ႏွင္းပန္းအိမ္
(ကမၻာ့ဒုကၡသည္မ်ားေန႔ အထိမ္းအမွတ္)
ဇြန္လ၂၀ ရက္ေန႔ဟာ ကမၻာ့ဒုကၡသည္မ်ားေန႔ပါ …။
အထိမ္းအမွတ္ေန႔ေတြက အတိတ္ကို နားလည္ေအာင္ ကူညီေပးႏုိင္တဲ့ ဘာသာစကားတခုပါပဲ။ ဒီလို အထိမ္းအမွတ္ေန႔ေတြထဲက ကမၻာ့ဒုကၡသည္မ်ားေန႔ကုိ အၾကားနဲ႔တင္ မဟုတ္ဘဲ လူကိုယ္တိုင္ ခံစားသိျမင္ခဲ့ရတာ ၃ ႏွစ္ တုိင္ခဲ့ပါၿပီ။
ကမၻာ့ဒုကၡသည္မ်ားေန႔ မတိုင္ခင္ က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းေလးမွာ အစားအစာ၊ အဝတ္အထည္ မလံုမေလာက္
ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြကို ပံ့ပိုးကူညီေပးဖုိ႔ ႏႈိးေဆာ္သံက စခန္းတခုလံုး လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္သြားတယ္။
အမိုးအကာေအာက္မွာ ေနရတဲ့ က်မတို႔ေတာင္ မိုးမျပတ္လို႔ အဝတ္အစားကို မလိုအပ္ဘဲ မေလွ်ာ္ၾကဘူး။
ေနေရာင္မျမင္ရေအာင္ ရြာတဲ့ မိုးေၾကာင့္ ကေလးေတြရွိတဲ့ တဲအိမ္္ေလးေတြမွာ ျခင္းၾကားႀကီးေတြ ယက္ထားရတယ္။ မီးေသြးအပူကို ျခင္းၾကားနဲ႔အုပ္ ၿပီးအေပၚကေန အဝတ္အထည္ေတြကို မုန္႔ေလေပြလုပ္သလို အထက္ေအာက္ လွန္ေပးၿပီး အေျခာက္ခံရတယ္။ ေတာေတာင္ေတြကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီး စခန္းတည္ေနရာ လုပ္ထားတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းက ရႊံ႕ေစးေတြက အခုလို မိုးမျပတ္ရင္ ေလွ်ာက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အေၾကာင္းကိစၥမရွိဘဲ အျပင္မထြက္ၾကေတာ့ဘူး။ တဲအိမ္ထဲကေန ေရဒီယိုသတင္းကို မျပတ္နားေထာင္ၿပီး၊ ဒုကၡသည္စခန္းအျပင္ကို နားနဲ႔ လွမ္းၾကည့္ၾကတယ္။
ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ ဒုကၡသည္ေတြ ေလ်ာ့ပါးသြားတယ္မရွိဘဲ ပိုၿပီး တုိးပြားလာတယ္။ ေနရာေဒသသစ္၊ အမည္အသစ္ေတြနဲ႔ ဒုကၡသည္စခန္းေတြဆီ ဒုကၡသည္ေတြ ေရာက္ေနရတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းေတြက က်မတုိ႔ရင္ကို ထိခုိက္ေစပါတယ္။
က်မတို႔ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔ လက္တကမ္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ က်ဳိက္ဒံု၊ အဇင္း၊ လႈိင္းဘြဲ႔က စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ေတြ ေတာေတာင္ေတြၾကားထဲ ေျပးလႊားပုန္းေရွာင္ေနရတုန္းပါ။ အဲဒီဒုကၡသည္ေတြထဲ တခ်ဳိ႕က သူတို႔ေဆြမ်ဳိးမ်ားရွိရာ က်မတုိ႔ဒုကၡသည္စခန္းထဲကို ေရာက္လာၾကတယ္။ သူတုိ႔ပလိုင္းထဲမွာ ဆန္ေလးေတြ တတ္ႏုိင္သေလာက္ သယ္ပိုးလာၾကတယ္။ ပလပ္စတစ္မိုးကာကို ကိုယ္လံုးကို ပတ္ထားေပမယ့္ တကိုယ္လံုး မိုးေရေတြ ရႊဲလို႔ေနၾကတယ္။ ေတာေတာင္ကို မနားမေန ျဖတ္သန္းလာရတဲ့ သူတို႔မွာ ဖိနပ္မစီးႏုိင္ၾကပါဘူး။ ပြန္းရာပဲ့ရာေတြ ဝါးစဆူးမိလာတဲ့ ဒဏ္ရာေတြက မုိးေရေၾကာင့္ အနာရင္းေနတယ္။ မိုးေရေၾကာင့္ ေျခလက္ေတြ ပဲႀကီးေရစိမ္တြန္႔သလို အေရျပားေတြ ျပာႏွမ္းတြန္႔လိမ္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ကိုျမင္ၿပီး က်မတုိ႔ ခ်မ္းလာေပမယ့္ သူတို႔ ေသာကအပူမီးေၾကာင့္ ခ်မ္းဖုိ႔ သတိမရၾကဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ အပူမီးက က်မတုိ႔ကိုပါ ကူးစက္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေရွးလူႀကီးေတြက ေျပာခဲ့တာ။
“အႏူက မကူးဘူး … အပူကူးတယ္ဟဲ့” ဆိုတာေလ …။
ဒီအပူကိုပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ စိတ္လုိလက္ရ ယူၾကပါတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြ သူတုိ႔ရတဲ့ ရိကၡာတခ်ဳိ႕ကို ခြဲေဝေပးၾကတယ္။ ေတာေတာင္ထဲ ေျပးလႊားပုန္းေရွာင္ေနရတဲ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြအတြက္ အစားအစာ၊ အ၀တ္အထည္ ကူပံ့ၾကတယ္။ ”ငါတုိ႔က ေအးရင္ အိမ္ထဲမွာ မီးလႈံေနလုိ႔ရတယ္။ ေတာေတာင္ထဲက လူေတြက ပိုၿပီး အေရးႀကီးတယ္။ မိုးရာသီႀကီး စစ္ေျပးေနရတာ” ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ ဝတ္ထားတဲ့ အေႏြးထည္ေတြ ခြ်တ္ၿပီး လွဴၾကတယ္။
ေလာကဓံက စစ္ပြဲအသြင္ေဆာင္ေတာ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြ ေသာကလႈိင္းေတြေအာက္ တလူးလူးတလိမ့္လိမ့္နဲ႔ ဒုကၡနဲ႔ ဒုကၡသည္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရပါေရာ။ တိုက္ပြဲေတြ ဘာေၾကာင့္မ်ား ျဖစ္ရပါလိမ့္။ သမၼတအစိုးရ တက္ၿပီပဲ။ လႊတ္ေတာ္မွာ ေသနတ္သံေတြတိတ္ေအာင္ ေျပာမယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ဘယ္မ်ား
ေရာက္ကုန္ၾကလဲလို႔ ေျပာေနသံေတြလည္း ၾကားေနရတယ္။ က်မကေတာ့ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာ ေရးတဲ့
ေဆာင္းပါးကို သတိရမိပါတယ္။
“တိုက္ပြဲဆုိ ပံုသ႑ာန္ျဖစ္သည္။ တုိက္ပြဲပုံသ႑ာန္ကို ဖိႏွိပ္သူက ျပ႒ာန္းသည္။ အဖိႏွိပ္ခံရသူက ျပ႒ာန္းျခင္း မဟုတ္ေပ။ လက္နက္ျဖင့္ ဖိႏွိပ္လို႔သာ လက္နက္ျဖင့္ ခုခံရျခင္းျဖစ္သည္” … တဲ့။
ကရင္ျပည္နယ္က ေသနတ္သံေတြ မစဲခင္မွာပဲ ကခ်င္ျပည္နယ္ဘက္က ေသနတ္သံေတြကိုပါ က်မတုိ႔ ၾကားေနရပါေတာ့တယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္က စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြ “လိုင္ဇာ” ဘက္ကို ထြက္ေျပးေနရတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြကို ၾကားေတာ့ က်မတို႔ လက္ရွိဒုကၡကို ေမ့ၿပီး ”လိုင္ဇာ” က ဒုကၡသည္ေတြကို စိုးရိမ္ပူပန္မိပါေသးတယ္။ က်မတို႔နုိင္ငံက စိုက္ပ်ဳိးေရးကို အားထားရတဲ့နုိင္ငံပါ။ အခုလို မိုးရာသီမွာ တႏွစ္ပတ္လံုး ဝမ္းစာအတြက္ ဆန္စပါးစိုက္ပ်ဳိးေနရသူေတြ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ျဖစ္ေနရေတာ့ သူတို႔ဘဝ ရွင္သန္မႈအတြက္ ဘယ္လုိမ်ား
ေရွ႕ဆက္ရင္ဆုိင္ၾကပါ့မလဲ။ က်မတုိ႔ ဒီလုိေတြးၿပီး စိတ္ပူေနရသလို၊ ဒုကၡသည္ေတြလည္း စိုးရိမ္ပူပန္ေနရပါတယ္။ ဒီလိုခံစားခ်က္ေတြကို လိႈင္းဘြဲ႔က ေျပးလာတဲ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္တဦးက အခုလို ခ်ျပခဲ့ပါတယ္။
“က်မတို႔က ေတာင္ယာနဲ႔ အသက္ေမြးၾကသူေတြပါ။ ဒီအခ်ိန္က လယ္စိုက္ခ်ိန္၊ ေတာင္ယာစူးထုိးခ်ိန္၊ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ႏြားနဲ႔ လယ္ထြန္တယ္။ ေတာင္ယာေတြက်ေတာ့ ေျမမာေတာ့ ေႏြဆိုရင္ ေတာမီးရႈိ႕တယ္။ မိုးရြာၿပီဆို စပါးစိုက္ဖုိ႔ စူးထိုးတယ္။ ေျမကို စူးထိုးမွ ေျမက မြတယ္။ ဝါးခြ်န္နဲ႔ ေျမကို မႊထားေတာ့ စပါးေစ့က
ေအာင္တယ္ေပါ့။
အရင္တုန္းက မိုးတြင္းဆုိ တိုက္ပြဲက ေအးတယ္။ ေႏြေရာက္ရင္သာ ေၾကာက္ရတာ။ ေႏြေရာက္ရင္ အထုပ္ျပင္ထားရတယ္။ အထုပ္ထဲမွာ အဝတ္အစားနည္းနည္း၊ ဆန္နည္းနည္း ပါတယ္။ တုိက္ပြဲျဖစ္လုိ႔ေျပးရင္ အုပ္စုနဲ႔ ေျပးရတယ္။
က်မအဖူးက ေျပာတယ္ေလ။ ငါတုိ႔ဆီမွာ ေသနတ္သံကို ၾကားေနရတာ ႏွစ္ ၆၀ ရွိၿပီတဲ့.။ လက္ကုန္ပဲ။ ”ပေရာ္ဟဲလီး” ဗမာစစ္သားလာၿပီလို႔ ေျပာသံၾကားရင္ ေတာင္ယာလုပ္သူ၊ ေတာလမ္းသြားသူက ေအာ္လာၿပီး ကိုယ့္ရြာဘက္
ေရာက္လာရင္ ေျပးဖုိ႔ ရြာသားေတြ သတင္းလက္ဆင့္ကမ္းရတယ္။
တိုက္ပြဲေတြရွိေနလို႔ စီးပြားေရး ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ရဘူး။ စစ္ေျပးရင္ ပလုိင္းထဲ လမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္တဲ့ ကေလးကို ထည့္၊ တႏုိင္တပိုင္ ပစၥည္းထည့္ၿပီး ေတာထဲပုန္းေနရတယ္။ စစ္ပြဲမရွိတဲ့ ရြာေတြကလည္း လက္ခံတတ္တယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေတာထဲမွာပဲ ပုန္းရတာေလ။ ေတာထဲမွာ ထင္းရွာရတယ္။ တုိက္ပြဲၾကာရင္ ရက္ရွည္ ထမင္းငတ္တယ္။ ခ်က္စားလို႔ မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ တုိက္ပြဲမျဖစ္ခ်ိန္မွာ ထမင္းၾကမ္းကို ေနလွန္းထားရတယ္။ စစ္ေျပးေတာ့ ထမင္းေျခာက္ သယ္ရတယ္။ ထမင္းေျခာက္ကို ေရနဲ႔ ေမွ်ာခ်ရတယ္။
ညဆုိ လူႀကီးေတြက ပင္ပန္းၿပီး သစ္ပင္ေအာက္မွာ အိပ္ၾကတယ္။ ေယာက္်ားေလးေတြက နားစြင့္ေနရတယ္။
ေခြးေဟာင္သံၾကားရင္ လက္ကုန္ေၾကာက္ရၿပီ။ လူစိမ္းမုိ႔ ေခြးက ေဟာင္တာ။ စစ္ဖိနပ္သံလည္း နားစြင့္ရတယ္။ ဗမာစစ္သားပဲ စစ္ဖိနပ္စီးတာ။ မိရင္ ဘယ္လြယ္မလဲ။ စစ္ပုန္းေနသူေတြကို ေတြ႔ရင္ ေပၚတာဆြဲတယ္။
က်ဳိက္ဒံု၊ အဇင္း၊ ကမာခလုပ္၊ ခြီးခလုန္းက ကရင္၊ ဗမာ၊ မြန္ လူမ်ဳိးေတြ ေနၾကတယ္။ ကြမ္းသီးၿခံ၊ဒူးရင္းၿခံ၊ ဒညင္းၿခံေတြ ရွိတယ္။ အခုတိုက္ပြဲျဖစ္ေနေတာ့ မခူးရဘူး။ အသီးေတြ ေအာလပံုပဲ။ အခုလို မိုးတြင္းေနရထုိင္ရတာ လက္ကုန္ ဒုကၡေရာက္တယ္။ က်မ စိတ္အညစ္ရဆံုးက ကေလးေတြ ငိုသံပဲ။ ထမင္းဆာလုိ႔ ငိုတာေလ။
က်မ ကေလးအႀကီးက ဘယ္တုန္းက ေမြးလဲဆုိေတာ့ ရဲေဘာ္သိမ္းတဲ့ႏွစ္က ေမြးတာေလ။ ေနာက္ေတာ့
ေျပာၾကတယ္။ ခုႏွစ္နဲ႔ ေျပာတဲ့။ က်မ ေမးေတာ့ ၁၉၉၇ တဲ့။ တြက္ၾကည့္ေပါ့။ အဲဒီတုန္းက က်မတုိ႔ ျပန္လာေတာ့ အိမ္ေပၚက ပစၥည္းေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ကြမ္းသီးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ရဲေဘာ္ေတြဆီက ျပန္၀ယ္ရတယ္။ ပစၥည္းေတြ ေအာလပံု ပါသြားတာ။
တုိက္ပြဲေတြရပ္တဲ့ အခ်ိ္န္အိမ္ျပန္ရင္လည္း က်မတုိ႔ ဘာနဲ႔ သြားစားမလဲ။ ဒီအခ်ိန္က က်မတုိ႔လုိ ေတာင္ယာစိုက္တဲ့သူ၊ လယ္လုပ္သူေတြ အလုပ္လုပ္ရမယ့္ အခ်ိန္ေလ။ အခုလို မိုးတြင္းဆို ဝမ္းေရာဂါေရာ၊ အေအးပတ္လုိ႔ ဖ်ားတာေရာနဲ႔ စစ္ပုန္းရင္း ေသၾကသူေတြလည္း ရွိတယ္။ က်မတုိ႔က ေဆြမ်ဳိးရွိလို႔ ဒုကၡသည္စခန္းထဲ လာၾကတာ။ က်မ စစ္ပုန္းလုိက္၊ ရြာျပန္ေတာင္ယာလုပ္လုိုက္နဲ႔ ေနခဲ့ရတာ အခု ကေလး ၅ ေယာက္ရတဲ့ အထိပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္မွ က်မတုိ႔ ေတာင္ယာကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း လုပ္ရမလဲ မသိဘူး”
ဘဝခ်င္းဆက္စပ္ေနတဲ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို က်မတို႔ နားေထာင္ခံစားၿပီး ”လိုင္ဇာ” က ဒုကၡသည္ေတြကိုလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္မွာပဲ ကမၻာ့ဒုကၡသည္မ်ားေန႔ကို စခန္းထဲမွာ က်င္းပၾကပါတယ္။ UN က တာဝန္ရွိသူေတြ၊ ထိုင္းႏုိင္ငံသား စခန္းတာ၀န္ခံ ပလာတို႔က အမွတ္တရ စကားေတြ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒုကၡသည္ေတြကလည္း မိမိကိုယ္တုိင္ေရာ၊ တုိင္းရင္းသား ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ေရာ အမွတ္တရစကား၊ အမွတ္တရစာေတြ ေရးၾကတယ္။
က်မသာ ပန္းခ်ီဆြဲတတ္ရင္ ကမၻာ့ဒုကၡသည္မ်ားေန႔မွာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ ေရးဆြဲခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီပန္းခ်ီကားကို
ျမန္မာျပည္ေျမပံုဆြဲၿပီး၊ ေျမပံုတခုလံုးကို ပန္းေရာင္တခုပဲ အသံုးျပဳသြားပါ့မယ္။
ဟုတ္ကဲ့ပါ … ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ …။
က်မတုိ႔ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ”ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး … ဒို႔အေရးလို႔ အသံေကာင္း ဟစ္ေနသူ သမၼတအစိုးရက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မင္နဲ႔ မေရးဘဲ ေသြးနဲ႔ ေရးေနၾကတယ္။ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ ေသြးနဲ႔ မ်က္ရည္ေၾကာင့္ က်မတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံႀကီး ပန္းေရာင္ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ …။
No comments:
Post a Comment