Monday, January 3, 2011

ေမၽွာ္တိုင္းေဝးသည့္ ဒီမိုကေရစီ

ေက်ာ္ျမင့္

ဤေန႔ကို က်မတို႔ေမၽွာ္လင့္ခဲ့ၾကတာ၊ က်မတို႔ရဲ႔တိုင္းျပည္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ၾကီး ယိုယြင္းခ်ဳိ႔တဲ့ေနတဲ့ စနစ္ကေန တိုးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာဖို႔အတြက္ ျပည္သူတို႔၏ အသဲၾကားမွ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ဆႏၵမဲျဖင့္ ျပည္သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဆႏၵျပဳရမည့္ေန႔ က်ေရာက္လာေလျပီ။

ညက က်မ တစ္ညလုံး အိပ္၍မရခဲ့ပါ။ မနက္ျဖန္မွာ မဲရုံကိုသြားျပီး မဲထည့္ရမည့္အတြက္ စိတ္အလြန္ လႈပ္ရွားေနမိ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု က်မအသက္ ေလးဆယ့္ငါးနွစ္ရွိခဲ့ျပီ။ ဤကဲ့သို႔ေသာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို က်မတစ္သက္တာ၌ နွစ္ၾကိမ္သာ ၾကဳံဘူးခဲ့ပါသည္။ ပထမအၾကိမ္ ၁၉၉၀ ခုနွစ္တုန္းကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာဘာလဲဟုေမးလၽွင္ အေပၚယံသေဘာေလာက္သာ နားလည္ထားသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ တိုင္းျပည္၏ အဖက္ဖက္မွ ခြ်တ္ျခဳံက်ဆင္းေနမႈကို ဤမၽွေလာက္ အေသးစိတ္ နားမလည္ေသးသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ အေတြ႔အၾကဳံနည္းေနသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ စိတ္ဝင္စားမႈဒီဂရီက ဤနွစ္ေလာက္ မျမင့္မားခဲ့တာ အမွန္ပါ။ ဤႏွစ္တြင္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ နိုင္ငံေရး အစရွိသျဖင့္ ရွိရွိသမၽွ အေရးအရာေတြမွာ စိတ္ပ်က္အားငယ္ဖြယ္ရာ၊ ရွက္ရြံ႔ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ျမင္ေတြ႔ၾကဳံဆုံေနရသည္။ ဒီဆင္းရဲမႈေတြ `လူတန္းစားကြာဟမွ’ ေတြ `စိတ္ပ်က္မႈေတြ’ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမွ’ ေတြ`မေက်နပ္မႈေတြ ဤလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းစြမ္းေဆာင္ လုပ္ကိုင္ေပးနုိင္မယ့္ တနည္းအားျဖင့္ အေျပာင္းအလဲေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မယ့္ နိုင္ငံေရးပါတီ အထူးသျဖင့္ က်မအေနျဖင့္ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသားပါတီျဖစ္တဲ့ မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီကုိ မဲထည့္ေပးမည္။ ဒီပါတီရဲ႔ ေအာင္ျမင္မွ’နဲ႔အတူ ေနာင္ကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ အဘက္ဘက္မွ တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးလာမည့္ တိုင္းျပည္ၾကီးရဲ႔ အနာဂတ္ပုံရိပ္ကို စိတ္အာရုံမွာ ပုံေဖၚစိတ္ကူးရင္း အိပ္မေပ်ာ္နိုင္ ျဖစ္ေနမိပါသည္။

မနက္ (၄) နာရီမွာမွႏိုးေတာ့့ ေန႔စဥ္အလုပ္ျဖစ္တဲ့ သြားတိုက္ မ်က္နွာသစ္ ေခါင္းျဖီး ျပီးေတာ့ထမင္းဟင္းေတြခ်က္ ဆြမ္းကပ္၊ ဘုရားရွိခိုး၊ ပုတီးစိပ္၊ ဆြမ္းေလာင္း ျပီးေတာ့ မဲရုံဆီသြားဖို႔ အိမ္နားနီးခ်င္းေတြကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူတို႔တေတြလည္း ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္။ က်မကိုျမင္ေတာ့ “အန္တီျမၾကည္ သြားေတာ့မ လား? သမီးတို႔လည္း သြားဖို႔ျပင္ဆင္ေနတယ္။ ကေလးနုိးလာရင္သြားမယ္။ သမီးနဲ႔မမတို႔ အတူတူသြားၾကမယ္။ မြန္ပါတီက ဘာတံဆိပ္နဲ႔လဲ” ဟုလွမ္းေမးရာ က်မက “ဟုတ္လား။ ေအး ေအး ေကာင္း တယ္။ ေစာေစာသြားရင္ ကေလးေနမပူဘူးေပါ့။ မြန္ပါတီက ဟသၤာတံဆိပ္ေလ၊ မွတ္ထားေနာ္၊ အနီခံမွာ ဟသၤာ အဝါေရာင္ေလး၊ အဘိုး ေရာသြားျပီလား” “သြားမယ္။ သြားမယ္အားလုံးသြားၾကမယ္။ အဘိုးက တစည ပါတီဝင္မို႔လုိ႔ သူတစ္ေယာက္ထဲပဲ။ တစညကိုထည့္မွာ သမီးတို႔ေတာ့မြန္ကုိပဲေပးမယ္” “ေအး၊ ေအး သြားၾကမယ္” ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေျခရင္းအိမ္ဖက္ကအစ္ကို ေခၚလိုက္တဲ့အသံၾကားရျပန္တယ္။ “ေဟ့ကြန္းဗလာတို႔အေဖနဲ႔ အေမ သြားေတာ့မလား” “အင္းသြားေတာ့မယ္” “တျခားသြားစရာေလးရွိလို႔ ေစာေစာသြား လိုက္ေတာ့မယ္” “ဟ ဒီစုံတြဲ ေတာ္ေတာ္တက္ၾကြေနပါလား?” “ဒါေပါ့ အေျပာင္းအလဲလိုခ်င္တယ္ဆို။ အစိုးရေကာင္းေကာင္း လိုခ်င္တယ္ဆို၊ အစိုးရေကာင္းရဖို႔ အေျပာင္းအလဲရဖို႔ဆိုရင္ နိုင္ငံသားေကာင္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေပးရတာ နိုင္ငံသားတစ္ဦးရဲ႔တာဝန္ပဲေလ မဟုတ္ဘူးလား” “ဟား ဟား ဟား ဟုတ္ပါျပီ။ ဟုတ္ပါျပီ` လာ လာ သြားၾကစို႔” ဒီတစ္ခါ က်မက “ဒါနဲ႔ခဏေနပါအုံး၊ အစ္မတို႔ေရာ၊ ေနာက္ျပီး အကိုတို႔ရဲ႔အပ်ဳိၾကီး (သမီး) ေတြေရာ မသြားၾကဘူးလား” ဟု ေမးလိုက္ေတာ့ သူရဲ႔အမ်ဳိးသမီးက “မဲသြားထည့္လဲ ဘာထူးမွာလဲ၊ ႏိုင္တဲ့သူက ဘယ္သူလဲဆိုတာ ရွိေနျပီးသားပဲ၊ ဘယ္လိုပဲထည့္ထည့္ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ သူတို႔ပဲနိုင္မွာ၊ အိမ္မွာဘဲေနေတာ့မယ္” လို႔ေျပာ လာခဲ့ေတာ့ က်မက “ဒါကသူတို႔အပိုင္းပါ၊ ဒါေပမယ္ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာေတာ့ လြတ္လပ္ျပီးတရားမၽွတတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ႔ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြ၊ ျပည္သူေတြဘယ္လို လုပ္ကိုင္နိုင္တာေတြ၊ ကိုယ့္နိုင္ငံတိုးတက္ ဖြံ႔ျဖဳိးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးနိုင္မယ္ထင္တဲ့ ပါတီကို စိတ္ၾကိဳက္ေရြးျပီး မဲထည့္ဖုိ႔ကို အျမဲေျပာေနတာပဲ။ သူလိမ္မယ္ဆိုရင္လဲ ဘယ္လိုလိမ္မလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ၾကေပါ့အစ္မရယ္” လို႔က်မျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ “အိုး မထူးပါဘူး၊ မသြားေတာ့ပါဘူးေလ” ဟု ျပန္ေျပာျပီးေနာက္ အိမ္ထဲျပန္ ဝင္သြားလိုက္တယ္။ က်မတုိ႔ အားလုံးလူစုခြဲျပီး က်မနဲ႔က်မအမ်ဳိးသားလည္း ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ အိမ္မွ မဲရုံဆီသို႔ ထြက္သြား ၾကပါသည္။

က်မတုိ႔သည္ မြန္ျပည္နယ္၊ ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႔ (××) အရပ္မွာေနၾကပါသည္။ က်မတို႔ရပ္ကြက္ဟာ ကုိယ့္ျခံကိုယ့္ဝင္ျဖစ္ေနေပမယ့္ ရြာဓေလ့အတိုင္း သြားရာလမ္းတစ္ေလဈာက္လု∙းရွိ လမ္းရဲ႔ ဟိုဘက္ဒီဘက္အိမ္မ်ားဆီမွ က်မတို႔ကို “ဘယ္လိုလဲမျမၾကည္ မြန္ပါတီကိုဘဲ မဲေပးမယ္မဟုတ္လား၊ အေဒၚၾကီးတို႔လည္း မြန္ပါတီကို ဘဲမဲေပးၾကမယ္။ အခုေတာ့ ေဟာဒီကေမ်ာက္ကေလးေတြရဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥေတြ လုပ္လိုက္ျပီးမွသြားေတာ့မယ္” ဟုက်မတုိ႔ကိုေအာ္ေျပာရင္း တဖက္ကလည္း သူမ၏ေျမးေလးမ်ားကို “ဟိတ္ သံေခ်ာင္းနဲ႔ေရခဲ လာေတာ့၊ မုန္႔စားမယ္” ဟုေအာ္ေခၚရင္း သြားရန္ျပင္ဆင္ေနသူကျပင္ဆင္၊ က်မကလည္း “အစ္ကိုဗိုက္ၾကီး မသြားေသးဘူးလား” ဟု အေရွ႔အိမ္ကမိသားစုကို လွမ္းေမး` သူတို႔ကလည္း က်မကို ျပန္လွမ္းေမးၾက၊ က်မကလည္းလွမ္းေျဖရင္း ရပ္ကြက္နယ္ေျမဆုံတဲ့အထိ ေအာ္ဟစ္ေမးျမန္းၾကရင္းျဖင့္ မဲရုံသို႔သြားခဲ့ပါ သည္။ သြားရင္း လမ္းမၾကီးဘက္ေရာက္သည့္အခါ အမွတ္ (×) အစိုးရေက်ာင္း၊ မဲရုံေရွ႔တြင္ မဲေပးမည့္သူမ်ားကို သိပ္မေတြ႔ရေပမယ့္ မဲဆြယ္စည္းရုံးေနတဲ့ လူေတြကိုသာအေတြ႔မ်ားေနသည္။ က်မ စဥ္းစားမိသည္။ ငါတို႔ကပဲ အလာေစာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လူေတြကပဲ မဲထည့္ဖို႔ကို စိတ္မဝင္စားတာလား တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုဘဲ။ ဒီလုိျဖင့္ ဆက္ျပီးထြက္လာခဲ့ရာ က်မတို႔မဲေပးရမည့္ မဲရုံသို႔ေရာက္လာပါသည္။ မဲရုံဝင္းထဲတြင္ ရပ္ကြက္သားမ်ားႏွင့္ မဲဆြယ္ေနသည့္ ျပည္ေထာင္စုၾက့ံခိုင္ေရးနွင့္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးပါတီအဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို ေတြ႔ေနရပါသည္။ က်မ ထပ္ျပီး အံ့ၾသသြားရျပန္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်မ နားလည္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းတစ္ခုက မဲေပးတဲ့ရက္မွာ ဘယ္ပါတီကမွ မဲရုံရဲ႔ပရဝုဏ္အတြင္းမွာ မဲဆြယ္တာမ်ဳိး လုပ္ခြင့္မရွိဘူးတဲ့။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာက်ေတာ့ အမ်ားျပည္သူေတြ ေျပာေနၾကသလို ျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီက အခြင့္ထူးရပါတီမုိ႔လို႔ ဒီလိုလုပ္လို႔ ရေနတာလား? ဒါဆို ဒီပါတီကရတယ္၊ တျခားပါတီ ကမရဘူး၊ ဒီလိုဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးေကာင္စီကေျပာထားတဲ့ လြတ္လပ္ျပီး တရားမၽွတတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာ ျဖစ္နိုင္ေခ်ရွိရဲ႔လား? စသည္ျဖင့္ လားေပါင္းမ်ားစြာ ေမးခြန္း ထုတ္ရင္း မဲရုံအဝင္ဝဆီကုိ ေလၽွာက္ခဲ့ပါသည္။

အဝင္ဝတြင္ ကိုယ့္အလွည့္ကို စီတန္းေစာင့္စားရင္း က်မတို႔အေနာက္ကိုေရာက္လာတဲ့ က်မတို႔ထက္ အနည္းငယ္ အသက္ၾကီးျပီး ပညာတတ္ ဗဟုသုတ ရွိပုံရတဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္က “က်မတို႔က (××) လမ္း၊ ျခံအမွတ္ (××) မွာေနပါတယ္၊ ဘယ္မွာ မဲလက္မွတ္ ယူရမလဲ၊ ဘယ္ဘက္ကေနဝင္ရမလဲ” လို႔ မဲရုံမွာ တာဝန္က်တဲ့သူတစ္ဦးကို ေမးသံၾကားလိုက္ေတာ့ က်မ အေနာက္ဘက္ကို အမွတ္မထင္ လွည့္ၾကည့္မိလိုက္တယ္။ ထိုအသံံႏွင့္ ေရွ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္မွာပဲ တာဝန္က်ပုဂၢဳိလ္ဆိုသူက “တိုကင္ျပေပးေလ၊ တိုကင္ လက္မွတ္ရွိတဲ့သူမွ မဲေပးလို႔ရမယ္၊ မရွိရင္ မသိဘူး” ဟု ျပန္ေျဖလိုက္သံကို ၾကားရေတာ့ က်မမ်က္လုံးျပဴးသြားပါေတာ့သည္။ က်မကေတာ့ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ “အစ္မ ေကာ္မရွင္ရုံးမွာ၊ ဟို ရယကရုံးမွာေလ သြားေမးလိုက္ပါ၊ က်မတုိ႔လည္းအဲဒီလိုပဲ၊ က်မတုိ႔ ရပ္ကြက္မွာ တိုကင္သြားေဝေပးထားတာ က်မတို႔အိမ္ေတာ့ မရဘူး၊ ဒါနဲ႔ က်မတို႔လည္း ဘုမသိဘမသိနဲ႔ တိုကင္ မရရင္ မဲမထည့္ရမွာစိုးရိမ္လို႔ ေကာ္မစ္ရွင္ရုံးကို သြားေမးေတာ့ ဥကၠ႒က အဲဒါက ျပည္ခိုင္ျဖိဳးကလုပ္တာ သူတို႔ပါတီအတြက္ဆိုျပီး အေစာင္ငါးေထာင္ ယူသြားတာ၊ ဒါကဘာမွမဟုတ္ဘူး၊ တိုကင္မရွိလဲရတယ္၊ ကိုယ့္လိပ္စာနဲ႔ ကုိယ့္အုပ္စုနဲ႔ ဟိုဘက္က မဲရုံအုပ္စုမွာ ရွာၾကည့္ရင္ ကိုယ့္ရဲ႔မဲစာရင္းနံပါတ္ ဘယ္ေလာက္လဲဆိုတာ သိျပီေပါ့လို႔ေျပာေတာ့ က်မတို႔ဝင္ရွာ လိုက္လုိ႔သိခဲ့ျပီးျပီ၊ အမလည္း အဲဒီရုံးမွာ သြားၾကည့္လိုက္ပါလား” ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဇနီးeမာင္ႏွံႏွစ္ဦး ေကာ္မရွင္ရုံးဘက္ကို ထြက္သြားလိုက္ၾကပါတယ္။ က်မတစ္ခုေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။ ဤအစ္မနဲ႔အစ္ကုိေတာ့ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီက မဲမဆြယ္ထားရေသးဘူး၊ ငါတို႔လိုလူေတြပဲေပါ့။ ဤသုိ႔ျဖင့္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ရလာေသာအခါ က်မတို႔အလွည့္ က်ေရာက္လာသျဖင့္ မဲရုံထဲဝင္သြားခဲ့ပါသည္။

မဲရုံမွာ အနည္းငယ္က်ဥ္းပါသည္။ ဝင္ေပါက္ႏွင့္ ထြက္ေပါက္ အေပါက္ႏွစ္ေပါက္သာ ပါရွိပါသည္။ အ ျပင္ဘက္ဝင္ေပါက္နားတြင္ လုံျခံဳေရးတာဝန္က် သုံးေလးေယာက္ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႔ေနရပါသည္။ မဲရုံအထဲ၌ မဲရုံမွဴး၊ မဲရုံအကူမ်ားေနရာ၊ ပါတီကိုယ္စားလွယ္မ်ားေနရာ ဟူ၍ခုံရွည္ ႏွစ္ေနရာ ထားထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေနရာတြင္ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရးပါတီမွ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးႏွင့္ ကရင္ျပည္သူ႔ပါတီမွ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး နွစ္ဦးသာေတြ႔ရပါသည္။ က်မစိတ္ထဲ အနည္းငယ္ စိုးထင့္မိသည္မွာအမွန္ပင္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ၏ ကိုယ္စားလွယ္ကို မေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ က်မစိတ္ထဲ စိုးရိမ္စိတ္မ်ား တဖြားဖြားဝင္လာမိပါသည္။ ပါတီကိုယ္စား လွယ္မရွိလၽွင္ မဲေပးသူမ်ား မဲေပးရန္ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္သြားေလမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မဲေရတြက္တဲ့အခါမွာ ေရာ သမာသမတ္ရွိမရွိ တတ္အပ္ေသခ်ာ သိႏိုင္ပါ့မလား ဟူ၍ စိုးရိမ္အေတြး ေတြးေနမိပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ မဲဆႏၵရွင္စာရင္း စစ္ေဆးသည့္ေနရာ ေရာက္လာေတာ့ “အန္တီ့နံပါတ္က (×××)” ဟု က်မေျပာလိုက္ျပီး က်မရဲ႔နိုင္ငံသား မွတ္ပုံတင္ကတ္ျပားကို ျပလိုက္ပါသည္။ အဲဒီေနာက္ မွတ္တမ္းစာအုပ္ထဲမွာ လက္မွတ္ထိုးျပီး မဲစာရြက္ကို ေနာက္တစ္ေနရာ၌ ထုတ္ယူလိုက္ပါသည္။ မဲစာရြက္၌ ညစ္ေပေနမႈရွိမရွိ၊ မဲရုံမႉးနာမည္ႏွင့္ ၄င္းလက္မွတ္ပါ/မပါ၊ စုတ္ျပဲေနျခင္းရွိမရွိမ်ားကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ စစ္ေဆးျပီး ဆႏၵျပဳသည့္ ေနရာသို႔ သြားပါသည္။ ဆႏၵျပဳအခန္းသာဆိုရသည္၊ စားပြဲတစ္လုံးေပၚရွိ အကာသုံးဘက္စလုံးသည္ တစ္ေတာင္အျမင့္ေလာက္သာ ရွိေနပါသည္။ က်မအမ်ဳိးသား မည္သည့္ေနရာ၌ အမွန္ အမွတ္အသား ျခစ္ေနသည္၊ ျခစ္ထားသည္ကို က်မ အထင္းသား ျမင္ေတြ႔ေနရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်မ မဲျခစ္ရန္ စိတ္ လုံျခဳံမႈမရွိေတာ့။ က်မ၏အမ်ဳိးသားနည္းတူ က်မေရြးခ်ယ္မည့္ ပါတီကိုလည္း တျခားသူ ေတြ႔ႏိုင္မည္ မွာမလြဲပင္။ ဤသို႔ဆိုလၽွင္ လၽွဳိ႔ဝွက္ဆႏၵမဲဟူသည္မွာ ဤအရာကိုဆိုပါသလားဟုပင္ အဓိပၸါယ္ အသစ္ ဖြင့္ရေတာ့မလို ျဖစ္ေနပါသည္။ ဤသို႔ႏွင့္ မဲစာရြက္ေပၚ၌ အမွန္အမွတ္အသား ျခစ္ေပးရန္ ေတြေဝေနစဥ္ အခ်ိန္အတြင္း က်မအမ်ဳိးသားေဘးနားမွ (က်မအမ်ဳိးသား၏ အေရွ႔မွဝင္သြားသူ) အေဒၚၾကီးတစ္ဦးက ဘယ္ေနရာ၌ ျခစ္ရမည္၊ ျခစ္ျပီးလၽွင္ ဘယ္ပုံတြင္ထည့္ရမည္၊ ဘယ္ေနရာ အတြက္မဲေပးရမည္ကို မသိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဟိုဘက္သြားလိုက္ ဒီဘက္လာလိုက္ႏွင့္ မဲရုံထဲတြင္ ေယာင္ခ်ာခ်ာလည္ေနပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ တာဝန္ရွိဆရာတစ္ဦးက “လာ ေဟာဒီမွာျခစ္၊ ေနာက္ျပီး ဟိုပုံထဲမွာ သြားထည့္၊ ျပီးရင္ ေဟာဒီအတန္းကိုလာ၊မဲစာရြက္သြားယူ” ဟု ေအာ္ေျပာသံကုိ ၾကားေနရေတာ့ ထိုအေဒၚၾကီးကို ၾကည့္ရင္း ရင္ေလးေနမိပါတယ္။ ဒီအေဒၚကေတာ့ ဘယ္လိုမဲေပးရမလဲ ဆုိတာကို နားမလည္သလို ဘယ္ပါတီကိုမဲေပးရမလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ မဲေပးရသလဲဆိုတာ နားလည္ေနပုံမရပါ။ က်မစိတ္ထဲတြင္ေတာ့ မသကာ အဲဒီဆရာက တစ္ဘက္ဘက္ကိုယိမ္းျပီး ဒီအေဒၚထည့္ခ်င္တဲ့ပါတီ မဟုတ္ဘဲ တျခား ပါတီေနရာကို ျပလိုက္လို႔ကေတာ့ ဟိုပါတီေရာ ဒီအေဒၚပါ အခြင့္အေရးဆုံး႐ႈံးေတာ့မွာပဲ၊ ေအာ္ ငါတို႔တိုင္းျပည္က ျပည္သူေတြရဲ႔ ဗဟုသုတဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္း ေလာက္ေအာင္ နည္းပါးလြန္းေနပါလား။ အစိုး ရကလည္း ဒါကို မျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ပါလား။

ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားကေန မဲထည့္ပုံမဲထည့္နည္းမ်ားကို ေျပာျပေပးေပမယ့္ ေဟာေျပာျပသတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ အလုပ္ကမအား၊ အလုပ္ျပီးျပန္ေတာ့လဲ မီးမလာ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ရုပ္သံလိုင္းျပတ္၊ တခါတရံ ရုပ္သံလႈိင္းပ်က္ႏွင့္ ၾကည့္ရ နားေထာင္ရတဲ့ အခ်ိန္က မရွိသေလာက္ျဖစ္ေနသည္။ က်မတို႔ကေရာ ဘာျဖစ္လို႔ဒီလို မသိနားမလည္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြကို ရွင္းျပဖို႔ တာဝန္ပ်က္ကြက္ရသလဲ။ ရွင္းျပခ်င္ေပမယ့္ ရွင္းျပ ခြင့္ရွိသလား၊ ရွင္းျပရဲသလား၊ အိုး — အေတြးမ်ားက ခုနက အေဒၚၾကီးအတိုင္းပါပဲ ခ်ာလပတ္ကို လည္ေနသည္။ သို႔ႏွင့္ က်မလည္း မည္သို႔မၽွစဥ္းစား မေနေတာ့ဘဲ မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ ေဘးက ေလးေထာင့္ကြက္ေလးမွာ ပယ္မဲမျဖစ္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာျခစ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ေခါက္ျပီး ပုံးထဲ ထည့္လိုက္ပါသည္။ ဤနည္းအတိုင္း က်န္ရွိေနေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ပုံးမ်ားတြင္ မဲမ်ားကိုဂရုတစိုက္ျခစ္ျပီး ပုံးမ်ားထဲထည့္လိုက္ပါသည္။ သို႔ႏွင့္ မဲရုံထဲတြင္ တာဝန္ရွိဆရာ/ဆရာမေတြကုိ ဟိုလူကဟိုလိုေမး၊ ဒီလူကဒီလိုေမး၊ တာဝန္ရွိသူေတြကလည္း ဟိုလူကိုေျပာျပလိုက္၊ ဒီလူကုိ ေျပာျပလိုက္ႏွင့္ မဲရုံမွာ အရမ္းမဆူညံေနေပမယ့္ တိတ္ဆိတ္မႈအလ်ဥ္းမရွိပါ။ မဲရုံကတာဝန္ရွိသူေတြ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကသည္။ ျပည္သူမ်ားကလည္း ဟိုဘက္သြားလိုက္ ေမးလိုက္ ျခစ္လိုက္၊ ေမးလိုက္ ထည့္လိုက္ႏွင့္ အေတာ္ေလးကိုအားခဲျပီး ေပးရတဲ့ဆႏၵမဲပါပဲ။ မဲပုံးသုံးပုံးလုံးကို မဲထည့္ျပီးေနာက္ က်မတို႔ျပန္အထြက္မွာ “ဟိုဘက္အခန္းက်န္ေသးတယ္” ဟု တာဝန္ရွိ ဆရာတစ္ေယာက္က လွမ္းေျပာေတာ့ က်မတို႔ ႏွစ္ ေယာက္ အနည္းငယ္ေတြေဝသြားကာ ဘာေၾကာင့္လဲ တို႔က သုံးပုံးပဲထည့္ရမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ဟိုအခန္းက က်န္ေနေသးသလဲဟု မိမိဖာသာမိမိ ေမးခြန္းထုတ္စဥ္ “သိေအာင္ သြားၾကည့္ၾကစို႔” ဟု က်မအမ်ဳိးသားကေျပာေတာ့ “အင္း ေကာင္းသားပဲ” ဟုေျပာျပီး ႏွစ္ေယာက္သား သြားၾကည့္လိုက္မိပါသည္။ ကရင္လူမ်ဳိး အတြက္တစ္ပုံး၊ ဗမာလူမ်ဳိးအတြက္တစ္ပုံး၊ (လူမ်ဳိးစုကိုယ္စားလွယ္အတြက္) ပုံးႏွစ္ပုံးတြ႔ေတာ့ က်မအမ်ဳိးသားက “ငါတို႔ကမြန္ပဲ မထည့္ပါဘူး” လို႔ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းတီးတိုးေျပာရင္း မဲရုံထဲမွ ခပ္တည္တည္ျဖင့္ အျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့ပါသည္။ မဲရုံအျပင္ဘက္ေရာက္ေတာ့မွသာ အနည္းငယ္ အသက္ရွဴေခ်ာင္လာသည္။

မဲရုံအျပင္ဘက္ေရာက္ေတာ့ မဲရုံကိုလာသည့္သူမ်ား အနည္းငယ္မ်ားလာသေယာင္ရွိလာသည္။ ဆိုင္ကယ္ျပန္အလွည့္တြင္ ေစ်းနားရွိအေဒၚၾကီးတစ္ေယာက္က “ေဟး မျမၾကည္တို႔ျပန္ၾကျပီလား၊ က်မတို႔ အခုမွပဲ လာရေတာ့တယ္” “ဟုတ္ကဲ့ေဒၚေဒၚ” “ဘယ္ကို သြားရမလဲ၊ မသြားတတ္ဘူး” ဟုသူကျပန္ေမးေတာ့ က်မက ဝင္ပုံဝင္နည္း၊ မဲျခစ္ပုံ ျခစ္နည္း ထည့္ပုံထည့္နည္းမ်ားကိုေျပာျပျပီး ႏႈတ္ဆက္အထြက္မွာ “ဒါနဲ႔ ေနပါအု∙း၊ အခု အေဒၚက ဘယ္ပါတီကိုမဲေပးမလဲ” လို႔ တီးတိုးေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့ “အဲ ျမၾကည္ရယ္ ကိုယ္ ဘယ္သူ႔ေျမမွာ ေနေနတာလဲ ကိုယ့္အရွင္ကို ကိုယ္မဲမေပးရင္ သူမ်ားေတြကလာေပးမွာမဟုတ္ဘူး” ဟုက်မကို ျပန္ေျပာေတာ့ က်မအံ့အားသင့္မိသည္။ ဤအေဒၚ၏ လူမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကိုလည္း စိတ္ထဲမွ ခ်ီးက်ဴးေနမိပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ က်မတို႔ႏွစ္ဦး အိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။ အိမ္ေရာက္သည့္အခါ က်မတို႔လင္မယားႏွစ္ဦး အိမ္ေပၚသို႔မတက္ေသးဘဲ အိမ္ေအာက္၌သာ မဲထည့္သည့္အေတြ႔အၾကဳံကို ဟာသေနွာ၍ ျပန္ေျပာၾကရင္း အေမာေျဖစဥ္ အိမ္နားမွ အစ္မက “မျမၾကည္ ဟိုဘက္အိမ္ေရာ၊ ဟိုးဘက္က မ (××) တို႔ကပါ မြန္ကိုပဲ ထည့္ေပးၾကတယ္။ အားလုံးလိုလိုပဲသိလား၊ မြန္နိုင္မွာ ေသခ်ာတယ္” ဟုက်မကိုလွမ္းေျပာေတာ့ က်မမွာ ပုထုဇဥ္ပီပီ အရမ္းေပ်ာ္သြားရပါသည္။ ျပန္လာသည့္ သူတိုင္းကလည္း သူတုိ႔၏ အေတြ႔အၾကဳံမ်ားကို ေျပာျပရင္း မိသားစုအလိုက္ မြန္ပါတီကိုမဲထည့္ခဲ့သည္ ဆိုသည့္ သတင္းသာၾကားေနရပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေရမိုးခ်ဳိး ထမင္းစားျပီး အိမ္အလုပ္မ်ားကို လုပ္ကိုင္ရာ ညေနေစာင္းလာပါေတာ့သည္။ က်မ သည္ သိခ်င္စိတ္ အလြန္ျပင္းပ်သူတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ဤအက်င့္မွာ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝအရြယ္မွျဖစ္ သည္။ ယခုလည္း မည္သည့္ပါတီက မဲမည္မၽွရသည္ကို အလြန္သိခ်င္ေနမိျပန္ပါသည္။ နာရီကို က်မ တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ညေန ေလးနာရီထိုးေတာ့မည္။ ေသခ်ာသည္က မဲရုံတြင္ မဲေပးသူမရွိေတာ့ပါက ေလးနာရီထိုးလၽွင္ မဲေရတြက္မည္ျဖစ္သည္။

က်မအရမ္းကိုသိခ်င္ေနသည့္စိတ္ကို မမ်ဳိသိပ္ႏိုင္သည့္အဆုံး က်မအမ်ဳိးသားကို အပူကပ္ရပါေတာ့သည္။ “အစ္ကို က်မတို႔မဲရုံသြားျပီး သြားၾကည့္ၾကစို႔ေနာ္။ မဲေရတြက္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအျပင္ အနည္းဆုံး ျပည္သူတစ္ဆယ္ဦးေရွ႔မွာ ေရတြက္မယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔လည္း ၾကည့္ခြင့္ရွိတယ္၊ သြားစို႔ေနာ္” ဟု အပူကပ္ဖန္မ်ားေတာ့ က်မအမ်ဳိးသားလည္း မသြားခ်င္ သြားခ်င္ျဖင့္ က်မကို လိုက္ပုိ႔ေပးရပါသည္။ အမွတ္ (××) အစိုးရေက်ာင္းေရွ႔ အဝင္ဝတြင္ လုံျခဳံေရး ရဲသားႏွစ္ဦးက ဝတ္စုံျပည့္ျဖင့္ ေသနတ္ကိုကိုင္ကာ ေစာင့္ေၾကာင့္ထိုင္၍ ေစာင့္ေနပါသည္။ ေက်ာင္းအဝင္ တံခါးမၾကီးကိုလည္း ပိတ္ထားပါသည္။ မဲရုံထဲတြင္ ျပည္သူမ်ား တစ္ဦးတစ္ေလမၽွ မေတြ႔ရဘဲ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီက ပုဂိၢဳလ္မ်ားႏွင့္ မဲရုံမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားသာ ေတြ႔ရပါသည္။ က်မမွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ၾကီးနဲ႔သာ ရွိေနပါသည္။ သို႔ႏွင့္ ဆက္၍ က်မတို႔ မဲထည့္ရာ မဲရုံသို႔ ဆက္သြားလိုက္သည္။ မဲ႐ုံေရွ႔အေရာက္ မဲရုံံဝင္းထဲသို႔ေကြ႔ဝင္မည္အျပဳတြင္ ဆုိင္ကယ္ကို ဘရိတ္အုပ္ကာ က်မအမ်ဳိးသားက “သူတို႔ပိတ္ထားတယ္ ေတြ႔လား၊ ေပးမဝင္ဘူး၊ ျပန္ၾကရင္ေကာင္းမယ္” လို႔ေျပာေတာ့ က်မ မယုံၾကည္ႏိုင္သည့္အတြက္ ၾကည့္လိုက္ရာ တကယ္ပင္ အဝင္ဝင္းတံခါးၾကီးကို ခုံတန္းရွည္တစ္လုံးႏွင့္ ကာထား႐ုံမၽွမက လူဝင္ႏိုင္သည့္ အေပါက္ဝကိုလည္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ ကန္႔လန္႔ပိတ္ထားသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ ဝင္းအတြင္းသို႔ၾကည့္လိုက္ရာ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီဝင္မ်ား၊ ရာအိမ္မွဴးမ်ားႏွင့္ အျခား က်မမေတြ႔ဘူးေသာသူမ်ားသာ ရွိသည္။ ဖုန္း ေျပာေနသူကေျပာ၊ အျပင္ဘက္ကိုေစာင့္ၾကည့္သူကၾကည့္၊ တီးတိုးေျပာေနသူကေျပာႏွင့္ တိတ္ဆိတ္ေနပါသည္။ ျပည္သူလူထု၏ အရိပ္အေယာင္ဟူ၍ စိုးစိမၽွ မေတြ႔ရေခ်။ က်မစဥ္းစားမိသည္။ ဒီအတိုင္း ဝင္သြားလိုက္ရင္ေကာင္းမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လွည့္ျပန္သြားရင္ ေကာင္းမလား၊ အေျဖတို႔ကထြက္မလာခဲ့။ က်မလက္မေလၽွာ့ခ်င္ပါ၊ ဝင္ၾကည့္ ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္မရွည္ေတာ့ေသာ က်မအမ်ဳိးသား၏ “အိမ္ပဲျပန္ေတာ့၊ ဒါဟာ ဘယ္ေလာက္တ ရားတယ္၊ ဘယ္လိုလုပ္သြားတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ျပီမဟုတ္လား၊ အိမ္ကိုပဲ ျပန္ၾကရေအာင္” ဟု ႏႈတ္က လည္းေျပာ ဆိုင္ကယ္ကိုလည္းေမာင္းထြက္ခဲ့ပါသည္။

က်မေဒါသထြက္ေနသလား၊ ဝမ္းနည္းေနသလား၊ အ့ံအားသင့္ေနသလား မေဝခြဲတတ္ပါ။ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မိတာေသခ်ာပါသည္။ အျပန္လမ္းသည္ အပ္က်သံကို ၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေနသည္ ဟု ထင္မိသည္။ ကိုယ္စီးေနသည့္ ဆိုင္ကယ္စက္သံကိုပင္ က်မ မၾကားႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ အခဲမေၾကနိုင္ေသးဘဲ ၄င္းျမင္ကြင္းမ်ားကိုသာ က်မျမင္ေနရသည္။ က်မ မေက်မနပ္ႏွင့္ပင္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ စဥ္းစားေနသည္။ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားကေနတဆင့္ ျပည္သူေတြကို ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာဥပေဒေတြ အျမဲတမ္း ေဟာေျပာေနတာက အၾကားေကာင္းရုံ သတင္းလြင့္ဖို႔သက္သက္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္သူေတြ နားလည္ျပီး လိုက္နာလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔လား၊ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ဖို႔ဆိုလၽွင္ မဲေရတြက္ခ်ိန္တြင္ ျပည္သူကို ၾကည့္ခြင့္ေပးကိုေပးရမည္။ ျပည္သူမ်ားေလ ပိုေကာင္းေလျဖစ္ရမည္။ သို႔မွသာ အစိုးရက မည္မၽွေလာက္ သမာသမတ္က်က် လုပ္ေဆာင္သြားသည္ကို ျပည္သူမ်ားယုံၾကည္လာႏိုင္မည္။ သို႔ေသာ္ ယခုလက္ေတြ႔တြင္ ဤသို႔မဟုတ္။ မဲေရတြက္ရန္နီးလာခ်ိန္၌ ျပည္သူမ်ားမဝင္ဝံ့ရန္ အ တားအဆီးမ်ားနွင့္ တင္ၾကိဳျပဳျပင္ထား ၾကသည္။ ျပည္သူမ်ား၏ မဲေရတြက္ခ်ိန္ေစာင့္ၾကည့္နိုင္ခြင့္ကို လုံးဝ ခ်ဳိးေဖာက္လိုက္ပါသည္။ ျပည္သူမ်ား၏ မသိနားမလည္မႈအေပၚ တာဝန္ေက်စြာ မလုပ္ေဆာင္ေပးရုံမက အျမတ္ထုတ္ကာ လွည့္စားသြားခဲ့သည္။ ျပည္သူမသိနားမလည္ျခင္းသည္ အစိုးရအၾကိဳက္ျဖစ္ေနသည္။ အစိုးရက လူၾကားေကာင္းေအာင္ ဟစ္ေနေသာ လြတ္လပ္၍ တရားမၽွတေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုသည္ကို မည္သည့္စံျဖင့္ မည္သို႔ပင္တိုင္းတာေစကာမူ အေျဖမွာ လုံးဝပင္ မၽွတမႈမရွိ၊ တရားသည့္ေရြးေကာက္ပြဲ မဟုတ္ဟူ၍ သာထြက္ ေနပါသည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ တစ္ဖက္အိမ္မွ အပ်ဳိၾကီးမ်ားက “မျမၾကည္ မြန္ပဲရမွာ၊ မြန္ေတြ အေျခအေနေကာင္းတယ္” ဟုေအာ္ေျပာသည္ကိုပင္ က်မမွာ အခုနကျမင္ကြင္းေၾကာင့္ “ဟင္း မသိေတာ့ဘူး ကြယ္၊ ႏိုင္ရင္ေကာင္းတာေပါ့” ဟုအင္အားခ်ိနဲ႔စြာျပန္ေျပာလိုက္ပါသည္။ တြက္ဆထားသည့္အတိုင္းပင္ ညေန ဗြီအိုေအ ႏွင့္ ဘီဘီစီ သတင္းဌာနမွ သတင္းမ်ားကို နားေထာင္လိုက္ေသာအခါ က်မ၏ေမၽွာ္လင့္ခ်က္၊ ျပည္သူတို႔၏ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္တို႔ လြင့္ပါးသြားမွာ က်မအလြန္စိုးရိမ္သြားမိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆို ေသာ္ တျပည္လုံး၌ က်မၾကဳံေတြ႔ခဲ့သလို အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ေနာက္ေန႔တြင္လည္း ဗြီအိုေအနွင့္ ဘီဘီစီသတင္းဌာနမွ သတင္းမ်ားကို စိုးထိတ္စြာ ထပ္မံနား ေထာင္မိ ျပန္သည္။ မဲေရတြက္မႈရလဒ္မ်ား ေမၽွာ္မွန္းသလိုျဖစ္မလာခဲ့၊ ထင္သလိုသာျဖစ္လာသည္။ တႏိုင္ငံလုံးတြင္ ေၾကာက္လန္႔စရာ သရဲသဘက္ ၾကိဳတင္မဲ၊ နတ္ဖန္ဆင္းေသာ ၾကိဳတင္မဲ၊ ကုိယ္စားလွယ္အမ်ားစု၏ အ႐ႈံးကိုျဖစ္ေစေသာ ၾကိဳတင္မဲမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူအမ်ား ယုံၾကည္ေမၽွာ္မွန္း ထားသည့္အတိုင္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ရလဒ္သာ ထြက္ေပၚလာေနေသာ အစိုးရ၏ အလိမ္ဇာတ္ကိုသာ ၾကားျမဲၾကားေနရသည္။ ျပည္သူတို႔လိုလားေသာ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ နအဖ၏ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔ ေရာက္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္း ရွိနိုင္ေလဦးမလားဟု ရင္ေလးစြာေတြးေတာရင္းျဖင့္ ဝိုးတဝါး အနာဂတ္ ကာလကို ရင္ေလးစြာေစာင့္ၾကည့္ေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

No comments: