Tuesday, November 6, 2012

ကားသစ္မ်ား CNG တပ္ဆင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားမႈ ၾကန္႔ၾကာေန

ေမစစ္ပိုင္

ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ျပန္လည္အပ္ႏွံရာ၌ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ CNG ဓာတ္ေငြ႔အိုးမ်ားကုိ ကားသစ္မ်ားတြင္ ျပန္လည္ တပ္ဆင္ခြင့္ျပဳရန္ ျမန္မာ့ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းသို႔ ေလွ်ာက္ထားရာ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း CNG တပ္ဆင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထား သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

“ကားေဟာင္းက CNG အိုးေတြကုိ ကားသစ္ေတြမွာ ျပန္တပ္ခြင့့္ ခ်ထားေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားတာ ေတြက လနဲ႔ခ်ီတာေတာင္ ခ်ထားမေပးေသး ဘူး။ ဌာနကုိ လွမ္းေမးေတာ့လည္း အထက္လူႀကီးခြင့္ျပဳမွ ခ်ေပးလို႔ ရမွာလို႔ ေျပာေန တယ္” ဟု CNG တပ္ဆင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသည့္ အငွား ယာဥ္ေမာင္းတဦး ျဖစ္သူ ဦးစန္းေအာင္က ေျပာသည္။

ကားသစ္မ်ား၌ CNG အိုးေဟာင္းမ်ား ျပန္လည္တပ္ဆင္အသုံးျပဳခြင့္ ၾကန္႔ၾကာေနသည့္ အတြက္ ဆီသုံးကားျဖင့္ အစားထိုး ေျပးဆြဲေနရ ေသာ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ား အခက္အခဲ ေတြ႔ႀကဳံေနရေၾကာင္း၊ ကားလမ္းေၾကာပိတ္ၿပီး လမ္းျပည့္က်ပ္ေသာ ေနရာမ်ားသို႔ ဆီကားျဖင့္ မလိုက္ႏိုင္ ေတာ့ေၾကာင္း၊ CNG ကဲ့သို႔ တႀကိမ္ျဖည့္ထားရုံျဖင့္ တေန႔လုံး ေျပးဆဲြမရေၾကာင္း၊ ေခါက္ရွည္ ေျပးဆဲြပါကလည္း ဆီထည့္ရ သည့္ေငြေၾကး ႏွင့္ ရရွိသည့္ ေငြေၾကး မကိုက္ျခင္းေၾကာင့္ CNG ျပန္လည္အသုံးျပဳခြင့္ ခ်ထားေပးမွသာ ေျပလည္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိ ရသည္။

“ေနာက္သြင္းတဲ့ ကားေတြက ေအာ္တိုဂီယာဆိုေတာ့ ဆီစား အရမ္းျမန္တယ္။ ကားေၾကာပိတ္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းရွည္ေလ ဆီကား ေမာင္းရတာ မကိုက္ေလ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ထဲ နီးနီးနားနား ေခါက္တို ဆဲြတာပဲ လုပ္ေတာ့ တယ္” ဟု သူကဆိုသည္။

ကားသစ္မ်ား၌ CNG တပ္ဆင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားမႈမ်ားကို လိုအပ္သည့္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ခြင့္ျပဳေပးရန္ ၾကန္႔ၾကာ ေနျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း စြမ္းအင္စီမံေရး ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

“CNG ခ်ထားေပးဖို႔ လိမ္လည္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားတာေတြလည္း ရွိေနေတာ့ သူတို႔တင္ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးရ တာေတြ ရွိတယ္။ တပ္ဆင္ခြင့္ကို လုံးဝ ရပ္ဆိုင္းထားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး” ဟု ယင္းဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တဦးက ေျပာ သည္။

ထိုသို႔ တပ္ဆင္ခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားမႈမ်ားတြင္ ယခင္အပ္ႏွံခဲ့ေသာ ကားေဟာင္း၏ စာရြက္စာတမ္း၊ ေျပစာ၊ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ အမည္ စ သည့္အ ခ်က္အလက္မ်ား အတုျပဳလုပ္ကာ လိမ္လည္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းမ်ား ရွိေနၿပီး တခ်ိဳ႕ ဆီကားမ်ားသည္ CNG စတစ္ကာမ်ား တပ္ ဆင္ကာ အ ေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ စာအုပ္အတု ျပဳလုပ္ ထုတ္ယူမႈမ်ိဳးရွိ ေနေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားမွ တင္သြင္း လာသည့္ ကားသစ္မ်ား၏ CNG စြမ္းရည္သည္ အပ္ႏွံခဲ့သည့္ ကားေဟာင္းမ်ားထက္ စြမ္းရည္ပိုမို ျမင့္မားသည့္အတြက္ စစ္ေဆးခ်က္ အမ်ားအျပား ျပဳလုပ္ရေၾကာင္း သိရသည္။

“ခရီးသည္တင္ ကားေတြကိုေတာ့ ဦးစားေပး ပါမစ္ခ်ေပးတယ္။ ကားသစ္ေတြကိုေတာ့ CNG တပ္ ဆင္ခြင့္ လုံးဝခ်ထား မေပးဘူး” ဟု အဆိုပါ တာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္က ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္း စာရင္းမ်ားအရ CNG ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံမႈထဲမွ ကား ၇၃ စီးကုိ တပ္ဆင္ခြင့္ ျပန္လည္ ခ်ထား ေပးၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ CNG အေရာင္းဆိုင္မ်ား၌ ယင္းဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းခ်ရာတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမရွိေသာ္လည္းကားေသးတစီးလွ်င္တေန႔ ပွ်မ္း မွ် ၅ ႀကိမ္ႏွင့္ ကားႀကီးတစီးလွ်င္ ၂ ႀကိမ္ ပုံမွန္ ေရာင္းခ်ေပးလွ်က္ရွိသည္။

No comments: