရဖူးပါတယ္။
ကိရာတဆိုတဲ့ ပါဠိစကားမွ ကရဟုျဖစ္လာၿပီး အဲဒီ ကရမွ တဖန္ ကရင္ဆိုၿပီး ေရးသားေခၚေဝၚၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လက္ျဖင့္ ေတာင္ယာခုတ္ျခင္း၊ စူးထိုးျခင္း စတဲ့ အမႈကို ျပဳတတ္တဲ့အတြက္ၾကာင့္ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ကရလူမ်ဳိးလို႔ ေခၚၾကရာမွ ေနာက္ေနာင္ ကာလၾကာျမင့္လာတဲ့အခါ ပါဠိပ်က္ၿပီး ကရင္လို႔ ေခၚၾကတယ္ဆိုၿပီးလည္း ရွိျပန္ပါေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း ကရဏၰကတိုင္းသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကရဏ္လို႔ ေခၚၾကရာက ကရင္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္တယ္။
က်မတို႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ေနရာက ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္မွာရွိတဲ့ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းမွာပါ။ ဒီႏိုဖိုးဒုကၡသည္စခန္းဆိုတာကလည္း ကရင္ေတြအမ်ားစု ခိုလႈံေနၾကတဲ့ ကရင္ဒုကၡသည္စခန္းပါပဲ။ ဒီစခန္းကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ကရင္တိုင္းရင္းသား ၈ ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ စတင္ခိုလႈံခဲ့တဲ့ ေနရာပါ။ အခုေတာ့ ဗမာ၊ ရခိုင္၊ ရွမ္၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ မြန္စတဲ့ တိုင္းရင္းသား ဒုကၡသည္ေပါင္းစံု စု႐ံုးေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကၿပီး လူဦးေရ တေသာင္းငါးေထာင္ အထက္မွာ ရွိတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီလို တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ေရာက္ရွိလာၿပီး ခိုလႈံေနၾကတာဆိုေတာ့ ဒီတိုင္းရင္းသားေတြကို စုစည္းႏိုင္ဖို႔ စခန္းတြင္းမွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြက ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ တိုင္းရင္းသားညီညြတ္မႈ တည္ေဆာက္ေရး ေကာ္မတီဆိုတာ ေပၚေပါက္လာၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုကို ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသား အသင္းမ်ားအလိုက္ စုေပါင္းေဆာင္ရြတ္ႏိုင္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။
ဒီလို တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ နားလည္မႈရွိရွိနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ကို ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး ကာလမွာေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ အထင္အရွား ေတြ႔လာရပါတယ္။
ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲဆိုတာ ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြခ်ည္း တန္ဖိုးထားဆင္ႏြဲၾကတဲ့ပြဲလို႔ သာမာန္အျမင္နဲ႔ ဆိုလို႔ရေပမယ့္ က်မတို႔ ႏို႔ဖိုးစခန္းမွာေတာ့ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု စုေပါင္းပါဝင္ဆင္ႏဲႊၾကတဲ့ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ၾကီးပါ။
ကရင့္႐ိုးရာ ႏွစ္သစ္ကူး အခ်ိန္အခါက်ေရာက္မယ့္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၆ ရက္မတိုင္ခင္ တလေလာက္ အလိုကတည္းက ႏွစ္သစ္ကူး အၾကိဳေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲေတြ က်င္းပၾကပါတယ္။ ကလပ္အသင္းေပါင္း ၃ဝ ကို အုပ္စုလိုက္ခြဲၿပီး အုပ္စုပတ္လည္အျဖစ္ ကစားၾကတာပါ။
အဲဒီ ကလပ္အသင္းေတြဆိုတာကလည္း ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းအတြင္းကပဲ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြအေနနဲ႔ ကလပ္ထူေထာင္ထားၾကတာရွိသလို၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြအေနနဲ႔ ထူေထာင္ထားတဲ့ အသင္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏို႔ဖိုးစခန္းနဲ႔ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ရြာေတြျဖစ္တဲ့ ကြိတ၊ ကြိလေထာ၊ ပန္ခ႐ိုင္၊ ကေလာ့ေထာ၊ ထီေစာစီး၊ ေဒေလာ့ခီ၊ ႏို႔ဖိုးရြာ စတဲ့ ေက်းရြာေတြက ေဘာလံုးအသင္းေတြလည္း ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကပါတယ္။ ေဘာလံုးအသင္းေပါင္း ၃ဝ ကို တလလံုး ပတ္လည္အုပ္စု ပြဲစဥ္အေနနဲ႔ က်င္းပလာခဲ့တာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ ေရာက္ေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးဗိုလ္လုပြဲအျဖစ္ သတ္မွတ္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကပါေတာ့တယ္။
ေဘာလံုးဒိုင္ေတြအျဖစ္လည္း တိုင္းရင္းသား ေပါင္းစံုထဲက ဝါသနာပါသူေတြကို ေရြးထုတ္ၿပီး စည္းၾကပ္ဒိုင္၊ ကြင္းလယ္ဒိုင္အျဖစ္ တာဝန္ယူႏိုင္ဖို႔ သင္တန္းေပးၿပီးမွ တာဝန္ယူၾကီးၾကပ္ေစခဲ့တာပါ။
ဒီေဘာလံုးသမားေတြ၊ ေဘာလံုးဒိုင္ေတြက ဒုကၡသည္စခန္းမွာ မျပည့္စံုမႈေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး ဝါသနာအရင္းခံအရ ကစားေနၾကတာျဖစ္ေပမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက အေတာ္ၾကီးၾကီးမားမား ရွိၾကပါတယ္။
ေဘာလံုးဒိုင္အျဖစ္ ပြဲစဥ္တေလွ်ာက္ တာဝန္ယူခဲ့ရတဲ့ ရခိုင္အမ်ဳိးသား ကိုမိုးဇက္ကေတာ့ ''က်ေနာ္က ဒီႏွစ္သစ္ကူး ကန္လာတဲ့ ပြဲစဥ္တေလွ်ာက္မွာ စည္းၾကပ္ဒိုင္အျဖစ္ တာဝန္ယူရတာရွိသလို တခ်ဳိ႕ပြဲစဥ္ေတြက်ေတာ့လည္း ကြင္းလယ္ဒိုင္အျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ့္အေတြ႔အၾကံဳအရ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေျပာရရင္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ တိုင္းအဆင့္က ကစားသမားေတြထက္ေတာ့ ဒီပြဲစဥ္တေလွ်ာက္မွာ ကစားၾကတဲ့ ကစားသမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေျခပိုသြက္ၾကတာ ေတြ႔ရတယ္ဗ်''
''သူတို႔က ဒုကၡသည္စခန္းထဲက ဖုန္ထူထူကြင္းထဲမွာTraining ဆင္းၾကရတယ္ဆိုေပမယ့္ ဝါသနာအရင္းခံနဲ႔ တကယ္ၾကိဳးစားၾကတာေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တခုအားသာတာက ျပည္တြင္းမွာကတည္းက ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္း လက္ေရြးစင္အဆင့္ ကစားခဲ့ဖူးသူေတြ ပါၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားေပးတဲ့ ပရိသတ္လည္း ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ အခ်ိန္ျပည့္ နည္းတာမွ မဟုတ္တာ''
''ၿပီးေတာ့ သူတို႔မွာ တတိယႏိုင္ငံကို ေရာက္သြားရင္ ကစားသမားေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြလည္း ရွိပံုရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီစခန္းထဲက ထြက္သြားတဲ့ ကစားသမားတေယာက္ဆိုရင္ အေမရိကန္ကလပ္ အသင္းတခုက ေခၚကစားေနလို႔ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ အေျခအေနေကာင္းၿပီလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါက တဆင့္ျပန္ၾကားရတာပါ''
''စိတ္ခံစားမႈအေနနဲ႔ကေတာ့ဗ်ာ - က်ေနာ္တုိ႔က ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီမွာဧည့္သည္ေတြပဲေလ။ က်ေနာ္တို႔ထက္စာရင္ ဒီက ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြက အိမ္ရွင္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။။ အဲလိုတတိယႏိုင္ငံကို မထြက္ခြာခင္ကာလမွာ ဒီလို အိမ္ရွင္ျဖစ္ေနတဲ့ ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းပါဝင္ဆင္ႏႊဲရတာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ေက်နပ္မႈ ရွိပါတယ္။ ပင္ပန္းရက်ဳိးလည္း နပ္တယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ''
''ဒီက အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ေတြကို ဆိုရရင္ဗ်ာ - ကမၻာ့အဆင့္ေလာက္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ နည္းစနစ္ပိုင္းအရ အားနည္းမႈရွိတယ္။ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းဆိုင္ရာအရလည္း လိုအပ္ခ်က္ေတြ အရမ္းမ်ားေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဘာလံုးကစားတဲ့ ပညာအရနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရမွာေတာ့ ကစားသမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အလြန္အားေကာင္းမႈ ရွိေနတာ ေတြ႔ရတယ္”
ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲေတြကို စည္စည္ကားကားနဲ႔ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း က်င္းပခဲ့ၾကသလို ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း အကမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးအရသာကို ခံစားႏိုင္ဖို႔ ကရင္လူငယ္ေလးေတြက ဒံုးယိမ္းအကကို အၿပိဳင္အဆိုင္ တီထြင္ဖန္တီးၾကပါတယ္။ ေတးသီခ်င္းေတြ ကကြက္ဆန္းေတြကို အၿပိဳင္အဆိုင္ တီထြင္ၿပီး တင္ဆက္ႏိုင္ၾကဖို႔ ၾကိဳးစားေနၾကတာ တကယ့္ကို အားရၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းပါ။
ဒီအျပင္ကို တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုကလည္း ႐ိုးရာအကအလွေတြနဲ႔ တင္ဆက္ႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနတာကို ႏွစ္သစ္ကူး အၾကိဳကာလက စခန္းတြင္းမွာရွိတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းတိုင္း အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ ႐ံုးတိုင္းလိုလိုမွာ က်မတို႔ ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။
ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ကာလကို ၃ ရက္သတ္မွတ္ၿပီး ၁၅၊ ၁၆၊ ၁၇ ရက္ေန႔ေတြမွာ စည္စည္ကားကား က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ ပြဲေတာ္စတဲ့ ၁၅ ရက္ေန႔ ညကတည္းက တိုင္းရင္းသား႐ိုးရာ အကလွအေတြနဲ႔ ကရင့္႐ိုးရာ ကဗ်ာရြတ္ဆိုၿပိဳင္ပြဲ၊ ကရင္သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲ၊ ကရင့္ဒံုးယိမ္းအကအလွ ၿပိဳင္ပြဲေတြကို စတင္က်င္းပၾကပါတယ္။
ကရင္႐ိုးရာ ကဗ်ာရြတ္ဆိုတာေတြကို က်မတို႔ နားမလည္ေပမယ့္ ဒုံယိမ္းအကေတြနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုရဲ႕ ႐ိုးရာအကအလွေတြကို က်မတို႔ အားရပါးရ ရႈစားခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒံုယိမ္းအကကို ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ တင္ဆက္ႏိုင္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးထားၾကတဲ့ ကရင္လူငယ္ေတြကိုလည္း တကယ့္ကိုခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။
တဖြဲ႔နဲ႔ တဖြဲ႔ အကေတြ မတူေအာင္၊ သီခ်င္းေတြ မတူေအာင္၊ တင္ျပပံုတင္ျပဟန္ပန္ေတြကအစ မတူေအာင္ စနစ္တက် ေလ့က်င့္ထားၿပီးမွ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီကရင္ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲဆိုတာကို က်င္းပခြင့္ရတာဟာ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္ စခန္းတြင္းမွာရွိၾကတဲ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ဒုကၡသည္လူထုအတြက္ေတာ့ တႏွစ္တာကာလမွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕စရာ ကာလေလးတခုလို႔ ဆိုရမလိုပါပဲ။ ဒုကၡသည္ဆိုတဲ့အတိုင္း တႏွစ္တာ ကာလတေလွ်ာက္လံုး စားဝတ္ေနေရးစတဲ့ အဆင္မေျပမႈ ဒုကၡေပါင္းစံုနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ ဒီႏွစ္ကူး ေရာက္ၿပီဆိုရင္ အေပ်ာ္ၾကီး ေပ်ာ္ၾကရပါတယ္။
ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္က်င္းပတဲ့ ကြင္းအတြင္း ဆိုင္ခန္းေတြကိုလည္း စနစ္တက် ေနရာခ်ေပးၿပီး ႐ိုးရာမုန္႔မ်ဳိးစံု ကရင္႐ိုးရာ အဝတ္အထည္မ်ဳိးစုံ ကာရာအိုေက၊ ေသနတ္ပစ္ဂိမ္းမ်ိဳးစံုကို ပြဲေတာ္ရက္ ၃ ရက္အတြင္းမွာ ခင္းက်င္းထားပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ တႏိုင္တပိုင္ ေစ်းဆိုင္ေလးေတြလည္း ပါဝင္ေနရာယူထားၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။
တႏိုင္တပိုင္ ေစ်းဆိုင္ေလးအျဖစ္နဲ႔ ၾကာဇံ၊ ေခါက္ဆြဲသုတ္ေရာင္းခဲ့တဲ့ မစန္းကေတာ့ ‘‘က်မဒီပြဲမွာ ေစ်းေရာင္းတာ ဘတ္ ၁ဝဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ျမတ္တယ္ေလ။ ၃ ရက္အတြင္း အဲေလာက္ျမတ္တယ္ဆိုတာ က်မအတြက္ေတာ့ တကယ္ ေပ်ာ္စရာပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာေရာင္းတဲ့ ရက္ေတြဆို တရက္ ဘတ္ ၁ဝဝ ျမတ္ဖို႔ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ေလ။ တခါမွ အဲလိုမရဖူးဘူးဆိုေတာ့ ေပ်ာ္တာေပါ့ေနာ္’’ ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။
ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္ကာလအတြင္း ႐ိုးရာလက္ေဝွ႔ပြဲေတြကိုလည္း ၁၆၊ ၁၇ ရက္ေတြမွာ က်င္းပေပးပါတယ္။ လက္ေဝွ႔အားကစားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဝါသနာပါတဲ့ လူငယ္ေတြ ဒီစခန္းထဲမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိၾကတာဆိုေတာ့ လူငယ္အမ်ားစုပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး ထိုးသတ္ၾကတာ က်မအတြက္ေတာ့ ရင္သတ္ရႈေမာဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းေတြခ်ည္းပါ။ ဒါ့အျပင္ တျခားေက်းရြာေတြကလည္း လာၿပီး စိန္ေခၚထိုးၾကတဲ့ ပြဲစဥ္ေတြလည္း ပါတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းတြင္းမွာ က်င္းပလာတာ ဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္ပါၿပီ။ ႏို႔ိဖိုးဒုကၡသည္စခန္းကို စတင္တည္ေထာင္ၿပီးကတည္းက ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပလာတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ Pu Dooplaya Junior Collage က ဆရာၾကီး ဦးေစာလားေလးကေတာ့ ‘‘က်ေနာ္တို႔ ကရင္ေတြ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲက်င္းပတာ ဒီဒုကၡသည္ေတြေရာက္မွပဲ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ စုစု႐ံုး႐ံုးလာၿပီးေတာ့ က်င္းပၾကရတာ မ်ားတယ္၊ ဟိုအရင္က သူတို႔မွာ က်င္းပခြင့္မွ မရဘဲ၊ သူတို႔လည္း က်င္းပခြင့္မရေတာ့ မက်င္းပႏိုင္ၾကဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာလည္း သိပ္နားမလည္ၾကေတာ့ ထိုင္းႏွစ္ကူးကိုပဲ သူတို႔ ႏွစ္သစ္ကူးဆိုၿပီး နားလည္ၾကသလို ျဖစ္သြားတယ္။
ဒီထိုင္းနယ္စပ္တ႐ိုးမွာက ကရင္ေတြအမ်ားၾကီး၊ မ်ားေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးကို ဒီသေလ-လဆိုတာ သူတို႔ မသိၾကဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ (၁) အခ်က္က သူတို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ အဝန္းအဝိုင္းထဲမွာဆိုေတာ့ ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ရွိတယ္။ (၂) အခ်က္က ငါတို႔က ျမန္မာျပည္ကရင္ေပါ့။ သူတို႔က ထိုင္းကရင္ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြလည္း ရွိၾကတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသား ျဖစ္တဲ့အေပၚမွာ ထိုင္းႏွစ္သစ္ကူးသာ ငါနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္ဆိုၿပီး ယူၾကတာေတြေၾကာင့္ မက်င္းပႏိုင္ၾကတာဘဲ။
က်ေနာ္က ဒီစခန္း စတည္တာနဲ႔ ေရာက္လာတာ။ ဒီစခန္းကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ စတည္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီစခန္း စတည္ေတာ့ ကရင္ေတြခ်ည္းပဲ အားလံုး ၈ ေထာင္ေလာက္ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကိုေတာ့ ၉၈ မွာ စက်င္းပျဖစ္တယ္ ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကာလေတြတုန္းက က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို အမ်ားဆံုး ည ၁ဝ နာရီအထိပဲ က်င္းပခြင့္ရတယ္။
ေနာက္ႏွစ္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္သစ္ကူးက်င္းပလာတာ ရန္ပြဲတို႔ တျခား ရႈပ္ရႈပ္ယွက္ယွက္ ကိစၥေတြ မရွိခဲ့ဘူး။ ကိုယ့္ကရင္႐ိုးရာအရ တျမတ္တႏိုး က်င္းပလာတယ္။ ဒီလို အေျခအေနေကာင္းခဲ့တဲ့အေပၚမွာ သူတို႔လည္း တစတစ ယံုၾကည္မႈ ရွိလာတယ္ေပါ့။ အဲဒီေနာက္ ၁ ႏွစ္၊ ၂ ႏွစ္ က်င္းပၿပီး သူတို႔ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္’’ ဆိုၿပီး အစဥ္အဆက္က က်င္းပခဲ့တဲ့ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
အပိုင္း (၂) ကို ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။
No comments:
Post a Comment